Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2002, 21:16
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja hoor het is weer zover, er zijn weer van die dierenbeulen geweest die het zo leuk vonden om de hokken van een nertsenfokkerij open te zetten. Nu zijn er een helft van het aantal nertsen dus ontsnapt, en iedereen weet dus dat die nertsen die in een fokkerij zijn opgegroeid niet in het wild kunnen overleven, ze zijn dus beter af in hokken dan in een wereld waar ze niet voor hun eigen kunnen zorgen. Ik snap niet waarom die dierenbeulen het zo leuk vinden om al die nertsen de dood in te jagen door de hokken open te zetten. Kan iemand mij uitleggen waarom die mensen zoiets doms doen?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2002, 22:29
skatefamke
skatefamke is offline
ik denk dat ik wel een beetje in staat ben het uit te leggen. volgens mij hebben mensen die zoiets doen zoiets van: die nertsen gaan toch zowieso dood, ook als we ze niet loslaten.
het gaat er bij acties van bv ALF om, schade te bezorgen aan de ECHTE dierenmishandelaar (de nertsenfokker; ik zie dierenbevrijders niet als dierenmishandelaars, ze riskeren veel voor een goed doel, en denken abvsoluut WEL na over in welke mate een actie de dieren schaadt), want die krijgt hierdoor grote financiele schade. ook zijn de acties bedoeld als gebaar naar de buitenwereld, van 'hier is iets mis". denk ook dat sommige dierenbevrijders gewoon iets willen DOEN. de slogan van ALF is ook iets als "geen woorden maar daden".
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 11:29
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
ik denk dat ik wel een beetje in staat ben het uit te leggen. volgens mij hebben mensen die zoiets doen zoiets van: die nertsen gaan toch zowieso dood, ook als we ze niet loslaten.
het gaat er bij acties van bv ALF om, schade te bezorgen aan de ECHTE dierenmishandelaar (de nertsenfokker; ik zie dierenbevrijders niet als dierenmishandelaars, ze riskeren veel voor een goed doel, en denken abvsoluut WEL na over in welke mate een actie de dieren schaadt), want die krijgt hierdoor grote financiele schade. ook zijn de acties bedoeld als gebaar naar de buitenwereld, van 'hier is iets mis". denk ook dat sommige dierenbevrijders gewoon iets willen DOEN. de slogan van ALF is ook iets als "geen woorden maar daden".
Dus die ALF zijn die domme mensen? Ze zijn dus tegen dierenleed en willen de nertsenfokker te pakken nemen. En dat doen ze dan om die nertsen de dood in te jagen? Mooie dierenbeschermers zijn die van het ALF. Die zijn echt niet slim, door nertsen vrij te laten krijgt de nertsenfokker schade ja, maar dan heb je die beesjes nog erger te pakken omdat die dood gaan. Ik noem die mensen van het ALF geen dierenbeschermers maar dierenbeulen. Okee, als je de dieren wilt helpen doe het dan goed.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 00:31
skatefamke
skatefamke is offline
ik weet niet waar ik precies sta in de problematiek rondom dit. aan de ene kant snap ik de dierenbevrijders (Animal Liberation front) en aan de andere kant ben ik tegen geweld/harde actie. maar nertsen te fokken om ze daarna dood te maken voor de vacht, is zowieso dieronvriendelijk en de dieren gaan dan dood. in de natuur misschien ook, maar dan zorg je nog voor grote schade voor de nertsenfokker. in principe gaat mijn voorkeur uit naar dat laatste dan.

ALF (animal liberation front) is geen georganiseerde vereniging ofzo. iedere groep die een actie voert volgens de richtlijnen van ALF mag zeggen dat de actie door ALF gepleegd is. richtlijnen zijn bijvoorbeeld dat er geen geweld tegen mensen en dieren gebruikt mag worden en dat er goed over de actie moet zijn nagedacht qua veiligheid.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 09:41
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
ik weet niet waar ik precies sta in de problematiek rondom dit. aan de ene kant snap ik de dierenbevrijders (Animal Liberation front) en aan de andere kant ben ik tegen geweld/harde actie. maar nertsen te fokken om ze daarna dood te maken voor de vacht, is zowieso dieronvriendelijk en de dieren gaan dan dood. in de natuur misschien ook, maar dan zorg je nog voor grote schade voor de nertsenfokker. in principe gaat mijn voorkeur uit naar dat laatste dan.

