Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 20:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sitia schreef op 14-03-2004 @ 21:18:
Heeyheey!!

K ben nu 2 weken aan de pil --> Diane 35.

Mijn vraag is nu, kan het zijn dat je van deze pil de eerste tijd meer puistjes krijgt? Eerst had k er niet zo heel veel, gemiddeld denk ik, maar nu heb k er wat meer last van, terwijl de pil juist tegen puistje zou werken.

En mn 2de vraag, nadat k onder de zonnebank ben geweest, had k een bruinere vlek op mn buik, komt dit ook van de pil?

Alvast bedankt!!
Vraag 2 weet ik niet, hoewel ik het wel raar zou vinden.
Maar vraag 1: ik had dat ook. Heel m'n rug zat in eens helemaal onder de puistjes. Maar na een week ofzo ging het weg en sindsdien heb ik veel minder last van puistjes. Blijkbaar moest alles er eerst uit voor het kon verminderen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 15-03-2004, 14:23
floortje1985
floortje1985 is offline
Hay, ik heb weer eens een leuk vraagstuk!

Over ongeveer 6 weken ga ik naar mn vriendje die in Engeland woont.
Maar ik was gestopt met de pil, en over gestapt naar een ander.
En je moet dan dus beginnen op dag 1-5 van je ongesteld zijn zeg maar.
Alles leuk en aardig, maar ik zou dan mijn 2e stopweek zeg maar precies hebben in de week dat ik naar mn vriendje ga!

Nou heb ik voor mezelf twee opties!

1. Nu beginnen.. en dan de eerste keer een week doorslikken, zodat ik die tweede stopweek een week later zou hebben.

2. Volgende maand beginnen, maar mezelf kennende vertrouw ik de pil nog niet helemaal dan zeg maar (of is dat raar/overbodig!)

En ik vroeg me af of je ook gewoon op een willekeurige dag kan beginnen.. terwijl je dus niet ongesteld bent!

Ik hoop dat iemand kan zeggen welke optie beter is!

Daaank!!
Oud 15-03-2004, 15:09
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Yot, ik ga er misschien toch ook maar aan geloven.
Ik heb nooit eerder deze piltopic bekeken (en eerlijk gezegd vind ik hem ook veel lang om nu door te gaan zitten spitten)

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en hij heeft mij voorgesteld om de pil te gaan slikken. NIET voor anticonceptie (dat heb ik niet nodig, nu niet en ook niet voor in de toekomst because; i aint straight ) Maar voor mijn hele vage ongesteldheidsperiodes (en de heftigheid daarvan)

Maar ik ben dus erg bang dat ik daar veel van aankom. Hijzelf zei heel luchtig; mwah, hoogstens 1 kilo (en dat heb je ook nodig want je bent nu nog iets te licht) hola. Als het zo is, dan kan ik het natuurlijk gewoon nemen. toch

Ik heb nu twee weken om er over na te denken.
Hoe werkt de pil? Moet je die elke dag nemen en dan wordt je niet ongesteld? En zodra je ermee stopt wordt je het weer? ( ik kan natuurlijk ook hier kijken, maar op die site van leonoor; anticonceptie.nl , die heb ik niet nodig. )

Ik ben benieuwd. Ik ben eigenlijk tegen de pil (en elke andere vorm van pillen. maar dat daargelaten)
Wat zijn jullie ervaringen met de pil tegen menstruatie perikelen?

Groetjes,
Snow White
__________________
BE the *miracle* !
Oud 15-03-2004, 15:15
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Snow White schreef op 15-03-2004 @ 16:09:
Yot, ik ga er misschien toch ook maar aan geloven.
Ik heb nooit eerder deze piltopic bekeken (en eerlijk gezegd vind ik hem ook veel lang om nu door te gaan zitten spitten)

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en hij heeft mij voorgesteld om de pil te gaan slikken. NIET voor anticonceptie (dat heb ik niet nodig, nu niet en ook niet voor in de toekomst because; i aint straight ) Maar voor mijn hele vage ongesteldheidsperiodes (en de heftigheid daarvan)

