Oud 12-12-2006, 18:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Goed, ik zal het jullie maar eens vragen, misschien hebben jullie nog nuttige tips
Ik snoep eigenlijk mijn hele leven al heel veel. Ik ben een onwijze zoetekauw, en vroeger kon ik eten wat ik wilde en was en bleef ik een mager latje, maar sinds m'n 14e is dat effect verdwenen, en heeft mijn voeding wél echt invloed gekregen op m'n figuur. Nou heb ik geen probleem met rondingen enzo, maar ik vind het wel ontzettend vervelend dat ik het niet op kan brengen om van de snoepsels enzo af te blijven. Nu haal ik al bewust zo min mogelijk zoete troep in huis, maar omdat ik vind dat ik best een koekje ofzo mag zonder schuldgevoel zo op een dag, ik eet toch steeds weer veel te veel van die troep!

Iemand tips hoe ik van dat "ik wil zoete dingen eten en wel NU"-gevoel af kan komen?? Zo dat ik zegmaar minder zin heb in snoep en koek enzo, want ik vind het heel vervelend dat ik mezelf zo slecht onder controle heb
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-12-2006, 18:29
Verwijderd
Over het algemeen helpt 'afkicken' goed. In het begin is het heel moeilijk, maar hoe langer je niet/weinig snoept, hoe 'makkelijker' het wordt (of meer: hoe vaker je snoept en hoe meer je snoept hoe moeilijker het is). En idd zorgen dat er niets/weinig in huis is.
Oud 12-12-2006, 19:24
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Bedankt voor jullie reactie, ik wil gewoon wat regelmaat in mijn leven. ik ga de blokjes aanpassen tot 1500 kal. ook al zal dat moeilijk gaan.

1500 kal. zonder sporten en een kilo afvallen, wow dat had ik niet gedacht. Mijn beeld is toch wel heel erg verdraaid.

ik neem aan dat ik niet meteen een kilo zou afvallen, maar als ik dit al netjes zou eten zonder extreme uitzonderingen vind ik het al heel goed.

Net voelde ik me zo schuldig dat ik meteen een bakje chips at, en 4 boterhammen.. ja dat is natuurlijk niet de bedoeling

ik weet dat ik hier niet elke dag mag neerzetten wat ik ga eten, maar mijn laatste tabel..

s'ochtens
- 300 kal aan boterham/yogurt/soep

s'middags
-300 kal aan boterham/yogurt/soep

tussendoortje (4x)
- 150 kal. bv pakje sultana, muselireep, boterham+appel, yogurt

Avondeten
- 300 kal

samen 1500 kal. en dan zit ik ook nog gewoon in de bus enz.
__________________
Oud 12-12-2006, 19:56
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Dat zijn geen 1500 kcal, maar 1050! Dat weet je toch zelf ook wel, of heb je toevallig iets verkeerd opgeschreven?
Oud 12-12-2006, 19:59
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-12-2006 @ 19:24 :
tussendoortje (4x) - 150 kal. bv pakje sultana, muselireep, boterham+appel, yogurt

__________________
Oud 12-12-2006, 20:26
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-12-2006 @ 19:24 :
Bedankt voor jullie reactie, ik wil gewoon wat regelmaat in mijn leven. ik ga de blokjes aanpassen tot 1500 kal. ook al zal dat moeilijk gaan.

1500 kal. zonder sporten en een kilo afvallen, wow dat had ik niet gedacht. Mijn beeld is toch wel heel erg verdraaid.

ik neem aan dat ik niet meteen een kilo zou afvallen, maar als ik dit al netjes zou eten zonder extreme uitzonderingen vind ik het al heel goed.

Net voelde ik me zo schuldig dat ik meteen een bakje chips at, en 4 boterhammen.. ja dat is natuurlijk niet de bedoeling

ik weet dat ik hier niet elke dag mag neerzetten wat ik ga eten, maar mijn laatste tabel..

s'ochtens
- 300 kal aan boterham/yogurt/soep

s'middags
-300 kal aan boterham/yogurt/soep

tussendoortje (4x)
- 150 kal. bv pakje sultana, muselireep, boterham+appel, yogurt

Avondeten
- 300 kal

samen 1500 kal. en dan zit ik ook nog gewoon in de bus enz.
300 kcal is wel erg weinig voor avondeten? Daar zit je met een normale maaltijd wel boven
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 12-12-2006, 21:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-12-2006 @ 19:24 :
Bedankt voor jullie reactie, ik wil gewoon wat regelmaat in mijn leven. ik ga de blokjes aanpassen tot 1500 kal. ook al zal dat moeilijk gaan.

