Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2007, 15:35
ikkuh15
ikkuh15 is offline
je lichaam moet ook wennen nadat je een hele tijd weinig hebt gegeten...je lichaam zal vanzelf wennen en stabiliseren!
Wat je nu eet is namelijk te weinig!
Ik zou terug gaan naar die eetlijst van de dokter...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-04-2007, 10:15
Verwijderd
Wat zijn goede dingen om te eten om aan te komen maar waar je niet zo misselijk van wordt of een vol gevoel van krijgt? Nu eet ik veel chocolade maar volgens mij word ik daar erg misselijk van. Ook eet ik al nootjes (kaas)croissantjes, mueslibollen, chocolademelk, slagroomvla, pennywafels enzo. Wat zijn nou nog echt caloriebommen?
Oud 21-04-2007, 10:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
sonho schreef op 21-04-2007 @ 11:15 :
Wat zijn goede dingen om te eten om aan te komen maar waar je niet zo misselijk van wordt of een vol gevoel van krijgt? Nu eet ik veel chocolade maar volgens mij word ik daar erg misselijk van. Ook eet ik al nootjes (kaas)croissantjes, mueslibollen, chocolademelk, slagroomvla, pennywafels enzo. Wat zijn nou nog echt caloriebommen?
Zorg voor calorierijk beleg, drinken, etc. Als je dat de hele dag doet, moet het schelen! Dus de dingen die je normaal ook al eet (brood met beleg, drinken, avondeten) zou ik calorierijk maken.
Ik zou ook misselijk worden als ik de heel dag pennywafels zou eten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 21-04-2007, 10:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
- roomboter op je brood
- calorierijk beleg, zoals pindakaas en chocoladepasta
- sausjes op je boterham of bij het warme eten, zoals mayonaise
- vaak sapjes tussendoor drinken
- volle melk/milk&fruit/yogho i.p.v karnemelk/halfvolle melk
- vooral rijst/pasta eten
- boterham met dubbel beleg (kaas en jam bijvoorbeeld)
- banaan ipv appel/kiwi

zulk soort kleine dingetjes alles bijelkaar zal dat wel uitmaken...

hoezo moet je eigenlijk ineens zoveel aankomen? 5 ons per week is tog genoeg/normaal? Lijkt me niet dat je voor 5 ons ineens heel veel hoeft te gaan eten, tog?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-04-2007, 11:52
Verwijderd
Hmm dit is wat ik nu eet:
O: 3 boterhammen met boter, vlokken, jonge kaas, pindakaas, volle chocomelk. (meestal 1 mueslibol met beleg ipv 1 boterham)
T: pakje milkbreak en pakje sap.
L: 4 boterhammen boter, vlokken, vega worst, jonge kaas, pindakaas, volle chocomelk, fruit. (Vandaag 1 kaascroissantje ipv boterham)
T: 'bammetje', 4 blokjes chocolade, pakje sap.
D: gewone hoeveelheid met of geraspte kaas of mayonaise, toetje (slagroomvla, chocolademousse).
T: fruit, warme chocolademelk met slagroom, 3 pennywafels of nootjes.