ALF (animal liberation front) is geen georganiseerde vereniging ofzo. iedere groep die een actie voert volgens de richtlijnen van ALF mag zeggen dat de actie door ALF gepleegd is. richtlijnen zijn bijvoorbeeld dat er geen geweld tegen mensen en dieren gebruikt mag worden en dat er goed over de actie moet zijn nagedacht qua veiligheid.
Ja het is ook zielig om die diertjes daarom alleen te fokken, maar in die hokken hebben ze nog water en eten, als ze vrij zijn verhongeren ze.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:07
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef:
ik weet niet waar ik precies sta in de problematiek rondom dit. aan de ene kant snap ik de dierenbevrijders (Animal Liberation front) en aan de andere kant ben ik tegen geweld/harde actie. maar nertsen te fokken om ze daarna dood te maken voor de vacht, is zowieso dieronvriendelijk en de dieren gaan dan dood. in de natuur misschien ook, maar dan zorg je nog voor grote schade voor de nertsenfokker. in principe gaat mijn voorkeur uit naar dat laatste dan.

ALF (animal liberation front) is geen georganiseerde vereniging ofzo. iedere groep die een actie voert volgens de richtlijnen van ALF mag zeggen dat de actie door ALF gepleegd is. richtlijnen zijn bijvoorbeeld dat er geen geweld tegen mensen en dieren gebruikt mag worden en dat er goed over de actie moet zijn nagedacht qua veiligheid.
Ik ben er ook niet voor dat dieren alleen maar om hun vacht worden gefokt. Maar als ze afgemaakt worden om hun vacht gebeurd dat in 1 keer en merken ze er bijna niets van. Als ze worden vrijgelaten door "dierenbevrijders" verhongeren ze langzaam en lijden ze meer dan dat ze niet vrijgelaten zouden zijn. Ik denk dus dat het beter is om ze niet vrij te laten. Je kunt beter de nertsenhouders op een normale manier de kans geven om op een andere bedrijftak over te schakelen en te stoppen met de nertsenhouderij. Maar dat moet wel op een normale manier omdat de nertsenhouderij hun bron van inkomsten is en het veel geld kost om over te schakelen op iets anders. Als je de nertsenhouderij zomaar zou verbieden vallen hun inkomsten weg terwijl de nertsenhouders ook vaak een gezin hebben waar ze voor moeten zorgen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 20:16
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
heel simpel, als je 1 keer die nertsen loslaat die dan allemaal sterven heeft de fokker zoveel financiele schade opgelopen dat ze nooit meer nieuwe nertsen kan kopen. anders zouden er voor een nog veel langere tijd nersten gekocht of gefokt worden om vervolgens te leven in hokken en dan te sterven.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
heel simpel, als je 1 keer die nertsen loslaat die dan allemaal sterven heeft de fokker zoveel financiele schade opgelopen dat ze nooit meer nieuwe nertsen kan kopen. anders zouden er voor een nog veel langere tijd nersten gekocht of gefokt worden om vervolgens te leven in hokken en dan te sterven.
Ja, maar die nertsenfokker heeft ook vaak een gezin om voor te zorgen. Moeten die in financiële problemen komen omdat jij het er niet mee eens bent dat hij nertsen fokt. (voor de rest van het verhaal zie mijn andere reply in dit topic)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 12:57
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
ABgirl schreef:


Ja, maar die nertsenfokker heeft ook vaak een gezin om voor te zorgen. Moeten die in financiële problemen komen omdat jij het er niet mee eens bent dat hij nertsen fokt. (voor de rest van het verhaal zie mijn andere reply in dit topic)
Ja ik ben het met je eens, het is zielig voor de nersten okee. Maar ook voor het gezin zelf. Als het ALF zo veel om dieren geeft, waarom geven ze dan niet om de mensen? Dat zijn ook dieren.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja ik ben het met je eens, het is zielig voor de nersten okee. Maar ook voor het gezin zelf. Als het ALF zo veel om dieren geeft, waarom geven ze dan niet om de mensen? Dat zijn ook dieren.
Ja, dat is juist wat ik probeer uit te leggen. Die mensen van het ALF zien om de één of andere reden niet in dat ze met hun acties ook mensen in de problemen brengen die daar eigenlijk helemaal niet voor gekozen hebben, zoals bijvoorbeeld de kinderen van een nertsenfokker
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:31
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
ABgirl schreef:

Ja, dat is juist wat ik probeer uit te leggen. Die mensen van het ALF zien om de één of andere reden niet in dat ze met hun acties ook mensen in de problemen brengen die daar eigenlijk helemaal niet voor gekozen hebben, zoals bijvoorbeeld de kinderen van een nertsenfokker
Ja dat heb je ook nog es de kinderen. Het is gewoon dom, ze moeten ze gewoon met rust laten of iets verzinnen wat niemand schaad. Ja ze moeten die nertsen overkopen en die in een natuurgebied uitzetten waar ze gevoerd worden, en dan betalen ze die nertsenfokker een mooie prijs zodat hij niet Failliet raakt. Zo dan is iedereen tevreden.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:32
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja ik ben het met je eens, het is zielig voor de nersten okee. Maar ook voor het gezin zelf. Als het ALF zo veel om dieren geeft, waarom geven ze dan niet om de mensen? Dat zijn ook dieren.
Mensen die een geweten hebben en het vervolgens niet gebruiken worden door ALF niet als dieren gezien die beschermd moeten worden.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef:


Mensen die een geweten hebben en het vervolgens niet gebruiken worden door ALF niet als dieren gezien die beschermd moeten worden.
Maar waarom zouden nertsenhouders geen geweten hebben? Het is voor hen gewoon een bedrijfstak waar zij de kost mee verdienen en dat heeft er niets mee te maken dat ze niet van dieren zouden houden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 09:28
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
ABgirl schreef:


Maar waarom zouden nertsenhouders geen geweten hebben? Het is voor hen gewoon een bedrijfstak waar zij de kost mee verdienen en dat heeft er niets mee te maken dat ze niet van dieren zouden houden.
Je geeft zelf al antwoord op de vraag...
Nerstenhouderijen is niet géwoon een bedrijfstak, je werkt met dieren (levende wezens). Waar je met mensen werkt moet je de rechten van die mensen nakomen. Waarom werkt dat niet zo met dieren?
Als je een paard een steen tegen z'n hoofd gooit is het dierenmishandeling, en schreeuwt iedereen moord en brand.
Als je een nerts killt voor zo iets idioots als een jas of sierrandje aan een onderbroek mág het ineens...
Zij zien en behandelen levende wezens niet als levende wezens maar als producten, en daarmee overschrijden ze een moraal die voor ALF bepalend is of iemand wel of geen geweten heeft...

Als ze van dieren zouden houden zouden ze ze niet voor zoiets idioots als d'r velletje doden....kom op nou...we hebben zat alternatieven.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 09:37
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Overigens...ik suggereer niet dat ik voorstander van ALF ben...

Om met m'n eigen mening te reageren; neh, het bevrijden van nertsen kan ik absoluut niet zien als dierenmishandeling. Het houden van nersten wel, daarentegen.
Normaal zou ik gezegd hebben: speel het via de regering en via dierenréchtenorganisaties om iets tegen nersenfokkerijen te doen. Je kan elke fokkerij wel financieel treffen door hun nertsjes te bevrijden, maar imho overschrijdt je daarmee weer een andere moraal, namelijk dat hele gezinnen zonder inkomen komen te zitten.
Alleen nu met die pro-nertsenfokkerij-regering weet ik niet meer wat ik moet zeggen...no way dat die bedrijven binnenkort afgeschaft gaan worden.
Leek me veel beter, fokkerijen moeten stoppen, krijgen financiele vergoeding voor de investeringen die ze de afgelopen twee jaar hebben gedaan, met een redelijke startpremie om iets in de biologische sector of wat dan ook te gaan doen...iedereen blij.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 13:18
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja ze moeten die nertsen overkopen en die in een natuurgebied uitzetten waar ze gevoerd worden, en dan betalen ze die nertsenfokker een mooie prijs zodat hij niet Failliet raakt.
...en wat doet die nerstenfokkerij vervolgens met dat geld? Nieuwe baby-nertsen kopen en verder fokken....
Zolang nertsenfokken niet verboden wordt is de enige manier om iets voor die nertsen te betekenen irritante acties houden bij winkels die bont verkopen om de consument te overtuigen of de fokkerij financieel treffen door de nertsen te bevrijden.
Bont voor dieren doet het eerste, ALF het tweede, en alle twee krijgen ze kritiek.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef:
Maar waarom zouden nertsenhouders geen geweten hebben? Het is voor hen gewoon een bedrijfstak waar zij de kost mee verdienen en dat heeft er niets mee te maken dat ze niet van dieren zouden houden.
Hetzelfde geldt voor huurmoordenaars...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 14:09
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Hetzelfde geldt voor huurmoordenaars...

