Oud 18-08-2006, 17:00
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Wees eens meer specifiek. Welke pil gebruik je? En welke antibiotica gebruikte je? En ben je bewust afgevallen of zonder oorzaak?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 18-08-2006, 17:19
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
gebruik de yasmin. minocycline gebruikte ik als antibiotica.
Ben bewust afgevallen (in 3maanden tijd van 20,5 BMI naar 16,5)
Oud 18-08-2006, 17:37
Anika
Zoveel afgevallen?!!
Maar staat er niks over in de bijsluiter van je antibiotica? Toen ik anderhalf jaar geleden antibiotica had stond er gewoon in hoe lang hormonale anticonceptiemiddelen onbetrouwbaar konden zijn, in mijn geval dus twee weken.

En ik betwijfel of veel afvallen ook invloed heeft op je menstruatiecyclus als je de pil slikt, je hebt dan sowieso al geen normale menstruatie meer.
Oud 18-08-2006, 17:45
Verwijderd
Hm, nu ben ik dus ongesteld geweest toen ik begón met de pil (z'n anderhalve week geleden), zóu ik weer ongesteld moeten worden in m'n eerste stopweek en heb ik nú óók buikpijn + tampons nodig. Ook gewoon een ''je lijf moet er nog aan wennen'' verschijnsel hoop ik? Of hoort dit niet?
Oud 18-08-2006, 17:50
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Anika schreef op 18-08-2006 @ 18:37 :
Zoveel afgevallen?!!
Maar staat er niks over in de bijsluiter van je antibiotica? Toen ik anderhalf jaar geleden antibiotica had stond er gewoon in hoe lang hormonale anticonceptiemiddelen onbetrouwbaar konden zijn, in mijn geval dus twee weken.

En ik betwijfel of veel afvallen ook invloed heeft op je menstruatiecyclus als je de pil slikt, je hebt dan sowieso al geen normale menstruatie meer.
ja staat dus 2weken, maar daar had ik ff niet meer aan gedacht
maar de huisarts zei dat ik mn menstruatie door de pil kunstmatig in stand hou, omdat mn lichaam waarschijnlijk dat niet meer uitzichzelf doet ofzo dus vraag ik me nu echt af of ik me zorgen moet maken of dat ik sowieso onvruchtbaar ben door dat ik zo snel ben afgevallen en dr dus niks aan de hand is...
Oud 18-08-2006, 18:22
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Quis schreef op 18-08-2006 @ 18:45 :
Hm, nu ben ik dus ongesteld geweest toen ik begón met de pil (z'n anderhalve week geleden), zóu ik weer ongesteld moeten worden in m'n eerste stopweek en heb ik nú óók buikpijn + tampons nodig. Ook gewoon een ''je lijf moet er nog aan wennen'' verschijnsel hoop ik? Of hoort dit niet?
als je nog niet zo lang aan de pil bent kan het volgens mij inderdaad gewoon een "je lijf moet er nog aan wennen" verschijnsel zijn. ik zou het even aankijken en als je dit nou elke maand krijgt kan je altijd nog naar de dokter gaan?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 18-08-2006, 18:35
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
liek88 schreef op 18-08-2006 @ 18:19 :
gebruik de yasmin. minocycline gebruikte ik als antibiotica.
Ben bewust afgevallen (in 3maanden tijd van 20,5 BMI naar 16,5)
Mooi zo. Minocycline heeft geen interacties met de pil. Heb ik net effe voor je opgezocht
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 18-08-2006, 19:00
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
DDM schreef op 18-08-2006 @ 19:35 :
Mooi zo. Minocycline heeft geen interacties met de pil. Heb ik net effe voor je opgezocht
gelukkig super bedankt!
Oud 18-08-2006, 19:26
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-08-2006 @ 17:28 :
Je hebt dus méér dan 21 dagen achter elkaar geslikt, en je stopweek is nog steeds gewoon 1 week? Dan blijft de pil gewoon veilig
Nee, mijn stopweek is één dag.