Vorige week moest ik 2.2 kg aankomen omdat ik daarvoor heel veel was afgevallen. Dat heb ik wel gehaad (was 2.8 aangekomen), maar vannochtend was ik weer afgevallen, met bovenstaand menu (en gister nog taart en suikerbrood). Aangezien ik geen time-out wil dinsdag vroeg ik me af of ik iets nog kcalrijker kon maken. Want echt veel meer dan dit kan ik niet eten. Oh en wij moeten 7 ons per week aankomen.
Oud 21-04-2007, 12:44
Verwijderd
Broodjes bevatten over het algemeen meer calorieën dan boterhammen, misschien dat je dat kunt proberen? Of meer mueslibollen eten ipv boterhammen? En idd af en toe bv. een croissantje of een kaasbroodje ofzo? En misschien tussendoor meer sap of frisdrank drinken oid? Verder kan ik eigenlijk niet zoveel verzinnen...als je je echt elke dag aan het lijstje wat je post houdt, dan lijkt me dat je al enorm je best doet...
Oud 21-04-2007, 15:52
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
sonho schreef op 21-04-2007 @ 12:52 :
Hmm dit is wat ik nu eet:
O: 3 boterhammen met boter, vlokken, jonge kaas, pindakaas, volle chocomelk. (meestal 1 mueslibol met beleg ipv 1 boterham)
T: pakje milkbreak en pakje sap.
L: 4 boterhammen boter, vlokken, vega worst, jonge kaas, pindakaas, volle chocomelk, fruit. (Vandaag 1 kaascroissantje ipv boterham)
T: 'bammetje', 4 blokjes chocolade, pakje sap.
D: gewone hoeveelheid met of geraspte kaas of mayonaise, toetje (slagroomvla, chocolademousse).
T: fruit, warme chocolademelk met slagroom, 3 pennywafels of nootjes.

Vorige week moest ik 2.2 kg aankomen omdat ik daarvoor heel veel was afgevallen. Dat heb ik wel gehaad (was 2.8 aangekomen), maar vannochtend was ik weer afgevallen, met bovenstaand menu (en gister nog taart en suikerbrood). Aangezien ik geen time-out wil dinsdag vroeg ik me af of ik iets nog kcalrijker kon maken. Want echt veel meer dan dit kan ik niet eten. Oh en wij moeten 7 ons per week aankomen.
wow, dat heb je of een enorm snelle stofwisseling, of je beweegt gewoon nog heel veel?

Wat er soms nog extra bij is bij de aankomlijsten is:
- s'ochtends een plak ontbijtkoek met boter erbij
- s'avonds voordat je naar bed gaat een bakje yoghurt met 3 scheppen cruesli en suiker
- meer tussendoor drinken, dus glazen vruchtensap oid
- nog een roggeboterham oid erbij?
- smeer je wel genoeg? dat kan namelijk ook best veel uitmaken...
Tja en verder...je doet echt gewoon al supergoed je best!! Echt heel knap!!!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*

Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 15:58.
Oud 21-04-2007, 15:53
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik kom gewoon hiervan aan:
O: glas melk en 3 volkorenboterhammen met boter en 1x kaas, 1x vegaham en 1x jam/vruchtenhagel
T: roomboterkoekje
M: Soep + hoofdgerecht + toetje
T: roomboterkoekje en fruit
A: glas melk en 4 volkorenboterhammen met boter en 1x kaas, 1x sandwichspread, 1x appelstroop en 1x vegaham
T: dikke plak ontbijtkoek en een glas sap en stuk fruit