1500 kal. zonder sporten en een kilo afvallen, wow dat had ik niet gedacht. Mijn beeld is toch wel heel erg verdraaid.

ik neem aan dat ik niet meteen een kilo zou afvallen, maar als ik dit al netjes zou eten zonder extreme uitzonderingen vind ik het al heel goed.

Net voelde ik me zo schuldig dat ik meteen een bakje chips at, en 4 boterhammen.. ja dat is natuurlijk niet de bedoeling

ik weet dat ik hier niet elke dag mag neerzetten wat ik ga eten, maar mijn laatste tabel..

s'ochtens
- 300 kal aan boterham/yogurt/soep

s'middags
-300 kal aan boterham/yogurt/soep

tussendoortje (4x)
- 150 kal. bv pakje sultana, muselireep, boterham+appel, yogurt

Avondeten
- 300 kal

samen 1500 kal. en dan zit ik ook nog gewoon in de bus enz.
Ik zal je eerlijk corrigeren ... je valt een kilo per week af, in theorie, als je 1500 cal eet per week (is dus 7x500 tekort per week = een halve kilo) en dus hetzelfde tekort creeert door sporten (2 a 3x per week).

Maar hier is het wel belangrijk dat je genoeg eet. Je kunt 1500 cal op verschillende manieren invullen, maar je moet zoveel mogelijk eten. Zo veel mogelijk brood, om de paar uur 1 of 2 zodat je stofwisseling op toptempo gaat werken. Dit kan door je lichaam voor de gek te houden, door zo vaak te eten, denkt je lichaam dat er eten in overvloed is. In tegenstelling wat je nu doet, je lichaam zal nu denken dat er bij wijze van een hongerwinter is en zal op spaarstand gaan.

Eigenlijk vind ik dat je absoluut niet mag afvallen. Sowieso, mensen met een eetstoornis moeten eerst gezond worden, zowel lichamelijk als (misschien nog wel belangrijker) geestelijk. Anders zul je nooit normaal met eten om kunnen gaan. Je zelfbeeld is zo ontzettend verstoord, dat je nooit op tijd stopt en al helemaal niet tevreden zult zijn. Dat gevoel dat je jezelf niet mooi of goed genoeg vindt, zit binnenin, dat zul je nooit goed krijgen door aan de buitenkant te sleutelen. Je moet heel hard van binnen gaan sleutelen, want je haalt je zelfbeeld door de war met je lichaam. (maar dat is voor psych)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 12-12-2006, 23:32
Verwijderd
Goedzo Maija, dat is in elk geval een begin
als ik jou was zou ik wat meer bij het avondeten doen, voor minder dan 400 kcal heb je écht geen normale avondmaaltijd. Dan kun je eventueel de tussendoortjes kleiner maken. Heb je wel begeleiding? Omdat je vast nog niet helemaal normaal met eten om kan gaan, is de kans groot dat het uit de hand loopt. Begeleiding bij de sportschool telt niet (wel voor het afvallen maar niet voor de psychische kant, die bij jou ook aanwezig is), ik bedoel een diëtist, psychiater, psycholoog of maatschappelijk werker.

@ Pluis: wat Leonoor zei kan idd goed helpen om van het snoepen af te komen. Maar als je gewoon meer van zoet houdt, dan blijf je dat ook wel doen, is mijn ervaring. Dat hoeft geen probleem te zijn, want bescheiden zoete trek is ook te stillen door zoet beleg op brood te doen of zoet fruit te eten. Ik doe zelf ook vaak warm fruit door m'n avondeten . Kruidenthee met zoethout of anijs erin is ook lekker (als je een hoge bloeddruk hebt, moet je geen zoethout gebruiken, maar dat zal wel niet).
Oud 13-12-2006, 00:06
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
voor de zoete trek, appeltjes met kaneel uit de magnetron zijn yam yam yam. Ik doe er dan nog 2 eetlepels suiker doorheen, dan krijg je kaneelstroop met gepofte appel Het smaakt echt beter dan n snoepje, en je krijgt ook nog je portie fruit binnen. Tipje aan alle afvallers.
(naja die suiker zal de helft van de bezoekers hier een zelfmoordneiging bezorgen, maar die kan je dus ook weglaten. mn huisgenootjes doen zonder suiker)
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 13-12-2006, 06:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
boterham met lekker dik honing helpt mij en hagelslag eten op brood, voorkomt dat ik ontzettende zin krijg in chocolade...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-12-2006, 07:12
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
oke, 3 tussendoortjes en gewoon mee-eten.450 kal

Ik heb altijd al weinig avondeten (als kind) gegeten, mja dat is natuurlijk geen excuus, nee ik heb geen begeleiding.

