Oud 02-07-2006, 15:33
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ja bij mij ook

Cola light kan ik ook drinken wat ik wil, net zoals ik makkelijk 2 pakjes kauwgum kan eten..

maar alcohol.. dat werkt idd wel goed
__________________
Oud 02-07-2006, 15:34
Verwijderd
is het slecht om niet helemaal gaar vlees te eten perongeluk?
Oud 02-07-2006, 16:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
koekjes schreef op 02-07-2006 @ 16:34 :
is het slecht om niet helemaal gaar vlees te eten perongeluk?
1x, nee, altijd/vaak, dan moet je wel vervangers zoeken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 02-07-2006 @ 16:34 :
is het slecht om niet helemaal gaar vlees te eten perongeluk?
voor een keertje kan dat waarschijnlijk geen kwaad, zeker niet gezien het feit dat je tussen de 2 en de 70 jaar oud bent
Oud 02-07-2006, 23:50
Verwijderd
Heeft een van jullie ervaring met afvallen via Lady-Line, ik hoor hier namelijk heel wisselende berichten over?
Oud 03-07-2006, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 02-07-2006 @ 17:54 :
1x, nee, altijd/vaak, dan moet je wel vervangers zoeken...
ze bedoelt niet gaar vlees, niet geen vlees
Oud 03-07-2006, 11:17
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
en een keertje filet americain dan.. das toch ook rauw vlees eigenlijk?
Oud 03-07-2006, 11:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hecatomb schreef op 03-07-2006 @ 00:50 :
Heeft een van jullie ervaring met afvallen via Lady-Line, ik hoor hier namelijk heel wisselende berichten over?
Even opgezocht wat 't is

Het werkt via bewegingstherapie, ozontherapie en persoonlijk advies en medicatie.

Mijn mening in 't kort: Niet doen. Bewegingstherapie? Bewegen dus. Kan je ook wel zelf. Ozontherapie? Geloof ik niet in. Persoonlijk advies en medicatie? Persoonlijk advies ok, medicatie nee. Waarom medicatie?

Als je wil afvallen moet je gezond eten en bewegen. Dat doe je bij die lui ook, deels met 'ozon'. Yeah right.

Heb je echt overgewicht, spreekt dit je aan, ga dan naar je dokter. Laat je doorverwijzen naar een dietist en ga sporten. De dietist geeft óók persoonlijk advies, en je beweegt. En het is een stúk goedkoper, misschien zelfs gratis als het helemaal vergoed wordt.

[edit]Ik zie zelfs dat ze zeggen dat je plaatselijk af kan vallen, stelletje leugenaars.[/edit]
Oud 03-07-2006, 11:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat meisje uit België deed het toch? Aargghh, hoe heet ze toch, ik heb haar al een tijdje niet gezien hier.
Oud 03-07-2006, 11:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ave schreef op 03-07-2006 @ 10:01 :
ze bedoelt niet gaar vlees, niet geen vlees
...

dan ligt het helemaal aan het soort vlees... en als het niet goed is, merk je het wel aan je buik of aan het overgeven
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-07-2006, 16:31
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Is rode paprika een gezonde snack? Ik neem aan van wel toch?
Oud 03-07-2006, 16:32
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja, veel vitamientjes en praktisch geen kcal
Oud 03-07-2006, 16:40
Mara
Mara is offline
Eigenlijk is alle rauwkost wel een gezonde snack
Oud 03-07-2006, 18:41
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-07-2006 @ 17:32 :
Ja, veel vitamientjes en praktisch geen kcal
Mooi.
Oud 04-07-2006, 11:06
Verwijderd
Hoe gezond c.q. hoeveel calorieën is/bevat een iced cappucino?

Is ijs beter of juist slechter? Is het eigenlijk een dikmaker?

Alvast bedankt
Oud 04-07-2006, 11:14
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik wil hulp gaan zoeken, nadat ik op vakantie ben geweest bij een dieetiste.
Eigenlijk weet ik bijna alles al van dieeten en weet ook dat ik het behoorlijk fout doe.
Weet iemand hoe je bij zo'n dieetiste komt (via huisarts??)