Maar ik ben dus erg bang dat ik daar veel van aankom. Hijzelf zei heel luchtig; mwah, hoogstens 1 kilo (en dat heb je ook nodig want je bent nu nog iets te licht) hola. Als het zo is, dan kan ik het natuurlijk gewoon nemen. toch

Ik heb nu twee weken om er over na te denken.
Hoe werkt de pil? Moet je die elke dag nemen en dan wordt je niet ongesteld? En zodra je ermee stopt wordt je het weer? ( ik kan natuurlijk ook hier kijken, maar op die site van leonoor; anticonceptie.nl , die heb ik niet nodig. )

Ik ben benieuwd. Ik ben eigenlijk tegen de pil (en elke andere vorm van pillen. maar dat daargelaten)
Wat zijn jullie ervaringen met de pil tegen menstruatie perikelen?

Groetjes,
Snow White
je hebt dan geen anticonceptie nodig, maar de pil is een anticonceptiepil, dus je kan best op die site kijken...

verder weet ik niet welke pil je krijgt...er zijn hele lichte pillen, zoals Yasmin, daar vallen sommige vrouwen zelfs van af...
Je kan wel aankomen van de pil (door de pil hou je meer vocht vast), maar dat verschilt per pil en lichaam...
en als je toch te licht bent maakt het toch niet heel veel uit?

je slikt de pil 21 dagen, dan een week niet (hierin krijg je een soort van menstruatie...het is niet echt een menstruatie maar een onttrekkingsbloeding). je kan ook de pil doorslikken, dan wordt je niet ongesteld, maar kan je wel doorbraakbloedingen krijgen...

maar ik neem toch aan dat je dokter toch wel heeft uitgelegd hoe de pil werkt?
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 15-03-2004, 17:09
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 15-03-2004 @ 16:15:
je hebt dan geen anticonceptie nodig, maar de pil is een anticonceptiepil, dus je kan best op die site kijken...

verder weet ik niet welke pil je krijgt...er zijn hele lichte pillen, zoals Yasmin, daar vallen sommige vrouwen zelfs van af...
Je kan wel aankomen van de pil (door de pil hou je meer vocht vast), maar dat verschilt per pil en lichaam...
en als je toch te licht bent maakt het toch niet heel veel uit?

je slikt de pil 21 dagen, dan een week niet (hierin krijg je een soort van menstruatie...het is niet echt een menstruatie maar een onttrekkingsbloeding). je kan ook de pil doorslikken, dan wordt je niet ongesteld, maar kan je wel doorbraakbloedingen krijgen...

maar ik neem toch aan dat je dokter toch wel heeft uitgelegd hoe de pil werkt?
Ok dankje voor de info!
Ehm neej; de dokter heeft niet verteld hoe de pil werkt. Hij heeft het ook tussen neus en lippen door tegen me gezegd van ; je kunt hem gaan slikken al je wilt.
Ik heb niet meteen vragen kunnen stellen. dus zat ik een beetje onwetend te wezen.
Maar dit helpt al een stuk!

Enneh. zo makkelijk is het niet voor mij om 'zomaar' aan tekomen. (als ex-eetgestoorde )
__________________
BE the *miracle* !
Oud 16-03-2004, 12:45
regardless
Avatar van regardless
regardless is offline
hebben jullie ook dat sinds je de pil gebruikt je libido 0.0 is?
Oud 16-03-2004, 13:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
regardless schreef op 16-03-2004 @ 13:45:
hebben jullie ook dat sinds je de pil gebruikt je libido 0.0 is?
Toen ik begon met de pil, had ik daar weinig van gemerkt, moet ik zeggen. Merk wel dat ik na 8 jaar de pil te hebben gebruikt mijn libido gestegen is nu ik gestopt ben met de pil.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-03-2004, 14:01
regardless
Avatar van regardless
regardless is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-03-2004 @ 14:48:
Toen ik begon met de pil, had ik daar weinig van gemerkt, moet ik zeggen. Merk wel dat ik na 8 jaar de pil te hebben gebruikt mijn libido gestegen is nu ik gestopt ben met de pil.
Ik heb er namelijk behoorlijk last van. Ik had het eerst ook niet door, maar toen ben ik eens een maand gestopt omdat ik dacht dat ik hoofdpijn van de pil kreeg en toen nou laten we zeggen dat mijn libido elke dag wel heeeeel hoog was haha.
En nu gewoon niet.
vet kut.
ik wil neuken!
Oud 16-03-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
regardless schreef op 16-03-2004 @ 13:45:
hebben jullie ook dat sinds je de pil gebruikt je libido 0.0 is?
ik niet, maar het is een soms voorkomende bijwerking ja, kijk maar in de bijsluiter. Het helpt dan meestal wel om een andere (lichtere) pil te gaan gebruiken. Gewoon eens aan je huisarts vragen .