Ik heb mijn moeder verteld van een Dieetist, en ze vond het onzin, en heeft me voor het schema van de sportschool gezorgd.

Ik weet dat ze me wel laat gaat naar een dieetist, maar ik wil t zo graag zelf oplossen. Maar ik denk toch wel dat ik bij mijn volgende bezoek aan de huisarts maar eens ga navragen, wat hij ervanvind.
__________________
Oud 13-12-2006, 09:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik zou idd ook bij het avondeten meer eten en juist minder tussendoortjes eten...
Wat ik trouwens wel vind is dat je als je een es hebt gehad (heb i kdat goed gelezen? ) je je eigenlijk niet zo vast moet houden aan de kcal. Dat houd je es in stand, of zorgt ervoor dat je weer constant bezig bent met kcal tellen enz enz....
Waarom niet gewoon een gezonde eetlijst samenstellen, zonder kcal getel?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 13-12-2006, 09:39
ikkuh15
ikkuh15 is offline
300 kcal voor normaal avondeten is trouwens wel mogelijk hoor...

150 gram aardappel = 120 kcal
vegetarische burger = 100 kcal
groente = 50 kcal ofzo
Dus 270 kcal! Dan beetje ketchup erop en je zit op de 300 kcal en wel een normale avondmaaltijd naar mijn idee
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 13-12-2006, 10:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Behalve dat de hoeveelheden allesbehalve normaal zijn, ja.
Oud 13-12-2006, 12:17
Verwijderd
150 gram aardappelen vind ik te weinig voor 'normaal avondeten' en ik vind het ook niet 'normaal' om geen olie/boter te gebruiken om de vegaburger in te bakken.
Oud 13-12-2006, 13:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik ken ook geen vegaburgers met maar 100 kcal, geloof ik.
Oud 13-12-2006, 13:42
Verwijderd
Hmm de valess naturel burger zal daar ongeveer op zitten. Maar ik vind het ook niet 'normaal' om elke dag een valess naturel burger te eten
Oud 13-12-2006, 13:59
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-12-2006 @ 13:42 :
Hmm de valess naturel burger zal daar ongeveer op zitten. Maar ik vind het ook niet 'normaal' om elke dag een valess naturel burger te eten
ik vind het sowieso niet normaal om een valess burger te eten
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 13-12-2006, 15:58
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Het is mij ook gelukt om een tijd een maaltijd met 'normale' hoeveelheden klaar te maken wat slechts 300kcal opleverde:
200gr gekookte aardappelen (152kcal) een valess filet mediterraan uit de oven (100kcal) en dan nog 200gr gekookte groente (ong 50kcal). Erg minimaal maar je hebt opzich wel alle voedingsstoffen binnen toch?
Oud 13-12-2006, 16:38
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Met een tartaar of stukje kipfilet, aardappels en groente zit je ook niet ver boven de 300. Dan moet je behoorlijk wat aardappels eten. Dus zo vreemd is dat niet.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 13-12-2006, 17:27
Verwijderd
dan mis ik nog steeds boter of olie. Jullie mogen dan panisch zijn om vet aan je eten toe te voegen, het hoort toch echt bij een avondmaaltijd.
Oud 13-12-2006, 17:31
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ja idd vetten heb je ook nodig.. maar je kunt wel behoorlijk wat calorieen besparen door het weg te laten.
Ik gebruik nu juist toch wat vet bij de bereiding om aan dat hogere aantal kcal te komen
Oud 13-12-2006, 17:33
Verwijderd
je kunt ook behoorlijk wat calorieen besparen door al het eten weg te laten. Het gaat niet alleen om caloriën, je moet ook gewoon je voedingsstoffen binnenkrijgen.
Oud 13-12-2006, 17:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Plus dat ik 200 gram groente en 200 gram vlees echt maar een miezerbeetje vind, en ik weet dat ik doorgaans echt geen grote porties avondeten eet.

