Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 06:21
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik kom weer eens even in dit topic langshoppen

Om even te vertellen dat ik al 5 kilo ben afgevallen!!

Ik weeg nu dus 79 kg (en ben 1.84m).

Verder kan u met een gerust hart vertellen dat ik gewoon heerlijk heb gesnoept (een tompouce, een ijsje, mac en veel drop ) en een aantal keer uit eten ben geweest. Helemaal geen zondes. Zolang je maar zorgt dat het niet te vaak gebeurt, en je gewoon elke dag netjes eet, komt het allemaal goed
__________________
<):o)
Oud 19-05-2005, 07:48
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 18-05-2005 @ 22:30 :
Hehe 500 per uur is wat hoog gegrepen voor een meisje hoor. Daar zit ik ongeveer op en ik denk dat ik toch wat intensiever bezig ben en een heel stuk z waarder ben

Meet het eens op, fiets bijv eens 5 minuten op een fiets met caloriemeter op ongeveer dezelfde gemiddelde intensiteit als je krachttraining is.

Ik gok dat het zo iets boven de 300kcal uit komt. Gewichttraining is namelijk een boel rust tussendoor waarin je hartslag weer zakt.
Hihi, ik vond het ook al héél erg veel, 500kcal/u

Ik zal anders even toelichten wat ik ongeveer heb gedaan:

* kwartiertje opgewarmd op de fietsen, op stand twee, tussen 70 en 80 toeren per minuut, hartslag steeds ongeveer 130
* tien toestellen met gewichten, telkens vijftien herhalingen, met telkens het 'laagste' gewicht dat wordt aanbevolen. als er dus op mijn papiertje stond (basisprogramma voor dames ) 5 à 10kg, nam ik 5, als er stond 15 à 20, nam ik 15. die reeks van tien toestellen moesten we twee keer lopen.
* telkens we twee toestellen gedaan hadden moesten we even buikspieroefeningen doen op de matjes (3 x 15) en rugspieroefeningen (6 x 6sec)
* 30min gefietst hartslag 130-140 (70à80 tr/min - niveau 2)

Op die fiets stond trouwens zo'n calorie-verbrand-metertje, maar ik heb niet goed onthouden wat daar allemaal opstond... Ik was naar de simpsons aan het kijken en lette verder eigenlijk alleen af en toe wat op m'n hartslag en het toerental

Ik weet eigenlijk niet precies hoe lang we zijn bezig geweest, want we hebben eerst bij elk toestel uitleg gekregen en daarnà mochten we aan onze ronde beginnen, maar we hebben er niet op gelet hoe laat die 'rondleiding' gedaan was... Volgende keer horloge aandoen
Oud 19-05-2005, 08:46
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 19-05-2005 @ 08:48 :
Hihi, ik vond het ook al héél erg veel, 500kcal/u

Ik zal anders even toelichten wat ik ongeveer heb gedaan:

* kwartiertje opgewarmd op de fietsen, op stand twee, tussen 70 en 80 toeren per minuut, hartslag steeds ongeveer 130
* tien toestellen met gewichten, telkens vijftien herhalingen, met telkens het 'laagste' gewicht dat wordt aanbevolen. als er dus op mijn papiertje stond (basisprogramma voor dames ) 5 à 10kg, nam ik 5, als er stond 15 à 20, nam ik 15. die reeks van tien toestellen moesten we twee keer lopen.
* telkens we twee toestellen gedaan hadden moesten we even buikspieroefeningen doen op de matjes (3 x 15) en rugspieroefeningen (6 x 6sec)
* 30min gefietst hartslag 130-140 (70à80 tr/min - niveau 2)

Op die fiets stond trouwens zo'n calorie-verbrand-metertje, maar ik heb niet goed onthouden wat daar allemaal opstond... Ik was naar de simpsons aan het kijken en lette verder eigenlijk alleen af en toe wat op m'n hartslag en het toerental

Ik weet eigenlijk niet precies hoe lang we zijn bezig geweest, want we hebben eerst bij elk toestel uitleg gekregen en daarnà mochten we aan onze ronde beginnen, maar we hebben er niet op gelet hoe laat die 'rondleiding' gedaan was... Volgende keer horloge aandoen
(Dikgedrukte deel)

Je doet dus 2 keer 15 herhalingen op één toestel met een behoorlijke tijd (de tijd dat je alle andere toestellen afwerkt) ertussen? Ik heb er niet héél veel verstand van maar ik kan me voorstellen dat dit niet de meest effectieve manier is om te trainen. Gaat die 5 of 15 kilo je makkelijk af met 15 herhalingen? Als dat zo is raad ik je aan om je gewicht te verhogen net zolang totdat je ongeveer 8 à 10 herhalingen kan doen.