Wantja, therapie is wat overdreven, en ik hoop dat ik via deze weg toch wat rust in mijn eetpatroon kan maken.
__________________
Oud 04-07-2006, 11:15
Verwijderd
Je kunt inderdaad via de huisarts je laten doorverwijzen naar een dietiste. Vertel ook aan je huisarts waarom je een dietiste zoekt, dan kan hij/zij je doorverwijzen naar iemand die ervaring heeft met het begeleiden van mensen zoals jij.
Oud 05-07-2006, 13:53
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Pff echt vervelend dit
Ik zit nu aan de antibiotica... zitten altijd wel bijwerkingen aan maar merk echt dat ik nog maar heel weinig eetlust heb. heb de hele dag het gevoel alsof ik propvol zit, dus het liefst eet ik weinig tot niks meer. Maar het is juist wel de bedoeling dat ik die 1150kcal per dag blijf eten, en dus niet minder. dat doe ik dan ook wel (of ietjes lager meestal dan) maar dat gevoel is zo irritant
Iemand tips???

Laatst gewijzigd op 05-07-2006 om 13:59.
Oud 05-07-2006, 16:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 05-07-2006 @ 14:53 :
Pff echt vervelend dit
Ik zit nu aan de antibiotica... zitten altijd wel bijwerkingen aan maar merk echt dat ik nog maar heel weinig eetlust heb. heb de hele dag het gevoel alsof ik propvol zit, dus het liefst eet ik weinig tot niks meer. Maar het is juist wel de bedoeling dat ik die 1150kcal per dag blijf eten, en dus niet minder. dat doe ik dan ook wel (of ietjes lager meestal dan) maar dat gevoel is zo irritant
Iemand tips???
Knop omzetten. Ik heb het idee dat jij bijna alles als excuus aangrijpt om minder te eten. Als je wil eten, kun je gewoon eten. Maar het probleem is dat je dat niet wil. Het zit namelijk voor het grootste gedeelte in je hoofd. Eet desnoods alleen dingen die je lekker vindt. Maar zorg dat je genoeg cal binnen krijgt. Zeker met dit weer. En eerst eten en dan pas drinken.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-07-2006, 16:21
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-07-2006 @ 17:19 :
Maar zorg dat je genoeg cal binnen krijgt. Zeker met dit weer.
Heeft dat te maken met dat je sneller verbrandt omdat het warmer is?
Oud 05-07-2006, 17:05
phink
Avatar van phink
phink is offline
hé, ik heb een vraagje; voor een peesontsteking slik ik Diclofenac. Maar sinds ik dit doe (een week of 2) is mijn hongergevoel gedaald naar 0,0. Ik heb de hele bijsluiter gelezen, maar dit staat er niet tussen als bijwerking. Zou het daar dan toch aan kunnen liggen?
Oud 05-07-2006, 18:20
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Ik heb gemerkt dat als ik vlees eet ik vrij veel last van mijn darmen krijg. Dit is vooral bij rundvlees kip en kalkoen gaat wel aardig. Ik heb nooit zo van vlees gehouden en vind het dus ook niet erg om het minder te eten maar je hoeft toch niet elke avond per se vlees, vis of een vleesvervanger te eten. Ik eet in een week meestal 1 a 2 keer vis, een kaassouffle en kip eet ik wel gewoon mee. De andere dagen eet ik gewoon geen vlees en alleen aardappels en groente. Wel eet ik af en toe Valless maar ik zit niet echt te wachten op groenteburgers enzo.
Oud 05-07-2006, 18:39
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 05-07-2006 @ 17:21 :
Heeft dat te maken met dat je sneller verbrandt omdat het warmer is?
Nee, daarvoor maakt het weer niets uit, maar met dit weer is het gewoon moeilijker om toch goed te eten, en daardoor is het voor jou belangrijk om extra je best te doen
Oud 05-07-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Phie. schreef op 05-07-2006 @ 19:20 :
Ik heb gemerkt dat als ik vlees eet ik vrij veel last van mijn darmen krijg. Dit is vooral bij rundvlees kip en kalkoen gaat wel aardig. Ik heb nooit zo van vlees gehouden en vind het dus ook niet erg om het minder te eten maar je hoeft toch niet elke avond per se vlees, vis of een vleesvervanger te eten. Ik eet in een week meestal 1 a 2 keer vis, een kaassouffle en kip eet ik wel gewoon mee. De andere dagen eet ik gewoon geen vlees en alleen aardappels en groente. Wel eet ik af en toe Valless maar ik zit niet echt te wachten op groenteburgers enzo.
maar als je last hebt van rund dan eet je toch geen rund meer en pak je kip, kalkoen of varken?
Oud 05-07-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Phie. schreef op 05-07-2006 @ 19:20 :
Ik heb gemerkt dat als ik vlees eet ik vrij veel last van mijn darmen krijg. Dit is vooral bij rundvlees kip en kalkoen gaat wel aardig. Ik heb nooit zo van vlees gehouden en vind het dus ook niet erg om het minder te eten maar je hoeft toch niet elke avond per se vlees, vis of een vleesvervanger te eten. Ik eet in een week meestal 1 a 2 keer vis, een kaassouffle en kip eet ik wel gewoon mee. De andere dagen eet ik gewoon geen vlees en alleen aardappels en groente. Wel eet ik af en toe Valless maar ik zit niet echt te wachten op groenteburgers enzo.
Je kunt beter wel minstens 5 keer per week iets vlees, vis of een vervanger bij het avondeten eten. Dat vervangende hoeft geen groenteburger te zijn (hoewel die heel lekker kunnen zijn hoor ), een eitje of wat kaas over je groenten (of gebakken kaas, ook erg lekker) of een paar opscheplepels peulvruchten mag ook.
Oud 05-07-2006, 18:57
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-07-2006 @ 19:39 :
Nee, daarvoor maakt het weer niets uit, maar met dit weer is het gewoon moeilijker om toch goed te eten, en daardoor is het voor jou belangrijk om extra je best te doen
ik doe ook zeker wel mn best, dus probeer me zoveel mogelijk over dat opgeblazen gevoel heen te zetten
Oud 05-07-2006, 19:03
Verwijderd
ik voel me al dagen kotsmisselijk en heb dus echt geen honger maar is het erg om een maaltijd over te slaan?
Oud 05-07-2006, 19:10
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 05-07-2006 @ 20:03 :
maar is het erg om een maaltijd over te slaan?
Je moet er geen gewoonte van maken, want gezond is het niet.