precies, een mens KIEST voor in welke bedrijfstak gewerkt wordt en als iemand kiest om nersten te fokken, dan is zoiemand het dus eens met het dierenleed wat daarmee gepaard gaat. in de ogen van ALF en in mijn ogen had zo iemand maar op een eerlijke manier zijn brood moeten gaan verdienen. nersten fokken is een keuze en je kan er ook voor kiezen om het niet te doen.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2002, 21:18
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Nou ik zag vandaag weer een paar nertsen die vrijgelaten waren. Eentje die dood was, platgereden. En een ander, nog levend in een tuin bij iemand.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 21:50
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Nou ik zag vandaag weer een paar nertsen die vrijgelaten waren. Eentje die dood was, platgereden. En een ander, nog levend in een tuin bij iemand.
alle beesten kunnen worden platgereden, dat is niet per definitie oorzaak van het niet gewend zijn aan in het wild zijn van die nertsen.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 09:15
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
skatefamke schreef:


alle beesten kunnen worden platgereden, dat is niet per definitie oorzaak van het niet gewend zijn aan in het wild zijn van die nertsen.
Ja en? Als die nertsen niet vrij waren gelaten waren ze nu ook niet platgereden.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 10:58
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja en? Als die nertsen niet vrij waren gelaten waren ze nu ook niet platgereden.
dus in feite moeten we gewoon ALLE wilde beesten in kooitjes zetten, zodat ze geen risico lopen platgereden te worden?!?!
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:10
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja hoor het is weer zover, er zijn weer van die dierenbeulen geweest die het zo leuk vonden om de hokken van een nertsenfokkerij open te zetten.
Als je er niks van af weet, bemoei je er dan ook niet mee...
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:50
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Als je er niks van af weet, bemoei je er dan ook niet mee...
Ze hebben dat in mijn regio al 3 keer gedaan dus ik weet er wel wat van af.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 16:55
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
skatefamke schreef:


dus in feite moeten we gewoon ALLE wilde beesten in kooitjes zetten, zodat ze geen risico lopen platgereden te worden?!?!
Heb ik het over wilde dieren gehad? Nee, ik heb het over de de nertsen gehad die hun hele leven lang in zo'n kooitje zitten.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 18:58
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Heb ik het over wilde dieren gehad? Nee, ik heb het over de de nertsen gehad die hun hele leven lang in zo'n kooitje zitten.
wilde dieren worden ook heel vaak doodgereden. vind je dat niet erg en bij nersen wel?
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:59
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
skatefamke schreef:


wilde dieren worden ook heel vaak doodgereden. vind je dat niet erg en bij nersen wel?
Heb ik ooit gezegd dat ik het niet erg vond? Ik vind het van allebij erg ja.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:10
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Heb ik ooit gezegd dat ik het niet erg vond? Ik vind het van allebij erg ja.
"bij nertsen geef je hun vrijheid de schuld van het overreden worden. bij wilde en niet wilde dieren vind je overreden worden even erg. conclusie: dieren moeten niet meer vrij leven?"

zo ging mijn redenering toen ik las wat je typte.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:11
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja en? Als die nertsen niet vrij waren gelaten waren ze nu ook niet platgereden.
Nee, dan waren ze nu ongeveer gevild...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:14
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
extinction schreef:


Nee, dan waren ze nu ongeveer gevild...
ook ja........

(niet leuk natuurlijk, maar wel een grappige opmerking)
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja en? Als die nertsen niet vrij waren gelaten waren ze nu ook niet platgereden.
Ja en? Als die fokkers die nertsen niet fokten om er jassen van te maken, waren ze ook niet vrijgelaten, waren ze ook niet platgereden.

