Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2007, 11:05
Anika
Citaat:
Meija_meis schreef op 08-01-2007 @ 11:52 :
even om te checken he, ik heb de eerste pil van de derde week vergeten. Die later dan 36 uur ingenomen, zeg maar de avond erna. Gelijk me die pil van die dag. Nu moet ik gewoon 7 dagen doorslikken en dan kan ik de stopweek inlassen? ondertussen geen onbeschermde seks?
Als je een pil in de derde week bent vergeten moet je toch óf direct een stopweek inlassen, of geen stopweek houden en nog strip doorslikken? Dat dacht ik althans..
Oud 08-01-2007, 11:24
Meija_meis
Meija_meis is offline
volgens pilvergeten.nl moet ik nog minstens 7 dagen doorslikken.

eerste pil was zaterdag
pil vergeten: zaterdag 2 weken later.
Zondagavond 2 ingenomen.

dus wat is het nou 7 pillen innemen en dan stoppen? of nog een hele pil doorslikken.
Oud 08-01-2007, 17:59
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Normaal vergeet ik de pil niet en als ik hem vergeet slik ik hem de dag later maar door de vakantie was mijn ritme nogal in de war en ben ik 3 pillen vergeten. Oké kutsmoes maargoed.

Zowel pilvergeten.nl als mijn bijsluiter zeggen dat ik bij meer dan 1 vergeten pil per strip de huisarts moet raadplegen, maar daar heb ik nou niet zo ontzettend veel zin in. Zwanger ben ik niet, tenzij Jezus terugkomt.
Ik zou op woensdag mijn laatste pil in moeten nemen en dan een stopweek. Is het verstandig om de pil door te slikken tot woensdag zoals ik normaal zou doen? Of is het beter om nu meteen te stoppen en over 7 dagen weer te beginnen?
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Oud 08-01-2007, 18:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je toch geen seks hebt maakt het niet zo heel veel uit, qua veiligheid is het dan niet zo belangrijk. Als je dus je gewone ritme qua slikken en stopweek aan wilt houden zou ik hem tot woensdag doorslikken, anders kun je ook nu stoppen. Zolang je stopweek maar niet langer dan 7 dagen is.
Oud 08-01-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Meija_meis schreef op 08-01-2007 @ 12:24 :
volgens pilvergeten.nl moet ik nog minstens 7 dagen doorslikken.

eerste pil was zaterdag
pil vergeten: zaterdag 2 weken later.
Zondagavond 2 ingenomen.

dus wat is het nou 7 pillen innemen en dan stoppen? of nog een hele pil doorslikken.
ja meteen 7 pillen is ook goed. Maar niet 1 pil nemen en dan stoppen.
Oud 08-01-2007, 19:18
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-01-2007 @ 19:15 :
Als je toch geen seks hebt maakt het niet zo heel veel uit, qua veiligheid is het dan niet zo belangrijk. Als je dus je gewone ritme qua slikken en stopweek aan wilt houden zou ik hem tot woensdag doorslikken, anders kun je ook nu stoppen. Zolang je stopweek maar niet langer dan 7 dagen is.
Enig idee vanaf wanneer het dan wel weer "veilig" is?
Mijn moeder zei 2 maanden, maar dat lijkt me een beetje overdreven?
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Oud 08-01-2007, 19:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
pollewop schreef op 08-01-2007 @ 20:18 :
Enig idee vanaf wanneer het dan wel weer "veilig" is?
Mijn moeder zei 2 maanden, maar dat lijkt me een beetje overdreven?
Volgens mij na een week, maar anders sowieso na een maand
Oud 08-01-2007, 19:34
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-01-2007 @ 20:22 :
Volgens mij na een week, maar anders sowieso na een maand
Mhm, nouja 2 maanden zou ook niet eens erg zijn.
En anders noem ik het kind annemarie!
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Oud 08-01-2007, 20:57
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Ik heb dinsdag de laatste genomen in plaats van maandag, tsja, sorry voor de ingewikkelde uitleg
__________________
Your only friends are make believe
Oud 08-01-2007, 22:25
Meija_meis
Meija_meis is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-01-2007 @ 19:48 :
ja meteen 7 pillen is ook goed. Maar niet 1 pil nemen en dan stoppen.
lol dat klinkt wel heel eng, meteen 7 pillen innemen. Maar ik slik nu dus de pil gewoon nog af.
dankjewel!
Oud 08-01-2007, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Meija_meis schreef op 08-01-2007 @ 23:25 :
lol dat klinkt wel heel eng, meteen 7 pillen innemen. Maar ik slik nu dus de pil gewoon nog af.
dankjewel!
haha ja nee, ik bedoel: meteen erachteraan, 7 dagen elke dag 1 pil, natuurlijk
Oud 09-01-2007, 17:47
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik denk dat het niks uitmaakt hoor maar voor de zekerheid een vraagje.