Ik denk dat op dit moment veel mensen door de warmte weinig trek hebben...ik heb iig niet echt zin in eten op het moment.
Oud 05-07-2006, 19:20
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb al jaren een probleem met onregelmatige en pijnlijke stoelgang. De laatste maanden ging het goed, en let ik ook meer op wat ik eet dan vroeger (probeer zo goed mogelijk dingen te eten met veel vezels erin en veel water te drinken). Alleen nou een paar weken terug kwam er een paar dagen achter elkaar bij het poepen bloed mee (nee ik was niet ongesteld ), ik maakte me er wel zorgen om maar gelukkig ging het na een tijdje (drie a vier dagen) weer weg. Daarna ging het goed, maar nu begin ik weer 'verstopt' te raken. Ik kan nu al twee en halve dag niet meer poepen, en ik vraag me echt af waar het door kan komen? Ik heb voor nu even een homeopatisch middel genomen dat de stoelgang bevordert, maar mijn hele buik is opgezet en ik heb ontzettende pijn. Ik vraag me af of het door eten kan komen? Ik eet vrij veel fruit en groenten, geen vlees en drink behoorlijk veel water (ong. 2 liter). Heeft iemand enig idee?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 05-07-2006, 19:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Vaak komt het door een vezeltekort. Je kunt wel fruit eten etc, maar als je 'van nature' een moeilijke stoelgang hebt, kan je er beter wat meer aan doen.
Zo zijn er speciale producten waar extra vezels in zitten (Wasa crackers Vezelrijk (2,5g vezel per cracker geloof ik), of All Bran ontbijtgranen of koekjes (6g vezel per koekje).
Zorg daarbij dat je veel drinkt idd.

Het opgeblazen gevoel wat je nu hebt, komt omdat je darmen volzitten. Dit kan aardig wat pijn doen.

Beweeg je ook genoeg? Lichaamsbeweging werkt echt goed voor je stoelgang

Je kunt best naar de dokter gaan met je klachten. Hij kan dan kijken of je geen aambeien hebt (deze bloeden snel tijdens ontlasting), en je nog wat extra tips meegeven. Eventueel ook tijdelijk wat medicijnen.