@ Snow White:
Je kunt door de pil 1 of 2 kilo aankomen in de eerste drie maanden doordat je lichaam zich aanpast aan de nieuwe hormoonconcentratie, maar daarna hoort het stabiel te zijn. Het kan wel gebeuren dat je meer trek krijgt door de pil en dus meer gaat eten, en dan kom je ook wel aan, natuurlijk .

Hoe de pil helemaal precies werkt weet ik niet, maar als gewoon je 3 weken slikt en dan 1 week niet (zoals de bedoeling is), dan komt het er op neer dat je in die derde week menstrueert, maar dan niet zoals bij een 'echte' menstruatie, maar anders, waardoor er minder bloed+slijm is, waardoor de menstruatie meestal minder langdurig en minder hevig is, waardoor je ook minder buikkramp hebt.
(ik kan ook nog wel een heel verhaal vertellen over waarom-ie als anticonceptie werkt, maar dat hoef je vast niet te weten).

Puur omdat je hormoonniveau's anders (kunnen) zijn kun je last krijgen van dingen als stemmingswisselingen, libidoverandering, hoofdpijn/buikpijn, etc. Vergeleken met de meeste andere 'dagelijkse' medicijnen heeft de pil vrij weinig voorkomende bijwerkingen en ook niet veel interacties met andere stoffen in het lichaam .
Oud 18-03-2004, 07:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik was nieuwsgierig naar iets, maar kan het nergens vinden, misschien dat jullie het wel weten...

Stel, je slikt de pil heel braaf iedere dag tussen 22 en 23 uur. Je laatste pil van de strip slik je om 22u. Je houdt je stopweek, en op de juiste dag ga je weer beginnen met je pil.
Een stopweek mag niet langer dan 7 dagen zijn, staat er in de bijsluiter. Is het dan de bedoeling dat je die eerste pil in ieder geval voor 22u slikt, of is het ook nog goed als je hem om 23u neemt? Oftewel: hoe nauw komt dat?
Oud 18-03-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 18-03-2004 @ 08:31:
Ik was nieuwsgierig naar iets, maar kan het nergens vinden, misschien dat jullie het wel weten...

Stel, je slikt de pil heel braaf iedere dag tussen 22 en 23 uur. Je laatste pil van de strip slik je om 22u. Je houdt je stopweek, en op de juiste dag ga je weer beginnen met je pil.
Een stopweek mag niet langer dan 7 dagen zijn, staat er in de bijsluiter. Is het dan de bedoeling dat je die eerste pil in ieder geval voor 22u slikt, of is het ook nog goed als je hem om 23u neemt? Oftewel: hoe nauw komt dat?
net zoals met de andere pillen in de strip komt dat niet supernauw, er zit gewoon een speling van 12 uur in. Dus als je hem om 23 uur slikt, is dat helemaal niet erg, zo lang je 'm maar vóór 10 uur de volgende ochtend slikt en 'm meestal net als altijd tussen 22 en 23 uur slikt.
Oud 18-03-2004, 21:19
renate01
renate01 is offline
heej...

Ik ben pas begonnen met de pil(diane-35) en had ff een vraagje..
Hoeveel dagen +/- na de laatste pil voor de stopweek wordt je ongesteld?? Ik heb afgelopen maandag mn laatste pil van mn eerste strip geslikt en ben het nu(donderdagavond dus) nog steeds niet...
Oud 18-03-2004, 21:39
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
renate01 schreef op 18-03-2004 @ 22:19:
heej...

