Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 20:57
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
*ook met emule een corrupt header*
__________________
I'm too old for this shit.

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 21:03.
Advertentie
Oud 10-12-2005, 10:26
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
iTunes
Bestaat er een handige manier om bij iTunes enkel de nieuwe nummers uit een map toe te voegen aan de bibliotheek?
__________________
Let's fantasize a revolution
Oud 10-12-2005, 12:27
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 30-11-2005 @ 19:44 :
leg eens uit hoe dat zit, want ik snap er niks van
eh... wat snap je er precies niet aan dan?
je moet er op klikken om het programma te starten!
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 11-12-2005, 12:55
Verwijderd
Ik zoek iets om een AVI naar DVD te zetten, maar kan eigenlijk geen concrete manier vinden met freeware.
Oud 15-12-2005, 16:26
robbzooi
Avatar van robbzooi
robbzooi is offline
gegroet mensen.

Ik ben een film aan het binnenhalen (heb je niet gelezen) en ik wilde graag een preview ervan bewonderen.
De extensie van de film is .avi . Als ik hem met windows media player wil openen doet íe het niet. Evenals divx, realplayer(...) xvid de quicktime player en ook niet in windows movie maker.
Ik krijg steeds een error dat het een zogenaamd x-vid bestand heb. Dit vind ik een beetje vreemd omdat ik heb geprobeerd hem met een gelijknamige speler te openen en hij het nog steeds niet doet. Wie weet wat ik wel moet hebben om hem te kunnen kijken, mogen ook codecs zijn. (Die ik verwacht te horen..)
__________________
Annemarie is het allerlievst en zij mag mij ook wel. :-)
Oud 15-12-2005, 16:30
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
De meeste spelers doen moeilijk wanneer ze een gepreview' de film willen afspelen.
Gelukkig bestaan er programma's die stukjes van de film die jij aangeeft wel goed weergeven, bv avipreview.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 15-12-2005, 16:31
robbzooi
Avatar van robbzooi
robbzooi is offline
Ah geweldig. Dank voor de hulp, zoals altijd..
__________________
Annemarie is het allerlievst en zij mag mij ook wel. :-)
Oud 21-12-2005, 18:20
Verwijderd
Ik heb hier een redelijk aantal albums staan waarvan de bestanden niet uit losse nummers maar uit <groot bestand> + cue files bestaan. Die kan ik zonder problemen laden in Foobar, maar als ik die playlist opsla en vervolgens weer laad worden alle combinaties (cue file + bestand dus) een stuk of 5 keer onnodig geladen.

Is er een simpel programmaatje waarmee je de cue file en het grote bestand in kunt voeren en dat er dan losse nummers uit komen?

Op zich kan dat met Foobar ook wel maar dat gaat me net iets te langzaam (omdat alle bestanden opnieuw geconverseerd worden) en ik vind dat dat net iets te ingewikkeld in elkaar zit.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik vraag.
Oud 21-12-2005, 19:00
Verwijderd
Ik moet gewoon beter zoeken, Musicutter werkt prima.
Oud 22-12-2005, 16:36
snieky
Avatar van snieky
snieky is offline
Weet iemand hoe het komt dat ik bij VLC Media Player geen goed geluid heb? Het lijkt alsof de geluiden 3 keer achter elkaar worden afgespeeld, zodat t allemaal door elkaar heen gaat.
__________________
Ja, of niet
Oud 24-12-2005, 00:56
Verwijderd
Ik heb een Matroska-bestand (.mkv) gedownload met als sound-encoding AC3 5.1, en iets van H264 ofzo. Als ik dit bestand wil afspelen in Windows Media Player, dan hapert het geluid heel erg. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb AC3Filter, Matroska-pack, DivX en XVID geïnstalleerd staan.
Oud 24-12-2005, 13:27
Verwijderd
Je moet sowieso geen Windows Media Player gebruiken, dat is echt een player from hell. Je kunt het beste de zgn. combined community codec pack installeren ('CCCP', even googlen) en dan kiezen voor de Zoomplayer installatie. Dat is een hele fijne player die 100% gegarandeerd samenwerkt met die codecs. Dan weet je zeker dat daar geen gezeik mee ontstaat. Hooguit als je systeem niet snel genoeg is om h.264-files af te spelen (wat best kan voorkomen).
Oud 24-12-2005, 13:31
Verwijderd
900 MHz en 240 MB RAM is dus te traag ja.
Oud 24-12-2005, 13:34
Verwijderd
Dat gaat niet werken. Ik heb op mijn XP 2400+ diverse h.264-files die ~70% van de CPU gebruiken (Chrno Crusade, AIR TV gloednieuw geript door KAA) en op de P4-1500 die hier ook staat werkt het gewoon niet: beeld gaat met niet meer dan 10 fps, geluid hapert, etc.

