Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2013, 18:19
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 20-08-2022 om 01:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2013, 15:18
Verwijderd
Topic kan dicht, ik ben voor de optie hierboven gegaan .
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En is het ook gelukt met Windows 7, daar ben ik wel benieuwd naar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:19
Verwijderd
Ik krijg de laptop morgen binnen maar ik ben momenteel niet thuis, dus dat kan ik op z'n vroegst donderdag pas gaan proberen. Ik heb er echter wel vertrouwen in dat ik gewoon de harde schijf kan formatteren en er Windows 7 op kan zetten.

Ik heb ook nog iets gevonden over dat bepaalde merken (En Windows 8 Pro) de mogelijkheid bieden te downgraden naar Windows 7. Ik zal eerst nog even uitzoeken of mijn laptop die functie ook aanbiedt.

Ik laat nog weten of (en hoe) het gelukt is!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik denk niet dat je laptop die "functie" heeft, maar volgens mag je gratis downgraden naar Win 7 als je Win 8 hebt. Volgens mij is er verder geen verschil tussen desktop en laptopversies; zolang je alle bijbehorende drivers e.d. maar bij de hand hebt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:26
Verwijderd
Citaat:
maar volgens mag je gratis downgraden naar Win 7 als je Win 8 hebt.
Ik hoop dat dit inderdaad het geval is, tot nu toe vond ik dat je alleen gratis zou kunnen downgraden met Windows 8 Pro en als je een gewone versie van Windows 8 zou hebben dat je dan eerst een nieuwe versie van Windows 7 zou moeten aanschaffen.

Maar goed, we zullen zien
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
oh wacht, dat kan idd kloppen dat het alleen voor Win 8 pro geldt. Heb je zelf geen Win 7 schijfje meer liggen?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:39
Verwijderd
Citaat:
oh wacht, dat kan idd kloppen dat het alleen voor Win 8 pro geldt. Heb je zelf geen Win 7 schijfje meer liggen?
Ik geloof dat ik nog wel ergens Windows 7 heb liggen ja, en anders zijn er nog genoeg methodes om het alsnog voor elkaar te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 21:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Daar twijfel ik niet aan
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 21:32
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Van Windows 8 naar windows 7 kan je niet downgraden met databehoud.
Wil je naar naar 7 dan moet je de boel leeghalen en alles opnieuw installeren.
(raad je dan wel ff aan om nog ff een diskimage te maken van de bestaande windows 8 installatie)

Normaal gesproken zou ik iemand een downgrade niet adviseren, maar wanneer je naar de opleiding dat de ts gaat volgen en de prestaties van de twee besturingsystemen vergelijkt, dan zou ik ook voor de "downgrade" gaan.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 22:02
Verwijderd
Ik heb zojuist Windows 8 verwijderd en met succes Windows 7 erop gezet. Enkele dingen waar ik tegenaan liep tijdens het installeren:

- Windows 7 kon eigenlijk niet geïnstalleerd worden op mijn harde schijf vanwege de gpt-partition style. Dit kon ik oplossen door alle partities te verwijderen en daarna één nieuwe aan te maken.

- De bijgeleverde cd bevatte alleen drives voor windows 8, dus ik moest eerst uitvinden welke netwerk adapter er in de laptop zat en daar op een andere pc drivers voor downloaden. Vervolgens kon ik met Uniblue DriverScanner vrij snel de overige drivers installeren.

- Uiteindelijk moest ik alleen nog een ATK package van de Asus website downloaden zodat de fn knop op mijn toetsenbord weer functioneel was.

Tot nu toe lijkt alles normaal te werken met Windows 7
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.