MD kan je er denk ik meer over vertellen. en hij mag me schoppen als ik het verkeerd heb

Ik ben trouwens ook benieuwd wat het 'basisprogramma' voor heren is?
Oud 19-05-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 19-05-2005 @ 09:46 :
(Dikgedrukte deel)

Je doet dus 2 keer 15 herhalingen op één toestel met een behoorlijke tijd (de tijd dat je alle andere toestellen afwerkt) ertussen? Ik heb er niet héél veel verstand van maar ik kan me voorstellen dat dit niet de meest effectieve manier is om te trainen. Gaat die 5 of 15 kilo je makkelijk af met 15 herhalingen? Als dat zo is raad ik je aan om je gewicht te verhogen net zolang totdat je ongeveer 8 à 10 herhalingen kan doen.

MD kan je er denk ik meer over vertellen. en hij mag me schoppen als ik het verkeerd heb

Ik ben trouwens ook benieuwd wat het 'basisprogramma' voor heren is?
Misschien even bijzeggen dat dit de allereerste keer was dat ik ben gaan fitnessen Ik denk dat we dit programma de eerste acht keer moeten volgen ofzo en dan zelf een beetje spelen met het gewicht dat je gebruikt. Daarna krijgen we een nieuw programma, geloof ik, zo'n individueel aangepast

Wij doen maar wat ze ons op de sportschool vertellen dat we moeten doen hé


edit: basisprogramma voor heren is hetzelfde, alleen met andere gewichten

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 09:26.
Oud 19-05-2005, 09:28
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Sport echt iedereen hier?
IK zou het wel graag doen maar
-het is duur (en nee joggen doe ik niet aan want dat haat ik en zwemmen kan ik niet)
-ik zou het alleen moeten doen.
Hoeveel kost de fitness julie ? Hier betaal je al gauw 10euro per beurt /30-50 euro per maand
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-05-2005, 09:38
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 10:28 :
Sport echt iedereen hier?
IK zou het wel graag doen maar
-het is duur (en nee joggen doe ik niet aan want dat haat ik en zwemmen kan ik niet)
-ik zou het alleen moeten doen.
Hoeveel kost de fitness julie ? Hier betaal je al gauw 10euro per beurt /30-50 euro per maand
Studentenabonnement voor een jaar was €365 (promoprijs), voor een half jaar €250 (promo). Gewone prijs is honderd euro meer ofzo. Daar komt nog lidgeld bovenop, €30 jaarlijks ofwel €75 lifetime.

Bij Sportopolis krijg je mega-korting als je met een aantal mensen van hetzelfde gezin een abonnement neemt. Alles samen hebben wij voor vier personen lidgeld + jaarabonnement iets van een duizend euro ofzo betaald (vierde persoon = ik = helemaal gratis )
Eigenlijk is dat wel een boel geld als ik er nu over nadenk, maar met zo'n all-in abonnement kun je écht ALLES (en onbeperkt!): fitness, groepslessen, spinning, sauna, zonnebank... Een 20-beurten kaart was €140 geloof ik, maar dat leek me niet zo voordelig uitkomen als je van plan bent elke week drie keer te gaan En met een all-in kan je in elke sportopolis in België binnen, wat ook handig is als je bijvoorbeeld op kamers zit en in het weekend 'thuis' ook wil gaan fitnessen.

