Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2008, 14:52
RensZoektBand
RensZoektBand is offline


Basix drumstel:
Ik heb dit drumstel, alleen in plaats van de overgang van zwart naar orange heb ik van zwart naar rood. En met Paiste bekkens.
Gekocht bij Hans van Bree Muziekinstrumenten, Venray



Dean Demonator Metalman:
Ik heb ook deze basgitaar. Alles is perfect op de D snaar na. Die klinkt super rot, dus die moet ik nog vervangen.
Gekocht bij Feedback, Eindhoven



Exar Bass Distortion Pedal:
Ik heb dit baseffectpedaaltje.
Werkt goed, klinkt goed. Ik hou erg van grindcore/noisecore, dus pedaaltje is perfect voor mijn bassgitaar.
Gekocht bij Feedback, Eindhoven



Behringer Ultrabass Bass Amplifier:
Klein, compact, klinkt hard, dus goed genoeg voor mij.
Zit equalizer enzo op dus ik kan mijn sound helemaal afstellen.
Het geluis wat uit de verterker komt dreunt door alle muren door en mijn ouders hebben er voordurend last van. Hoort dat?
Gekocht bij Hans van Bree Muziekinstrumenten, Venray
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2008, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Het geluis wat uit de verterker komt dreunt door alle muren door en mijn ouders hebben er voordurend last van. Hoort dat?
Ja, je moet zoveel mogelijk mensen met je herrie lastig vallen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 15:50
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Behringer Ultrabass Bass Amplifier:
Klein, compact, klinkt hard, dus goed genoeg voor mij.
Zit equalizer enzo op dus ik kan mijn sound helemaal afstellen.
Het geluis wat uit de verterker komt dreunt door alle muren door en mijn ouders hebben er voordurend last van. Hoort dat?
Gekocht bij Hans van Bree Muziekinstrumenten, Venray
Zet je versterker ergens bovenop, iets wat niet door zal dreunen. Zullen je ouders en buren een stuk prettiger vinden.

En ik durf over een 5 bands equalizer niet te zeggen dat je je ´sound helemaal kunt afstellen´
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Zet je versterker ergens bovenop, iets wat niet door zal dreunen. Zullen je ouders en buren een stuk prettiger vinden.

En ik durf over een 5 bands equalizer niet te zeggen dat je je ´sound helemaal kunt afstellen´
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 22:29
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline


Echt een prima unit voor het geld, en met een degelijke monitor setup kan je hiermee ruimschoots voldoen aan je home-recording needs. Drivers/software voor simulatie van gitaar (en bas) amps, een voldoende aantal effecten en je kan er bovendien mics op aansluiten. Ook online tone library voor de momenten waarop je denkt dat je Jeff Beck bent.

Fungeert ook prima als externe geluidskaart met ASIO ondersteuning dus ook perfect icm je midi controller. Doet wat dat betreft niet onder voor duurdere geluidskaarten.

Daadwerkelijk opnemen kan je er overigens niet mee, dus daarvoor zijn ableton/cubase skills wenselijk.
__________________
I left my cock in the yard so the kids can play with it.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 00:23
Utje666
Avatar van Utje666
Utje666 is offline
Binnenkort 300 watt basversterkertje ergens vandaan zien te halen . Also krijg ik nog een gitaar van het merk behringer. En hopelijk nog een drumstelletje niet zo veel speciaals met double bass pedaal.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 19:40
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Echt een prima unit voor het geld, en met een degelijke monitor setup kan je hiermee ruimschoots voldoen aan je home-recording needs. Drivers/software voor simulatie van gitaar (en bas) amps, een voldoende aantal effecten en je kan er bovendien mics op aansluiten. Ook online tone library voor de momenten waarop je denkt dat je Jeff Beck bent.

Fungeert ook prima als externe geluidskaart met ASIO ondersteuning dus ook perfect icm je midi controller. Doet wat dat betreft niet onder voor duurdere geluidskaarten.

Daadwerkelijk opnemen kan je er overigens niet mee, dus daarvoor zijn ableton/cubase skills wenselijk.
ik heb daar die simpelse versie van en idd een prima ding!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 20:20
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Ja, je moet zoveel mogelijk mensen met je herrie lastig vallen.
Idd, je speelt toch Grind? Dat moet gewoon H A R D! En snel. Daarnaast ben je 15, dus je moet je ook tegen je ouders afzetten. Hoort erbij.

En veel Regurgitate luisteren, voor inspiratie:



Succes!
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 22:57
Verwijderd

klein maar fijn..