Is het erg om de eerste pil van de strip te vergeten als je net de vorige hebt opgemaakt? Dus zonder stopweek, meteen de volgende erachter aan?

Ik gebruik de Diane35 mocht het nog bruikbaar zijn..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 09-01-2007, 19:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als je de pil doorslikt, dan geldt de hele tweede strip als 'derde week'.
Je moet nu dus doen alsof je een pil in de derde week vergeten bent. Oftewel: óf gelijk stoppen en een stopweek houden óf de pil alsnog slikken en dan minimaal een week, maar beter nog de hele strip erachteraan slikken.
__________________
Keep on rockin'
Oud 09-01-2007, 20:02
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb zelf ook een vraag: kan het zijn dat je pas na jaren last krijgt van bijwerkingen?

Ik slik vanaf mn 14e de pil, nu zo'n 8 jaar. De eerste paar jaar Diane 35, sindsdien Microgynon 30. Bij het overstappen toen had ik nergens last van.

Maar het laatste half jaar heb ik steeds meer last van depressieve buien als ik ongesteld ben. Ik zit dan absoluut niet goed in mn vel, barst vrij makkelijk in tranen uit, ik blijf het liefst hele dagen thuis en snauw mn vriend af als ie iets tegen me zegt.

Kan dit nu nog met de pil te maken hebben?
__________________
Keep on rockin'
Oud 09-01-2007, 20:24
Verwijderd
Ja, dat kan, doordat je lichaam nog verandert kan het na verloop van tijd anders op de pil gaan reageren.
Oud 09-01-2007, 20:30
Verwijderd
Ik denk dat het hier beter past dan op seksualiteit: ik heb (denk ik) last van libidoverlies bij de pil die ik nu slik. Ik slik Lovette. In het verleden heb ik de Yasmin en Microgynon 30 geslikt, maar van Microgynon kreeg ik hoofdpijnaanvallen en van Yasmin werd mijn libido nul.

Ik heb nu nooit meer dat ik spontaan zin heb in seks en dat had ik tijdens Microgynon 30 wel. Ik heb een vaste relatie waar ik heel gelukkig in ben, ik ben niet ongelukkig of depressief en ik slik geen andere medicijnen. Als we eenmaal beginnen met seks, heb ik wel zin, maar dus nooit dat ik zomaar zin heb. Valt dat ook onder libidoverlies of is dit gewoon normaal als je ouder wordt (toen ik Microgynon slikte was ik 18) of als je een lange vaste relatie hebt? En heeft iemand tips?
Oud 09-01-2007, 21:22
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
zuster schreef op 09-01-2007 @ 21:30 :
Ik denk dat het hier beter past dan op seksualiteit: ik heb (denk ik) last van libidoverlies bij de pil die ik nu slik. Ik slik Lovette. In het verleden heb ik de Yasmin en Microgynon 30 geslikt, maar van Microgynon kreeg ik hoofdpijnaanvallen en van Yasmin werd mijn libido nul.