Heb je de keuze tussen xvid en h.264 (zoals bijv. bij Shakugan no Shana door SS-Eclipse of Lamune van C1) dan moet je gewoon voor xvid gaan. Om h.264 af te kunnen spelen heb je echt een behoorlijk zware PC nodig, daar helpen goede codecs ook niets aan.
Oud 24-12-2005, 13:38
Verwijderd
Oh, ik heb CCCP en ZoomPlayer geïnstalleerd, en het geluid wordt nu zonder haperen afgespeeld.
Oud 24-12-2005, 13:39
Verwijderd
Alleen het beeld gaat erg traag ja. Nou ja, dan zoek ik maar een XVID-versie van Appleseed.
Oud 24-12-2005, 13:53
Verwijderd
Er is soms wel een klein probleempje met de CCCP en OGG Vorbis-geluid. Dat ding (de ffdshow audio decoder die bij de pack zit) kan namelijk wel OGG Vorbis-geluid afspelen, maar dat gaat niet bij alle encodes goed. Bij o.a. Excel Saga van Anime-Supreme en Outlaw Star van aX gaat het niet goed, de player crasht dan en het geluid houdt op terwijl het beeld nog doorloopt. Dat is op te lossen door een externe OGG Vorbis-decoder te installeren en de CCCP niet het OGG-geluid te laten decoden (kan bij settings > sound > use ffdshow audio for ...)
Oud 26-12-2005, 13:54
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Hoi
Ik heb een tijdje geleden een CD gekocht en die kon ik toen op mn computer afspelen, toen kreeg ik een nieuwe computer en toen ging het niet meer. Ik moet dan een licentie downloaden, in een vaag scherm waar ik niets van begrijp, van sonydadc.com.
Ik kan het ook niet afspelen in RealPlayer en ZoomPlayer geeft Error...
Oud 26-12-2005, 14:06
Verwijderd
Geweldig, die beveiligingen op CD's, je kunt niet eens meer je zelfgekochte CD's afspelen. Probeer eens de volgende opties (geen idee of ze werken) in Windows Media Player:

options > privacy > 'retrieve media information for CDs and DVDs from the internet'

hetzelfde scherm > 'acquire licenses automatically for protected content'
Oud 26-12-2005, 14:09
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Daar stond het al op
Oud 26-12-2005, 16:25
Verwijderd
Stom

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de reactie van Sony hierop is
Oud 26-12-2005, 16:29
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Ik heb net een nummer legaal gedownload op de 538 site maar het is wma nu wil hem opzetten naar mp3 zegt het programma(Audio MP3 WAV WMA OGG Converter ) ACN driver error wat houd dit in ??

mvg, maradinus
__________________
Het is toch ons bier !?
Oud 31-12-2005, 13:38
AJKwak
AJKwak is offline
Weet iemand misschien een programma waarmee je TV-uitzendingen vanaf internet kunt 'streamen', zodat ze dus als bestand op je harde schijf komen? Zoals bijv. SDP.
Oud 05-01-2006, 14:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Ik heb een film op mijn computer staan. Als ik hem afspeel loopt het geluid niet gelijk met het beeld. Hoe kan ik dit goed zetten?
Oud 09-01-2006, 13:13
ninie
Avatar van ninie
ninie is offline
mijn geluid doet het niet op windows ME... hoe kan ik dat installeren? Heb ik de cd voor Windows ME nodig om de stuurprogramma's voor geluid te installeren?
Oud 09-01-2006, 14:20
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 31-12-2005 @ 14:38 :
Weet iemand misschien een programma waarmee je TV-uitzendingen vanaf internet kunt 'streamen', zodat ze dus als bestand op je harde schijf komen? Zoals bijv. SDP.
streamdown (google voor link)

