Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 18:47
Verwijderd
Vorige

Welkom op het grote Voeding en gezondheid topic

In dit topic kan je al je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Zoals je zal merken zal het meeste gaan over afslanken, aangezien dit topic ooit begon als 'het grote lijntopic'. Het werd echter duidelijk dat er behoefte was aan een bredere benadering, omdat er ook enkele mensen zijn die juist aan willen komen, of gewoon gezond willen eten zonder af te vallen.

Deze beginpost is dus ook voornamelijk gericht op mensen die willen afvallen, sommige dingen zijn echter op iedereen van toepassing

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum -> Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl -> Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel.nl-> Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Fitday.com -> Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Valtaf.nl -> Wederom een site waar je je caloriën bij kan houden. Deze site houdt echter ook je koolhydraten, eiwitteen en vetten bij. Ook houdt hij een grafiek bij van je gewicht en de caloriën die je eet en kan je een dagboek bijhouden. Aanradertje!

Pagina.nl sites:
Dieet.pagina.nl
Voeding.pagina.nl
Fitness.pagina.nl
Dieet-producten.pagina.nl
Afslank.pagina.nl
Gezondheids.pagina.nl

Informatie over verschillende diëten:
South Beach Dieet
Atkins
Bloedgroep Dieet
Glutenvrij dieet
The Zone dieet
Montignac


Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Valtaf.nl forummers/forumsters hier:
*blue angel*
Arenda
Bloem
blurred
cerys
DarkSide
Dreamzy
Gothic
Leonoor
MeelFriek
Sassiefje
Moenbloem
sheepdog
Sneeuwvlokje
x-spekkie-x
Oud 11-05-2005, 18:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
@Martine; zolang je qua kcal goed uitkomt 'moet' je helemaal zo blijven eten natuurlijk Als je zou willen zou je ipv brood ook eens kwark of een ei kunnen eten, maar als je liever brood eet is dat ook goed
Oud 11-05-2005, 19:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
we hebben weer lekkere koekjes , paar koekjes genomen, per koekje 100 cal, dus dat gaat erg hard hier ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2005, 19:07
Verwijderd
Oke, even mijn verhaal doen. Ook al heb ik het (bewust) niet erg laten merken, het gaat momenteel weer met mij en het eten. Ik voel me prettig bij weinig eten, alleen mijn omgeving pusht me heel erg om meer / goed te eten. Daarom doe ik steeds pogingen om gewoon goed te eten en ong. de 2000 kcal/dag te halen. Alleen meestal voel ik me dan halverwege de dag zo rot omdat ik al zo veel gegeten heb (wat voor een 'normaal persoon' niet veel is, maar in mijn ogen wel) dat het me allemaal niet meer interesseert en dat ik dan méér ga eten. Maar wel ongezond, en met een rotgevoel. Een soort van emotie-eten dus. Met als gevolg dat ik me dan de volgende dag heel schuldig en rot voel en weer heel weinig ga eten. Maar omdat ik door mijn omgeving gepusht word doe ik dan weer een nieuwe poging tot goed / genoeg eten, die weer in hetzelfde resulteert. Dus ik eet momenteel eigenlijk óf te weinig óf te veel.

Dit is niet goed voor mijn zelfbeeld en gevoel, want ik ga me steeds slechter voelen én niet goed voor mijn lichaam. Ik merk dat ik langzaam aan aan het komen ben (mijn kleren zitten wat strakker, ik kan vet vastpakken wat er eerder niet zat). Ik heb me al een tijdje niet gewogen, omdat ik dit simpelweg niet durf, maar de laatste keer was het 60 kg (terwijl het de dag dáárvoor nog 58 kg was). Het calorieëngemiddelde van de dagen dat ik weinig en van de dagen dat ik veel eet zal waarschijnlijk nog wel onder de 2000 kcal liggen, maar ik denk dat mijn lichaam gewicht vasthoud omdat het niet weet wat het moet en omdat dit eetpatroon niet bepaald goed is voor mijn stofwisseling.

