Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 11:15
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Weet iemand ho ik een .rar bestand kan overzetten naar .iso? of hoe ik en map .iso kan maken? Ik heb op internet gezocht maar ik vind niet echt een sikmpel duidelijk antwoord, daarom probeer ik het hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2007, 11:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een ISO is een disk image. Je kunt bestanden dus met bijvoorbeeld Nero naar een .iso image schrijven. Een RAR bestand zul je dus moeten uitpakken en dan op de juiste manier in je image verwerken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:42
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Hoe doe je dat ongeveer met NERO? Ik heb NER 7 Ultra edition

Bij het opstarten vraagt NERO wat ik moet kiezen.
DVD-ROM (ISO)
DVD Copy
DVD Video
DVD-ROM (Boot)
DVD-ROM (UDF)
DVD-ROM (UDF/ISO)

en dan moet ik op 'new' klikken. Welke moet ik hebben? Ik wil um .iso maken, image van maken/branden en op DVD zetten. Daarna wil ik bij het opstarten van het systeem dat ie vraagt naar het CD/DVD om gelijk via de DVD op te starten zonder hij komt in Windows.

Laatst gewijzigd op 04-01-2007 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:57
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Met winrar kan je ook iso's openen en bewerken.
Als je het rar pakketje uitpakt en de inhoud met winrar in je iso gooit, zou het ook kunnen.

Maar dan is de vraag of je de iso daarna nog bootable is.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:32
Verwijderd
Gebruik bijv. WinRAR om je RAR uit te pakken. Dan heb je je .iso.
In Nero sla je die hele wizard over, en kies je bovenin in het menu bij Device (oid) voor 'Burn image'. Als er bootinformatie in je .iso zit hoef je dat niet apart aan te geven.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 12:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
hppa schreef op 04-01-2007 @ 13:32 :
Gebruik bijv. WinRAR om je RAR uit te pakken. Dan heb je je .iso.
In Nero sla je die hele wizard over, en kies je bovenin in het menu bij Device (oid) voor 'Burn image'. Als er bootinformatie in je .iso zit hoef je dat niet apart aan te geven.
Lees nog maar een keer wat hij wil.

TS: Je kunt dus kiezen voor een DVD-ROM (boot) en vervolgens als Recorder de "Image recorder" kiezen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:20
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
freyk schreef op 04-01-2007 @ 12:57 :
Met winrar kan je ook iso's openen en bewerken.
Als je het rar pakketje uitpakt en de inhoud met winrar in je iso gooit, zou het ook kunnen.
En anders kan je dit ook met AVS Disccreator doen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 04-01-2007 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 13:52
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Dat lukt helaas niet "Gimme more beer"

Ik heb via MagicISO een .iso bestand gemaakt, maar hij is niet bootable, je hebt wel een autorun en setup etc, ik heb um op DVD gebrand gewoon met NE - recorder -> burn image etc maar hij vraagt niet naar het DVD bij het opstarten, ook BIOS gechecked enzo, maar niks helpt.

Ik heb wel een manier gevonden op .iso te maken, dat is gelukt. Maar de volgende vraag is, hoe maak ik um bootable? Hoe brand ik um bootable met NERO of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 14:15
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het zou gewoon moeten werken, hoor. Ik doe het zo vaak.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 14:18
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-01-2007 @ 15:15 :
Het zou gewoon moeten werken, hoor. Ik doe het zo vaak.
Kan je het aub met stappen en mishcien screenshots doen, het is dan ook veel makkelijker voor me aub
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 15:16
J-roenn
J-roenn is offline
wat wil je dan laten booten ?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:50
Pufsnuivert
Pufsnuivert is offline
Windows Vista
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 09:39
landdog
landdog is offline
ik zat met hetzelfde probleem, maar 2 minuten geleden heb ik het kunnen fixen, ik heb de ISO file (van vista) gemount in deamon tools (ik veronderstel dat je weet hoe het werkt) en daarna nero 7 geopend en dvd kopie geselecteerd, en als bronbestand de virtuele dvd (van vista) en als doelbestand gewoon mijn drive (dvd-R). 10 minuutjes wachten (in mijn geval) en daar lag de bootable vista.
succes!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 10:38
bam
Avatar van bam
bam is offline
En toen hoorde ik iets klingelen


Oh, ik wist niet dat S&M zo rustig was, sorry voor het uppen van een 5 dagen oud topic
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:43
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Kan toch ook met Alcohol 120%
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Maradinus schreef op 11-02-2007 @ 14:43 :
Kan toch ook met Alcohol 120%
Met RAR-bestanden?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 13:57
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2007 @ 14:45 :
Met RAR-bestanden?
iso's maken vraagt ts
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 18:23
Verwijderd
Een .rar bestand moet je toch gewoon uitpakken....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2007, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Maradinus schreef op 11-02-2007 @ 14:57 :
iso's maken vraagt ts
Je kunt overal een ISO van maken. Direct omzetten van RAR naar ISO heeft weinig nut, dat is in feite gewoon uitpakken en weer inpakken in een ander formaat.

Sommige ISO's zijn zelfs helemaal niet encoded. Die kun je zonder meer renamen naar RAR. Dat zijn dan gewoon archieven met alleen een loze 'schil' eromheen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 16:27
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
http://nightowl.radified.com/bootcd/started.html

Geeft op zich wel wat info, dat gekke WinImage werkt ook nog eens. Voornamelijk handig als je dus alleen een bootimage hebt dat je aan wilt passen.

Maarehh, als ik het nog eens doorlees wil de TS van een berg RAR's een ISO maken omdat hij in de veronderstelling is dat de bootinfo dan wel meekomt. Vaag verhaal.
Als er in die RAR's geen ISO zit dan wordt het lastig booten als er geen bootimage bij zit. Of je moet de originele schijf nog ergens hebben.

Enneh, buiten windows om van de cd/dvd opstarten? Weet je wel zeker dat die software dat kan? Als er 'autorun' of iets dergelijks bij staat klinkt dat gewoon heel erg als een windows ding.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:42
Jellib
Jellib is offline
Hey,

Ik heb voor mijn psp games gedownd, maar ik heb ze gedownload in een rar bestand. Het heeft geen zin als ik ze dan op een schijfje brandt, daarom zou ik willen weten of ik dit niet gewoon om kan zetten.

Plz help me or i will die!

Jelle


Ps: Lets all revive dead topics
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:52
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee, laten we dat niet doen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.