.. cadeautje van mn ouders toen ze terug kwamen uit ierland
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 20:47
Verwijderd
Boss NS-2 noisegate,
Ibanez S5470 TKS prestige guitar besteld.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 08:32
Garfield.
Garfield. is offline
Citaat:
Behringer Ultrabass Bass Amplifier:
Klein, compact, klinkt hard, dus goed genoeg voor mij.
Zit equalizer enzo op dus ik kan mijn sound helemaal afstellen.
Het geluis wat uit de verterker komt dreunt door alle muren door en mijn ouders hebben er voordurend last van. Hoort dat?
Gekocht bij Hans van Bree Muziekinstrumenten, Venray

Nee, dat komt omdat het een Behringer is, die dingen klinken gewoon kut

Mijn laatste aanwinst: een oude Carlsbro amp, transistor, maar klinkt als een trein, en gaat hard, héél hard

Mijn volgende aanwinst: goed overdrive pedaaltje, nieuwe stemmechanieken voor m'n Tele Deluxe, en nieuwe humbuck's voor m'n Tele Deluxe.
Een nieuwe topkam (à la Rickenbacker) voor m'n Yamaha 12string.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 21:13
Verwijderd
Vandaag aangekomen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 13:38
Verwijderd
Postbode is langsgeweest
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 18:45
Sargatanas
Avatar van Sargatanas
Sargatanas is offline
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 23:23
Verwijderd


Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 22:35
Verwijderd
Kijk, nu wordt het interessant.. Hoe is die? En heb je toevallig ook de gewone big muff, zo ja, wat zijn de verschillen en welke is fijner?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 15:46
Verwijderd
VOX DA5 oefenamp.

Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Kijk, nu wordt het interessant.. Hoe is die? En heb je toevallig ook de gewone big muff, zo ja, wat zijn de verschillen en welke is fijner?
heb hem pas besteld dus nog niet binnen, zodra hij binnen is zal ik een reviewtje posten
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Kijk, nu wordt het interessant.. Hoe is die? En heb je toevallig ook de gewone big muff, zo ja, wat zijn de verschillen en welke is fijner?
Ik heb hem nu ook en 'm net even een testrit gegeven. Ik heb 'm tussen mijn Korg DT-10 en Boss Bass Chorus liggen, dus ik gebruik de Effect Out uitgang. Hij heeft ook nog een Dry Out uitgang (wat de gewone Big Muff niet heeft). Dan nu de verschillende standen.

- Bass Boost, de naam zegt het al, geeft een boost aan je geluid, maar wel op een subtiele manier vind ik. Het zet er net iets meer kracht achter zonder extreme distortiongeluiden.
- Norm is de stand waarin de gewone Big Muff altijd staat. Het verschil met die gewone is dat de Bass Big Muff niet zoveel lage en mid tonen weg laat vallen (omdat hij speciaal voor bas blabla). Als je alle knopjes op 12 uur zet (en bij de gewone ook) geeft de Bas Big Muff een subtielere fuzz dan de gewone vind ik. Je moet de knopjes verder naar rechts draaien om het geluid van de gewone Big Muff te krijgen.
- Dry is handig als je dit effect wil combineren met andere effecten. Het geeft een erg gaaf geluid als ik dit combineer met een Bass Chorus. Hij mengt de twee effecten als het ware.

De Bass Big Muff verschilt op enkele punten met de standaard Big Muff. Zo is hij een stuk kleiner (formaat Little Big Muff), kun je er gewoon een 9VDC-adapter op aansluiten (dus geen geklooi met omschakelingen naar minijacks zoald bij de gewone Big Muff) en zitten de Input en Outputs aan de zijkanten.

Al met al vind ik het een goede verbetering voor bassisten, eindelijk een Big Muff die speciaal voor bas is. Klein minpuntje is misschien dat hij (met dezelfde instellingen) wat tammer is dan zijn grote broer, maar dit is gewoon een kwestie van de knopjes wat verder naar rechts draaien.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 13:27
Verwijderd
ja wat von tango zegt dus eigenlijk ja.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 14:56
Verwijderd
Hmm, dat wordt dus binnenkort m'n big muff wegdoen en een bass big muff naar binnen halen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 14:54
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline


Yamaha HS80M nearfield monitor x2

Hype? Ja.
Kwaliteit is voor het geld echter super, midrange en highs kristalhelder. Range is 40 hz tot 20khz.
Bovendien zien ze er gewoon fucking geil uit.
__________________
I left my cock in the yard so the kids can play with it.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 15:53
Verwijderd
ik heb vandaag een holy grail gekocht


yeahh!! vanavond ermee repeteren en dan wordt dat ene gave zieke stuk nog gaver en zieker want vorige week had ik bedacht dat het riff daaronder wel geloopt kon zodat het lekker zwaar blijft en ik ben stoked
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 12:06
Verwijderd
Wie kan mij een shop aanraden met een uitgebreid assortiment aan gitaaronderdelen, met name volume en toon knoppen?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 16:26
Verwijderd
Om online te bestellen of om in het echt naartoe te gaan? (indien het laatste is een regio misschien handig om te vermelden)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 23:08
Verwijderd
Een webshop is prima.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 12:10
slint
Avatar van slint
slint is offline
vox humana!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 12:13
Verwijderd
http://www.voxhumana.nl/
&
http://www.guitar-parts.nl/