Nu heb ik er weer eens uitgebreid met mijn moeder over gepraat, en zij heeft voor mij in eerste instantie naar een dieetiste gebeld. Alleen deze vertelde haar dat zij mij waarschijnlijk niet kon helpen, en dat ik een ander soort hulp nodig had. Want het probleem is een psychische oorzaak, en als die opgelost word, kan ik me waarschijnlijk ook wel weer een normaal eetpatroon aanleren. Bovendien had ik waarschijnlijk vrij weinig gehad aan de hulp van een dieetiste, omdat ik de 'basis beginselen' van lijnen / afvallen zelf goed ken. Daarom heeft mijn moeder nu voor mij een afspraak gemaakt met een psychotherapeute, en binnenkort heb ik een gesprek met haar. Ik hoop echt dat ik er iets aan heb, want ik heb het momenteel helemaal gehad!

Zo, dat is er uit...

Nu zit ik te twijfelen of ik dit bericht hier moet posten of op Pscyhologie. Ik kies er toch voor om hem hier te plaatsen, omdat ik hem eigenlijk specifiek aan 'jullie' richt. Als iemand vind dat het hier niet thuis hoort, zeg het me dan even.
Oud 11-05-2005, 19:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-05-2005 @ 20:03 :
we hebben weer lekkere koekjes , paar koekjes genomen, per koekje 100 cal, dus dat gaat erg hard hier ...
Oh dat vind ik altijd van die minder geslaagde 'verrassingen' achteraf Dan denk ik dat een klein koekje wel mee zal vallen, en dan kom je nog op 300-400 kcal extra uit.

Er lagen hier nog 2 paaseitjes al heel lang, die had ik pas opgegeten, iets van 50 kcal ofzo, niet dat dat opzich nou zo erg was, maar dat 2 lullige paaseitjes zoveel calorieën waren vond ik echt raar
Oud 11-05-2005, 19:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 11-05-2005 @ 20:07 :


Zo, dat is er uit...

Hey meis, wat goed joh! Ik denk inderdaad dat het een stap in de goede richting is, en ik hoop dat je je bij die persoon op je gemak gaat voelen zodat hij/zij je kan helpen. Heel veel sterkte! ({)
Oud 11-05-2005, 19:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 11-05-2005 @ 20:07 :
Want het probleem is een psychische oorzaak, en als die opgelost word, kan ik me waarschijnlijk ook wel weer een normaal eetpatroon aanleren.
Dit heb ik je idd al een paar keer gezegd... ik ben blij dat je nu hulp krijgt, want het is gewoon zoveel fijner als je straks gewoon normaal kunt eten en je er fijn bij kunnen voelen en echt te genieten van lekker eten en een stuk taart, zonder een negatieve overheersende gedachte.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2005, 19:20
Verwijderd
@Sneeuwvlokje: Blij te horen dat je moeder hulp voor je gezocht heeft. Ik hoop heel erg dat je er wat aan hebt. Succes iig!
Oud 11-05-2005, 19:23
Verwijderd
Dankjewel allemaal. Ik ben zelf ook blij dat ik hulp krijg, al vind ik het wel nog een beetje eng. Maar ik ben het spuugzat om met dit gevoel rond te lopen, en ik wil inderdaad weer gewoon kunnen genieten van eten. Gewoon normaal kunnen eten, en op een normale manier mijn gewicht behouden.
Oud 11-05-2005, 19:28
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 11-05-2005 @ 20:07 :
Oke, even mijn verhaal doen. *verhaal*
Ik hoop echt dat je met hulp een heel stuk verder komt. Want als ik denk aan de foto's die je laatst gepost hebt, en dat je nóg minder eet, dat het weer slechter gaat, weet ik dat je dat echt nodig zult hebben. Je lichaam en eten zijn niet belangrijk genoeg om je leven mee te verpesten. I wish you all the luck you need
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 11-05-2005, 19:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 11-05-2005 @ 20:23 :
Dankjewel allemaal. Ik ben zelf ook blij dat ik hulp krijg, al vind ik het wel nog een beetje eng. Maar ik ben het spuugzat om met dit gevoel rond te lopen, en ik wil inderdaad weer gewoon kunnen genieten van eten. Gewoon normaal kunnen eten, en op een normale manier mijn gewicht behouden.
Ik denk eerder dat je leert jezelf te accepteren en als je zelfbeeld normaal wordt en wat realistischer, hoef je niet meer zo nodig perse 58 te wegen en zie je misschien in dat je gewoon echt té dun/mager bent...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2005, 19:41
11568
11568 is offline
Oeiii wat een baggerdag. Begon goed, toen minder: bij La Place zo'n ciabatta gegeten met zo'n verschrikkelijk dikke vette laag roomkaas. Ik geloof dat er een knop om gaat in mijn hoofd als ik eenmaal iets 'slechts' heb gegeten, ben later compleet doorgeslagen met zeebanket, croissantjes en suikerwafels. Ben er nog misselijk van
Oud 11-05-2005, 19:42
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag wel gezond maar veel cal/kh vrees is
ontbijt : 1 appel, 3 cracotten met philadelphia light, 1yoghurtje, 1 vitalinea reep
10.00 : 2 mandarijntjes
13.30 : (groot) bruin pistoleetje, een kom salade met dressing
15.00 : een heeeel groot broodje kaas ( zo een 3 sneetjes kaas en haal veel brood, gok 2x zoveel als een normaal broodje)
17.00 : bakje rauwkost/pasta
18.30 : sinaasappel
net een groot bruin pistoleetje