De universiteit van Leuven heeft ook een fitnesscentrum, en daar betaal je als student echt belachelijk weinig (€30/3mnd?) maar 't is maar een kleine zaal en zit altijd behoorlijk stampvol, dus daar hadden we die extra euro's wel voor over. Plus de begeleiding was daar niet echt 100%


Ik ga trouwens momenteel met m'n broer, maar ik kan me goed inbeelden dat we tijdens de examens ofzo of wanneer de lessen weer starten vaker alleen zullen gaan...
Oud 19-05-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 10:28 :
Sport echt iedereen hier?
Bij ons is fitness ook belachelijk duur.. 12,50 per keer (als je een abonnement hebt voor 2x per week)
Daar doe ik dus ook niet (meer) aan.. Ik doe thuis arm- en buikspieroefeningen en ik loop 3x per week hard. En dat is erg goed voor de lijn
(Werkte bij mij beter dan fitness)
Oud 19-05-2005, 10:09
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb hier twee keuzes :
-plaatselijk centrum : 50euro/1ste maand (+extra's zoals paar zonnebankbeurten en spinninglessen) en daarna 20 euro per maand
-passage fitness : 39 euro inschrijvingskosten en minimum 45 euro/ maand (+gratis sauna e.d.)

Ik denk dat ik mss beter toch zal leren joggen
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-05-2005, 10:09
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 19-05-2005 @ 07:21 :
Ik kom weer eens even in dit topic langshoppen

Om even te vertellen dat ik al 5 kilo ben afgevallen!!

Ik weeg nu dus 79 kg (en ben 1.84m).

Verder kan u met een gerust hart vertellen dat ik gewoon heerlijk heb gesnoept (een tompouce, een ijsje, mac en veel drop ) en een aantal keer uit eten ben geweest. Helemaal geen zondes. Zolang je maar zorgt dat het niet te vaak gebeurt, en je gewoon elke dag netjes eet, komt het allemaal goed
goed joh! gefeliciteerd!
__________________
I'm in the forest
Oud 19-05-2005, 10:11
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-05-2005 @ 10:28 :
Sport echt iedereen hier?
IK zou het wel graag doen maar
-het is duur (en nee joggen doe ik niet aan want dat haat ik en zwemmen kan ik niet)
-ik zou het alleen moeten doen.
Hoeveel kost de fitness julie ? Hier betaal je al gauw 10euro per beurt /30-50 euro per maand
Ik moet het wel gaan doen, maar het komt er nooit van. Fitness doe ik sowieso niet aan, veel te duur, dat betalen mn ouders niet en zelf heb ik geen geld ik fiets wel regelmatig vrij ver en volgend jaar wil ik gaan dansen oid. Eigenlijk ben ik dus niet zo heel gezond heb ook geen geweldige conditie.

@Leonoor: ik heb wel een valtaf-profiel (isiyanka) maar niks ingevuld, heb het een dag gedaan en toen ben ik er echt een half uur mee bezig geweest ofzo en het klopte nog niet helemaal, geen zin om alles te gaan wegen wat ik eet maar ik eet gewoon boter, kaas, vlees, tussendoortjes, brood etc... ik weet niet precies hoeveel vet eigenlijk nodig is per dag? maar ik denk dat ik ongeveer net zoveel of meer eet dan de meeste mensen hier. ik zal het wel een keer op een 'gemiddelde' dag bijhouden

Vandaag:
- 9:00 2 bb 1x 20+kaas 1x boter 1x hagelslag puur
- 10:30 halve beker melk (ik hou er niet zo van maarja ik eet/drink niet genoeg zuivel geloof ik, dus ga nu toch maar elke dag melk drinken)
- 11:00 1 bb 1x boter 1x hagelslag puur

en de yoghurt is op en ik ben te lui om te gaan halen
__________________
Reina de la Calle
Oud 19-05-2005, 11:52
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik heb ook een valtaf profiel gemaakt:

Kronkeltje.valtaf.nl

Ik heb nog 0 vrienden
__________________
xxx
Oud 19-05-2005, 12:07
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ieeeeeeeh ik ben zenuwachtig voor de tandarts
heb net 5 min. lang m'n tanden gepoetst en daarna als een gek met mondwater gespoeld en ga zo nog een keer
__________________
I'm in the forest
Oud 19-05-2005, 12:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
volgens mij ben ik een cm op m'n heupen kwijt , terwijl ik gezond en genoeg eet...

