Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 18:29
miss Misty
miss Misty is offline
Hey allemaal,
Ik heb op het forum naar topics over cbr-bestanden gezocht, maar kon hier niks over vinden.
Ik heb een film gedownload en er staat bij dat het een cbr-bestand is. Hoe moet ik deze openen? Moet ik hiervoor een bepaald programma downloaden?
Alvast bedankt
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.*kusjuh aan supermach*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2005, 18:50
Verwijderd
Extension: CBR
Program and/or Extension Function [What's This?] Company [What's This?]
CDisplay RAR Archived Comic Book File
Specific Notes [What's This?]
This is a renamed .RAR file and can be decompressed with any .RAR file utility. The CDisplay program displays the comic book images so it is useful to use for this particular .RAR archive type.

Met andere woorden, gewoon even met Winzip/Winrar proberen uit te pakken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:46
miss Misty
miss Misty is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-12-2005 @ 19:50 :
Extension: CBR
Program and/or Extension Function [What's This?] Company [What's This?]
CDisplay RAR Archived Comic Book File
Specific Notes [What's This?]
This is a renamed .RAR file and can be decompressed with any .RAR file utility. The CDisplay program displays the comic book images so it is useful to use for this particular .RAR archive type.

Met andere woorden, gewoon even met Winzip/Winrar proberen uit te pakken.
Als ik iets uitpak dan doe ik dat altijd door met de rechter muisknop op het bestand te klikken en dan op "uitpakken". Maar als ik dat met dit bestand doe staat er nergens "uitpakken". Ik zal wel heel dom bezig zijn waarschijnlijk maar ik ben niet zo goed met computers...
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.*kusjuh aan supermach*
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:48
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
je moet eerst de extensie van cbr naar rar veranderen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 19:17
miss Misty
miss Misty is offline
Citaat:
Kali schreef op 12-12-2005 @ 18:48 :
je moet eerst de extensie van cbr naar rar veranderen
hoe doe je dat?
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.*kusjuh aan supermach*
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 20:58
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
miss Misty schreef op 12-12-2005 @ 20:17 :
hoe doe je dat?
Er staat nu bij de naam van het bestand aan het eind .cbr. Dit moet je veranderen in .rar. Je klikt het icoontje aan en dan wacht je 1 seconde. Daarna klik je op de tekst die onder het icoontje staat en haal je het .cbr weg (de rest laat je staan). Daarna zet je er .rar neer en druk je op enter. Als het goed is kan je hem nu wel uitpakken met Winrar.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 13:57
miss Misty
miss Misty is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-12-2005 @ 21:58 :
Er staat nu bij de naam van het bestand aan het eind .cbr. Dit moet je veranderen in .rar. Je klikt het icoontje aan en dan wacht je 1 seconde. Daarna klik je op de tekst die onder het icoontje staat en haal je het .cbr weg (de rest laat je staan). Daarna zet je er .rar neer en druk je op enter. Als het goed is kan je hem nu wel uitpakken met Winrar.
Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeert, maar ik kan alleen de naam veranderen, niet het .cbr gedeelte....

Iemand nog een idee?
__________________
Je kunt ervoor kiezen een signature (onderschrift) onder je berichten te plaatsen. Deze mag maximaal 150 tekens groot zijn.*kusjuh aan supermach*
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 14:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja: in de Verkenner naar Extra > Mapopties gaan, en bij het tabblad Beeld de optie "Bestandextensies verbergen voor bekende bestandstypen" uitzetten.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 18:09
Verwijderd
Je zou ook kunnen proberen of Winrar het bestand met de CBR-extensie pakt: bijvoorbeeld door Winrar op te starten, te kiezen voor 'bestand', 'openen' en dan 'bestandstype' (onderaan in het dialoogvenster) te veranderen in 'alle bestandstypes'. Dan kun je dat CBR-bestand ook wel openen denk ik.

Of gewoon wat M@rco zegt doen, dat is nog sneller (en eigenlijk moet je die verschrikkelijk irritante optie sowieso uitzetten, wie wil er nou bestandsextensies verbergen )
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 00:30
face13
face13 is offline
Probeer deze link maar die werkt ik heb hem net zelf gedowdload, werkt goed

http://btfaq.com/serve/cache/45.html
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 04:01
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Of rechtermuisknop op dat .cbr bestand > openen met.. > kies WinRAR. Als je voortaan alle .cbr bestanden met WinRAR wilt openen, vink dan het vakje aan waar zoiets bij staat als 'Dit bestandstype altijd met dit programma openen..'. Je computer onthoudt dan dat je .cbr bestanden altijd met WinRAR wilt openen. Als je dat hebt gedaan (en op OK hebt geklikt) opent WinRAR je .cbr bestand. Als je daar de weg niet weet, kun je dat ook weer sluiten, en vervolgens weer met rechtermuisknop op dat .cbr bestand klikken. Nu kun je wel kiezen 'uitpakken met WinRAR', omdat je computer heeft onthouden dat je .cbr bestanden altijd met WinRAR wilt openen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.