Citaat:
Mr. Pignati schreef op 05-01-2006 @ 15:23 :
Ik heb een film op mijn computer staan. Als ik hem afspeel loopt het geluid niet gelijk met het beeld. Hoe kan ik dit goed zetten?
meestal is dit niet gemakkelijk, geluid syncen kan nl veel verschillende probs hebben (verkeerde bitrate, verkeerd start-punt of allebei), iig kun je ff met google ff zoeken (bijvoorbeeld deze pagina)

Citaat:
ninie schreef op 09-01-2006 @ 14:13 :
mijn geluid doet het niet op windows ME... hoe kan ik dat installeren? Heb ik de cd voor Windows ME nodig om de stuurprogramma's voor geluid te installeren?
waarschijnlijk wel, omdat wss de drivers van je geluidskaart niet geïnstalleerd staan
__________________
$karma++;
Oud 12-01-2006, 07:41
snieky
Avatar van snieky
snieky is offline
Weet iemand hoe het komt dat ik bij VLC Media Player geen goed geluid heb? Het lijkt alsof de geluiden 3 keer achter elkaar worden afgespeeld, zodat t allemaal door elkaar heen gaat.
__________________
Ja, of niet
Oud 13-01-2006, 17:29
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Kheb problemen met windows mediaplayer. Als ik een gehuurde dvd erin stop en afspeel dan krijg ik geen geluid . Wel krijg ik geluid bij gedwonloade films en muziek en normale muziek cd's speelt ie ook af. Weet iemand wat het probleem is???

Bij voorbaat dank!!!
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Oud 15-01-2006, 23:59
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
hoe kan je RealAudio / RealVideo VBR omzetten tot een formaat die je op dvd kan branden (en zo dus op dvdspeler kan afspelen)?
en hoe moet je dat branden?

ik heb rmconverter converter gebruikt . maar bij die trialversie staat dus "rmconverter"(in dikke gele letters) ofzo midden in het beeld
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 16-01-2006, 07:49
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Ik ben op zoek naar een programma om dvd's (films) te kopiëren als back-up omdat die anders te veel gaan afzien.

Welke programma's gebruiken jullie?
Wat raden jullie aan?
Waarop moet ik letten?

Oh ja, mijn budget reikt maar tot 50 euro..
__________________
mohowzeg
Oud 16-01-2006, 08:28
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 16-01-2006 @ 00:59 :
hoe kan je RealAudio / RealVideo VBR omzetten tot een formaat die je op dvd kan branden (en zo dus op dvdspeler kan afspelen)?
en hoe moet je dat branden?

ik heb rmconverter converter gebruikt . maar bij die trialversie staat dus "rmconverter"(in dikke gele letters) ofzo midden in het beeld
avidemux gebruiken, bestand inlezen dan bij menu "auto" kies je 'DVD', converteren en branden met Nero (of soorgelijke)

Citaat:
Tejay schreef op 16-01-2006 @ 08:49 :
Ik ben op zoek naar een programma om dvd's (films) te kopiëren als back-up omdat die anders te veel gaan afzien.

Welke programma's gebruiken jullie?
Wat raden jullie aan?
Waarop moet ik letten?

Oh ja, mijn budget reikt maar tot 50 euro..
hangt ervan af, als je 't puur als backup wilt kun je DVDdecrypter gebruiken, als je ze nog 'ns later als film/(S)VCD/miniDVD wilt omzetten, kun je ze beter na 't rippen direct omzetten (scheelt ruimte), met bijvoorbeeld eerder genoemde avidemux
__________________
$karma++;
Oud 16-01-2006, 13:57
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
dafelix schreef op 16-01-2006 @ 09:28 :
avidemux gebruiken, bestand inlezen dan bij menu "auto" kies je 'DVD', converteren en branden met Nero (of soorgelijke)

heb avidemux_2.1.0 gedownd, maar als ik die real bestand selecteer om te openen, pakt ie em niet: cannot open etc.


verder nog?
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 16-01-2006, 14:41
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 16-01-2006 @ 14:57 :
heb avidemux_2.1.0 gedownd, maar als ik die real bestand selecteer om te openen, pakt ie em niet: cannot open etc.