Ik heb nu nooit meer dat ik spontaan zin heb in seks en dat had ik tijdens Microgynon 30 wel. Ik heb een vaste relatie waar ik heel gelukkig in ben, ik ben niet ongelukkig of depressief en ik slik geen andere medicijnen. Als we eenmaal beginnen met seks, heb ik wel zin, maar dus nooit dat ik zomaar zin heb. Valt dat ook onder libidoverlies of is dit gewoon normaal als je ouder wordt (toen ik Microgynon slikte was ik 18) of als je een lange vaste relatie hebt? En heeft iemand tips?
Hé, heb ik ook...Maar ik dacht dat dat gewoon aan mij lag? Ik slik al 2 jaar dezelfde pil (mercilon) en daarvoor had ik nog geen seks, dus ik zou niet weten welk effect het zou geven moest ik met de pil stoppen...
Oud 10-01-2007, 21:03
mira_love
Avatar van mira_love
mira_love is offline
Ik heb even een vraagje. Ik heb vandaag net de laatste pil geslikt van mijn 1e strip (microgynon 30). Nou zou ik nu dus een stopweek hebben. Maar nu is het geval dat het niet echt goed uitkomt om dit weekend een 'bloeding' te hebben. kan nu met mijn 2e strip beginnen en dan na een week stoppen om dan mijn stopweek te hebben? En dan daarna de 2e strip verder afmaken en dan weer een stopweek in te lasten? Of moet je persee de hele strip achter mekaar door slikken?
__________________
de waarheid duurt het langst, ookal is het soms hard!
Oud 10-01-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
mira_love schreef op 10-01-2007 @ 22:03 :
kan nu met mijn 2e strip beginnen en dan na een week stoppen om dan mijn stopweek te hebben?
Ja, dat kan.

Citaat:
mira_love schreef op 10-01-2007 @ 22:03 :
En dan daarna de 2e strip verder afmaken en dan weer een stopweek in te lasten?
Dat kan niet. Of nouja, het is wel mogelijk maar de pil is dan niet veilig. Je moet dan weer minstens 21 dagen slikken. Dus bijvoorbeeld: de strip afmaken en dan nog minstens 7 dagen van een nieuwe strip. Of, makkelijker: die tweede strip apart leggen en bewaren voor 'reserve', en een nieuwe pakken.
Oud 11-01-2007, 17:28
Saarah
Saarah is offline
Ik heb daarnet een doorbraakbloeding gekregen, en ik moet normaal gezien nog 7 pilletjes slikken.
Nu heb ik echt geen zin om twee weken 'ongesteld' te zijn, dus denk ik dat ik morgen gewoon mijn stopweek ga beginnen. Aangezien ik nog maar 14 pilletjes heb geslikt, ben ik dan niet meer veilig.
Als ik nu morgen mijn stopweek begin, en na 5 dagen gewoon opnieuw de pil begint te slikken, wanneer ben ik dan terug veilig?
Oud 13-01-2007, 13:47
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik weet niet of dit in het piltopic hoort,maar,
ik ben aan de pil en heb de laatste maanden af en toe een aantal dagen een soort van doorbraakbloeding, niet zo heftig, meer als de laaste dag van je menstruatie, dus ook niet echt rood... Ik heb wel veel buikkramp, ik vraag me af wat het is en of het erg is?
Oud 13-01-2007, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 11-01-2007 @ 18:28 :
Ik heb daarnet een doorbraakbloeding gekregen, en ik moet normaal gezien nog 7 pilletjes slikken.
Nu heb ik echt geen zin om twee weken 'ongesteld' te zijn, dus denk ik dat ik morgen gewoon mijn stopweek ga beginnen. Aangezien ik nog maar 14 pilletjes heb geslikt, ben ik dan niet meer veilig.
Als ik nu morgen mijn stopweek begin, en na 5 dagen gewoon opnieuw de pil begint te slikken, wanneer ben ik dan terug veilig?
als je 7 dagen weer aan het slikken bent
Oud 13-01-2007, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 13-01-2007 @ 14:47 :
Ik weet niet of dit in het piltopic hoort,maar,
ik ben aan de pil en heb de laatste maanden af en toe een aantal dagen een soort van doorbraakbloeding, niet zo heftig, meer als de laaste dag van je menstruatie, dus ook niet echt rood... Ik heb wel veel buikkramp, ik vraag me af wat het is en of het erg is?
Misschien is je pil wat aan de lichte kant voor je. Dat is op zich niet erg, maar omdat je er ook buikkrampen bij hebt is het natuurlijk wel heel lastig.
Oud 13-01-2007, 16:05
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-01-2007 @ 15:54 :
Misschien is je pil wat aan de lichte kant voor je. Dat is op zich niet erg, maar omdat je er ook buikkrampen bij hebt is het natuurlijk wel heel lastig.
Zo wel kunnen want het is Lovette, maar die heb ik gekregen omdat ik heel veel last heb van bijwerkingen enzo, twijfel nu helemaal of ik niet overstap naar de nuvaring .
Oud 13-01-2007, 18:23
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-01-2007 @ 15:53 :
als je 7 dagen weer aan het slikken bent
Bedankt voor het antwoord, maar ik heb het op een andere manier opgelost.
Ik heb gewoon gisteren nog één pilletje geslikt. Vandaag niet meer, maar nu zit ik in mijn derde week en mag ik gewoon al een stopweek houden (toch? want als je je pil vergeet in de derde week mag dat ook...).
Oud 14-01-2007, 16:11
Meija_meis
Meija_meis is offline
Begin van deze pagina al gepost, was eerste pil van de derde week vergeten, nu 7 pillen doorgeslikt en ga ik mijn stopweek beginnen.