Ik ben pas begonnen met de pil(diane-35) en had ff een vraagje..
Hoeveel dagen +/- na de laatste pil voor de stopweek wordt je ongesteld?? Ik heb afgelopen maandag mn laatste pil van mn eerste strip geslikt en ben het nu(donderdagavond dus) nog steeds niet...
je lichaam moet waarschijnlijk nog wennen. het kan nu nog 5 dagen duren, na een tijdje wordt dat 2 of 3 dagen.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 19-03-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 18-03-2004 @ 22:39:
je lichaam moet waarschijnlijk nog wennen. het kan nu nog 5 dagen duren, na een tijdje wordt dat 2 of 3 dagen.
Idd, gemiddeld duurt het op den duur zo'n 2/3 dagen na de laatste pil voor je ongesteld wordt. Als je vóór je laatste pil al ongesteld wordt (en niet nu al, maar wanneer je de pil zeker 3 maanden slikt), dan is het beter om een zwaardere te nemen.
Oud 19-03-2004, 11:43
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-03-2004 @ 16:08:
@ Snow White:
Je kunt door de pil 1 of 2 kilo aankomen in de eerste drie maanden doordat je lichaam zich aanpast aan de nieuwe hormoonconcentratie, maar daarna hoort het stabiel te zijn. Het kan wel gebeuren dat je meer trek krijgt door de pil en dus meer gaat eten, en dan kom je ook wel aan, natuurlijk .
Het aankomen verschilt heel erg per pil en per persoon, de één komt niks aan en de ander komt wel aan. En de één komt bij de ene pil wel aan en bij de andere niet en bij een ander iemand is het weer net omgekeerd, daar is geen pijl op te trekken.

En volgens mij is het zo (dat hoor ik iig altijd) dat je meer aankomt doordat je meer honger hebt en dus meer gaat eten zodra je de pil gaat slikken, dan dat je van de pil zelf aankomt. Maar in hoeverre dat helemaal waar is, weet ik ook niet.

Hoe de pil werkt is min of meer geloof ik al uitgelegd. (Ik kan het vast niet beter. ) De pil is idd een anticonceptiemiddel en zal ook zo werken of je hem nu wel of niet om die reden gebruikt, dat maakt geen verschil, lijkt me.
Oud 19-03-2004, 14:30
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Ik ben vorige week dinsdag met de pil begonnen (meliane), op de dag dat ik ongesteld werd (dus 11 dagen geleden) maar nu verlies ik nog wat bloed, niet echt dat je zegt veel.. zou het kunnen dat mijn lichaam er nog aan moet wennen?

__________________
En zo is het.
Oud 19-03-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef op 19-03-2004 @ 15:30:
Ik ben vorige week dinsdag met de pil begonnen (meliane), op de dag dat ik ongesteld werd (dus 11 dagen geleden) maar nu verlies ik nog wat bloed, niet echt dat je zegt veel.. zou het kunnen dat mijn lichaam er nog aan moet wennen?

Sommige meisjes hebben dat idd, dan moet je lichaam idd nog wat wennen. Na drie maanden moet alles gewoon normaal zijn (en waarschijnlijk is het dat al eerder)
Oud 19-03-2004, 14:40
angel_girl
Avatar van angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-03-2004 @ 15:38:
Sommige meisjes hebben dat idd, dan moet je lichaam idd nog wat wennen. Na drie maanden moet alles gewoon normaal zijn (en waarschijnlijk is het dat al eerder)
oke bedankt
__________________
En zo is het.
Oud 20-03-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2004 @ 12:43:
Het aankomen verschilt heel erg per pil en per persoon, de één komt niks aan en de ander komt wel aan. En de één komt bij de ene pil wel aan en bij de andere niet en bij een ander iemand is het weer net omgekeerd, daar is geen pijl op te trekken.