raar dat jij dan zoveel meer moet eten zonder aan te komen...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-04-2007, 15:58
Verwijderd
Het kan natuurlijk ook gewoon even een 'aankomdip' zijn...? Mij lijkt dat je, net als met afvallen, niet altijd evenveel aankomt en dat er ook wel eens een dagje tussenzit waarbij je juist weer wat af valt?/lijkt te vallen? Misschien dat je morgen of overmorgen wel weer wat aangekomen bent? (Of 'mag' je zo niet denken? )
Oud 21-04-2007, 16:47
Verwijderd
Ik heb met mijn zusje chocoladekoekjes gemaakt met best veel cacao... lekker
Oud 21-04-2007, 16:50
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 21-04-2007 @ 16:53 :
ik kom gewoon hiervan aan:
Dat is nogal logisch gezien jouw situatie
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 21-04-2007, 17:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-04-2007 @ 17:50 :
Dat is nogal logisch gezien jouw situatie
maar haar situatie is hetzelfde (volgens mij zelfs een stuk lager bmi..)
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-04-2007, 17:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
calorierijk drinken, vult niet namelijk. Eet wit brood, dat vult ook bijna niet. Dingen frituren. Sausjes idd. Pindasaus bv. Veel kaas (lekker je boterham dik belggen, of gewoon tosti's maken met wit brood, ik kan die eindeloos blijvn eten) en nootjes. Of idd gewoon suiker door yoghurt. Vul je bakje eens met cruesli en doe er dan volle yoghurt/melk bij ipv andersom. Ik vind 4 blokjes chocola helemaal niet veel...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2007, 17:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 21-04-2007 @ 16:53
ik kom gewoon hiervan aan
Ik zou hier redelijk snel van afvallen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 21-04-2007, 18:38
Verwijderd
Bedankt voor de tips. Ik eet nu nog extra die gele M&M's en ik ga maandag denk ik wel witbrood halen, dan kan ik tussendoor misschien wat meer chocolade eten ofzo. Nu zit ik steeds nog zo vol dat ik niet zoveel meer kan eten. Ik wil niet weer zo beroerd worden als vorige week van al dat eten.
Die 2.8 kg is voor een deel vocht dus dat kan ik nu zijn 'afgevallen', want het is onmogelijk om zoveel aan te komen in één week (aldus mijn diëtist). Dus het klopt wel, Leonoor, dat ik niet zoveel zal blijven aankomen. Maar of je zo wel of niet mag denken heb ik niet zoveel aan, want als ik m'n lijn niet haal moet ik toch een week thuis blijven hoeveel ik ook heb gegeten.
Mijn bmi is nu 18.7 Ikkuh, dus dat 'valt wel mee'. En volgens mij kwam jij met jou lijstje ook niet genoeg aan las ik op je log. Ik beweeg niet meer dan normaal (kleine stukjes fietsen nog wel, maar neem wel de roltrap/lift enzo).
Dus ja, ik ga het zo maar proberen en anders vanaf dinsdag toch maar aan de fantomalt.
Bedankt iig allemaal.
Oud 21-04-2007, 19:20
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
sonho schreef op 21-04-2007 @ 19:38 :
Bedankt voor de tips. Ik eet nu nog extra die gele M&M's en ik ga maandag denk ik wel witbrood halen, dan kan ik tussendoor misschien wat meer chocolade eten ofzo. Nu zit ik steeds nog zo vol dat ik niet zoveel meer kan eten. Ik wil niet weer zo beroerd worden als vorige week van al dat eten.
Die 2.8 kg is voor een deel vocht dus dat kan ik nu zijn 'afgevallen', want het is onmogelijk om zoveel aan te komen in één week (aldus mijn diëtist). Dus het klopt wel, Leonoor, dat ik niet zoveel zal blijven aankomen. Maar of je zo wel of niet mag denken heb ik niet zoveel aan, want als ik m'n lijn niet haal moet ik toch een week thuis blijven hoeveel ik ook heb gegeten.
Mijn bmi is nu 18.7 Ikkuh, dus dat 'valt wel mee'. En volgens mij kwam jij met jou lijstje ook niet genoeg aan las ik op je log. Ik beweeg niet meer dan normaal (kleine stukjes fietsen nog wel, maar neem wel de roltrap/lift enzo).
Dus ja, ik ga het zo maar proberen en anders vanaf dinsdag toch maar aan de fantomalt.
Bedankt iig allemaal.
Het kan idd vocht zijn en sowieso schommelt je gewicht natuurlijk...bij ons zeggen ze dat je gewich 1 a 2 kilo kan schommelen en dat dat normaal is...
Ik kom er soms idd ook niet genoeg van aan, maar ik heb nog wel snel de neiging het magerste te kiezen of minder te smeren/beleggen en veel te bewegen..
Heel veel succes iig! En je bent echt supergoed bezig!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-04-2007, 20:07
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik vroeg me eigenlijk even wat af...want er word ook wel vaak gezegd dat je stofwisseling vertraagt als je weinig eet/minder gaat eten, maar hoe zit dat dan? Want wanneer val je dan af en wanneer gaat je stofwisseling vertragen? En is dat al als je 1 dag ofzo minder eet?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 21-04-2007, 20:23
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Heeft denk ik ook te maken met heel onregelmatig eten / veel tijd ertussen? Ze zeggen toch ook dat heel regelmatig wat eten je stofwisseling juist op gang houdt?
Oud 21-04-2007, 23:04
Verwijderd
@sonho: Ik bedoelde ook niet dat je niet aan moest komen, maar wel dat je misschien morgen of overmorgen met wat je al at misschien ook gewoon weer aan zult komen. Ik vind het iig goed van je dat je het zo probeert. En ik hoop ook heel erg dat je lijf meewerkt en gewoon aankomt ed, zodat je mag blijven ed.
Oud 22-04-2007, 16:37
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Fayelinde. schreef op 19-04-2007 @ 17:39 :
Een tijdje geleden heb ik van de dokter een eetlijst meegekregen omdat ik zeer slecht at, en zeer weinig. Het probleem is dat ik me momenteel ook helemaal niet aan de lijst hou, omdat het véél te véél is. Sinds ik die eetlijst at ben ik vijf kilo aangekomen, en het is ook niet leuk om zoveel te eten, ik geniet er niet meer van.