Even voor de zekerheid:
-Wanneer moet ik dan weer beginnen met slikken, toch gewoon weer na 7 dagen? (dus zondagavond laatste ingenomen, volgende week zondag de nieuwe)
-Vanaf wanneer ben ik weer helemaal veilig?
Oud 14-01-2007, 19:14
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Meija_meis schreef op 14-01-2007 @ 17:11 :

Even voor de zekerheid:
-Wanneer moet ik dan weer beginnen met slikken, toch gewoon weer na 7 dagen? (dus zondagavond laatste ingenomen, volgende week zondag de nieuwe)
Je kan zondag al terug beginnen slikken, maar je kan ook maandag beginnen. Zolang er niet meer dan 7 dagen in je stopweek zitten is het in orde, minder mag wel.
Oud 14-01-2007, 21:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zondag de laatste > maandag weer de eerste.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-01-2007, 06:52
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
Ik moest laatst nieuwe pillen halen, maar omdat mijn verzekering (Menzis) een contract heeft afgesloten met Wyeth MOEST ik overstappen naar Wyeth, maar nu begint die pil met een zondag en ik begin mijn week altijd met maandag. Nu weet ik dus eigenlijk niet of ik veilig ben of niet. Ik zou verwachten van wel, maarja. Je kunt het nooit echt zeker weten
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Oud 15-01-2007, 09:44
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Je stopweek een dag verkorten maakt niets uit.
(Verlengen mag nooit!)
Ik neem aan dat je een van de driefasenpillen slikt van Wyeth, omdat je zegt dat hij op zondag begint. Ook bij die pillen is verkorten geen probleem.