ik krijg het alleen niet voor elkaar een slankere taille/buik te krijgen en dat wil ik eigenlijk toch wel graag...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2005, 12:36
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
vandaag weer gewogen en ik weeg nu 66.6/7 dat is dus net geen halve kilo eraf, en in totaal (3 weken) ehm.. 2.2 kilo geloof ik. Best redelijk toch

vandaag slecht gegeten:

3 bb, 2x met magere leverpastei, 1x met kaas (volvet)
6 muntdropjes
en net zo'n btween mueslireepding.

dat is in totaal zon 560 kcal (heb maar gegokt dat 6 muntdropjes 25 gram is, heb echt geen flauw idee).

en ik heb zin in schuimtaart, grr

en ik weet niet waar het zwembad is hier in maastricht, en ik heb zin om te zwemmen
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 19-05-2005, 12:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 19-05-2005 @ 13:36 :
vandaag weer gewogen en ik weeg nu 66.6/7 dat is dus net geen halve kilo eraf, en in totaal (3 weken) ehm.. 2.2 kilo geloof ik. Best redelijk toch

vandaag slecht gegeten:

3 bb, 2x met magere leverpastei, 1x met kaas (volvet)
6 muntdropjes
en net zo'n btween mueslireepding.

dat is in totaal zon 560 kcal (heb maar gegokt dat 6 muntdropjes 25 gram is, heb echt geen flauw idee).

en ik heb zin in schuimtaart, grr

en ik weet niet waar het zwembad is hier in maastricht, en ik heb zin om te zwemmen
2.2 kilo is veel voor 3 weken...

wat is er slecht aan wat je tot nu toe gegeten hebt? Is toch prima, zo nog wat lunchen en gewoon avondeten en dan heb je toch gewoon goed gegeten op deze dag?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2005, 13:19
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 13:52 :
2.2 kilo is veel voor 3 weken...

wat is er slecht aan wat je tot nu toe gegeten hebt? Is toch prima, zo nog wat lunchen en gewoon avondeten en dan heb je toch gewoon goed gegeten op deze dag?
hm ja opzich, tis denkik alleen dat ik normaal veel beter eet en dan lijkt dit meteen zo slecht ofzo.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 19-05-2005, 13:35
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Kan je bij valtaf ook 1/2 stuk doen als de hoeveelheid kcal van iets 'per stuk' is? Kan aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor mekaar

Vanavond moet ik met mijn broertje koken. Het wordt meergranen macaroni met rode saus (met rundergehakt en groentemix). Zoooo lekker!

O ja, ben van plan om als mijn hoofdpijn gezakt is, vanavond te gaan joggen of te gaan skaten. Moet nog even een keuze maken tussen die twee. Maar lijkt me wel gezond en het is mooi weer
__________________
Oud 19-05-2005, 13:40
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Net even geteld: kom op ong 920 kcal inclusief avondeten .. En dat is nog ruim gerekend, heb voor de kaas op mn brood meer gerekend dan er werkelijk op zit waarschijnlijk. Komt alleen nog een stuk meloen (kwart van hele) bij. Weet iemand hoeveel kcal dat is trouwens? 's Avonds misschien nog wat japanse mix, is maar 20 kcal per handje zie ik..
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 19-05-2005, 14:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 19-05-2005 @ 14:40 :
Net even geteld: kom op ong 920 kcal inclusief avondeten .. En dat is nog ruim gerekend, heb voor de kaas op mn brood meer gerekend dan er werkelijk op zit waarschijnlijk. Komt alleen nog een stuk meloen (kwart van hele) bij. Weet iemand hoeveel kcal dat is trouwens? 's Avonds misschien nog wat japanse mix, is maar 20 kcal per handje zie ik..
mag ik je lijstje zien? Want dit is echt veel te weinig en dus erg ongezond...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2005, 14:32
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
jeej mijn dag gaat wel goed qua eten.
incl avondeten zit ik nu op 1266, maar het is nu pas half 4 dus ik weet wel zeker dat ik nog dingen ga eten.
__________________
I'm in the forest
Oud 19-05-2005, 14:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 19-05-2005 @ 14:35 :
Kan je bij valtaf ook 1/2 stuk doen als de hoeveelheid kcal van iets 'per stuk' is? Kan aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor mekaar