Maar goed, genoeg over 300 kcal voor avondeten, het mag duidelijk zijn dat dat in principe wel haalbaar is, maar erg weinig.
Oud 13-12-2006, 19:43
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik gebruik altijd wel olie of vet bij mn eten, gooi zelfs nog wel ietsje jus over mn aardappels. Ik eet alleen heel weinig aardappels, maar dat heb ik altijd al gedaan. Vind gekookte aardappels gewoon vies, en van gebakken aardappels krijg ik buikpijn.
Maar ik zal er over ophouden
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 13-12-2006, 20:09
robje90
robje90 is offline
200 gram aardappelen.. hoeveel eet/opscheplepels is dat ongeveer??
En van groente??
Oud 13-12-2006, 20:13
Mara
Mara is offline
4 groenteopscheplepels vol, ongeveer.
Oud 13-12-2006, 20:46
misssleepy
misssleepy is offline
Hee mag ik jullie even om een mening vragen? Ik heb nu al een tijd moeite met eten, en ik ben nu al een paar maanden veel te licht. Mijn BMI is nu 14.7. Ik was eerst 14.0, dus ik ben al wel vooruit gegaan, maar ik kan gewoon niet aankomen. Wat zal ik doen, de dokter nam me niet erg serieus: 'je moet gewoon wat meer zoutjes eten', en ik maak mezelf steeds wijs dat ik het heus wel zelf kan. Ik krijg dagelijks ongeveer 900-1200 kcal binnen, en ik studeer dus ik heb best een actief leven.
Wat zal ik doen, naar een diëtiste gaan? Of zal ik het met een eetlijst zelf proberen? Het probleem is dat ik dan steeds meer schrap zodat ik toch weer weinig kcal binnen krijg. Ik houd heel precies bij wat ik dagelijks eet. Misschien moet ik dat gewoon loslaten..
Tis moeilijk!
Oud 13-12-2006, 20:59
Verwijderd
900-1200 kcal per dag is veel te weinig, en als je zo'n laag BMI hebt, is er duidelijk iets mis. Een dietiste is geen slecht plan, maar een psycholoog lijkt me ook aan te raden. Als je in je eentje in staat was om een eetlijst te volgen en jezelf weer gezonde eetgewoonten aan te leren, dan was dat ook prima, maar ik denk niet dat dat je zo een-twee-drie lukt zonder enige professionele begeleiding, en je zegt zelf ook al dat je dan toch gewoon gaat schrappen.

Dus, naar de huisarts voor een verwijsbrief, dunkt mij. Als je eigen arts je niet serieus wil nemen, is het misschien tijd om een andere huisarts op te zoeken.
Oud 14-12-2006, 12:47
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Heb een tijdelijke oplossing voor m'n snoep probleem (dwz, tot ik er op uitgegeten ben): madarijntjes! Want die zijn gezond én zoet én lekker

iemand alvast ideeën voor een volgende fruitkick? (ik eet namelijk altijd in fasen, en na een tijdje raak ik dan op een bepaald product uitgegeten, en dan ga ik weer iets anders eten...)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 14-12-2006, 13:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Breaburn appels en bananen
Oud 14-12-2006, 17:54
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Pluis schreef op 14-12-2006 @ 12:47 :
Heb een tijdelijke oplossing voor m'n snoep probleem (dwz, tot ik er op uitgegeten ben): madarijntjes! Want die zijn gezond én zoet én lekker

iemand alvast ideeën voor een volgende fruitkick? (ik eet namelijk altijd in fasen, en na een tijdje raak ik dan op een bepaald product uitgegeten, en dan ga ik weer iets anders eten...)
Whaha, daar zit ik nu ook aan Tis waarschijnlijk nu het seizoen voor de zoete versie

Lekker (zoet) fruit: mango, papaya, meloen, watermeloen, peer, banaan, druiven
__________________
<):o)
Oud 14-12-2006, 18:57
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Grapefruits vind ik zo lekker maar wel prijzig...
Oud 14-12-2006, 18:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-12-2006 @ 17:47 :
Plus dat ik 200 gram groente en 200 gram vlees echt maar een miezerbeetje vind, en ik weet dat ik doorgaans echt geen grote porties avondeten eet.

Maar goed, genoeg over 300 kcal voor avondeten, het mag duidelijk zijn dat dat in principe wel haalbaar is, maar erg weinig.
ik denk dat je 200 gram groente en 200 gram aardappelen bedoelt? 200 gram vlees is namelijk wel meer dan gemiddeld (120-150 oid?)
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 14-12-2006, 19:38
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Euh, ja
Oud 14-12-2006, 22:18
dennis018
dennis018 is offline
Ehm... Ik heb soms het idee dat ik echt TEveel eet daaromIk vroeg me af.. wat vinden jullie van mijn gemiddeld eetpatroon zo>