Edit: Heb je wel uitgezocht/uitleg gekregen over hoe het zit met overstappen op die andere pil? Want volgens mij moet je dan zelfs helemaal geen stopweek houden.. (of de stoffen moeten precies hetzelfde zijn).
__________________
Keep on rockin'
Oud 15-01-2007, 09:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik ben overgestapt van microgynon 30 naar Yasmin moest ik wel tussendoor een stopweek houden dus het geldt niet altijd dat je je stopweek over moet slaan als je overstapt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-01-2007, 10:23
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Hey allemaal,

Vrijdag ben ik begonnen met de Yasmin-pil. Alles ging goed, ik werd er niet misselijk van en moest er niet van overgeven zoals bij de Microgynon 20. Maar gisteravond kreeg ik ineens uitslag op mijn voet. En inmiddels ook op mijn andere voet, op mijn rug en ik heb verder nog op andere plekken ook wat rode uitslag. Op mijn voet lijkt het echt eczeem, het jeukt ook heel erg. Nu ben ik echt enorm bang dat ik in m'n gezicht eczeem krijg.. In de bijsluiter stond dat eczeem een bijwerking zou kunnen zijn. Ik heb echt nog nooit eczeem gehad, dus vind dit wel heel toevallig, ik denk dus dat het door de pil komt. Ik heb nu 3 pilletjes op van de strip.

Zou ik nu gewoon beter kunnen stoppen of zou ik nog door moeten gaan, omdat mijn lichaam er aan moet wennen?

En weet iemand waar het aan zou kunnen liggen dat ik zo gevoelig ben voor deze pillen?

Alvast bedankt!
Oud 15-01-2007, 10:46
Verwijderd
Het kan idd dat je lichaam er aan moet wennen, dat zou je uit kunnen proberen.

Het is niet raar dat je gevoelig bent voor de pil, dat zijn heel veel mensen. De pil bevat hormonen en daar kun je erg op reageren (en volgens mij kan eczeem ook met hormonen te maken hebben - ze schrijven iig wel eens hormonen zalf tegen eczeem voor ed - dus heel onlogisch is het niet). Kwestie van net zo lang uitproberen tot je de pil gevonden hebt waar je tegen kunt. En sommige mensen voelen zich nergens prettig bij, dan zul je andere anticonceptiemiddelen moeten gaan zoeken.

(Zoals ik op psych al zei: ik ben bezig met de vierde pil en die bevalt tot nog toe het beste.)
Oud 15-01-2007, 11:28
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-01-2007 @ 10:44 :
Je stopweek een dag verkorten maakt niets uit.
(Verlengen mag nooit!)
Ik neem aan dat je een van de driefasenpillen slikt van Wyeth, omdat je zegt dat hij op zondag begint. Ook bij die pillen is verkorten geen probleem.

Edit: Heb je wel uitgezocht/uitleg gekregen over hoe het zit met overstappen op die andere pil? Want volgens mij moet je dan zelfs helemaal geen stopweek houden.. (of de stoffen moeten precies hetzelfde zijn).
Ik had het gevraagd en ze zeiden dat ik meteen door kon slikken en dat het dan veilig zou zijn. Maar het was een buitenlandse vrouw en ik had het gevoel dat ze me steeds niet goed begreep.
Hij trekt wel overal pijltjes door dus dan heb ik iets van; het maakt niet uit dat ik meteen overschakel als ik de laatste strip van Rigevidon op heb. Dan sla ik mijn stopweek gewoon over.

Ik weet alleen niet zeker of het veilig is
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Oud 15-01-2007, 11:42
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
http://www.wyethpharmaceuticals.nl/p...37&menuItem=71