Nee, dat vind ik zo'n beetje het enige minpunt van die site, je kunt alleen maar in hele getallen invullen, dus inderdaad geen halve porties
Oud 19-05-2005, 14:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 15:32 :
jeej mijn dag gaat wel goed qua eten.
incl avondeten zit ik nu op 1266, maar het is nu pas half 4 dus ik weet wel zeker dat ik nog dingen ga eten.
Oud 19-05-2005, 14:40
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Bloem schreef op 19-05-2005 @ 15:34 :
Nee, dat vind ik zo'n beetje het enige minpunt van die site, je kunt alleen maar in hele getallen invullen, dus inderdaad geen halve porties
maar bij de meeste dingen kan je ook grammen invullen, en als je weet dat een bepaald product bijv. 100 kcal is, en je hebt een halve genomen, kan je ook de grammen zo invullen dat je 50 kcal krijgt. ik vind het niet echt onhandig hoor.
__________________
I'm in the forest
Oud 19-05-2005, 14:41
ANGE
ANGE is offline
Ik ben zéér goed bezig vandaag, nu al 3 crackers op (mét beleg. )
Oud 19-05-2005, 14:52
moontje16
moontje16 is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-05-2005 @ 15:41 :
Ik ben zéér goed bezig vandaag, nu al 3 crackers op (mét beleg. )
Ge-wél-dig (als je er nog een stuk of 3 boterhammen, 2 stuks fruit, wat zuivel en avondeten bij doet) Goh, daar zit je nog niet zo dicht bij he? Sorry voor mijn reactie, maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat je echt totaal niet goed bezig bent. (jaja, voor jouw doen is het goed, dat weten we nu wel )
Waar doel je nou eigenlijk op telkens met je posts? Iedereen hier doet zn best om jou aan het eten te krijgen, maar je reageert er toch niet op...
Oud 19-05-2005, 14:55
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 19-05-2005 @ 15:52 :
Ge-wél-dig (als je er nog een stuk of 3 boterhammen, 2 stuks fruit, wat zuivel en avondeten bij doet) Goh, daar zit je nog niet zo dicht bij he? Sorry voor mijn reactie, maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat je echt totaal niet goed bezig bent. (jaja, voor jouw doen is het goed, dat weten we nu wel )
Waar doel je nou eigenlijk op telkens met je posts? Iedereen hier doet zn best om jou aan het eten te krijgen, maar je reageert er toch niet op...
Dit is voor mij een stok achter de deur. En het feit alleen al dat ik 3 crackers heb gegeten, is voor mij een hele grote stap gezien de afgelopen dagen. En waarschijnlijk eet ik ook nog wel wat avondeten.
Oud 19-05-2005, 14:57
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag:
ontbijt : 2 vitalinea breakfast met philladelfia light en een cremosso yoghurtje en een appel

lunch : 4 bb met 48+ kaas (het was dat of friet )

tussendoor : 2 wortelen (ik vind trouwens dat valt af wel erg veel telt voor wortelen:48 cal , terwijl op de zak 28 staat)

zometeen avondeten : 150 gram koolvis met 100gram (ongekookte) penne, 100 gram prei en 200 gram champignons en een wortel