er vanuit gaande dat je liever een uit Nederland hebt.
Als dat je vrij weinig uitmaakt kan ik ook Thomann aanraden, gelegen in Duitsland maar zo'n beetje net zo snel, zo niet sneller, dan de meeste Nederlandse bedrijven..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 12:33
Verwijderd
Ah, bedankt! Ik had al een uur gegoogled met weinig resultaat .
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 18:14
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Thomann seconded, scherpe prijzen, groot aanbod, prima levertijden, goede site.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 20:38
Verwijderd
Jammer dat het aanbod in knoppen bijna overal hetzelfde is, op guitar-parts.nl na, in iedergeval bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 16:48
Balthasar
Avatar van Balthasar
Balthasar is offline
Ik zoek een baspedaal voor een vunzig fuzz geluid, maar het moet niet de laag eruit halen. Wat wel het geval is bij de Big Muff (althans degene die ik heb geprobeert). Iemand enig idee?
__________________
the bourbon note of a distant organ.

Laatst gewijzigd op 26-09-2008 om 07:44. Reden: zzzzzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek een baspedaal voor een vunzig fuss geluid, maar het moet niet de laag eruit halen. Wat wel het geval is bij de Big Muff (althans degene die ik heb geprobeert). Iemand enig idee?
Heb je de Bass Big Muff al geprobeerd? Want de gewone Big Muff is eigenlijk een gitaarpedaal en de Bass Big Muff dus niet
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 19:22
Balthasar
Avatar van Balthasar
Balthasar is offline
Citaat:
Heb je de Bass Big Muff al geprobeerd? Want de gewone Big Muff is eigenlijk een gitaarpedaal en de Bass Big Muff dus niet
Ja dat weet ik, maar een hoop mensen zweren erbij. De Bass Big Muff heb ik nog niet geprobeerd, dus zal eens kijken.
__________________
the bourbon note of a distant organ.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek een baspedaal voor een vunzig fuss geluid, maar het moet niet de laag eruit halen. Wat wel het geval is bij de Big Muff (althans degene die ik heb geprobeert). Iemand enig idee?
Zie mijn review over de Bass Big Muff hierboven. Ik ben erg tevreden met dat pedaaltje.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2008, 12:22
slint
Avatar van slint
slint is offline
dan zou ik zeker niet voor de bass bigg muff gaan , het is een leuk pedaal hoor maar een vunzig fuzz pedaal is het ZEKER niet. hij kan wel leuke dingen maar het lijkt net alsof er constant een deken over ligt. Voor een echte vieze fuzz kun je eerder gaan kijken naar een woolly mammoth of een remake die wat cheaper is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 11:47
Verwijderd
Gisteren Dimarzio D-activator X pickups besteld en 24 plectra, omdat ik ze altijd kwijt raak .
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 17:59
Verwijderd


Sinds vandaag erbij
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Gisteren Dimarzio D-activator X pickups besteld en 24 plectra, omdat ik ze altijd kwijt raak .
24 maar?

ik bestel ze meestal per zakje van 50



omdat mn oude speakertjes echt oud zijn.. en een "beetje" als een bejaarde radiozender klonken wanneer ik bass probeerde op te nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 14:27
slint
Avatar van slint
slint is offline
Woolly Mammoth Cl
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 21:41
Verwijderd
Deze prachtige rode NT1a

Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:32
Verwijderd

Sennheiser Freeport Wireless
Korg DTD 1000 rack tuner

was nodig
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 20:18
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
een nieuwe nut voor mn Ibanez Artist aangezien die afgebroken was, een M-Audio X-Session Pro USB mixer en sinds gister een Korg Kaosspad 3.
__________________
Richtiger Manner
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 17:21
Paper Wings
Avatar van Paper Wings
Paper Wings is offline
Ik heb net een elektrische gitaar gekocht Ik zuig...nu nog
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 14:14
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Citaat:
Korg Kaosspad 3.
Leuke speeldoos .
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 21:26
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
roland fp7(stagepiano), roland kc350(versterker)
__________________
Django
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 15:20
Balthasar
Avatar van Balthasar
Balthasar is offline
sinds vandaag:

__________________
the bourbon note of a distant organ.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 17:41
Verwijderd
Boss DD-7 (delay)
Boss GE 7 (eq)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Software & Hardware [Nieuw Systeem] High-end Game systeem, een aantal vragen!
Verwijderd
30 18-08-2006 00:04
Software & Hardware [Nieuw systeem] Algemene vragen
Verwijderd
33 30-07-2006 18:28
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan
Een Tweeling
20 21-07-2004 22:54
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan.
Verwijderd
0 03-06-2004 20:43
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.