ik heb deze nu, het is een eenfasepil dus

maarja
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Oud 15-01-2007, 13:49
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Hoi nog even
Ik ben een hele grote zeur, ik weet het.
Ivm die doorbraakbloeding, dat duurt dus nu al bijna twee weken en ik moet bijna stoppen met de pil. Heb gewoon braaf elke dag een pil gehad en de rommel is niet gestopt. Is mijn pil dan wel veilig? Mijn moeder vertelde mij altijd dat, als je tussendoor vloeit, je pil te licht is. Hoe weet je nou of je pil te licht is of je een doorbraakbloeding hebt?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 15-01-2007, 14:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook weer eens een vraag: Is het normaal dat je nadat je de pil doorgeslikt hebt veel lichter ongesteld bent als wanneer je maar een strip slikt? Hebben jullie dat ook? Ik slik Yasmin mocht dat uitmaken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-01-2007, 14:27
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 15-01-2007 @ 14:49 :
Hoi nog even
Ik ben een hele grote zeur, ik weet het.
Ivm die doorbraakbloeding, dat duurt dus nu al bijna twee weken en ik moet bijna stoppen met de pil. Heb gewoon braaf elke dag een pil gehad en de rommel is niet gestopt. Is mijn pil dan wel veilig? Mijn moeder vertelde mij altijd dat, als je tussendoor vloeit, je pil te licht is. Hoe weet je nou of je pil te licht is of je een doorbraakbloeding hebt?
even dokteren denk ik kan hij je een nieuwe pil voorschrijven
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Oud 15-01-2007, 14:28
Ruby
Avatar van Ruby
Ruby is offline
Citaat:
Ruby schreef op 15-01-2007 @ 12:28 :
Ik had het gevraagd en ze zeiden dat ik meteen door kon slikken en dat het dan veilig zou zijn. Maar het was een buitenlandse vrouw en ik had het gevoel dat ze me steeds niet goed begreep.
Hij trekt wel overal pijltjes door dus dan heb ik iets van; het maakt niet uit dat ik meteen overschakel als ik de laatste strip van Rigevidon op heb. Dan sla ik mijn stopweek gewoon over.

Ik weet alleen niet zeker of het veilig is
ik ben al langs de apotheek geweest en het was geen probleem en t is gewoon goed
__________________
Wolf <3 // Look at the cute puppy! :bloos:
Oud 15-01-2007, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 15-01-2007 @ 14:49 :
Heb gewoon braaf elke dag een pil gehad en de rommel is niet gestopt.
Juist omdat je doorgeslikt hebt is het niet gestopt. Als je een doorbraakbloeding wilt laten stoppen, moet je stoppen met het slikken van de pil en pas wanneer beginnen met slikken wanneer het echt goed doorgezet is. Alleen ben je dan natuurlijk niet veilig.

Een doorbraakbloeding zelf maakt niet uit voor de veiligheid, volgens mij, 't is alleen vreselijk irritant. Als je vaak doorbraakbloedingen hebt zou ik idd even met de huisarts overleggen of een andere pil niet handiger is, maar als het bij deze ene keer blijft zou ik me er verder niet al te druk om maken.

@Daantje_0705: Het kan idd dat dat verschil maakt.
Oud 15-01-2007, 16:42
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-01-2007 @ 11:46 :
Het kan idd dat je lichaam er aan moet wennen, dat zou je uit kunnen proberen.

Het is niet raar dat je gevoelig bent voor de pil, dat zijn heel veel mensen. De pil bevat hormonen en daar kun je erg op reageren (en volgens mij kan eczeem ook met hormonen te maken hebben - ze schrijven iig wel eens hormonen zalf tegen eczeem voor ed - dus heel onlogisch is het niet). Kwestie van net zo lang uitproberen tot je de pil gevonden hebt waar je tegen kunt. En sommige mensen voelen zich nergens prettig bij, dan zul je andere anticonceptiemiddelen moeten gaan zoeken.

(Zoals ik op psych al zei: ik ben bezig met de vierde pil en die bevalt tot nog toe het beste.)
Oké, sorry ik was me echt even druk aan het maken om niks. Dankje voor je reactie in ieder geval!!
Ben net naar de dokter geweest.. die zag alleen maar écht uitslag op mijn voeten. Dus ze dachten dat het onwaarschijnlijk is dat dat een allergische reactie is op de Yasmin-pil, want dan zou ik op meer plekken op mijn lichaam uitslag moeten hebben. Ze zeiden dat het misschien komt omdat ik misschien een virusinfectie heb gehad o.i.d. Maar nu slik ik 'm dus nog even een week door, en als de uitslag er dan nog is/erger wordt moet ik terugkomen.. nu maar hopen dat het gewoon weggaat..
Oud 15-01-2007, 21:39
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
Eerder dringend: wegens op kamers zitten heb ik deze maand met twee strips gewerkt omdat ik zo af en toe wel mijn pil vergeet mee te nemen naar huis in het weekend. Normaal hou ik het dan wel netjes bij, maar nu merk ik ineens dat ik op mijn strip hier 1 pil teveel over heb.