vanavond wsl nog een rijstwafel of een stukje chocolade
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-05-2005, 14:58
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 15:40 :
maar bij de meeste dingen kan je ook grammen invullen, en als je weet dat een bepaald product bijv. 100 kcal is, en je hebt een halve genomen, kan je ook de grammen zo invullen dat je 50 kcal krijgt. ik vind het niet echt onhandig hoor.
of je voegt zelf een nieuw product toe aan de lijst, of in dit geval een half product dan, maar dat lijkt me alleen de moeite waard als je dat vaak eet.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 19-05-2005, 15:00
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 19-05-2005 @ 15:52 :
Ge-wél-dig (als je er nog een stuk of 3 boterhammen, 2 stuks fruit, wat zuivel en avondeten bij doet) Goh, daar zit je nog niet zo dicht bij he? Sorry voor mijn reactie, maar je snapt hopelijk zelf ook wel dat je echt totaal niet goed bezig bent. (jaja, voor jouw doen is het goed, dat weten we nu wel )
Waar doel je nou eigenlijk op telkens met je posts? Iedereen hier doet zn best om jou aan het eten te krijgen, maar je reageert er toch niet op...
hoef je echt geen sorry voor te zeggen, ik word er ook schijtziek van
__________________
I'm in the forest
Oud 19-05-2005, 15:03
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 16:00 :
hoef je echt geen sorry voor te zeggen, ik word er ook schijtziek van
Net als jij doe ik ook hard m'n best om beter te eten. Jij zou toch moeten weten dat dat moeilijk is.
Oud 19-05-2005, 15:04
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 16:00 :
hoef je echt geen sorry voor te zeggen, ik word er ook schijtziek van
sorry als dit lullig over komt, niet zo bedoelt, maar ik vind dat jij ook weinig recht van spreken hebt, jij eet ook erg slecht, en zit bijna altijd onder de 1400 cal als het niet minder is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2005, 15:08
Mara
Mara is offline
Dat krachtgedoe:

Ik doe ook apparaten, zijn er iets meer dan 10. Meeste zijn 3 series van 60 reps. Gewicht is aangepast op vrouwen, maar bij m'n benen zet ik 'm vaak zwaarder omdat ik vrij sterke benen heb (mede daardoor mijn brede benen, naast dat 't een flinke speklaag is zit er ook nog spier onder )

Vandaag trouwens netjes 1500

Ontbijt
2 bb, 1x rookvlees 1x light-jam

Tussendoor
2 bb rookvlees

Lunch
2 bb rookvlees

Tussendoor
2 bb rookvlees
130g druiven

Avondeten
250g aardappel
200g appelmoes
100g kippenpoot (excl. vel)

Avond
250g kwark
200mL melk
Oud 19-05-2005, 15:13
moontje16
moontje16 is offline
je hebt geen echte groenten?
Oud 19-05-2005, 15:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 19-05-2005 @ 16:13 :
je hebt geen echte groenten?
Klopt.

Wij eten hier soms kip met appelmoes. Ja, dat is het gerecht. Aardappelen, kip en appelmoes. Kan er dus weinig aan doen
Oud 19-05-2005, 15:15
Verwijderd
Ik kom niet meer zo vaak in dit topic, omdat ik me iets minder met eten bezig probeer te houden. Helaas lukt het niet helemaal.

Ik weet nu ook waarom sommige mensen (o.a. Gothic) mij er dunner uit vonden zien dan je aan de hand van mijn BMI zou zeggen. Mijn lengte klopte namelijk niet. Ik heb me vanmorgen opnieuw gemeten (op blote voeten tegen de deur, 3x opnieuw gemeten) en ik ben 1.74 m en geen 1.72. Het scheelt maar 2 cm, maar dat betekent dat ik een BMI had van 19,16 en niet van 19,61.

Mijn gewichttoename was overigens geen vocht, want ik weeg (nog steeds) 62 kg. Dat betekent dus +4 kg in een kleine maand. Opzich is het nog niet veel (BMI: 20,48) maar ik voel me niet prettig bij dit gewicht. Mijn maat 36 broeken passen nog nèt maar ze zitten nu erg strak om mijn heupen/billen en dat voelt gewoon niet prettig.

Ik heb ook mijn maten vanmorgen nog een keer opgemeten en vergeleken met een maand geleden:

Borst: 86 - 86
Taille: 65 - 67 (+2 cm)
Heupen: 94 - 96 (+2 cm)


Ik weet nu echt niet hoe ik me moet voelen, en wat ik moet. Morgenmiddag ga ik naar die therapeute toe en dan zien we wel weer verder.
Oud 19-05-2005, 15:17
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Weten jullie misschien hoeveel ckal je met een half uur hardlopen verbrand?
Ik ging altijd van 250 uit, maar zag net in een tijdschrift opeens 500 staan??
Oud 19-05-2005, 15:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-05-2005 @ 15:40 :
maar bij de meeste dingen kan je ook grammen invullen, en als je weet dat een bepaald product bijv. 100 kcal is, en je hebt een halve genomen, kan je ook de grammen zo invullen dat je 50 kcal krijgt. ik vind het niet echt onhandig hoor.
Ja daarom vind ik het opzich ook niet zo erg, maar bij sommige dingen staat wel alleen maar 1 stuk, maar ach.