Edit: Dit staat in mijn bijsluiter (Lovette):
"Wat te doen als U de begindag van Uw menstruatie wilt verschuiven?
Als u uw tabletten volgens de aanwijzingen inneemt, dan zal uw menstruatie steeds op ongeveer dezelfde dag beginnen. Als u deze dag wilt veranderen, dan kunt u dat doen door de normale tabletvrije periode tussen twee strips te verkorten (maar nooit door te verlengen). Bijvoorbeeld als uw menstruatie normaal op vrijdag begint en u wilt dat in het vervolg verschuiven naar dinsdag (drie dagen eerder) dan moet u drie dagen eerder dan gebruikelijk met de nieuwe strip beginnen. Als u de tabletvrije periode erg kort maakt (bijvoorbeeld drie dagen of minder) kan het gebeuren dat u tijdens deze tabletvrije periode geen bloeding zult hebben. U kunt dan tijdens de volgende strip last hebben van doorbraakbloeding of spotting."

Dus: Ik ben gestopt op woensdag (dinsdag laatste pil) en ik verschuif de laatste pil daarmee naar woensdag, zodat de stopdag donderdag wordt. Dat betekent dat ik nu dus op donderdag begin met de pil slikken (dat heb ik nu dus gedaan). Daardoor heb ik één dag geen pil gehad ("stopweek") en ben ik daarna met de nieuwe strip begonnen. Ik heb de dag waarop ik mijn eerste pil weer neem dus verschoven van woensdag naar donderdag (maar de stopweek niet langer, maar korter gemaakt, zoals in de bijsluiter). Dan is het toch gewoon veilig?

Waarschijnlijk gebeurt er toch niets en zijn er condooms, maar je weet maar nooit. Ik ben niets van plan, maar neem altijd het zekere voor het onzekere. En ongesteld zijn terwijl er iemand anders logeert, vind ik nooit fijn, want waarschijnlijk liggen we in één bed. Vandaar.

Laatst gewijzigd op 18-08-2006 om 19:45.
Oud 18-08-2006, 19:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 18-08-2006 @ 10:40 :
Ik heb ook eens keer een vraagje . Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Ik kwam er gisterenavond achter dat ik om bepaalde redenen dit weekend niet ongesteld wil zijn. Nu had ik dinsdag mijn laatste pil. Ik heb besloten om dus de stopdag te verschuiven naar donderdag - ik heb nu dus de pil van donderdag ingenomen en ga verder met een nieuwe strip. Dit heb ik gedaan volgens de gebruiksaanwijzing - het lijkt een beetje op doorslikken. Ik heb dus woensdag de pil niet geslikt.
Is de pil nu dit weekend wel gewoon veilig?
Waarom heb je in vredes naam niet gewoon doorgeslikt dan? volgens mij is het nog wel veilig maar ik snap het nut er niet van. Zorg voortaan dat je een extra strip hebt (die je dus voor dit soort gevallen hebt, of voor ajs je een keer 1 weekje langer wil doorslikken etc), zodat je dus die woensdag ook kan slikken als je je stopdag wil verschuiven
Lijkt mij iig handiger
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 18-08-2006, 19:50
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 18-08-2006 @ 20:48 :
Waarom heb je in vredes naam niet gewoon doorgeslikt dan? volgens mij is het nog wel veilig maar ik snap het nut er niet van. Zorg voortaan dat je een extra strip hebt (die je dus voor dit soort gevallen hebt, of voor ajs je een keer 1 weekje langer wil doorslikken etc), zodat je dus die woensdag ook kan slikken als je je stopdag wil verschuiven
Lijkt mij iig handiger
Ik kwam er ineens achter dat ik dit weekend niet ongesteld wilde zijn. Er komt iemand logeren, waarschijnlijk in mijn bed, en dan vind ik dat gewoon heel vervelend. Het was te laat voor doorslikken, dus heb ik maar de dag van ongesteld worden verschoven door te rommelen met die pillen .
Oud 18-08-2006, 19:53
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 18-08-2006 @ 20:50 :
Ik kwam er ineens achter dat ik dit weekend niet ongesteld wilde zijn. Er komt iemand logeren, waarschijnlijk in mijn bed, en dan vind ik dat gewoon heel vervelend. Het was te laat voor doorslikken, dus heb ik maar de dag van ongesteld worden verschoven door te rommelen met die pillen .
haha oke, nouja creatief bedacht opzich. volgens mij ben je gewoon beschermd, maar misschien is het toch veiliger om het evt. met condoom te doen? (ik neem aan dat dit je probleem is anders maakt het niet zoveel uit hoe veilig je bent natuurlijk)
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 18-08-2006, 20:00
Hayden
Hayden is offline
(nog een vraagje..)
Als ik een zwangerschapstest wil doen, wanneer kan dat dan?
Ik ben net ongesteld geweest, maar wil het toch zeker weten omdat het erg weinig was en kort duurde. De maand ervoor heb ik 2 keer de pil te laat genomen, en heb veel gevreeen zonder condoom erbij, vandaar de zekerheid die ik graag wil.