En nu heb ik alweer trek
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 19:49.
Oud 11-05-2005, 19:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
11568 schreef op 11-05-2005 @ 20:41 :
ben later compleet doorgeslagen met zeebanket
Dat was (of is...) ook altijd mijn grote zonde.... Zeebanket.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 11-05-2005, 19:55
Mara
Mara is offline
Hmm, zeebanket wel lekker, niet mijn grote zonde.

Kunnen we trouwens wel even algemene vraag van maken:

Met welk eten ga jij meestal de fout in?

Ik met drop en suikerbrood.
Oud 11-05-2005, 19:57
11568
11568 is offline
Zeebanket was ook maar een willekeurige keus Even denken.......wel chocolade in het algemeen, warme chocolademelk met 5 eetlepels suiker, Ben & Jerry's, paprika ribbel chips, monchoutaart.....pffff.

Tis best moeilijk soms
Oud 11-05-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-05-2005 @ 20:55 :

Met welk eten ga jij meestal de fout in?
IJs.

En met nog wel meer dingen, maar dat halen we zelf nooit (ijs ook zelden) en dat soort dingen eet je bij anderen ook minder snel ed, maar ijs is er toch wel regelmatig als dessert als je bij iemand eet... (Maar als het er wel is en ik de kans krijg...schuim (bij de V&D hebben ze nu van die megadingen, die hadden m'n ouders een keer, zelf heb ik ze nog nooit gekocht (wel vaak de neiging toe )), negerzoenen, appeltaart, drop en chocola (en nog wel dingen, maar dit bedenk ik me nu)... )

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 19:59.
Oud 11-05-2005, 20:00
11568
11568 is offline
Die klote La Place ook...véel te lekker allemaal ! [en gelukkig te duur]
Oud 11-05-2005, 20:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-05-2005 @ 20:55 :


Met welk eten ga jij meestal de fout in?

De laatste tijd kan ik me meestal heel goed beheersen, maar voorheen eigenlijk met alles dat te vet en te zoet was. Heb een hele tijd een appelflapverslaving gehad, dan at ik er rustig 4 achter elkaar Chocolade natuurlijk, liefst melk met butterscotch of witte met gepofte rijst ofzo. En chocolademelk, die met capuccinosmaak. Of kaneelkoekjes van de C1000, kon ik ook zo een heel pak van leeg eten. Maar ook hartige dingen, dorito's nacho cheese, nootjes, 's avonds om 23.00 uur nog patat en kaassoufle's bakken, enz enz. Overdag volproppen met slecht eten, dan geen trek meer in avondeten, maar om 21.00 uur natuurlijk weer lekkere trek

Oh en op verjaardagen (hier thuis dan ) niet gewoon 1 stuk taart, maar 's avonds ook nog 1, en de volgende dag ook, met veel slagroom...
Oud 11-05-2005, 20:08
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Het is eigenlijk altijd wel chocola. En dan gevulde chocola in het bijzonder, met praliné. Zoals zeebanket. Maar de laatste tijd kan ik mezelf heel goed beheersen, koop ik dat soort dingen gewoon niet meer. En dat komt onder andere/vooral door dit forum
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 11-05-2005, 20:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-05-2005 @ 20:55 :
Met welk eten ga jij meestal de fout in?
chips of chocola

ik moet daar gewoon niet aan beginnen want als ik d'r één op heb wil ik d'r direct meer. daarom eet ik het nauwelijks meer*.