Ik heb tijdelijk wat medicijnen gekregen, en nu doe ik het gewoon zelf (met veel vezels, water en lichaamsbeweging .
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 05-07-2006, 20:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 05-07-2006 @ 20:20 :
Ik heb al jaren een probleem met onregelmatige en pijnlijke stoelgang. De laatste maanden ging het goed, en let ik ook meer op wat ik eet dan vroeger (probeer zo goed mogelijk dingen te eten met veel vezels erin en veel water te drinken). Alleen nou een paar weken terug kwam er een paar dagen achter elkaar bij het poepen bloed mee (nee ik was niet ongesteld ), ik maakte me er wel zorgen om maar gelukkig ging het na een tijdje (drie a vier dagen) weer weg. Daarna ging het goed, maar nu begin ik weer 'verstopt' te raken. Ik kan nu al twee en halve dag niet meer poepen, en ik vraag me echt af waar het door kan komen? Ik heb voor nu even een homeopatisch middel genomen dat de stoelgang bevordert, maar mijn hele buik is opgezet en ik heb ontzettende pijn. Ik vraag me af of het door eten kan komen? Ik eet vrij veel fruit en groenten, geen vlees en drink behoorlijk veel water (ong. 2 liter). Heeft iemand enig idee?
pindakaas (2 boterhammen mee beleggen) heeft mij goed geholpen... verder heeft lijnzaad ook goed geholpen.

Bij mij kwam het duidelijk door een tekort aan (gezonde) vetten. Ik weet van psy dat je niet echt gezond eet en wil(de?) afvallen. Probeer goed te kijken naar welke vetten je schrapt. Pindakaas, noten, kaas, vette vis, dat zijn gewoon vetten die heel belangrijk zijn om te blijven eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-07-2006, 21:01
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Met die lichaamsbeweging zit het wel goed volgens mij, ik ga 1 tot 2 keer per week hardlopen, fiets per dag gem. 8 km (als ik naar school ga is dat 18 km) en werk 2 dagen in de week in een restaurant waar ik me de hele avond rot moet rennen.

Ik lust absolúút geen pindakaas, dus zal het met andere vetten moeten doen. Ik heb inderdaad geprobeerd om af te vallen, op een ongezonde manier, maar daar ben ik mee aan de slag gegaan en nu eet ik veel beter. Kaas en noten en eventueel vette vis zal ik me dan maar op gaan richten. Bedankt allebei!
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 05-07-2006, 23:28
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
koekjes schreef op 05-07-2006 @ 19:41 :
maar als je last hebt van rund dan eet je toch geen rund meer en pak je kip, kalkoen of varken?

Bij rund heb ik er het meeste last van (denk ik) want ik ben er nog niet helemaal uit waarvan het komt. Veel varkensvlees vind ik niet lekker en kip en kalkoen staan niet iedere dag op het menu bij ons. En ik vind heel veel vlees ook gewoon niet lekker, niet dat ik het vies vind smaken maar ik hou er gewoon niet zo van. Maar als we bijvoorbeeld andijviestamppot eten ga ik heus niet de spekjes eruit vissen, die ik los dan weer niet zou hoeven.
Oud 06-07-2006, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 05-07-2006 @ 22:01 :
Met die lichaamsbeweging zit het wel goed volgens mij, ik ga 1 tot 2 keer per week hardlopen, fiets per dag gem. 8 km (als ik naar school ga is dat 18 km) en werk 2 dagen in de week in een restaurant waar ik me de hele avond rot moet rennen.