@Sneeuwvlokje, ik zag op valtaf al dat je daar zo'n beetje weg bent? Succes morgen, ik vind het heel goed van je dat je er aan gaat werken. ({)
Oud 19-05-2005, 15:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 19-05-2005 @ 16:17 :
Weten jullie misschien hoeveel ckal je met een half uur hardlopen verbrand?
Ik ging altijd van 250 uit, maar zag net in een tijdschrift opeens 500 staan??
http://www.sportstudio-do-it.nl/spor...everbruik.html
Oud 19-05-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 19-05-2005 @ 16:17 :
Weten jullie misschien hoeveel ckal je met een half uur hardlopen verbrand?
Ik ging altijd van 250 uit, maar zag net in een tijdschrift opeens 500 staan??
Tijdens Spinning training heb ik meestal mijn hartslagmeter om en ik verbrand in 45 min. Spinning 350-400 kcal. Die trainingen zijn best intensief en ik jaag mijn hartslag meestal vrij hoog op (170-190 gemiddeld) dus mij lijkt 500 kcal voor een half uur hardlopen erg veel. Hou die 250 kcal maar aan, dat zal wel redelijk in de buurt zitten. En als je het echt precies wilt weten moet je een keertje rennen met een hartslagmeter (die je calorieënverbruik uit kan rekenen) om.

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 15:23.
Oud 19-05-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 19-05-2005 @ 16:19 :
@Sneeuwvlokje, ik zag op valtaf al dat je daar zo'n beetje weg bent? Succes morgen, ik vind het heel goed van je dat je er aan gaat werken. ({)
Nou ja, niet echt weg. Maar voorlopig heb ik niet echt zin om daar iets bij te gaan houden. Ik maak me er zelf alleen maar gek mee. En er staat nog steeds 58 kg, en geen 62. Ik wil en kan die 62 kg (nog) niet accepteren als mijn gewicht.

Bedankt trouwens.
Oud 19-05-2005, 15:27
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben weer de hele dag (ziek) thuis geweest, ik had vandaag een stuk minder (lekkere) trek dan gister. Tot nu toe gegeten:

10.30: volle yoghurt met cruesli
12.00: een poging tot appel eten maar de appel was heel smerig dus ik heb maar 1 hap gehad
13.30: 2 lichtgewicht crackers met kaas en komkommer
15.00: een hardgekookt ei

Vanavond eet ik een rundervinkje, gebakken aardappeltjes en sla. Met ketchup. En vanavond nog een bak yoghurt, waarschijnlijk niet omdat ik dan trek heb, maar omdat ik anders te weinig heb gegeten.

Pff, ik ben blij als ik weer beter ben. Dan heeft m'n leven tenminste iets meer regelmaat en kan ik wat beter eten.
__________________
xxx
Oud 19-05-2005, 15:41
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
iemand enig idee hoeveel calorieen er in zo'n ham/kaas croissant van de ah zitten?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 19-05-2005, 15:42
Hagel
Hagel is offline
@kronkeltje beterschap

@Ange: je zult er heus wel steun uit halen maar je moet begrijpen dat het best ergerlijk kan zijn om voor ons te lezen wat je eet. dat kan op verschillende manieren maar ik bijv word alleen maar jaloers en daardoor wil ik juist alleen nog maar minder eten...klinkt vaag maar het is gewoon zo