En volgens mij is het zo (dat hoor ik iig altijd) dat je meer aankomt doordat je meer honger hebt en dus meer gaat eten zodra je de pil gaat slikken, dan dat je van de pil zelf aankomt. Maar in hoeverre dat helemaal waar is, weet ik ook niet.

Hoe de pil werkt is min of meer geloof ik al uitgelegd. (Ik kan het vast niet beter. ) De pil is idd een anticonceptiemiddel en zal ook zo werken of je hem nu wel of niet om die reden gebruikt, dat maakt geen verschil, lijkt me.
"vroeger" was de pil zó zwaar dat-ie je stofwisseling veranderde en dan kon je er dus echt van aankomen zonder dat je iets bijzonders deed, maar bij de pillen van nu gebeurt dat niet meer
Oud 20-03-2004, 22:40
Verwijderd
ik heb een paar vraagjes zijn mss al geweest maja ik stel ze toch maar:

-kom je aan van de pil?
-moet je de hele strip afmaken of mag je ook 1 afmaken en 2 tot de helft doorslikken?
-geldt bij de pil hetzelfde als zonder.. je houd meer vocht vast en weegt na je ongesteldheid dus lichter.

Oud 20-03-2004, 22:45
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
- sommigen wel, anderen niet eerlijk gezegd. Ik kwam er wel van aan, maar echt niet meer dan 2 kilo ofzo.
- volgens mij mag je dat gewoon doen, zolang je stopweek maar niet langer dan 7 dagen is.
- ik heb er eigenlijk nooit op gelet, misschien iemand anders wel, maar ik merk wel dat als ik de strip een maand doorslik mijn onderbuik op gaat zetten.
Oud 20-03-2004, 23:02
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 20-03-2004 @ 18:01:
"vroeger" was de pil zó zwaar dat-ie je stofwisseling veranderde en dan kon je er dus echt van aankomen zonder dat je iets bijzonders deed, maar bij de pillen van nu gebeurt dat niet meer
En aangezien we in het nu leven...
Oud 21-03-2004, 11:41
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
Heb een vraagje.. K neem de pil altijd voordat k naar bed ga, rond 11 uur.
Nu ben k gister uit gegaan, de pil vergeten te nemen en ook gewoon naar bed gegaan. Ben om half 6 wakker geworden, en toen pas aan de pil gedacht en 'm dus ook geslikt toen.
Vanavond moet k de laatste van de strip.
Kan dit nou kwaad?
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Oud 21-03-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 20-03-2004 @ 23:40:
ik heb een paar vraagjes zijn mss al geweest maja ik stel ze toch maar:

-kom je aan van de pil?
-moet je de hele strip afmaken of mag je ook 1 afmaken en 2 tot de helft doorslikken?
-geldt bij de pil hetzelfde als zonder.. je houd meer vocht vast en weegt na je ongesteldheid dus lichter.

- zoals hierboven uitgelegd: hoogstens een kilo of 2 in de eerste 3 maanden, daarna niet meer, tenzij je meer gaat eten
- je moet steeds minstens 3 weken slikken en maximaal 7 dagen stoppen, maar je mag dus ook 4enhalve week slikken en dan een stopweek houden, ja.
- ja, maar vaak in iets mindere mate
Oud 21-03-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Sitia schreef op 21-03-2004 @ 12:41:
Heb een vraagje.. K neem de pil altijd voordat k naar bed ga, rond 11 uur.
Nu ben k gister uit gegaan, de pil vergeten te nemen en ook gewoon naar bed gegaan. Ben om half 6 wakker geworden, en toen pas aan de pil gedacht en 'm dus ook geslikt toen.
Vanavond moet k de laatste van de strip.
Kan dit nou kwaad?
nee, je zit nog binnen de '12 uur te laat' dus het kan geen kwaad voor een keertje
Oud 21-03-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 21-03-2004 @ 12:55:
- zoals hierboven uitgelegd: hoogstens een kilo of 2 in de eerste 3 maanden, daarna niet meer, tenzij je meer gaat eten
- je moet steeds minstens 3 weken slikken en maximaal 7 dagen stoppen, maar je mag dus ook 4enhalve week slikken en dan een stopweek houden, ja.
- ja, maar vaak in iets mindere mate
keej.. ik ben al twee jaar aan de pil dus dan zal dat gewicht er al lang bij zijn.
Oud 21-03-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 21-03-2004 @ 12:55:
nee, je zit nog binnen de '12 uur te laat' dus het kan geen kwaad voor een keertje
bij mij is het zelfs zo (ik heb microchenon 30) dat als ik het vergeten ben en daar de volgende avond achter kom hem gewoon inneem en er niets aan de hand is. alleen mag dit per strip maar 1x voor komen ofzo. ik heb het echter wel eens 2x gehad en toen was er ook niet aan de hand.. gewoon ongesteld geworden.
Oud 21-03-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 21-03-2004 @ 15:35:
bij mij is het zelfs zo (ik heb microchenon 30) dat als ik het vergeten ben en daar de volgende avond achter kom hem gewoon inneem en er niets aan de hand is. alleen mag dit per strip maar 1x voor komen ofzo. ik heb het echter wel eens 2x gehad en toen was er ook niet aan de hand.. gewoon ongesteld geworden.
Ligt aan de week waarin je hem vergeten hebt of het uitmaakt als je hem meer dan 12 uur vergeet. Kijk het nog maar eens na in de bijsluiter.