Kan dat nu?
Moet ik wachten, en zou ik morgen gewoon weer kunnen beginnen met slikken?

Hayden
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 18-08-2006, 20:06
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 18-08-2006 @ 20:53 :
haha oke, nouja creatief bedacht opzich. volgens mij ben je gewoon beschermd, maar misschien is het toch veiliger om het evt. met condoom te doen? (ik neem aan dat dit je probleem is anders maakt het niet zoveel uit hoe veilig je bent natuurlijk)
Onderaan één van mijn posts stond al dat ik niet van plán ben iets te gaan doen, maar gewoon het zekere voor het onzekere wil nemen. Waarschijnlijk ga ik niet met diegene naar bed en er is sowieso een condoom, maar ik vind het gewoon een eng idee .
Oud 18-08-2006, 20:09
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 18-08-2006 @ 21:06 :
Onderaan één van mijn posts stond al dat ik niet van plán ben iets te gaan doen, maar gewoon het zekere voor het onzekere wil nemen. Waarschijnlijk ga ik niet met diegene naar bed en er is sowieso een condoom, maar ik vind het gewoon een eng idee .
Ja dat snap ik. Goed dat je er iig over nagedacht hebt
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 18-08-2006, 22:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Sinds een paar maanden slik ik weer een nieuwe pil, een nog lichtere dan voorheen; Mercilon.

Na mijn 1e strip heb ik een stopweek ingelast, na mijn 2e strip heb ik mijn stopweek overgeslagen en ik ben nu dus bezig aan mijn 3e strip. Probleem is nu alleen dat mijn stopweek precies in een érg onhandige week valt (Sportdag, kennismakingsdag van school, toetsweek van school en nog een weekendje weg). Omdat ik me gedurende mijn stopweek vaak hondsberoerd voel wil ik deze dus eigenlijk overslaan/uitstellen/vervroegen. Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Of zit er niets anders op dan gewoon een stopweek inlassen?

Oh ja, bij voorkeur houd ik het onding ook nog eens veilig.

Alvast bedankt!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 18-08-2006, 22:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet gewoon je huisarts bellen om een herhalingsrecept of een nieuw doosje pillen halen en dan je stopweek overslaan?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-08-2006, 22:41
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 18-08-2006 @ 23:08 :
Sinds een paar maanden slik ik weer een nieuwe pil, een nog lichtere dan voorheen; Mercilon.

Na mijn 1e strip heb ik een stopweek ingelast, na mijn 2e strip heb ik mijn stopweek overgeslagen en ik ben nu dus bezig aan mijn 3e strip. Probleem is nu alleen dat mijn stopweek precies in een érg onhandige week valt (Sportdag, kennismakingsdag van school, toetsweek van school en nog een weekendje weg). Omdat ik me gedurende mijn stopweek vaak hondsberoerd voel wil ik deze dus eigenlijk overslaan/uitstellen/vervroegen. Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Of zit er niets anders op dan gewoon een stopweek inlassen?

Oh ja, bij voorkeur houd ik het onding ook nog eens veilig.

Alvast bedankt!
Omdat je al aan het doorslikken bent, hoef je niet persé je strip af te maken. Dus weet niet wanneer je stopweek zou vallen, maar anders stoppen, stopweek, en dan beginnen aan een nieuwe strip (en de rest als reserve houden, als je weer eens doorslikt).
Of gewoon nog een strip volledig doorslikken, al kan je dan wel last krijgen van doorbraakbloedingen
Oud 21-08-2006, 12:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-08-2006 @ 23:38 :
Kan je niet gewoon je huisarts bellen om een herhalingsrecept of een nieuw doosje pillen halen en dan je stopweek overslaan?
Ook een optie. Maar dan heb ik natuurlijk een vergroot risico op doorbraakbloedingen, aangezien ik dan voor de 2de keer doorslik. Hmm, moeilijk.