verder nog?
avidemux ondersteund natuurlijk geen real-shit, ik weet zo gauw ff niet welk progje dat wel doet, maar je zou natuurlijk real kunnen omzetten naar een format wat avidemux wel ondersteund... omweg, en wss veel kwaliteits-verlies, maar weet zo 1-2-3 geen beter oplossing
__________________
$karma++;
Oud 17-01-2006, 14:18
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ok het is gelukt om ze van real naar .mpg om te zetten

maar nu heb ik dus een serie van 44 afleveringen (.mpg)(van ca. 60+- min per aflevering). maar ik wil ze dus op dvd branden of op (s)vcd, zodat ik ze op dvd speler kan kijken.

maar als ik dat wil branden op dvd dan past er geeneens 2 afleveringen op en om nou 22 dvds te branden...
is er een manier dat het wel lukt? en anders op (s)vcd misshcien?

ik heb een duallayer brander (als het iets uitmaakt)
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 17-01-2006, 14:27
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 17-01-2006 @ 15:18 :
(...)maar ik wil ze dus op dvd branden of op (s)vcd, zodat ik ze op dvd speler kan kijken. (...)
maak er (S)VCD's van, en lees dan dit topic eens door
__________________
$karma++;
Oud 17-01-2006, 14:34
Verwijderd
Waarom zou je iets op SVCD willen branden? Video-CD is helemaal een achterlijk en volledig middeleeuws formaat, daar besteed je geen aandacht meer aan. Super Video-CD is ook hartstikke achterhaald en moet je niet meer gebruiken. Als je eeN DVD-speler hebt kun je het gewoon omzetten naar MPEG-formaat, dan kan er 120 minuten op een DVD van 4.7 GB.

Het is niet te vermijden dat DVD-Video heel groot wordt. Of je nu realmedia, xvid of divx omzet naar DVD, dat maakt niet uit, altijd zit je met dat probleem, of je moet de bitrate echt heel laag zetten. Maar dan zit je al snel met kwaliteitsverlies. Beste oplossing is gewoon een DVD-speler te kopen die xvid 1.0 kan afspelen, die kosten bij de meeste electronicaketens meestal niet meer dan een paar tientjes.
Oud 17-01-2006, 15:12
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
maar hoe werkt longplay/extended play/super longplay/super extendedplay? want dan kan je meer dan 3 uur branden, dat lijkt me ook ok namelijk
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 17-01-2006, 19:30
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
hm je kan ook rw's gebruiken
__________________
www.mastermovies.nl
Oud 18-01-2006, 10:36
snieky
Avatar van snieky
snieky is offline
Weet iemand hoe het komt dat ik bij VLC Media Player geen goed geluid heb? Het lijkt alsof de geluiden 3 keer achter elkaar worden afgespeeld, zodat t allemaal door elkaar heen gaat.
__________________
Ja, of niet
Oud 24-01-2006, 16:26
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Hoe sla ik de streaming video van bijvoorbeeld het NOS-journaal op?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 24-01-2006, 16:37
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 24-01-2006 @ 17:26 :
Hoe sla ik de streaming video van bijvoorbeeld het NOS-journaal op?
bij een centraal topic is 't de bedoeling dat je ook ff mag lezen

streamdown dus

google voor link
__________________
$karma++;
Oud 24-01-2006, 17:02
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
dafelix schreef op 24-01-2006 @ 17:37 :
bij een centraal topic is 't de bedoeling dat je ook ff mag lezen

streamdown dus

google voor link
Die had ik al gezocht ja, op www.download.com
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Oud 24-01-2006, 17:50
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 24-01-2006 @ 18:02 :
Die had ik al gezocht ja, op www.download.com