Dits van een gemiddelde dag, Vaak eet ik wel een bapao broodje of een wrap, of een broodje gezond IPV 2 boterhammen.
(dit at ik vandaag)
]Ontbijt
2 Boterhammen (1 met SHoarmarollade, 1 met Rosbief), 1 plak volk. Ontbijtkoek & 1 glas melk.
Lunch
4 Boterhammen (2 met kaas, 2 met Filet americain), 1 kiwi & 1 glas melk.
Tussendoor
Cornetto
Diner
150 gram kipfilet, 3 opscheplepels rijst, 4 opscheplepels roerbakgroenten.
Later op de avond
1 Banaan en kommetje (rondom 250gram denk ik) volle stratiatella yoghurt.
Oud 14-12-2006, 22:22
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 14-12-2006 @ 22:18 :
http://www.voedingscentrum.nl/voedin...heden+per+dag/
je neemt 12/20 of mss 20/50 en dan de grootste hoeveelheid (voor mannen). dat zijn normale hoeveelheden. dus néé. je eet niet te veel.
Oud 14-12-2006, 22:42
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 14-12-2006 @ 22:18 :
Ehm... Ik heb soms het idee dat ik echt TEveel eet daaromIk vroeg me af.. wat vinden jullie van mijn gemiddeld eetpatroon zo>

.
haha vriend, voor n jongen van 18 vind ik het weinig! Je kan meer boterhammen/tussendoortjes weg eten hoor. En je snoept zeker nooit
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 14-12-2006, 23:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
dennis018 schreef op 14-12-2006 @ 22:18 :
Ehm... Ik heb soms het idee dat ik echt TEveel eet daaromIk vroeg me af.. wat vinden jullie van mijn gemiddeld eetpatroon zo>

Dits van een gemiddelde dag, Vaak eet ik wel een bapao broodje of een wrap, of een broodje gezond IPV 2 boterhammen.
(dit at ik vandaag)
]Ontbijt
2 Boterhammen (1 met SHoarmarollade, 1 met Rosbief), 1 plak volk. Ontbijtkoek & 1 glas melk.
Lunch
4 Boterhammen (2 met kaas, 2 met Filet americain), 1 kiwi & 1 glas melk.
Tussendoor
Cornetto
Diner
150 gram kipfilet, 3 opscheplepels rijst, 4 opscheplepels roerbakgroenten.
Later op de avond
1 Banaan en kommetje (rondom 250gram denk ik) volle stratiatella yoghurt.
Volgens mij hebben we jou niet al te lang geleden al van advies voorzien op je eetpatroon en toen verteld dat je eerder weinig eet voor een jongen, dan te veel.
Oud 15-12-2006, 07:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het gaat lekker met me
Ik ben pas een week bezig, maar wat kan ik gezond eten. Nooit gedacht dat ik het in me had Ik mis mijn zoetigheid wel. In de winkel moet ik altijd even verlekkerd kijken naar de kerstkoekjes, maar dan loop ik volhardend door.
Ook bewegen gaat redelijk. Zaterdag en maandag gesport. Woensdag en donderdag veel gelopen. Vanmiddag weer van plan om te sporten
Je wordt er zo trots van op jezelf als het lukt
__________________
<):o)
Oud 15-12-2006, 13:39
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Ik weet niet of ik dit hier wel mag plaatsen, maar als het niet goed is pas dan mijn post maar aan

Ik wil graag op zijn minst 25 kilo afvallen (liever nog 35), maar wat is haalbaar? Hoeveel maanden moet ik hiervoor uittrekken wil ik het op een gezonde manier doen?

Wat voor tussendoortjes kan ik nemen behalve fruit? Ik weet dat er in rijstwafels weinig calorieen zitten, maar dat werkt voor mij niet, ik heb binnen een paar uur alle rijstwafels op. Hetzelfde geldt voor crackers e.d.

En hoeveel zou ik moeten sporten? Ik houd niet zo van sporten, helemaal niet als het op een vaste tijd moet, in groepsverband en ik me moet verkleden. Dan blijft wandelen of fietsen denk ik over, maar hoe vaak moet dat per week en hoe lang/ hoe veel kilometer?