Deze week ben ik dan weer gaan eten waar ik zin in had, en ben meteen weer een kilo afgevallen. Dit is wat ik opkan en ik heb er ook zeker genoeg mee. Ik zal eens zeggen wat ik op een dag eet.
Ontbijt:
kommetje special k (zo'n 40-50 gram) met een beetje halfvolle melk
Tussendoortje:
boterham met stroop/jam

Lunch:
2 boterhammen met stroop/jam
een stuk fruit

Tussendoortje:
een granny evergreen/granny bisc/mueslireep, een 'gezond' koekje
glas sap

Avondeten:
1 stuk vleesvervanger
halve aardappel
veel groenten

Over de gehele dag drink ik dan ook nog ongeveer 3-4 liter water. Ik dans een uurtje per dag, fiets elke dag een halfuur en ga om de dag een halfuurtje hardlopen.

Is dit goed? En als het niet goed is, wat moet ik er dan nog bij eten/weglaten? Want hiermee zit ik écht wel gevuld.
als je dat al veels te veel vind, waarvoor eet je dan niet gewoon calorierijker? neem ipv een halve aardappel.. wat gefrituurde friet met mayonaise. Neem eens een snicker tussen door ipv een gezond koekje...
Oud 22-04-2007, 16:44
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
@sonho: misschien kun je ipv fruit of sap een smoothie nemen. Met yoghurt of evt ijs. Is stuk calorierijker en vult niet extreem denk ik. En lekker ook nog.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 22-04-2007, 18:31
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Maar dat lust ik niet, en daar reageert mijn lichaam slecht op, Dennis . Ik probeer nu gewoon minder water te drinken, en eet alweer een boterham meer.
Oud 23-04-2007, 12:48
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Heeft iemand hier een eetlijst van Rintveld? Ik meende dat ooit van iemand (weet alleen niet meer wie) te lezen.. Ik zou deze wel graag willen zien namelijk.
Als ik 'm zelf wil vragen moet ik wachten tot vrijdag (en ik wil niet dat mn ouders weten dat ik die lijst heb, dat ze van me gaan verwachten dat ik er meteen mee ga beginnen ofzo).

Dus als iemand er een heeft en deze even wil pm'en/mailen, zou ik bijzonder dankbaar zijn
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 23-04-2007, 17:15
Verwijderd
Ik pm em je.
Oud 24-04-2007, 11:01
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik ben toch van plan om naar de dieetiste te gaan. Weet iemand hoe dat gaat? moet ik een verwijzing van de huisarts hebben? Wordt het vergoed door de verzekering?