Ik begin nu aan mijn 3de week. Als ik nú stop, en dus mijn stopweek inzet is hij gewoon veilig toch?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 21-08-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 21-08-2006 @ 13:35 :
Ook een optie. Maar dan heb ik natuurlijk een vergroot risico op doorbraakbloedingen, aangezien ik dan voor de 2de keer doorslik. Hmm, moeilijk.

Ik begin nu aan mijn 3de week. Als ik nú stop, en dus mijn stopweek inzet is hij gewoon veilig toch?
als het de 3e week van je 2e strip achter elkaar is, dus eigenlijk je 6e week (toch?), dan kan het.
Oud 21-08-2006, 21:40
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Misschien een vreemde vraag, maar ik vraag het mij toch af. Als ik wel eens uit ga en vroeg in de ochtend thuis kom, dan neem ik mijn pil in, maar ik moet toegeven dat eigenlijk door mijn moeder komt - zij legt mijn strip dan vaak op mijn kussen zodat ik hem niet kan vergeten.
Laatste zei/vroeg ze waarom ik hem niet eerder in nam, dus vóór het uitgaan. Om de één of andere reden vertrouw ik dat - voor mijn gevoel - minder, maar is dit eigenlijk terecht?
Maakt het niet uit als ik hem eerder in neem (zeg maar rond 8uur i.p.v. rond 11/12uur) of is het toch beter om hem 's nachts in te nemen (laten we zeggen 3uur).
Oud 22-08-2006, 06:29
Anika
Ik neem aan dat je je pil normaal altijd rond 11/12 uur inneemt? Dan maakt het helemaal niks uit of je hem een dagje om 8 uur inneemt, het is niet beter om hem 's nachts in te nemen. Dus doe gewoon wat je zelf het makkelijkst vindt
Oud 22-08-2006, 10:36
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Vanaf donderdag slik ik de pil door, omdat ik in het weekend niet ongesteld wilde worden. Maar nu kreeg ik gister echt vreselijke heftige krampen en bleef die kramp een soort van hangen in de streek rond mijn onderbuik. Elke keer als ik me omdraaide in bed voelde ik het en doordat ik een beetje verkouden ben moet ik vaak hoesten en dan voel ik het ook. Ik heb zo'n vermoeden dat dit aan het doorslikken ligt. Ik slik de pil eigenlijk nooit door.
Het vreemde is dat ik normaal ten tijde van mijn ongesteldheid nooit zulke heftige krampen heb.

Zou dit nu echt aan het doorslikken liggen?
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Oud 22-08-2006, 12:10
slaagroom
slaagroom is offline
ik heb een groot probleem
een maand geleden na mijn stopweek bleef ik ongesteld. Om de dag bloedde ik, niet echt veel maar ik moest wel steeds een tampon in. Dit bleef de hele maand zo en ik was blij dat ik in mijn stopweek zat en dus weer "echt" ongesteld was, maar dit was eingelijk niet anders dan de rest van de maand, heel weinig dus maar. Nu is mijn stopweek voorbij en ik blijf bloedden!
Ik word er helemaal gek van
wat zou dit kunnen zijn ik vind het heel eng..

(ik slik de diane 35 dus het kan niet zijn dat ik een te lichte pil slik )
__________________
...

Laatst gewijzigd op 22-08-2006 om 12:21.
Oud 22-08-2006, 17:21
Verwijderd
Citaat:
slaagroom schreef op 22-08-2006 @ 13:10 :
ik heb een groot probleem
een maand geleden na mijn stopweek bleef ik ongesteld. Om de dag bloedde ik, niet echt veel maar ik moest wel steeds een tampon in. Dit bleef de hele maand zo en ik was blij dat ik in mijn stopweek zat en dus weer "echt" ongesteld was, maar dit was eingelijk niet anders dan de rest van de maand, heel weinig dus maar. Nu is mijn stopweek voorbij en ik blijf bloedden!
Ik word er helemaal gek van
wat zou dit kunnen zijn ik vind het heel eng..