Zo kan je wel blijven doorgaan he?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:14
skatefamke
skatefamke is offline
voor mij klinkt het heel onlogisch dat iemand het doodrijden van nertsen buiten heel zielig vindt, terwijl daar een kleinere kans op is dan het villen van nertsen uit kooien (100% kans).
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:24
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef:
voor mij klinkt het heel onlogisch dat iemand het doodrijden van nertsen buiten heel zielig vindt, terwijl daar een kleinere kans op is dan het villen van nertsen uit kooien (100% kans).
Dat gaat er bij mij ook niet helemaal in nee...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 09:07
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Volgens men hebben jullie een verkeerd beeld van men, als je nou eens de allereerste topic doorleest dan weet je waar het eigelijk over gaat. Tuurlijk vind ik het zielig dat die beesjes alleen maar in hokken leven en daarna worden gedood. Maar wat ook zielig is dat als ze worden losgelaten dan gaan die beesjes alsnog dood en mischien nog wel op een onprettigere dood. En dan hebben die fokkers en zijn gezin ook nog es problemen. En dat wou ik laten zien dat ik dat ook zielig vond.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:05
Verwijderd
Wat skatefamke ook al zei... als ze worden vrijgelaten is het niet 100% zeker dat ze dood gaan. Als ze opgesloten zitten is dat wel 100% zeker.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:12
skatefamke
skatefamke is offline
...... en met mensen die nertsenfokken ga ik geen medelijden hebben. het enige punt waar ik wat mee zit is eventuele kinderen van de nerstenfokker, want die kunnen er niks aan doen dat pappie en mammie zo'n oneerlijk beroep hebben uitgekozen.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2002, 17:07
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Wat skatefamke ook al zei... als ze worden vrijgelaten is het niet 100% zeker dat ze dood gaan. Als ze opgesloten zitten is dat wel 100% zeker.
Dan gaan ze wel zeker 100% dood, want die beesjes hebben nooit geleerd om voor hun zelf te zorgen, dus ze zullen verhongeren.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 17:37
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Dan gaan ze wel zeker 100% dood, want die beesjes hebben nooit geleerd om voor hun zelf te zorgen, dus ze zullen verhongeren.
Even een knullige opmerking tussendoor: Je gaat altijd voor 100 % dood, je kan niet voor 50% dood gaat, dan leeft je ene been zeker nog wel, en je andere niet meer.... *maar ik snap wat je bedoelt hoor* (sorry).

ehm, er bestaat een nerstenopvang, dus als een nerts geluk heeft komt ie daar terecht. De kans op overleven in het wild is wel zeker groter dan de kans op overleven in een nertsenfokkerij...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 01:55
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Wie zegt dat die beesten niet voor zichzelf kunnen zorgen? ooit van instinct gehoord? Okee, ze zullen et slechter doen dan de wilde nertsen, maar bij voorbaat dood zijn ze niet..al zullen dr wel veel sterven..

En dat ze gefokt zijn zoals huisdier (al is hun lot wat anders) zegt ook nix, want in grote delen van de Randstad zitten verwilderde parkieten..deze zijn ooit ontsnapt en hebben al jaren en jaren overleefd.

Als ik nu een tam konijn loslaat, zegt zijn instinct hem dat ie een hol moet graven..en eten vinden ze ook wel...en ook dat konijn heeft van zn moeder geleerd hoe hij eten uit zn bakje moet krijgen en hoe zn drinkfles werkt...maar toch overleeft hij et wel in et wild...

En de familie van zo'n fokker kan mij persoonlijk aan me reet roesten..dat is et risico van et vak...

Et loslaten is wel een foute move, maar et gebaar is goed...nertsenbond is volledig overbodig, en iedereen in mijn buurt die dat draagt kan een ram voor zn kop krijgen..al is et de koningin!
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 07-08-2002 om 01:58.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:17
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
extinction schreef:


Even een knullige opmerking tussendoor: Je gaat altijd voor 100 % dood, je kan niet voor 50% dood gaat, dan leeft je ene been zeker nog wel, en je andere niet meer.... *maar ik snap wat je bedoelt hoor* (sorry).