Ik lust absolúút geen pindakaas, dus zal het met andere vetten moeten doen. Ik heb inderdaad geprobeerd om af te vallen, op een ongezonde manier, maar daar ben ik mee aan de slag gegaan en nu eet ik veel beter. Kaas en noten en eventueel vette vis zal ik me dan maar op gaan richten. Bedankt allebei!
er bestaat ook cashewnotenpasta, sesamzaadjespasta, pecannotenpasta, enzovoort, allemaal net zoiets als pindakaas maar dan van noten of zaden die je misschien wél lust?
Het bevat ook allemaal dezelfde of een grotere hoeveelheid goede vetten.
Oud 06-07-2006, 10:23
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Activia werkt ook goed, als je een betere stoelgang wil krijgen.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 06-07-2006, 12:12
Verwijderd
Het is inderdaad het proberen waard om activita, actimel of yakult te gebruiken. Normaal gesproken zit het wel goed met de darmbacteriën van mensen, maar als je een tijdje slecht gegeten hebt of als je een antibiotica-kuur hebt moeten doen, kan het toch zijn dat je er een tekort aan hebt gekregen. Je hoeft dat spul dan niet de rest van je leven te gebruiken, gewoon een paar weken, dan heb je weer een voorraadje goede darmbacteriën en dan kunnen die zichzelf gaan voortplanten.
Oud 06-07-2006, 15:39
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Same problem here Ben vandaag weer eens roggebrood gaan eten, wellicht dat dit helpt?
Oud 07-07-2006, 08:21
Nyawa
Mijn probleem is dat ik te licht ben. Ik heb van mezelf al weinig eetlust omdat ik door darmproblemen voortdurend misselijk ben, en door de warmte wordt dat nog minder. Drie jaar geleden is dat begonnen, de kilo's die ik daardoor afgevallen ben waren er grotendeels weer aan, maar nu val ik opnieuw af omdat ik dus blijkbaar te weinig eet voor het aantal calorieën dat ik verbrand. Heeft iemand hier tips om op een gezonde manier aan te komen? Dus voedsel dat veel calorieën bevat, maar toch licht te verteren is en niet erg vult?
Oud 07-07-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 07-07-2006 @ 09:21 :
Mijn probleem is dat ik te licht ben. Ik heb van mezelf al weinig eetlust omdat ik door darmproblemen voortdurend misselijk ben, en door de warmte wordt dat nog minder. Drie jaar geleden is dat begonnen, de kilo's die ik daardoor afgevallen ben waren er grotendeels weer aan, maar nu val ik opnieuw af omdat ik dus blijkbaar te weinig eet voor het aantal calorieën dat ik verbrand. Heeft iemand hier tips om op een gezonde manier aan te komen? Dus voedsel dat veel calorieën bevat, maar toch licht te verteren is en niet erg vult?
Het kan heel erg helpen om in plaats van water en thee, vruchtensap en (soja)zuivel te drinken; daarvoor hoef je neits te eten en het is ook niet ongezond, maar het levert toch caloriën .
En zo mogelijk de volle variant van dingen gebruiken - roomboter ipv halvarine, volle melk of yoghurt ipv halfvolle of magere, enzovoort.
Als dat niet genoeg helpt:eet 6 keer per dag (ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner, tussendoor; vaker is slecht voor je tanden) en eet dan elke keer zo veel als je op kunt zo lang je daarbij normale dingen eet (zoals brood, (soja)zuivel, vleeswaren, vis, fruit, etc) is het niet ongezond, hoe veel je ook eet.
Oud 07-07-2006, 19:01
vedetje
vedetje is offline
Hebben er nog mensen die last hebben van een gezwollen buik als ze brood eten?

Als ik 4 boterhammen eet in eet maaltijd heb ik daarachter bijna altijd last van een gezwollen buik, het doet zeer en zit vol met gas...

Zou een andere soort brood eten dit verhelpen?
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 08-07-2006, 09:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
vedetje schreef op 07-07-2006 @ 20:01 :
Hebben er nog mensen die last hebben van een gezwollen buik als ze brood eten?

Als ik 4 boterhammen eet in eet maaltijd heb ik daarachter bijna altijd last van een gezwollen buik, het doet zeer en zit vol met gas...

Zou een andere soort brood eten dit verhelpen?
wat doe je op je brood? Drink je voor het eten? Zo ja wat? Eet je altijd 4 boterhammen achter elkaar?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-07-2006, 12:36
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-07-2006 @ 10:34 :
wat doe je op je brood? Drink je voor het eten? Zo ja wat? Eet je altijd 4 boterhammen achter elkaar?
Het beleg varieert, meestal kaas of ham of gerookte ham.

Meestal drink ik pas na mijn maaltijd (het kan natuurlijk dat ik erge dorst heb en dat ik eerst wat drink voor te eten maar over het algemeen niet).

En 4 boterhammen is zo het gemiddelde, als ik eens wat minder honger heb zal het eentje minder zijn en bij grotere honger wat meer.
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 08-07-2006, 13:29
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Heb je dat alleen bij brood? Want ik heb het ook wel eens bij ander eten maar bij mij komt het soms omdat ik dan tussendoor te veel praat, zodat er veel lucht naar binnen komt. Misschien kan het bij jou ook zo zijn?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 08-07-2006, 14:05
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Op de site caloriechecker staat dat je 2000kcal moet eten per dag. Nu vraag ik mij af hoe je in hemelsnaam aan 2000 geraakt als je geen chocolade enzo eet...dan moet je gewoon de hele dag door eten ofzo? (aangezien er in fruit enzo bijna nix zit van calorien)