(ik slik de diane 35 dus het kan niet zijn dat ik een te lichte pil slik )
Het is, denk ik, niet iets dat je eng moet vinden, maar een bijwerking van de pil (ben je pas kort geleden met de pil begonnen?). Dat hoeft niet te betekenen dat die te licht zou zijn. Maar het is natuurlijk wel heel erg vervelend. Als je de pil gebruikt voor anticonceptie kun je er mee naar de huisarts gaan om een andere pil te krijgen, maar als je de pil gebruikt tegen acne niet (ja kan wel natuurlijk, maar andere pillen helpen niet tegen acne).
Oud 23-08-2006, 10:44
slaagroom
slaagroom is offline
Nee gebruik deze pil al 3 jaar
en gebruik hem voor acne dus kan er niet mee stoppen.
__________________
...
Oud 23-08-2006, 18:16
fib
Avatar van fib
fib is offline
hallo
Ik slik al een paar maanden microgynon 30. Maar het laatste jaar ben ik erg dik geworden. Vanaf hoeveel overgewicht is het verstandig om microgynon 50 te slikken?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 24-08-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 12-08-2006 @ 09:36 :
Ik slik al jaren microgynon 30, maar een tijdje geleden heb ik van de apotheek een andere pil meegekregen: rivegidon. Ze zeiden dat deze precies hetzelfde was. De werkzame stoffen die erin zitten zijn inderdaad hetzelfde, maar de hulpstoffen niet.
Sinds een paar dagen slik ik dus die rivegidon en heb ik constant hoofdpijn. Ook moest ik vannacht overgeven, was erg misselijk. Daarnaast heb ik nu al (net na m'n stopweek) doorbraakbloedingen. Dat dit allemaal door de pil komt lijkt mij wel erg waarschijnlijk, omdat het begonnen is toen ik begon met rivegidon.

Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn die deze pil voor het eerst hebben gekregen ipv een andere pil en ook bijwerkingen hebben. Als dit zo is dan ben ik er wel heel erg van overtuigd dat die hoofdpijn enz. inderdaad door de pil komen en dan ga ik mijn oude pil terugvragen. Hoop maar dat dat kan trouwens.
Oh ja hier precies hetzelfde! Ben ook al tijd misselijk en doorbraakbloedingen, nog nooit gehad en met deze pil ineens wel! Heb jij nog geprobeerd je oude pil terug te krijgen? En zo ja, is het gelukt?
Oud 25-08-2006, 12:51
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Ik ben waarschijnlijk van plan de pil twee keer door te slikken, zijn er mensen die dat wel eens gedaan hebben. Ik hoorde dat het geen kwaad kan, maar een bloeding niet uit te sluiten is. Hoe zat dat bij jullie?
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 25-08-2006, 13:03
sve1
sve1 is offline
Ik ben 2 dagen vergeten de pil in te nemen! En nu ben ik na een week opeens weer ongesteld! Wat moet ik doen?
x
Oud 26-08-2006, 14:18
Teres
Avatar van Teres
Teres is offline
Tja veilig zal het zowiszo niet meer zijn, en als je de pil nu verderneemt vrees ik dat je ongesteld zult blijven tot je de volgende pil-stopperiode inlast..

En ik weet nog altijd niet in hoeverre je zwanger kunt zijn als je de pil neemt en toch je menstruaties hebt (maargoed dat komt dan ook maar zelden voor denkik)

Kijk in elk geval eens op www.pilvergeten.nl, altijd handig
Oud 26-08-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
sve1 schreef op 25-08-2006 @ 14:03 :
Ik ben 2 dagen vergeten de pil in te nemen! En nu ben ik na een week opeens weer ongesteld! Wat moet ik doen?
x
Als je de pil als anticonceptie gebruikt: bel je huisarts of ga naar de apotheker. Deze kan je vertellen wanneer je weer beschermd bent tegen zwangerschap en wat je het beste kunt doen om dit zo gauw mogelijk weer te zijn.
Als je vaak een pil vergeet, kun je misschien eens nadenken of je niet beter een ander anticonceptiemiddel kunt gebruiken waar je niet elke dag aan hoeft te denken.