ehm, er bestaat een nerstenopvang, dus als een nerts geluk heeft komt ie daar terecht. De kans op overleven in het wild is wel zeker groter dan de kans op overleven in een nertsenfokkerij...
Er bestaat een nertsenopvang? Waar dan? Of moet die nerts die nog nooit van een nertsenopvang heeft gehoord maar ff de trein nemen en daar aankloppen en vragen of ie daar mag logeren?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:44
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Er bestaat een nertsenopvang? Waar dan? Of moet die nerts die nog nooit van een nertsenopvang heeft gehoord maar ff de trein nemen en daar aankloppen en vragen of ie daar mag logeren?
-zinloze opmerking-
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:49
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Waar ik wel mee zit is dat vrijgelaten nertsen meestal teruggevonden worden door de eigenaar van de fokkerij zelf, die vaak hele zoekacties op touw zet om z'n beestjes terug te krijgen.
Nertsen leven in families, en bij het terugzetten in kooien ziet de fokker niet meer welke nertsen bij elkaar horen, waardoor vaak rivalen in één hok worden gezet (per ongeluk), en er gevechten uitbreken. Het duurt vaak heel lang (maanden) voordat die nertsen weer rustig zijn....
Hmmmm, en dan is de situatie alleen nóg maar slechter dan het eerst was...
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Dan gaan ze wel zeker 100% dood, want die beesjes hebben nooit geleerd om voor hun zelf te zorgen, dus ze zullen verhongeren.
Zoals al gezegd is: instinct.
Jij bent ook gewend dat er voor je gezorgd wordt enz. maar als je een beetje normaal in elkaar zit (wat ik na je reacties betwijfel) en je komt er alleen voor te staan, weet je je ook wel te redden, net als die nertsen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 15:35
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Zoals al gezegd is: instinct.
Jij bent ook gewend dat er voor je gezorgd wordt enz. maar als je een beetje normaal in elkaar zit (wat ik na je reacties betwijfel) en je komt er alleen voor te staan, weet je je ook wel te redden, net als die nertsen.
Waarom is nou dan het merendeel verhongerd??? Die nertsenfokkerij stond aan de rand van een groot bos. Vertel maar es...
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Waarom is nou dan het merendeel verhongerd??? Die nertsenfokkerij stond aan de rand van een groot bos. Vertel maar es...
Omdat jij een irritant mannetje bent
Tuurlijk, ze zullen niet allemaal voedsel kunnen vinden. Maar je zegt het zelf: het MERENDEEL. Dus niet allemaal, en ik ben heel blij dat die paar (al zijn het er 2) die het overleefd hebben, dat die nu niet als jas eindigen!!!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:21
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Omdat jij een irritant mannetje bent
Tuurlijk, ze zullen niet allemaal voedsel kunnen vinden. Maar je zegt het zelf: het MERENDEEL. Dus niet allemaal, en ik ben heel blij dat die paar (al zijn het er 2) die het overleefd hebben, dat die nu niet als jas eindigen!!!
Ja ik hoop ook dat ze het overleven, behalve als ze dan nie weer 2 kippen gaan doodbijten. En ook nog es 5 tamme konijnen.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja ik hoop ook dat ze het overleven, behalve als ze dan nie weer 2 kippen gaan doodbijten. En ook nog es 5 tamme konijnen.
Tsja, dat is ook niet leuk nee, maar 't is de natuur: eten of gegeten worden (of er wordt een jas van je gemaakt )
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:14
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:


Tsja, dat is ook niet leuk nee, maar 't is de natuur: eten of gegeten worden (of er wordt een jas van je gemaakt )
Ja dah slaat ook nergens op, waarom jassen maken van die beesjes. Als we nou es met z'n alle gewoon katoen en zo gaan dragen, en al die rijken stinkerd maar nepbont laten dragen, das toch veel beter.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 11:51
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja dah slaat ook nergens op, waarom jassen maken van die beesjes. Als we nou es met z'n alle gewoon katoen en zo gaan dragen, en al die rijken stinkerd maar nepbont laten dragen, das toch veel beter.
Haha, en natuurlijk ook alle-niet-rijke stinkerds, die ook graag bont willen dragen, die kunnen dan ook gewoon nepbont dragen.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 15:00
skatefamke
skatefamke is offline
maar er bestaat ook nog zoiets als leer. ik zelf gebruik geen leer, maar veel mensen zien leer toch als iets naders dan bont, terwijl het ook afkomstig is van dieren en er dieren voor doodgemaakt moeten worden.

misschien een beetje off-topic, maar jah, moest dr aan denken...
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Dierenmishandeling
Cookie
66 23-11-2005 16:32
Flora & Fauna Waarom is paardrijden dierenmishandeling?
Eend
85 29-01-2005 07:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Forensisch Onderzoek Dierenmishandeling
Riconoscente
23 17-06-2003 14:45
Flora & Fauna suikerpoepen is dierenmishandeling
Sjaantjuh
48 10-06-2003 10:49
Flora & Fauna Aanzetten tot dierenmishandeling
AlopiA
6 20-09-2002 07:57
Flora & Fauna huisdieren = dierenmishandeling
dierenliefhebster
114 31-07-2002 00:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.