Gisteren heb ik nog een pil genomen en dat zou normaal de laatste van de strip zijn geweest maar nu is er nog 1 over die er niet zou mogen zijn. Ik kan ook niet zien wanneer ik ze vergeten ben aangezien ik zo dom ben geweest om niet te dagen te volgen. Ik vermoed wel dat het eind tweede week, begin derde week van de strip zal zijn geweest.

Nu staat er als advies (pil = femodene) de vergeten pil innemen, maar is dat nog nuttig zo lang nadien? En er staat ook, ofwel direct stoppen na de vergeten pil (een beetje te laat voor) ofwel een nieuwe strip beginnen en die doornemen.

Nu zijn mijn vragen
Moet ik die vergeten pil nog innemen? Ook al is het mogelijk een week te laat.
Moet ik gewoon stoppen met de strip en hopen dat ik ongesteld wordt of moet ik een nieuwe strip doornemen en nog drie weken ongerust zijn?

Help Een domme kip..
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Oud 16-01-2007, 08:38
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
flipkip schreef op 15-01-2007 @ 22:39 :
Eerder dringend: wegens op kamers zitten heb ik deze maand met twee strips gewerkt omdat ik zo af en toe wel mijn pil vergeet mee te nemen naar huis in het weekend. Normaal hou ik het dan wel netjes bij, maar nu merk ik ineens dat ik op mijn strip hier 1 pil teveel over heb.

Gisteren heb ik nog een pil genomen en dat zou normaal de laatste van de strip zijn geweest maar nu is er nog 1 over die er niet zou mogen zijn. Ik kan ook niet zien wanneer ik ze vergeten ben aangezien ik zo dom ben geweest om niet te dagen te volgen. Ik vermoed wel dat het eind tweede week, begin derde week van de strip zal zijn geweest.

Nu staat er als advies (pil = femodene) de vergeten pil innemen, maar is dat nog nuttig zo lang nadien? En er staat ook, ofwel direct stoppen na de vergeten pil (een beetje te laat voor) ofwel een nieuwe strip beginnen en die doornemen.

Nu zijn mijn vragen
Moet ik die vergeten pil nog innemen? Ook al is het mogelijk een week te laat.
Moet ik gewoon stoppen met de strip en hopen dat ik ongesteld wordt of moet ik een nieuwe strip doornemen en nog drie weken ongerust zijn?

Help Een domme kip..
Als ik jou was zou ik meteen aan de volgende strip beginnen, zonder een stopweek (=ongesteld worden) te houden.

Alleen in de eerste week is een pil vergeten cruciaal, in week 2 en 3 kun je ervoor kiezen om DIRECT te stoppen (wat nu geen zin heeft) of je volgende pil door te slikken, zonder stopweek te houden.
Oud 16-01-2007, 11:45
flipkip
Avatar van flipkip
flipkip is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 16-01-2007 @ 09:38 :
Als ik jou was zou ik meteen aan de volgende strip beginnen, zonder een stopweek (=ongesteld worden) te houden.

Alleen in de eerste week is een pil vergeten cruciaal, in week 2 en 3 kun je ervoor kiezen om DIRECT te stoppen (wat nu geen zin heeft) of je volgende pil door te slikken, zonder stopweek te houden.
Ik ben het even gaan navragen in de apotheek en dat is inderdaad het beste, je had gelijk Dank je!
__________________
Zelfverzekerheid is dat heerlijke, rustige gevoel dat je hebt voordat je plat op je gezicht valt.
Oud 16-01-2007, 12:18
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-01-2007 @ 15:45 :
Juist omdat je doorgeslikt hebt is het niet gestopt. Als je een doorbraakbloeding wilt laten stoppen, moet je stoppen met het slikken van de pil en pas wanneer beginnen met slikken wanneer het echt goed doorgezet is. Alleen ben je dan natuurlijk niet veilig.

