Oud 29-10-2012, 21:21
Verwijderd
Ik vraag me al een tijdje iets af over deze situatie:



Als je in dit geval achter een brommobiel (zo'n 45-karretje) zit, mag je die dan inhalen of niet?

Mijn redenering is dat het tractor-symbool gebruikt wordt voor een bepaalde snelheid. Tractors gaan 45km of minder per uur, die karretjes idem. Huifkarren gaan nog trager. Mij lijkt dat je iets dat trager gaat dan een tractor dan ook wel mag inhalen. Of staat dit symbool echt alleen voor tractors en pech als je iets anders tegenkomt?

Ik kan me echt niet herinneren dat ik dit ooit in mijn theorieboeken ben tegengekomen, laat staan tijdens de praktijklessen. Ik heb de situatie een tijd terug eens gehad en ik heb de brommobiel ingehaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2012, 22:11
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
In Nederland is de wettelijke maximumsnelheid voor tractoren 25 km/u - wat ze in de praktijk rijden is misschien een ander verhaal

En nee, het passeren van een brommobiel bij een doorgetrokken streep of dat type bord (F1) is niet toegestaan. Brommobielen moet je dan zien als een 'gelijkwaardige bestuurder' van een andere orde als tractoren. Ik geloof dat als het ook voor een brommobiel moet gelden, dat apart erbij moet staan. Brommobielen mogen ook op provinciale wegen komen die voor tractoren zijn afgesloten.
Een tractor inhalen mag officieel trouwens ook niet als dat onderbord ontbreekt, hoewel een agent er niet per se moeilijk over hoeft te doen als het toch op een veilige en overzichtelijke manier gebeurd. Maar een inhaalverbod is meestal niet voor niets op een bepaald punt ingesteld.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 22:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De tractor staat voor motorvoertuigen die niet sneller mogen rijden dan 25 km/h. De brommobiel valt daar niet onder, dus die mag niet worden ingehaald.

Edit: Oh, KIET was sneller
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 22:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ja Maar mijn post is wel een beetje een chaos geworden omdat ik halverwege pas weer herinnerde van 'o ja, dat uitzonderingenbord ging het eigenlijk om en niet puur het F1-bord' en toen de boel moest gaan aanvullen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 01:08
Verwijderd
Ik dacht dat tractoren in verschillende categorieën vallen? 15-25-50?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 01:32
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Niet in Nederland, daar vallen ze enkel onder de categorie landbouwvoertuig En die zijn gebonden aan een maximum van 25 km/u.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 14:48
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Mooi dat de meeste gewoon '40' of '60' achterop hebben staan, en dus ook die snelheid rijden
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 16:40
Verwijderd
Ja, daardoor dacht ik dus dat die onderverdeeld waren, door die bordjes met snelheid achterop.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.