Als je de pil alleen gebruikt om je menstruatie te regelen of tegen acne: Als je deze strip afmaakt, blijft je menstruatie waarschijnlijk de hele strip doormiezeren. Beter kun je meteen een stopweek beginnen, zodat het kan doorzetten, en een nieuwe strip pakken na die week. De oude strip (waar nog wat in zit) kun je dan gebruiken als reservestrip, voor als je bv. een keer een pil uitbraakt of in de wastafel laat vallen. Schrijf er wel de uiterste houdbaarheidsdatum op, die staat op het doosje.
Oud 26-08-2006, 15:33
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Anki schreef op 25-08-2006 @ 13:51 :
Ik ben waarschijnlijk van plan de pil twee keer door te slikken, zijn er mensen die dat wel eens gedaan hebben. Ik hoorde dat het geen kwaad kan, maar een bloeding niet uit te sluiten is. Hoe zat dat bij jullie?
Ik heb hem net een maand of 6 achtereengeslikt en helemaal geen last gehad van bloedingen opeens ofzo! De reden dat ik een stop week heb gehouden was omdat ik hem 2 dagen vergeten was.

Kan ik meteen mn eigen vraag stellen:
Vorige week zaterdag (12 aug.) werd ik ongesteld en het is nu nog steeds niet helemaal over. Het is niet zo dat het er nog uitloopt ofzo, draag ook al een dag of 3/4 geen tampons meer, maar als ik naar de wc ga is er nog wel bloed. Het is dus al 2 weken nu, kan het dat het zo lang duurt doordat ik zo lang niet ongesteld ben geweest?
Oud 26-08-2006, 15:39
Anika
Citaat:
Toet0r schreef op 26-08-2006 @ 16:33 :
Vorige week zaterdag (12 aug.) werd ik ongesteld en het is nu nog steeds niet helemaal over. Het is niet zo dat het er nog uitloopt ofzo, draag ook al een dag of 3/4 geen tampons meer, maar als ik naar de wc ga is er nog wel bloed. Het is dus al 2 weken nu, kan het dat het zo lang duurt doordat ik zo lang niet ongesteld ben geweest?
Ja volgens mij wel, ik heb dat ook altijd als ik eens een keertje een stopweek inlas. Soms gaat het niet over en las ik na de volgende strip nog maar een stopweek in, meestal stopt het dan wel.
Oud 26-08-2006, 21:55
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 26-08-2006 @ 16:33 :
Ik heb hem net een maand of 6 achtereengeslikt en helemaal geen last gehad van bloedingen opeens ofzo! De reden dat ik een stop week heb gehouden was omdat ik hem 2 dagen vergeten was.

Kan ik meteen mn eigen vraag stellen:
Vorige week zaterdag (12 aug.) werd ik ongesteld en het is nu nog steeds niet helemaal over. Het is niet zo dat het er nog uitloopt ofzo, draag ook al een dag of 3/4 geen tampons meer, maar als ik naar de wc ga is er nog wel bloed. Het is dus al 2 weken nu, kan het dat het zo lang duurt doordat ik zo lang niet ongesteld ben geweest?
Ik dacht van wel. Pas had ik de assistente erover gebeld, en zij raden o.a. aan dat je hem niet langer dan 3maanden (3 strippen) moet slikken zonder een stopweek. Dit zou dan beter zijn voor je hormoonhuishouding.

Liegt zij het, dan lieg ik het
Oud 27-08-2006, 12:17
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Rachel schreef op 26-08-2006 @ 22:55 :
Ik dacht van wel. Pas had ik de assistente erover gebeld, en zij raden o.a. aan dat je hem niet langer dan 3maanden (3 strippen) moet slikken zonder een stopweek. Dit zou dan beter zijn voor je hormoonhuishouding.