Een doorbraakbloeding zelf maakt niet uit voor de veiligheid, volgens mij, 't is alleen vreselijk irritant. Als je vaak doorbraakbloedingen hebt zou ik idd even met de huisarts overleggen of een andere pil niet handiger is, maar als het bij deze ene keer blijft zou ik me er verder niet al te druk om maken.

@Daantje_0705: Het kan idd dat dat verschil maakt.
Dat dacht ik al ja, maar omdat ik wel heb doorgeslikt is het gewoon veilig toch? Lijkt me wel iig. Heb normaal geen doorbraakbloedingen, dit was de eerste keer dat ik twee strippen achter elkaar slikte. Vandaar Dankjewel !!
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 16-01-2007, 16:26
flanke
flanke is offline
Werkt de pil direct (binnen de 24u) als je hem hebt ingeslikt?

En kan je dan zo voor 1 dag de pil slikken?
Oud 16-01-2007, 16:28
Verwijderd
Citaat:
flanke schreef op 16-01-2007 @ 17:26 :
Werkt de pil direct (binnen de 24u) als je hem hebt ingeslikt?

En kan je dan zo voor 1 dag de pil slikken?
Nee, dat kan niet.

De pil is meteen werkzaam als je begint met slikken op de 1e dag van je menstruatie, omdat je op die dag natuurlijk toch al niet ovuleert. Maar als je op een andere dag begint, duurt het 7 dagen voordat de pil werkt.
Oud 16-01-2007, 16:37
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-01-2007 @ 17:28 :
Nee, dat kan niet.

De pil is meteen werkzaam als je begint met slikken op de 1e dag van je menstruatie, omdat je op die dag natuurlijk toch al niet ovuleert. Maar als je op een andere dag begint, duurt het 7 dagen voordat de pil werkt.
en je moet de pil langer dan 1 dag doorslikken, omdat je anders alsnog zwanger bent aangezien de spermacel en eicel samen opgeteld wel vier dagen kunnen 'overleven'.
Oud 16-01-2007, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 16-01-2007 @ 17:37 :
en je moet de pil langer dan 1 dag doorslikken, omdat je anders alsnog zwanger bent aangezien de spermacel en eicel samen opgeteld wel vier dagen kunnen 'overleven'.
ohja, dat ook nog eens.

Deze denkwijze is trouwens wel een probleem in ontwikkelingslanden: vrouwen die de pil krijgen maar 'm vervolgens alleen maar steeds innemen voordat ze seks gaan hebben. Dat werkt alleen als je elke dag seks hebt
Oud 17-01-2007, 12:00
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-01-2007 @ 17:39 :
ohja, dat ook nog eens.

Deze denkwijze is trouwens wel een probleem in ontwikkelingslanden: vrouwen die de pil krijgen maar 'm vervolgens alleen maar steeds innemen voordat ze seks gaan hebben. Dat werkt alleen als je elke dag seks hebt
Ik snap wel dat mensen denken dat het zo werkt, want het is niet heel logisch dat een spermacel + eicel zo lang kunnen overleven (ik had er iig niet aan gedacht voordat ik in die biologieles zat)

En als die pil toch meteen 'werkt' op de eerste dag van je menstruatie, waarom zou hij dan niet op andere dagen óók werken? Een pil is een pil, toch?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 20:46
De Kantine Nieuwsaaiers #1787
Verwijderd
500 24-02-2013 23:39
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 17:16
Lichaam & Gezondheid prikpil
seer of visions
2 25-09-2005 19:12
Lichaam & Gezondheid waar nieuwe strip halen?
Ireentje
3 17-05-2003 10:59
Lichaam & Gezondheid de pil
Cheetara
5 03-04-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.