*met uitzondering van gisteravond. Toen had iemand een bak chips op tafel gezet en na één handje was ik verkocht . Maar dat was ook de eerste keer chips na een maand of 2 / 3.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-05-2005, 20:25
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
@ sneeuwvlokje: sterkte ermee meis.. ik hoop dat het je helpt om met die psychotherapeute te praten!
goed dat je het hier gepost hebt hoor, want wij kennen je ook een beetje. ik loop zelf ook bij een psychotherapeute en ik denk dat het je zeker wel kan helpen.. je moet je niet laten afschrikken als je je de eerste keer er enorm kut over voelt hoor.. jullie moeten natuurlijk ook aan elkaar wennen.. wanneer heb je die afspraak? succes alvast!
en succes met eten, het is fijn dat je jezelf meestal (zo begrijp ik iig) toch zo vet kunt krijgen genoeg te eten
__________________
I'm in the forest
Oud 11-05-2005, 20:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-05-2005 @ 21:17 :
chips of chocola

ik moet daar gewoon niet aan beginnen want als ik d'r één op heb wil ik d'r direct meer. daarom eet ik het nauwelijks meer*.

*met uitzondering van gisteravond. Toen had iemand een bak chips op tafel gezet en na één handje was ik verkocht . Maar dat was ook de eerste keer chips na een maand of 2 / 3.
wij hadden altijd van die kleine zakjes, daarin zitten 100 cal geloof ik en je eet tot het zakje op is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2005, 21:01
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-05-2005 @ 20:55 :

Met welk eten ga jij meestal de fout in?

koekjes
chocoladekoekjes, spritsjes met zo'n roze streep erdoor weet niet of jullie ze kennen , maar geen cake. altijd kleine koekjes van zo'n 10 gram (dus 'maar' 50 kcal per keer maar ik eet áls ik eens in de maand ofzo een vreetbui heb er wel 12 ofzo )
echt.. koekjes.. damn.

vandaag kom ik weer op ongeveer 1400 uit ik vind het goeeed.
__________________
I'm in the forest
Oud 11-05-2005, 21:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-05-2005 @ 20:55 :
Hmm, zeebanket wel lekker, niet mijn grote zonde.

Kunnen we trouwens wel even algemene vraag van maken:

Met welk eten ga jij meestal de fout in?

Ik met drop en suikerbrood.
Chips, als ik eenmaal een chipje heb gegeten dan gaat de halve of de hele zak leeg. Ik geef ook niet zo om zoete dingen. 's Ochtends zoet broodbeleg en mijn zoet-behoefte is bijna de hele dag gestilt. Echt trek in zoetigheid heb ik dan niet maar ik heb vaak wel de behoefte aan iets zouts en dan grijp ik vaak weer naar de chips.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-05-2005, 21:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
huh ik kom nog te laag uit op valt af ook... ik snap er niets van... heb het niet compleet ingevuld, maar toch, dacht dat ik er toch wel overheen zou zitten met koekjes. Ik hou altijd wel wat cal over om wat te snoepen, maar toch, valt weer mee ...

[edit] toch 100 eroverheen... had geen groente en fruit ingevuld, dat scheelt toch nog wat
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 21:27.
Oud 11-05-2005, 21:30
Verwijderd
@ Martine1986
Met een boterham bedoel ik 1 sneetje brood. Dus in totaal 6 sneetjes..

Waar ik de fout mee in ga?
Met chocoladepasta.. Als ik daar 1 boterham mee eet krijg ik de neiging om meer boterhammen/beschuiten met (veeeeeeel) pasta te gaan eten...
Verder... pepita-mix (nootjes) van de Aldi.. als ik daaraan begin...
En tot slot.. ontbijtkoek.. ook daarin kan ik eeuwig dooreten.

Maar als het gewoon niet in huis is.. of als ik er niet aan begin (wat meestal wel prima lukt) is er niets aan de hand
Oud 11-05-2005, 21:37
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Chips, chips en nog eens chips, haha dat is echt mijn grote zwakte. En koekjes ook wel soms, ligt eraan welke we in huis hebben. Oh en ik kan ook met gemak een zak japanse mix ofzo leegeten. Het grootste probleem bij mij is, dat wanneer ik eenmaal ergens 1 dingetje van neem, ik gelijk de hele zak wil

Vandaag ging wel goed, netjes onder de 1900 kcal met een uur sporten.