dusssss, wat is 't probleem dan?
__________________
$karma++;
Oud 26-01-2006, 13:17
snieky
Avatar van snieky
snieky is offline
Weet iemand hoe het komt dat ik bij VLC Media Player geen goed geluid heb? Het lijkt alsof de geluiden 3 keer achter elkaar worden afgespeeld, zodat t allemaal door elkaar heen gaat.
__________________
Ja, of niet
Oud 26-01-2006, 14:21
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
heb een filmpje (.avi), maar het geluid is érg zacht. ik moet me volume helemaal omhoog doen en dan hoor ik het nog té zacht. hoe kan ik het geluid op een of andere manier goed krijgen ?
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 26-01-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
snieky schreef op 26-01-2006 @ 14:17 :
Weet iemand hoe het komt dat ik bij VLC Media Player geen goed geluid heb? Het lijkt alsof de geluiden 3 keer achter elkaar worden afgespeeld, zodat t allemaal door elkaar heen gaat.
VideoLan forums al doorzocht? Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord, maar je kunt even proberen om de geluids-output op WaveOut te zetten ipv. DirectSound (als VLC die optie heeft, waar die staat, geen idee). Soms willen brakke DirectSound-drivers nog wel eens voor problemen zorgen.

Citaat:
bamiPoep schreef:
heb een filmpje (.avi), maar het geluid is érg zacht. ik moet me volume helemaal omhoog doen en dan hoor ik het nog té zacht. hoe kan ik het geluid op een of andere manier goed krijgen ?
Geluidsvolume zit ingebakken in het bestand, dat kun je niet veranderen. Wel kun je de equalizer van de betreffende mediaplayer gebruiken om het harder te maken, meestal met de optie 'preamp'. Die regelt een 'boost' vooraf.
Oud 26-01-2006, 23:57
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2006 @ 16:26 :




Geluidsvolume zit ingebakken in het bestand, dat kun je niet veranderen. Wel kun je de equalizer van de betreffende mediaplayer gebruiken om het harder te maken, meestal met de optie 'preamp'. Die regelt een 'boost' vooraf.
waar zit die optie dan bij real of mediaplayer

nog een vraag (misshcien hoort ie niet helemaal hier, het gaat om films/series ): hoe moet je dubbellayer branden? heb je er speciale dvd schijfjes nodig?
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Oud 27-01-2006, 11:35
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
@bamipoep
ja je hebt een speciale dvd brander nodig (dacht ik, en lijkt me logisch) en bovendien van die double layer dvd's die bijna nergens te krijgen zijn
__________________
www.mastermovies.nl
Oud 28-01-2006, 11:53
Elite!
Avatar van Elite!
Elite! is offline
Ik heb een probleem. Namelijk mijn computer kan de audio van gekcohte dvd's niet lezen denk ik want als ik hem de dvd in de computer stop dan start mediaplayer automatisch op maar kheb alleen geen geluid. Dit was ook zo bij interactual dat bij een dvd zat. Weet iemand wat ik er aan kan doen (het is nadat ik xp opnieuw op me comp gezet heb eerst was het nu) alvast bedankt.
__________________
Als je iets niet ziet, wil dat niet zeggen dat het er niet is...
Oud 28-01-2006, 13:30
Verwijderd
bamiPoep - je moet ook geen Real- of MS Mediaplayer gebruiken, die hebben bijna geen mogelijkheden om het beeld en geluid goed aan te passen (overlay kleurinstellingen, geluid, et cetera). Gebruik gewoon een kwaliteitsplayer zoals Zoomplayer.

Wat DVD DL betreft, dat is nauwelijks een mogelijkheid te noemen. De schijfjes zijn vele malen duurder dan gewone single layers (ik heb ze geloof ik nergens onder de 3-4 euro per stuk gezien, terwijl je op spindel voor een 4.7 GB schijfje nog geen 30 cent hoeft te betalen). Maar mocht je het per se willen dan zul je een DL-brander moeten hebben (vrijwel alle branders vanaf de NEC ND-2510A kunnen het) en een programma dat het ondersteunt, zoals de nieuwste versies van Nero.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware videobestanden van videocamera omzetten
lucy48
17 07-09-2006 08:57
Software & Hardware streaming video
hasseltboy
1 24-01-2006 16:18
Software & Hardware [Centraal] MP3 spelers
Enlightenment
118 14-01-2006 12:44
Software & Hardware kan geen filmpjes afspelen!!
Ootje!!
3 26-11-2005 00:05
Software & Hardware [DVD]SVCD speelt niet af...
Someboy
1 14-06-2005 09:10
Software & Hardware Brom in box, wie helpt??
Athlon
27 01-07-2001 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.