Mijn dag
vanochtend
een zelfgebakken boterham met jam
vanmiddag
een appel en een ciabatta broodje met rookvlees en 2 plakjes ei en rauwkost
tussendoor
een breaker light (70 kcal) en een boterham philadelhia light met komkommer en daar ga ik er zo nog maar 1 of 2 van eten
vanavond
gekookte rijst met een kipschnitzel en een salade van ijsbergsla, komkommer, tomaat, paprika, ei en wat dressing
voor de rest weet ik het nog niet
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 19-05-2005, 15:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 16:42 :
Mijn dag
vanochtend
een zelfgebakken boterham met jam
vanmiddag
een appel en een ciabatta broodje met rookvlees en 2 plakjes ei en rauwkost
tussendoor
een breaker light (70 kcal) en een boterham philadelhia light met komkommer en daar ga ik er zo nog maar 1 of 2 van eten
vanavond
gekookte rijst met een kipschnitzel en een salade van ijsbergsla, komkommer, tomaat, paprika, ei en wat dressing
voor de rest weet ik het nog niet
te weinig
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2005, 15:49
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 16:47 :
te weinig
??
ik eet er nog 2 bij met philadelphia zit nu te kauwen maar als ik dat op heb heb ik 4 boterhammen waarvan 1 zo'n grote zelfgebakken, een ciabatta broodje (2x zo groot als een normaal bolletje) tussendoortjes en avondeten op vandaag

zo weinig is dat niet?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 19-05-2005, 15:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 16:49 :
??
ik eet er nog 2 bij met philadelphia zit nu te kauwen maar als ik dat op heb heb ik 4 boterhammen waarvan 1 zo'n grote zelfgebakken, een ciabatta broodje (2x zo groot als een normaal bolletje) tussendoortjes en avondeten op vandaag

zo weinig is dat niet?
dat dat broodje zo groot is, kan ik natuurlijk niet ruiken... misschien nog 2 boterhammen, is ook niet zeker. Nu wel. Dan is het idd redelijk goed qua hoeveelheid...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-05-2005, 15:52
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2005 @ 16:51 :
dat dat broodje zo groot is, kan ik natuurlijk niet ruiken... misschien nog 2 boterhammen, is ook niet zeker. Nu wel. Dan is het idd redelijk goed qua hoeveelheid...
sorry ik dacht dat dat algemeen bekend was en die twee boterhammen zitten er nu in ja
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 19-05-2005, 15:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 16:49 :
??
ik eet er nog 2 bij met philadelphia zit nu te kauwen maar als ik dat op heb heb ik 4 boterhammen waarvan 1 zo'n grote zelfgebakken, een ciabatta broodje (2x zo groot als een normaal bolletje) tussendoortjes en avondeten op vandaag

zo weinig is dat niet?
Hmm, ik dacht (kijkend naar je reactie op ANGE) dat je zelf ook wel door had dat dit te weinig was.

Samengevat:
2 boterhammen (of 3/4, maar dat betwijfel ik nog)
ciabattabroodje, 2 boterhammen dus
Avondeten, zal ook wel niet gigantisch veel zijn.

Wat is je doel, qua kcal?
Oud 19-05-2005, 15:52
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Zoals gewoonlijk is mijn verdeling weer niet goed (er komen straks nog calorien bij)
Totaal: 1232.75 189.295 gram 78.49 gram 17.9175 gram

Te veel kh en te weinig vet. Nu vroeg ik me dus af of dit eigelijk veel uitmaakt, of het dus effect heeft op of je afvalt of niet.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-05-2005, 15:52
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Hagel schreef op 19-05-2005 @ 16:42 :
@kronkeltje beterschap

@Ange: je zult er heus wel steun uit halen maar je moet begrijpen dat het best ergerlijk kan zijn om voor ons te lezen wat je eet. dat kan op verschillende manieren maar ik bijv word alleen maar jaloers en daardoor wil ik juist alleen nog maar minder eten...klinkt vaag maar het is gewoon zo

Mijn dag
vanochtend
een zelfgebakken boterham met jam
vanmiddag
een appel en een ciabatta broodje met rookvlees en 2 plakjes ei en rauwkost
tussendoor
een breaker light (70 kcal) en een boterham philadelhia light met komkommer en daar ga ik er zo nog maar 1 of 2 van eten
vanavond
gekookte rijst met een kipschnitzel en een salade van ijsbergsla, komkommer, tomaat, paprika, ei en wat dressing
voor de rest weet ik het nog niet
Dat is absoluut niet mijn bedoeling, dat weet jij ook wel, niet? En het spijt me als het wel zo werkt. Het is echt niets om jaloers op te worden (ja, ik weet dat jij dat ook wel beseft), ik voel me er heel vaak heel verdrietig om. Dat het me niet lukt om goed te eten. Geloof me, het bijbehorende gevoel wil je er niet bij hebben...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.