Én ik heb vandaag voor het eerst muesli met yoghurt gegeten. Ik vond het wel wat zuur, maar het viel me erg mee Ik heb trouwens de fruitmuesli van Euroshopper, heel lekker en meer fruit dan ik verwacht had!
__________________
Oud 11-05-2005, 21:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 11-05-2005 @ 22:30 :
Waar ik de fout mee in ga?
Met chocoladepasta.. Als ik daar 1 boterham mee eet krijg ik de neiging om meer boterhammen/beschuiten met (veeeeeeel) pasta te gaan eten...
ik beleg altijd een geroosterde boterham met heel veel pasta ... maar het is beter dan naar een reep chocolade grijpen, dat doe ik dus nooit, en wel als ik de pasta/hagelslag uit mn leven schrap, want dan ga ik verlangen naar chocolade...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2005, 21:46
Verwijderd
Maar of je nou een reep chocola eet.... of 6 (extra) boterhammen met veeeeeeeeeel chocopasta.. dat maakt dan ook weer helemaal niets uit...
Want dat doe ik dan altijd.. ik sla totaal door en ga ongelooflijk veel beschuiten of boterhammen met ongelooflijk veel chocopasta eten
Met hagelslag heb ik er geen last van.. daar kan ik t gewoon bij 1 a 2 boterhammen laten..
Dus hagelslag mag ik gewoon van mezelf.. maar chocopasta niet meer
Oud 11-05-2005, 21:49
Mara
Mara is offline
Wij hebben alleen melk-chocopasta, en ik vind puur alleen maar lekker, dus tsja
Oud 11-05-2005, 21:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 11-05-2005 @ 22:46 :
Maar of je nou een reep chocola eet.... of 6 (extra) boterhammen met veeeeeeeeeel chocopasta.. dat maakt dan ook weer helemaal niets uit...
Want dat doe ik dan altijd.. ik sla totaal door en ga ongelooflijk veel beschuiten of boterhammen met ongelooflijk veel chocopasta eten
Met hagelslag heb ik er geen last van.. daar kan ik t gewoon bij 1 a 2 boterhammen laten..
Dus hagelslag mag ik gewoon van mezelf.. maar chocopasta niet meer
Tuurlijk maakt dat wel uit... je eet dan ipv pasta ander beleg + chocoladereep of 2, zoveel verschilt ander beleg niet met pasta, tenzij je kipfilet neemt.
En op een gegeven moment is een boterham vol, een dikke laag, maar meer wordt het niet. Het beleg op sites gaan uit van 15 gr beleg geloof ik... weeg je beleg eens zou ik zeggen , maar volgens mij is dat best ruim gekozen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-05-2005, 22:07
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 11-05-2005 @ 22:37 :
Chips, chips en nog eens chips, haha dat is echt mijn grote zwakte. En koekjes ook wel soms, ligt eraan welke we in huis hebben. Oh en ik kan ook met gemak een zak japanse mix ofzo leegeten. Het grootste probleem bij mij is, dat wanneer ik eenmaal ergens 1 dingetje van neem, ik gelijk de hele zak wil
Dit wilde ik letterlijk ook zeggen!


@ Sneeuwvlokje: Heel veel sterkte en succes!


Edit: Weet er iemand iets wat lekker is bij broccoli en gekookte aardappels? Denk dat het zo droog wordt, dit alleen + hamburger/gehaktballetjes

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 22:18.
Oud 11-05-2005, 22:12
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 11-05-2005 @ 23:07 :
Dit wilde ik letterlijk ook zeggen!


@ Sneeuwvlokje: Heel veel sterkte en succes!
Hihi dan ben ik niet de enige met dat probleem blijkbaar

En idd, sneeuwvlokje: namens mij ook heel veel sterkte en succes gewenst!
__________________
Oud 11-05-2005, 22:15
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik ga altijd de fout in met chocola ja En ik heb een zwak voor stroopwafels. Oh, en ik eet ook veel ontbijtkoek, maar dat mag ik van mezelf
Verder heb ik vandaag echt idioot veel honger, volgens mij al acht boterhammen plus muesli plus avondeten plus fruit plus koekjes nja, ik zal t wel nodig hebben ofzo maar het is wel raar, heb een uur geleden nog een boterham en twee plakjes cake gegeten en ik heb nu alweer trek Ik denk dat ik maar gewoon ga slapen, het houdt niet op.
En Sneeuwvlokje, ook van mij heel veel sterkte gewenst, ik vind het echt super goed van je dat je naar een psychotherapeute gaat en ik hoop dat het gesprek goed gaat
__________________
Reina de la Calle
Oud 11-05-2005, 22:37
Verwijderd
Citaat:
sheepdog schreef op 11-05-2005 @ 23:07 :
Dit wilde ik letterlijk ook zeggen!