Op mijn buik is de schade het ergst, het zit ook vol met striae. Met hoeveel crunches per dag zou ik moeten beginnen en op hoeveel crunches zou ik uiteindelijk uit moeten komen om die blubberboel daar weg te werken?
Oud 15-12-2006, 14:40
Verwijderd
@Nonaj: Als je zoveel af wilt vallen zou ik dat onder begeleiding van een dietiste doen. (Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat het ook nodig is dat je zoveel afvalt, dus niet dat je nu al slank bent enz. )
Oud 15-12-2006, 14:47
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2006 @ 14:40 :
@Nonaj: Als je zoveel af wilt vallen zou ik dat onder begeleiding van een dietiste doen. (Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat het ook nodig is dat je zoveel afvalt, dus niet dat je nu al slank bent enz. )
Dat antwoord had ik al verwacht. Toen ik 20 kilo lichter was heb ik dat al eens geprobeerd, maar zonder succes. Heb er zelfs voor bij een psycholoog gelopen, maar ik geloof er niet zo in.
Oud 15-12-2006, 15:39
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Je hebt wel veel vragen zeg
regelmaat is in ieder geval het sleutelwoord (heb ik althans zo ervaren )
stel voor jezelf een haalbaar eetschema op van minimaal 1500kcal; elke dag (ongeveer dezelfde tijd) eet je om de 2 a 3 uur een kleine maaltijd. Kies voor producten die voedzaam zijn en goed vullen (denk hierbij aan volkorenbrood, brinta, magere kwark, muesli, volkoren pasta's, zilvervliesrijst enz). En gezond eten hoeft niet persé saai te zijn; je kan zoveel dingen lekker maken met kruiden of het is van zichzelf al erg lekker.
Als je echt gericht vet wilt gaan verbranden is cardiotraining van belang; minimaal drie keer in de week op 65% van je hartslag trainen (de één zegt dat je dat minimaal een kwartier vol moet houden, de ander een half uur...) totdat je lekker begint te zweten. Combineer dit met krachttraining. Doe de krachttraining dan het liefst vóór de cardiotraining zodat je optimaal vet gaat verbranden.
Maar je geeft aan het liever uit wandelen/fietsen te halen... Ga dan een paar keer in de week intensief een stuk fietsen/wandelen, is ook echt goed!
Lekkere en vullende tussendoortjes: snee donker roggebrood met halvajam/appelstroop. Magere kwark met vers fruit en evt zoetstof. Een snee volkorenbrood met mager beleg. Genoeg te verzinnen Als je maar wel gezonde dingen eet die je lékker vindt, anders hou je het niet vol.
Oja en over de buikspieren: om de dag doen (dan heb die spieren de kans de volgende dag zich te herstellen/ontwikkelen) en rustig opbouwen. Ik denk dat 200stuks per keer niet overdreven veel/weinig is

Laatst gewijzigd op 15-12-2006 om 15:41.
Oud 15-12-2006, 15:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 15-12-2006 @ 13:39 :
Ik weet niet of ik dit hier wel mag plaatsen, maar als het niet goed is pas dan mijn post maar aan

Praktische vraag, mag dus

Ik wil graag op zijn minst 25 kilo afvallen (liever nog 35), maar wat is haalbaar? Hoeveel maanden moet ik hiervoor uittrekken wil ik het op een gezonde manier doen?

25-35 kilo is nogal wat. Ik zou je aanraden omdat niet in één keer te doen. De eerste kilo's gaan 't snelst als je overgewicht hebt, de laatste een stuk langzamer.

Wat bijvoorbeeld een idee is om per keer 10 kilo rustig af te vallen. Hierbij moet je rekening houden dat de eerste tien kilo minder tijd zullen kosten dan de laatste tien

Voor die tien kilo kan je grofweg een tijdspan nemen van 20 weken. Zoals ik zei, de eerste keer zal sneller gaan (7 weken misschien) de laatste kilo's eraf krijgen is nog vrij pittig

Je kan dan dus 20 weken dieten. Je neemt dan ongeveer 1500 kcal per dag binnen. Na die 20 weken, ga je weer 5 weken 'normaal' 2000 kcal eten. Je zal misschien weer een kilo, misschien 2, aankomen, maar het zorgt ervoor dat het een stúk makkelijker vol te houden is. Ook voorkom je de 'plateau-fase', dat je lichaam dus gewend raakt aan zo weinig kcal. Je zal merken als je daarna weer begint met 1500 kcal je rustig weer verder gaat met afvallen


Wat voor tussendoortjes kan ik nemen behalve fruit? Ik weet dat er in rijstwafels weinig calorieen zitten, maar dat werkt voor mij niet, ik heb binnen een paar uur alle rijstwafels op. Hetzelfde geldt voor crackers e.d.