Liegt zij het, dan lieg ik het
Ah oke tnx voor de info!
Oud 27-08-2006, 22:02
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
fib schreef op 23-08-2006 @ 19:16 :
hallo
Ik slik al een paar maanden microgynon 30. Maar het laatste jaar ben ik erg dik geworden. Vanaf hoeveel overgewicht is het verstandig om microgynon 50 te slikken?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 29-08-2006, 23:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
fib schreef op 27-08-2006 @ 23:02 :
hallo
Ik slik al een paar maanden microgynon 30. Maar het laatste jaar ben ik erg dik geworden. Vanaf hoeveel overgewicht is het verstandig om microgynon 50 te slikken?
Heb je last van doorbraakbloedingen?! Je zegt dit middel nu een paar maand te slikken en sinds een jaar ben je aangekomen. Je huisarts heeft je een paar maand geleden dus nog gezien? Ik kan niet op i-net vinden wanneer iemand nu microgynon 50 voorgeschreven krijgt.. De enige 2 redenen die ik vond, waren dat deze zwaardere pil kon worden voorgeschreven als de werking van de pil beinvloed (negatief dus) wordt door andere medicijnen en wanneer iemand last van doorbraakbloedingen heeft..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 30-08-2006, 18:09
PV
PV is offline
Nieuws: http://www.nu.nl/news/814551/37/Pils...en_letten.html
Oud 31-08-2006, 14:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb idd stediril 30 meegekregen ipv microgynon, omdat mijn verzekering microgynon ws niet zou vergoeden en stediril wel, aldus mijn apotheek Nou ja, so far heb ik niet echt ergens last van, al heb ik wel het idee dat mijn borsten groter geworden zijn en dat ik veel meer eetlust heb
Oud 01-09-2006, 11:01
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik zal ook wel om nieuwe moeten en ik ben benieuwd wat ik dan krijg. Toch vind ik het maar niets dat ik eventueel een andere zou krijgen
Waarom, geen idee. Zal vast tussen mijn oren zitten ofzo
Oud 01-09-2006, 14:29
PV
PV is offline
Nou, ik moest net dus ook een nieuwe lading pillen halen. Wilde ze me 1 doosje Microgynon 30 en 1 doosje Rivegidon oid meegeven. Dus ik zei dat ik dat niet wilde omdat er zoveel klachten over waren. Die apotheekster meteen naar de huisarts rennen Moest ik ook naar hem toe. Hij zo van ja, kijk maar op het doosje er zitten precies dezelfde stoffen in, en van de overheid had ie een brief gekregen gisteren waarin stond dat die pil heus wel veilig was en dat alle klachten van gebruiksters onzin waren en overdreven werden in de media. En ook "als ik naar die (witte) muur wijs en zeg dat ie zwart is, en jij zegt dat ie wit is, wie spreekt dan de waarheid"

maargoed maandag mag ik alsnog mijn 2e doosje Microgynon ophalen, want dat moest eerst besteld worden (dikke onzin natuurlijk want die doosjes hebben ze heus wel liggen).

Ben teleurgesteld in mijn huisarts ik heb Microgynon voorgeschreven gekregen en daar heb ik geen klachten over, waarom zou ik dan ineens een andere pil moeten. En klachten van gebruiksters afdoen als overdreven en onzin bah.
Oud 02-09-2006, 15:12
Verwijderd
Mjah, natuurlijk is het zo dat Rigevidon net zo goed werkt om zwangerschap te voorkomen, maar dat neemt niet weg dat het ten eerste wel degelijk meer bijwerkingen kan veroorzaken (door de andere hulpstoffen) en dat het ten tweede nergens voor nodig is om het voor te schrijven, gezien het feit dat er met Microgynon niets mis is en dat Microgynon (heel iets) goedkoper is voor de gebruiker.
Oud 02-09-2006, 22:48
PV
PV is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-09-2006 @ 16:12 :
Mjah, natuurlijk is het zo dat Rigevidon net zo goed werkt om zwangerschap te voorkomen, maar dat neemt niet weg dat het ten eerste wel degelijk meer bijwerkingen kan veroorzaken (door de andere hulpstoffen) en dat het ten tweede nergens voor nodig is om het voor te schrijven, gezien het feit dat er met Microgynon niets mis is en dat Microgynon (heel iets) goedkoper is voor de gebruiker.
Tja het maakt mij niet uit hoe duur het is, mijn verzekering vergoedt alle anticonceptiepillen. Ik hou d'r niet van als zoiets zomaar ineens opgedrongen wordt, zonder enig overleg vooraf ofzo. Gewoon hup 'je krijgt nu dit'. Niks ervan Als je alle om-de-tuin-geleid-verhalen leest op internet word je daar ook niet vrolijker van.
Oud 03-09-2006, 14:26
r0b-i
r0b-i is offline
Hallo mijn vriendin is de pil vergeten als het goed is in week 3..
Ze heeft em al de vorige keer doorgeslikt dus de vergeten pil inslikken en vervolgens doorgaan met een andere strip mag niet (althans van de dokter)

wat kan ze nu doen om nog beschermd te blijven..