Ik eet op een dag bijna 1000kcal aan chocolade en koeken enzo. En dankzij dat geraak ik aan 2000kcal...
Oud 08-07-2006, 14:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 08-07-2006 @ 15:05 :
Op de site caloriechecker staat dat je 2000kcal moet eten per dag. Nu vraag ik mij af hoe je in hemelsnaam aan 2000 geraakt als je geen chocolade enzo eet...dan moet je gewoon de hele dag door eten ofzo? (aangezien er in fruit enzo bijna nix zit van calorien)

Ik eet op een dag bijna 1000kcal aan chocolade en koeken enzo. En dankzij dat geraak ik aan 2000kcal...
6 boterhammen met normaal beleg = 900
avondeten = 500
2 stuks fruit = 120
2 glazen melk = 150
bakje vla/yoghurt met iets erin = 200
2 koekjes = 130

zoiets?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-07-2006, 15:00
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-07-2006 @ 15:46 :
6 boterhammen met normaal beleg = 900
avondeten = 500
2 stuks fruit = 120
2 glazen melk = 150
bakje vla/yoghurt met iets erin = 200
2 koekjes = 130

zoiets?
Dan mag je 's middags niet eten ofzo?
Bij mij zit het zo ongeveer:

's Morgen 1 of 2 boterhammen met chocolade = 500
's middags vlees, groenten en aardappelen=500
zeker 2 à 3 stukken fruit=amper 100
's avonds=300
tussendoor: meestal 4 prince koeken of 3 leo's ofzo=500
Dus als je de princekoeken/leo's en chocolade als "beleg" laat vallen, dan zit ik maar aan 1000
Oud 08-07-2006, 15:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 08-07-2006 @ 16:00 :
Dan mag je 's middags niet eten ofzo?
Bij mij zit het zo ongeveer:

's Morgen 1 of 2 boterhammen met chocolade = 500
's middags vlees, groenten en aardappelen=500
zeker 2 à 3 stukken fruit=amper 100
's avonds=300
tussendoor: meestal 4 prince koeken of 3 leo's ofzo=500
Dus als je de princekoeken/leo's en chocolade als "beleg" laat vallen, dan zit ik maar aan 1000
je rekent veel te veel voor 2 bb met chocolade. Dat is maar 300... zo kom ik ook wel aan mn cal.

Ik eet (niet tijdens de vakanties, dan meer en meer lekkere dingen):

2 bb (ontbijt)
3 bb (tijdens en tussen college = afgelopen om 1 uur)
2 bb rond 4 uur
avond eten
snack/fruit/yoghurt/2 bb rond 8 uur

Nu wil ik niet afvallen, maar op gewicht blijven. En met dit eetpatroon val ik net iets af, ik denk 2 kilo in half jaar ofzo... (ik kom dan ook meestal tussen de 5-10 kilo aan in de vakantie )
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-07-2006, 16:58
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-07-2006 @ 16:51 :
je rekent veel te veel voor 2 bb met chocolade. Dat is maar 300... zo kom ik ook wel aan mn cal.
Ik eet geen gewone chocopasta ofzo hé, maar pure chocoladerepen...2 repen...= ongeveer 450 kcal + de boterham = 500kcal
Oud 08-07-2006, 18:56
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
maar vosje16, je vraag was toch hoe je aan 2000kcal kon komen? dan is dat lijstje van Gothic een voorbeeld van hoe dat op een gezonde manier kan doen. dus zonder al die chocola waar jij het over hebt
Oud 11-07-2006, 20:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
weet iemand wat het minimum aan calorieen is wat je op een dag mag eten? ik heb vdaag zo'n 920 calorieen op.. is dat nog gezond? want het voelt enorm goed en ik weeg ook hetzelfde als vanochtend (heb ook heel veel gefietst en gezwommen vandaag). ik wil dit eetpatroon eigenlijk wel graag aanhouden.. (ik heb tw wel gezonde calorieen binnengekregen.. voornamelijk brood, kaas en sla )
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49
Lichaam & Gezondheid (belangrijk!) Vraag en nog wat kijk maar!
*Amm*
2 13-09-2006 17:58
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding-en-gezondheid topic deel 13
moon
2 21-06-2006 17:15
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #9
Bloem
500 03-01-2006 14:11
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.