Graag snel antwoord.. , ik moet namelijk over een uurtje toch naar de huisarts, dan vraag ik meteen!
__________________
Oud 24-04-2007, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 24-04-2007 @ 12:01 :
Graag snel antwoord.. , ik moet namelijk over een uurtje toch naar de huisarts, dan vraag ik meteen!
vraag het dan toch gewoon aan de huisarts die zal het antwoord op je vragen wel weten
Oud 24-04-2007, 11:21
Verwijderd
Ik geloof dat als je een verwijzing hebt, er een aantal sessies per jaar vergoed wordt maar de huisarts weet het vast beter dan ik
Oud 24-04-2007, 11:30
Verwijderd
De site van je verzekering kan je hier vaak ook heel veel over vertellen: de mijne zegt bv. dat in de basisverzekering maximaal 4 uur dieetadvisering behandeling per kalenderjaar zit (en de basisverzekering is overal gelijk, dus dit zal het bij jou ook zijn, bij mijn verzekering staat verder niets bij de aanvullende pakketten, maar dat kan bij de jouwe best anders zijn).
Oud 25-04-2007, 12:55
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
sinds gisteren ben ik nu dus officeel moeten stoppen met sporten.
ik deed fitness, vooral cardio en lichte krachttraining, mijn vraag is nu of ik veel aan zal komen doordat ik nu ben gestopt?
ik heb het wel soort van ''afgebouwd'' eerst ging ik 5 keer of vaker per week 80 minuten per keer, de laatste maanden mocht ik nog maar 2 keer, en dat was dus 2 x per week 75 minuten.

ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft,, want ik voel me behoorlijk kut over niet sporten, en meer eten.
ik denk niet dat ik er ooit vanaf kom.
ik wil wel, maar ik haat mijn dikke lichaam zo erg
__________________
zo,
Oud 25-04-2007, 23:00
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Hmz, heb volgens mij een probleempje. Ben het afgelopen half jaar bezig met afvallen, en ondertussen 10 kilo kwijt. Ik ben veel minder gaan eten en (ietsje) meer gaan bewegen. Nu met deze warme dagen eet ik nog minder dan ik al deed. Eigenlijk gewoon te weinig, dat realiseer ik me wel. Maar ik heb echt gewoon geen honger en niets smaakt me. Wel drink ik genoeg. Het probleem is nu echter dat mijn hele stoelgang vast is komen te zitten Iemand tips daarvoor?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 26-04-2007, 07:04
Verwijderd
Citaat:
justhanna schreef op 26-04-2007 @ 00:00 :
Hmz, heb volgens mij een probleempje. Ben het afgelopen half jaar bezig met afvallen, en ondertussen 10 kilo kwijt. Ik ben veel minder gaan eten en (ietsje) meer gaan bewegen. Nu met deze warme dagen eet ik nog minder dan ik al deed. Eigenlijk gewoon te weinig, dat realiseer ik me wel. Maar ik heb echt gewoon geen honger en niets smaakt me. Wel drink ik genoeg. Het probleem is nu echter dat mijn hele stoelgang vast is komen te zitten Iemand tips daarvoor?
Je kunt je eten aanlokkelijker maken door het fris te maken bv. sla en tomaten op je brood doen, friszure fruitsoorten eten, beetje fruit en citroensap door je avondeten. Sowieso is rauwkost goed, het bevat veel vezels én veel vocht. Het is ook makkelijker als je eerst eet en dan pas drinkt, dan heb je wat meer eetlust.
Voor je stoelgang kun je natuurlijk allerlei huis-tuin-keuken dingen proberen zoals gedroogde pruimen, lauw water of (niet overrijpe) kiwi's bij het ontbijt. Maar té weinig eten is ook niet goed. Zeker als je al een tijd met een dieet bezig bent heb je kans dat je je stofwisseling ermee verpest. Bovendien heb je de voedingsstoffen nodig, waarschijnlijk wat meer dan mensen die niet lijnen, omdat je minder reserve hebt.
Oud 26-04-2007, 13:18
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Is het normaal om als je 4 boterhammen eet er maar 2 te beleggen, die kale boterhammen er dan boven op liggen & doorsnijden? Ik las het op voedingscentrum als tip & merk dat ik het de laatste tijd ook (weer) zo doe.
Toen mijn anorexia er begon 'in te sluipen' deed ik het ook..
Maar vroeg me af of het normaal is?
Oud 26-04-2007, 13:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat doe ik al mijn hele leven zo, veel beleg op brood vind ik niet lekker. Maar ik doe het niet omdat ik een eetstoornis heb en kcal wil besparen, als je het daar wel om doet zou ik het niet aanraden.
Oud 26-04-2007, 13:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Als ik dubbele boterhammen maak, doe ik er wel extra beleg op, omdat ik het anders te weinig vind. Zeker voor mensen die niet fatsoenlijk met eten kunnen omgaan vind ik het heel onderverstandig om op die manier cal te willen besparen en zou ik aanraden gewoon netjes elke boterham fatsoenlijk te beleggen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-04-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 26-04-2007 @ 14:30 :
Dat doe ik al mijn hele leven zo, veel beleg op brood vind ik niet lekker.
ik heb het ook nooit anders gedaan. tenzij ik al mijn boterhammen met iets anders wilde beleggen.
maar uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer?
als je maar één boterham met confituur eet bijvoorbeeld, dan besmeer je toch één helft en plooi je hem toch dicht? niet?
dus als je er twee met confituur wil, dan besmeer je één boterham en plak je de andere ertegen, nietwaar? da's toch 'the way to do it'??
Oud 26-04-2007, 14:10
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 26-04-2007 @ 14:52 :
ik heb het ook nooit anders gedaan. tenzij ik al mijn boterhammen met iets anders wilde beleggen.
maar uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer?
als je maar één boterham met confituur eet bijvoorbeeld, dan besmeer je toch één helft en plooi je hem toch dicht? niet?
dus als je er twee met confituur wil, dan besmeer je één boterham en plak je de andere ertegen, nietwaar? da's toch 'the way to do it'??
Ja, zo doe ik het ook altijd al. Zou het gek vinden als je beide boterhammen besmeerd en dan tegen elkaar plakt, dat is onnodig...
Oud 26-04-2007, 14:10
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 26-04-2007 @ 14:52 :
da's toch 'the way to do it'??
ja jouw manier misschien. En volgens mij gaat het hier niet om hoe je je brood belegd, maar om minder caloriën binnen te krijgen en dat is nogal een vekeerde insteek als je ondergewicht/anorexia hebt.
Oud 26-04-2007, 14:42
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Mijn manier was dat ook altijd al.. Doet iedereen bij mij thuis.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 26-04-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 26-04-2007 @ 15:10 :
ja jouw manier misschien. En volgens mij gaat het hier niet om hoe je je brood belegd, maar om minder caloriën binnen te krijgen en dat is nogal een vekeerde insteek als je ondergewicht/anorexia hebt.
Maar een helft besmeren lijkt me normaal en zodoende ook normaal voor je kcal inname. Als er bv. op een eetlijst staat dat je 4 boterhammen met beleg moet eten, dan neem ik niet aan dat ze bedoelen dat je op iedere boterham beleg moet smeren alvorens ze tegen elkaar te plakken en door te snijden. Als Kleedje bang is dat ze gaat smokkelen, dan moet ze hier op gaan letten en zorgen dat ze wel genoeg beleg gebruikt voor 2 boterhammen en dus niet heel dun gaat smeren ofzo. Als ze normaal gesproken haar brood anders smeerde, dan moet ze dat maar weer gaan doen, zou ik zeggen.
Oud 26-04-2007, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-04-2007 @ 15:50 :
Maar een helft besmeren lijkt me normaal en zodoende ook normaal voor je kcal inname. Als er bv. op een eetlijst staat dat je 4 boterhammen met beleg moet eten, dan neem ik niet aan dat ze bedoelen dat je op iedere boterham beleg moet smeren alvorens ze tegen elkaar te plakken en door te snijden.
* agree *