Misschien een ding om te vermelden is dat ze het in week 1 ook al vergeten was.. Maar dat was van een andere strip..

En ze heeft volgens mij ook de vergeten pil nu ingenomen - zou dit gevolgen kunnen hebben als ze nu een ander alternatief zou moeten kiezen?

**ze slikt trouwens de zwaarste pilsoort
Oud 04-09-2006, 08:02
anne 111
anne 111 is offline
Hallo, Afgelopen zaterdag heb ik mijn pil om 22.00 uur geslikt, om 4.00 uur 's nachts heb ik toen moeten overgeven. Ik heb geen nieuwe pil ingenomen omdat ik dacht dat dat alleen hoefde als je binnen 4 uur na het innemen van de pil moet overgeven. Hier vind ik alleen niets van terug in mijn bijsluiter, maar op internet kom ik de grens van 4 uur wel overal tegen.

Omdat ik nu wel een beetje twijfel vroeg ik mij af wat ik nu het beste kan doen. Ik zit in mijn derde week, dus of gewoon mijn strip afmaken en wachten tot ik ongesteld word, of er voor de zekerheid nog een strip gelijk achteraan sikken?

Ik twijfel een beetje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt!
Oud 04-09-2006, 12:49
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
anne 111 schreef op 04-09-2006 @ 09:02 :
Hallo, Afgelopen zaterdag heb ik mijn pil om 22.00 uur geslikt, om 4.00 uur 's nachts heb ik toen moeten overgeven. Ik heb geen nieuwe pil ingenomen omdat ik dacht dat dat alleen hoefde als je binnen 4 uur na het innemen van de pil moet overgeven. Hier vind ik alleen niets van terug in mijn bijsluiter, maar op internet kom ik de grens van 4 uur wel overal tegen.

Omdat ik nu wel een beetje twijfel vroeg ik mij af wat ik nu het beste kan doen. Ik zit in mijn derde week, dus of gewoon mijn strip afmaken en wachten tot ik ongesteld word, of er voor de zekerheid nog een strip gelijk achteraan sikken?

Ik twijfel een beetje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast bedankt!
In mijn bijsluiter staat zelfs de grens op drie uur. Dus ik denk dat het wel meevalt. Maar als je je echt zorgen maakt, kun je twee dingen doen: je strip niet afmaken en direct een stopweek inlassen (maar dat wordt moeilijk, want het is al geen zaterdag meer), of je strip afmaken en dan direct met je volgende strip beginnen. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 04-09-2006, 18:25
wup
wup is offline
Misschien een domme vraag hoor.. Ik ga over 3 week voor nog onbepaalde tijd naar het buitenland ( mintens 5, max 8 maand).
Ik wil dus even een doosje extra pil, want ik kom nou nog 6 maand vooruit.. kan ik die gewoon halen bij de apotheek? Of moet ik dat vragen bij de huisarts? ( misschien dat de apotheek bijhoudt wat/hoeveel je meeneemt?)
Oud 04-09-2006, 18:35
Verwijderd
Citaat:
wup schreef op 04-09-2006 @ 19:25 :
Misschien een domme vraag hoor.. Ik ga over 3 week voor nog onbepaalde tijd naar het buitenland ( mintens 5, max 8 maand).
Ik wil dus even een doosje extra pil, want ik kom nou nog 6 maand vooruit.. kan ik die gewoon halen bij de apotheek? Of moet ik dat vragen bij de huisarts? ( misschien dat de apotheek bijhoudt wat/hoeveel je meeneemt?)
Kun je gewoon om vragen bij de apotheek Die houden wel bij wat je daar krijgt, maar ze doen echt niet moeilijk om een extra doosje anticonceptie
Oud 04-09-2006, 18:48
wup
wup is offline
ok, dank je wel
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.