Je moet simpelweg gewoon zorgen dat je genoeg normaal eten eet. Dus 6 boterhammen op een dag, voldoende avondeten. Daarnaast dus inderdaad fruit, zoals je zelf al aangeeft. Doordat je genoeg 'normaal' eten neemt, zal je ook minder behoefte hebben aan tussendoortjes. Als jij bijv. 2 boterhammen bij het ontbijt neemt, een tussendoortje, 3 boterhammen bij de lunch, 's middags nog een boterham en evt. een tussendoortje, avondeten, 's avonds nog een tussendoortje, dan zal je merken dat je helemaal niet zoveel hoeft

Zoals gezegd, fruit is erg goed. Een handje (1 handje!) nootjes is ook gezond. Rauwkost kan ook. Dingen zoals snack-a-jacks e.d. zijn ook opties. Dat je ze dan in één keer opeet, ja, daar moet je dus aan werken..


En hoeveel zou ik moeten sporten? Ik houd niet zo van sporten, helemaal niet als het op een vaste tijd moet, in groepsverband en ik me moet verkleden. Dan blijft wandelen of fietsen denk ik over, maar hoe vaak moet dat per week en hoe lang/ hoe veel kilometer?

Elke dag een uur wandelen/fietsen is erg gezond Meer mag natuurlijk ook

Op mijn buik is de schade het ergst, het zit ook vol met striae. Met hoeveel crunches per dag zou ik moeten beginnen en op hoeveel crunches zou ik uiteindelijk uit moeten komen om die blubberboel daar weg te werken?

Helaas, plaatselijk afvallen is onmogelijk. Crunches helpen dus niet, je zal algeheel moeten afvallen. Ik weet het, fijn is anders, maar zo is het nu eenmaal. De enige manier om plaatselijk af te vallen of vet kwijt te raken is door middel van een medische ingreep..
Oud 15-12-2006, 16:45
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-12-2006 @ 15:51 :
Nonaj schreef op 15-12-2006 @ 13:39 :
Ik weet niet of ik dit hier wel mag plaatsen, maar als het niet goed is pas dan mijn post maar aan

Praktische vraag, mag dus

Ik wil graag op zijn minst 25 kilo afvallen (liever nog 35), maar wat is haalbaar? Hoeveel maanden moet ik hiervoor uittrekken wil ik het op een gezonde manier doen?

25-35 kilo is nogal wat. Ik zou je aanraden omdat niet in één keer te doen. De eerste kilo's gaan 't snelst als je overgewicht hebt, de laatste een stuk langzamer.

Wat bijvoorbeeld een idee is om per keer 10 kilo rustig af te vallen. Hierbij moet je rekening houden dat de eerste tien kilo minder tijd zullen kosten dan de laatste tien

Voor die tien kilo kan je grofweg een tijdspan nemen van 20 weken. Zoals ik zei, de eerste keer zal sneller gaan (7 weken misschien) de laatste kilo's eraf krijgen is nog vrij pittig

Je kan dan dus 20 weken dieten. Je neemt dan ongeveer 1500 kcal per dag binnen. Na die 20 weken, ga je weer 5 weken 'normaal' 2000 kcal eten. Je zal misschien weer een kilo, misschien 2, aankomen, maar het zorgt ervoor dat het een stúk makkelijker vol te houden is. Ook voorkom je de 'plateau-fase', dat je lichaam dus gewend raakt aan zo weinig kcal. Je zal merken als je daarna weer begint met 1500 kcal je rustig weer verder gaat met afvallen


Ik zal er dus, positief geschat, ongeveer een jaar over doen?

Wat voor tussendoortjes kan ik nemen behalve fruit? Ik weet dat er in rijstwafels weinig calorieen zitten, maar dat werkt voor mij niet, ik heb binnen een paar uur alle rijstwafels op. Hetzelfde geldt voor crackers e.d.

Je moet simpelweg gewoon zorgen dat je genoeg normaal eten eet. Dus 6 boterhammen op een dag, voldoende avondeten. Daarnaast dus inderdaad fruit, zoals je zelf al aangeeft. Doordat je genoeg 'normaal' eten neemt, zal je ook minder behoefte hebben aan tussendoortjes. Als jij bijv. 2 boterhammen bij het ontbijt neemt, een tussendoortje, 3 boterhammen bij de lunch, 's middags nog een boterham en evt. een tussendoortje, avondeten, 's avonds nog een tussendoortje, dan zal je merken dat je helemaal niet zoveel hoeft

Zoals gezegd, fruit is erg goed. Een handje (1 handje!) nootjes is ook gezond. Rauwkost kan ook. Dingen zoals snack-a-jacks e.d. zijn ook opties. Dat je ze dan in één keer opeet, ja, daar moet je dus aan werken..