( met de rest van de post overigens ook hoor )
Oud 26-04-2007, 15:53
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Ik smeer altijd mijn beleg dun, maar zal er dus weer op gaan letten dat ik ze igg allemaal besmeer..
De helft van je boterham besmeren vind 'mijn' dietist niet normaal, een boterham moet helemaal besmeerd worden.
Alleen valt het me op dat men er op sommige broodbeleg verpakkingen vanuit gaan dat men ongeveer 15 gram broodbeleg op brood doet.
Dit vind ik véél te veel, ik kom meestal nog niet aan 5 gram (ja, ik weeg het af & toe )
Oud 26-04-2007, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 26-04-2007 @ 16:53 :
Ik smeer altijd mijn beleg dun, maar zal er dus weer op gaan letten dat ik ze igg allemaal besmeer..
De helft van je boterham besmeren vind 'mijn' dietist niet normaal, een boterham moet helemaal besmeerd worden.
Alleen valt het me op dat men er op sommige broodbeleg verpakkingen vanuit gaan dat men ongeveer 15 gram broodbeleg op brood doet.
Dit vind ik véél te veel, ik kom meestal nog niet aan 5 gram (ja, ik weeg het af & toe )
als er staat 4 boterhammen met beleg bedoelen ze ook 4 boterhammen met 4x beleg
Oud 26-04-2007, 16:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 26-04-2007 @ 16:53 :
Ik smeer altijd mijn beleg dun, maar zal er dus weer op gaan letten dat ik ze igg allemaal besmeer..
De helft van je boterham besmeren vind 'mijn' dietist niet normaal, een boterham moet helemaal besmeerd worden.
Alleen valt het me op dat men er op sommige broodbeleg verpakkingen vanuit gaan dat men ongeveer 15 gram broodbeleg op brood doet.
Dit vind ik véél te veel, ik kom meestal nog niet aan 5 gram (ja, ik weeg het af & toe )
Dan moet je bij een dubbele boterham dus 30 gram beleg erop doen. Je wilt toch beter worden of niet?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-04-2007, 17:07
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 26-04-2007 @ 16:53 :

Alleen valt het me op dat men er op sommige broodbeleg verpakkingen vanuit gaan dat men ongeveer 15 gram broodbeleg op brood doet.
Dit vind ik véél te veel, ik kom meestal nog niet aan 5 gram (ja, ik weeg het af & toe )
Dat went echt wel en ik weet zeker dat je dat uiteindelijk ook veel lekkerder vindt dan een boterham waar maar een heel dun laagje beleg op zit
Maja het ligt natuurlijk ook een beetje aan je eigen smaak he.. Als je het teveel vindt om de hoeveelheid (dus meer kcal) ipv omdat je het teveel vindt omdat je minder beleg gewoon écht lekkerder vindt, dan ben je dus niet zo goed bezig he
Oud 26-04-2007, 17:56
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 25-04-2007 @ 13:55 :
sinds gisteren ben ik nu dus officeel moeten stoppen met sporten.
ik deed fitness, vooral cardio en lichte krachttraining, mijn vraag is nu of ik veel aan zal komen doordat ik nu ben gestopt?
ik heb het wel soort van ''afgebouwd'' eerst ging ik 5 keer of vaker per week 80 minuten per keer, de laatste maanden mocht ik nog maar 2 keer, en dat was dus 2 x per week 75 minuten.

ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft,, want ik voel me behoorlijk kut over niet sporten, en meer eten.
ik denk niet dat ik er ooit vanaf kom.
ik wil wel, maar ik haat mijn dikke lichaam zo erg
hallo??
__________________
zo,
Oud 26-04-2007, 18:08
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 26-04-2007 @ 18:56 :
hallo??
ik had je bericht wel gelezen, maar weet gewoon het antwoord er niet op. Vind het echter wel enigzins zorgwekkend dat het blijkbaar zo erg in je hoofd zit, dat als er 1 dag niemand reageert je al ongeduldig wordt...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 26-04-2007, 18:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 26-04-2007 @ 18:56 :
hallo??
Hallo! Deze post hoort hier niet, maar op psychologie.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 26-04-2007, 18:58
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 26-04-2007 @ 16:53 :
Ik smeer altijd mijn beleg dun, maar zal er dus weer op gaan letten dat ik ze igg allemaal besmeer..
De helft van je boterham besmeren vind 'mijn' dietist niet normaal, een boterham moet helemaal besmeerd worden.
Alleen valt het me op dat men er op sommige broodbeleg verpakkingen vanuit gaan dat men ongeveer 15 gram broodbeleg op brood doet.
Dit vind ik véél te veel, ik kom meestal nog niet aan 5 gram (ja, ik weeg het af & toe )
15 gram is níet teveel!! Dat is wat normaal is en dat is ook wat je leert in een kliniek...
Als je beter bent kun je natuurlijk weer je eigen gang gaan en kijken wat jij lekker vind, of je houd van dik beleg, of liever wat meer brood wil proeven. Maar nu, om van je eetstoornis af te komen is het goed om eerst normaal te leren eten.
De hoeveelheid beleg die jij gebruikt is een normale hoeveelheid boter...
En als er ope en eetlijst staat 4 boterhammen dan bedoelen ze ook : 4 boterhammen mét boter én beleg! Dus ook al maak je een tosti oid, dan doe je alsnog beide kanten besmeren en doe je er gewoon 2 plakken kaas tussen!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 26-04-2007, 18:58
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
love-THE-world schreef op 26-04-2007 @ 18:56 :
hallo??
Pm.
Oud 26-04-2007, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-04-2007 @ 15:50 :
Maar een helft besmeren lijkt me normaal en zodoende ook normaal voor je kcal inname. Als er bv. op een eetlijst staat dat je 4 boterhammen met beleg moet eten, dan neem ik niet aan dat ze bedoelen dat je op iedere boterham beleg moet smeren alvorens ze tegen elkaar te plakken en door te snijden. Als Kleedje bang is dat ze gaat smokkelen, dan moet ze hier op gaan letten en zorgen dat ze wel genoeg beleg gebruikt voor 2 boterhammen en dus niet heel dun gaat smeren ofzo. Als ze normaal gesproken haar brood anders smeerde, dan moet ze dat maar weer gaan doen, zou ik zeggen.
In de kliniek doen wij nooit boterhammen dubbel/tegen elkaar aan. Je moet gewoon 3/4 boterhammen met 3/4 x boter en beleg. Voor boter geldt 5 gram, 1 plak kaas, 2 plakken vleeswaren (ham/salami/vega worst/etc.), en normaal hagelslag, jam, pindakaas enzo. Volgens mij is dat ongeveer 15-20 gram. Thuis kan je je boterham gewoon besmeren/beleggen en dan in vier stukjes snijden, dan móet je hm wel helemaal besmeren en als je je brood meeneemt ook maar dan klap je ze dubbel. Het is even wennen, maar dat wordt aangeleerd als 'normaal', dat geldt niet voor iedereen, er zijn veel mensen die het anders doen, maar als je een eetstoornis hebt moet je dat wel zo doen (en ook op ál je brood boter, ook onder jam/appelstroop/pindakaas ed.). Ik vind het -inmiddels- eerder abnormaal om je boterhammen voor de helft te besmeren en volgens mij zijn de kcal er ook berekend dat je je boterhammen gewoon helemaal besmeerd.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #19
Bloem
500 17-08-2007 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.