@ Sneeuwvlokje: Heel veel sterkte en succes!


Edit: Weet er iemand iets wat lekker is bij broccoli en gekookte aardappels? Denk dat het zo droog wordt, dit alleen + hamburger/gehaktballetjes
als de aardappelen gaar zijn, zijn ze niet droog, als je ze saai vindt smaken kan je er wat kruiden overheen strooien
broccoli is ook niet droog, want het is groente, dus vooral water
en als een hamburger of gehaktbal droog is heb je het écht te langzaam gebakken...
Oud 11-05-2005, 22:58
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-05-2005 @ 23:37 :
als de aardappelen gaar zijn, zijn ze niet droog, als je ze saai vindt smaken kan je er wat kruiden overheen strooien
broccoli is ook niet droog, want het is groente, dus vooral water
en als een hamburger of gehaktbal droog is heb je het écht te langzaam gebakken...
Aja, ik was mijn vele kruiden vergeten Dankjewel!

Morgen:
10.00 1bb met tzatziki en komkommer, 200ml yoghurt met een appel, een peer en muesli er door
12.30 2 tosti's kaas
15.00 2bb met tzatziki en komkommer
18.00 aardappelen, broccoli, hamburger/gehaktbal/groenteschijf (weet nog niet)
20.30 2 plakjes ontbijtkoek
Oud 12-05-2005, 06:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-05-2005 @ 22:49 :
Tuurlijk maakt dat wel uit... je eet dan ipv pasta ander beleg + chocoladereep of 2, zoveel verschilt ander beleg niet met pasta, tenzij je kipfilet neemt.
Je hebt gelijk mbt dat je dan en chocola en brood met beleg eet (daarom dus op zich niet zo handig idd ), maar volgens mij bevat pasta toch wel meer calorien en meer vetten dan het gemiddelde broodbeleg dat de meeste mensen hier eten.

@sheepdog: Zelf doe ik over de broccoli (en bloemkool) altijd een klein beetje saus (lente ui-knoflooksaus van Knorr).
Oud 12-05-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-05-2005 @ 22:49 :
Tuurlijk maakt dat wel uit... je eet dan ipv pasta ander beleg + chocoladereep of 2, zoveel verschilt ander beleg niet met pasta, tenzij je kipfilet neemt.
Maar ik bedoel dat ik NAAST mijn 6 boterhammen met gezond beleg (kaas, vlees, jam) zo een stuk of 6 boterham met veeeel pasta eet.. als ik eenmaal in zo'n chocopasta bui zit...
Oud 12-05-2005, 10:55
Verwijderd
Heeft er toevallig nog iemand een antwoord op mijn vraag in het gezondheidstopic #51??

-------------------------------------------------------------------------
Ik wil ook wat kwark gaan eten aangezien dat meer eiwitten bevat dan yoghurt (toch?)... Ik vind dat er nogal verschil zit in prijs en smaak van verschillende merken (naturel) kwark... welk merk vinden jullie lekker (en goedkoop)?
-------------------------------------------------------------------------
Oud 12-05-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Koel schreef op 12-05-2005 @ 11:55 :
welk merk vinden jullie lekker (en goedkoop)?
Bloem heeft al antwoord gegeven voor haar en ook voor MeelFriek.

Ik houd helemaal niet van kwark, kan er ook niet goed tegen, dus ik kan er zelf geen antwoord op geven.
Oud 12-05-2005, 11:03
Verwijderd
^

Ow, niet gezien
Bedankt

[edit]Ik kom zelf eigenlijk nooit bij de Lidl, maar weleens bij de aldi.. eens kijken of ze daar ook zoiets hebben.. want vaak zijn lidl en aldi wel ongeveer hetzelfde (alleen andere verpakkingen )[/edit]

Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 11:06.
Oud 12-05-2005, 11:09
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Yay, vanochtend weer gewogen, en ik weeg nu 'maar' 67.1 kilo!
ik durf er alleen niet al te gelukkig over te zijn, want ben een beetje bang dat het niet helemaal klopt (vertrouw mn weegschaal niet echt) ik woog vorige week namelijk nog 68.3, en in een week 1.2 kilo afgevallen zijn lijkt me wat veel. Maar aan de andere kant was het wegen vorige week wel net voor ik ongesteld ben geworden, dus ik weet het niet.. wat denken jullie?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 12-05-2005, 11:18
gewoonik
gewoonik is offline
pff.. ik woog me vanochtend voor t ontbijt en na wcbezoek en nu woog ik opeens tussen de 56 en 57.. eerst was t nog 58,5..maar dat snap ik niet..ik heb de laatste tijd best veel gegeten dacht ik en minder bewogen dan eerst..
is er een logische verklaring voor?
want ik moet eigenlijk niet zo weinig wegen...
Oud 12-05-2005, 11:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 12-05-2005 @ 12:09 :
Yay, vanochtend weer gewogen, en ik weeg nu 'maar' 67.1 kilo!
ik durf er alleen niet al te gelukkig over te zijn, want ben een beetje bang dat het niet helemaal klopt (vertrouw mn weegschaal niet echt) ik woog vorige week namelijk nog 68.3, en in een week 1.2 kilo afgevallen zijn lijkt me wat veel. Maar aan de andere kant was het wegen vorige week wel net voor ik ongesteld ben geworden, dus ik weet het niet.. wat denken jullie?
Het zou best kunnen, als je vorige week vocht vast gehouden hebt kun je nu best ruim een kilo lichter zijn
Oud 12-05-2005, 11:23
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 12-05-2005 @ 12:18 :
pff.. ik woog me vanochtend voor t ontbijt en na wcbezoek en nu woog ik opeens tussen de 56 en 57.. eerst was t nog 58,5..maar dat snap ik niet..ik heb de laatste tijd best veel gegeten dacht ik en minder bewogen dan eerst..
is er een logische verklaring voor?
want ik moet eigenlijk niet zo weinig wegen...
Hoe lang ben je eigenlijk dan? En wat Bloem zegt, zal wel met vocht te maken hebben.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 12-05-2005, 11:29
gewoonik
gewoonik is offline
ik ben 1,76 dus, mja zal volgende week wel weer wegen en dan kijken..
Oud 12-05-2005, 11:35
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 12-05-2005 @ 12:29 :
ik ben 1,76 dus, mja zal volgende week wel weer wegen en dan kijken..
Oh ja, dan is 57 wel te weinig ja.. Maar als je gewoon goed eet en blijft eten zal t nog wel meevallen. Gewoon in de gaten blijven houden
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 12-05-2005, 11:48
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Koel schreef op 12-05-2005 @ 11:55 :
Heeft er toevallig nog iemand een antwoord op mijn vraag in het gezondheidstopic #51??

-------------------------------------------------------------------------
Ik wil ook wat kwark gaan eten aangezien dat meer eiwitten bevat dan yoghurt (toch?)... Ik vind dat er nogal verschil zit in prijs en smaak van verschillende merken (naturel) kwark... welk merk vinden jullie lekker (en goedkoop)?
-------------------------------------------------------------------------
albert heijn biogarde! die vind ik erg lekkeR: lekker stevig ik geloof dat die €0,89 per bak van 500 gram is en na 150 gram zit je echt vol.. naja ik tenminste. alleen moet je wel als ie eenmaal open is elke keer goed roeren omdat ie anders een beetje waterig wordt. maar ik vind die wel het lekkerst.
oja hij is ook "maar" 60 kcal per 100 ml en per 100 ml zit er 11 g eiwit, 3 g koolhydraten, 0 g vet in. zeer netjes vind ik
__________________
I'm in the forest

Laatst gewijzigd op 12-05-2005 om 11:51.
Oud 12-05-2005, 11:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-05-2005 @ 21:50 :
wij hadden altijd van die kleine zakjes, daarin zitten 100 cal geloof ik en je eet tot het zakje op is...
maar die moet je altijd kopen in grote zakken waar ook allerlei soorten bij zitten die ik niet lekker vind. Vind ik een beetje zonde.

Ik deed het vroeger overigens wel met schaaltjes. Dan mocht ik één schaaltje chips. Maar zodra m'n moeder naar de wc was gooide ik m'n schaaltje weer vol
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Levensbeschouwing & Filosofie Hoelang heeft de mensheid nog?
Severus
26 16-09-2002 02:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.