En hoeveel zou ik moeten sporten? Ik houd niet zo van sporten, helemaal niet als het op een vaste tijd moet, in groepsverband en ik me moet verkleden. Dan blijft wandelen of fietsen denk ik over, maar hoe vaak moet dat per week en hoe lang/ hoe veel kilometer?

Elke dag een uur wandelen/fietsen is erg gezond Meer mag natuurlijk ook

Weet iemand toevallig ook hoeveel calorieen ik daarmee verbrand? En wat is dan een goede richtlijn? 15 km/dag fietsen of 6 km/dag lopen?

Op mijn buik is de schade het ergst, het zit ook vol met striae. Met hoeveel crunches per dag zou ik moeten beginnen en op hoeveel crunches zou ik uiteindelijk uit moeten komen om die blubberboel daar weg te werken?

Helaas, plaatselijk afvallen is onmogelijk. Crunches helpen dus niet, je zal algeheel moeten afvallen. Ik weet het, fijn is anders, maar zo is het nu eenmaal. De enige manier om plaatselijk af te vallen of vet kwijt te raken is door middel van een medische ingreep..

Ik weet dat ik algeheel af zou moeten vallen, en dat die buik niet alleen weg gaat door crunches. Ik hoop alleen dat daar het meeste van af gaat als ik af ga vallen. Ik wil alleen graag voorkomen dat als het me lukt om 25-35 kilo af te vallen ik nog steeds tegen een lelijke buik aan moet kijken omdat die buikspieren daar nog steeds slap zijn. En baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Oud 15-12-2006, 23:24
Verwijderd
Met fietsen (16 km/u) verbruik je 4 kcal/uur/kilo lichaamsgewicht, met wandelen (5 km/u) verbruik je 3,5 kcal/uur/kilo lichaamsgewicht.
Je kunt ook gaan joggen, dat hoeft ook niet op een vaste tijd. En misschien is er wel iets dat je wel leuk vindt, een vorm van dans ofzo.
Wat situps betreft: kijk eerst eens hoe ver je komt, dus hoe veel je er kunt zonder er echt spierpijn aan over te houden, en bouw dat dan op met bv. elke keer 2 meer dan de keer ervoor. Doe ze in een rustig (maar niet sloom) tempo en laat je schouders niet de grond raken. Je kunt ze beter niet elke dag doen, maar bv. om de dag. Je zult er inderdaad niet van afvallen maar het zal wel zorgen dat je strakker in je vel zit als je eenmaal afgevallen bent

En inderdaad, het kan wel een jaar duren. Het is dan niet vol te houden om je elke dag eraan te houden natuurlijk, je kunt bijvoorbeeld met jezelf afspreken dat je eens in de twee weken een dagje niet op hoeft te letten (maar dat je je die dag ook niet moet gaan volstoppen). Dan kun je die 'vrije' dag inplannen op verjaardagen enzo, zodat je dan gewoon mee kunt doen. Zo'n systeem zorgt er bovendien voor dat je stofwisseling niet langzamer wordt.

Laatst gewijzigd op 15-12-2006 om 23:27.
Oud 16-12-2006, 19:16
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 15-12-2006 @ 13:39 :
En hoeveel zou ik moeten sporten? Ik houd niet zo van sporten, helemaal niet als het op een vaste tijd moet, in groepsverband en ik me moet verkleden. Dan blijft wandelen of fietsen denk ik over, maar hoe vaak moet dat per week en hoe lang/ hoe veel kilometer?
Ik houd zelf ook niet van sporten op vaste tijden en in teamverband, fietsen en wandelen vind ik voor mezelf een goede manier van bewegen. Ik ben een paar maanden terug begonnen met zwemmen en dat bevalt me ook ontzettend goed!! Je kunt zelf bepalen op welke tijden je gaat, je doet het alleen en hebt dus niets met anderen te maken, het is goed voor al je spieren en je ademhaling en het werkt zo ontspannend!! Misschien ook iets voor jou, al moet je je er wel voor omkleden...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 16-12-2006, 20:01
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Kan je eigenlijk ook een teveel aan zuivel binnenkrijgen? Dat dit 'slecht' is ofzo?
Oud 16-12-2006, 20:33
Black Soul
Black Soul is offline
Moeilijke vraag, daar zijn de meningen namelijk over verdeeld!
__________________
dracula is sexy
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 19:00
Lichaam & Gezondheid Voeding & gezondheid topic #17
=zwart wit=
500 10-04-2007 14:44
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 15:09
Eten & Drinken Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken #5
blurred
500 10-01-2006 18:49
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 16:42
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding en gezondheidstopic #42
blurred
500 05-04-2005 22:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.