Als je de pil twee keer vergeten bent dan is het gewoon mazzel hebben dat je niet zwanger geworden bent, want in principe ben je dan de rest van de strip niet meer beschermd tegen zwangerschap. 'k zou het niet te vaak proberen, één keer heb je mazzel, twee keer misschien ook, maar ooit niet meer en dan heb je toch een probleem.
Oud 21-03-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-03-2004 @ 15:41:
Ligt aan de week waarin je hem vergeten hebt of het uitmaakt als je hem meer dan 12 uur vergeet. Kijk het nog maar eens na in de bijsluiter.

Als je de pil twee keer vergeten bent dan is het gewoon mazzel hebben dat je niet zwanger geworden bent, want in principe ben je dan de rest van de strip niet meer beschermd tegen zwangerschap. 'k zou het niet te vaak proberen, één keer heb je mazzel, twee keer misschien ook, maar ooit niet meer en dan heb je toch een probleem.
uhm.... ik ben nog maagd ik gebruik de pil omdat ik overmatig vloeide en super onregelmatig was.
Oud 21-03-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 21-03-2004 @ 17:25:
uhm.... ik ben nog maagd ik gebruik de pil omdat ik overmatig vloeide en super onregelmatig was.
Als je menstruatie niet wordt aangetast door het vergeten van een pil, fijn, maar sommige mensen slikken de pil als voorbehoedsmiddel en denken dan juist - door wat jij dus zei - dat ze gewoon veilig seks kunnen hebben, zonder zwanger te raken. Dat is dus níet zo.
Oud 21-03-2004, 19:41
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Mijn vraag:

Ik ga van de zomervakantie met mijn vriend naar Spanje. Het zou dus geen pretje wezen als ik in die periode ongesteld zou worden. Nu is dat geen probleem omdat ik aan de pil ben. Maar ik wil zsm van mijn pil af! Ik heb al verschillende pillen gehad, maar echt van elke pil krijg ik wel weer iets. Nu dacht ik dus aan een spiraaltje.
Maar als ik nu een spiraaltje neem, kan ik dan de pil bijvoorbeeld slikken om mijn ongesteldheid in spanje uit te stellen? Ik heb namelijk geen zin om dan ongesteld te worden, maar ongesteldheid uitstellen met een spiraaltje alleen kan dus niet
Enige oplossingen hiervoor?
Alvast bedankt
Oud 21-03-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
kitabe schreef op 21-03-2004 @ 20:41:
Mijn vraag:

Ik ga van de zomervakantie met mijn vriend naar Spanje. Het zou dus geen pretje wezen als ik in die periode ongesteld zou worden. Nu is dat geen probleem omdat ik aan de pil ben. Maar ik wil zsm van mijn pil af! Ik heb al verschillende pillen gehad, maar echt van elke pil krijg ik wel weer iets. Nu dacht ik dus aan een spiraaltje.
Maar als ik nu een spiraaltje neem, kan ik dan de pil bijvoorbeeld slikken om mijn ongesteldheid in spanje uit te stellen? Ik heb namelijk geen zin om dan ongesteld te worden, maar ongesteldheid uitstellen met een spiraaltje alleen kan dus niet
Enige oplossingen hiervoor?
Alvast bedankt
Je hebt pillen die speciaal bedoelt zijn om je menstruatie uit te stellen, vraag daar maar eens naar. En anders kan je idd altijd nog aan de pil gaan voor een tijdje.

Overigens hebben spiraaltjes ook bijwerkingen he, zorg dat je goed op de hoogte bent van alles.
Oud 21-03-2004, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-03-2004 @ 20:44:
Je hebt pillen die speciaal bedoelt zijn om je menstruatie uit te stellen, vraag daar maar eens naar. En anders kan je idd altijd nog aan de pil gaan voor een tijdje.

Overigens hebben spiraaltjes ook bijwerkingen he, zorg dat je goed op de hoogte bent van alles.
Die pilletjes die ik kreeg om mn menstruatie uit te stellen heetten primolut N, daarmee kan je het maximaal een week uitstellen. Als je echt lang uit wilt stellen is het slimmer om gewoon de pil even te slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-03-2004, 16:23
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Ehm, m'n vriendin is een beetje onzeker..

In een vorige post staat hoe het begon. Ze is dus vorige week ongesteld geworden, 2 dagen na het inlassen van de stopweek. Ze was 5 dagen ongesteld. Maar toch is ze bang dat ze zwanger kan zijn, omdat er een kans is dat ze niet ongesteld was, maar dat ook het een tussentijdse bloeding kon zijn.

Ze zei me wel dat ze heel raar ongesteld was, dan weer wel bloedverlies, en dan weer niet. En dat 5 dagen lang.

Stél dat ze zwanger is, kun je dan 'echt' ongesteld zijn, of kun je dan alleen maar een tussentijdse bloeding krijgen?

Oftewel, is er een kans dat ze zwanger is?
Want nu ik erbij nadenk kan het best langer zijn geweest dan 12 uur, voordat ze de vergeten pil innam..
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Oud 22-03-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Wasp schreef op 22-03-2004 @ 17:23:
Ehm, m'n vriendin is een beetje onzeker..

In een vorige post staat hoe het begon. Ze is dus vorige week ongesteld geworden, 2 dagen na het inlassen van de stopweek. Ze was 5 dagen ongesteld. Maar toch is ze bang dat ze zwanger kan zijn, omdat er een kans is dat ze niet ongesteld was, maar dat ook het een tussentijdse bloeding kon zijn.

Ze zei me wel dat ze heel raar ongesteld was, dan weer wel bloedverlies, en dan weer niet. En dat 5 dagen lang.

Stél dat ze zwanger is, kun je dan 'echt' ongesteld zijn, of kun je dan alleen maar een tussentijdse bloeding krijgen?

Oftewel, is er een kans dat ze zwanger is?
Want nu ik erbij nadenk kan het best langer zijn geweest dan 12 uur, voordat ze de vergeten pil innam..
Als je aan de pil bent, ben je sowieso nooit écht ongesteld, het als altijd een soort tussentijdse bloeding.

Niemand kan met zekerheid zeggen of ze wel of niet zwanger is. Koop een test en laat haar die test doen.
Oud 22-03-2004, 18:31
Duifje
Duifje is offline
Een vraagje... Aangezien ik volgende week tentamen week heb en dan 2 drukke weken met herkansingen enzo, zit ik er aan te denken om de pil een keer een strip door te slikken. Maar is ze dan nog steeds veilig, als anticonceptie middel?!
__________________
Roekoe!!
Oud 22-03-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Duifje schreef op 22-03-2004 @ 19:31:
Een vraagje... Aangezien ik volgende week tentamen week heb en dan 2 drukke weken met herkansingen enzo, zit ik er aan te denken om de pil een keer een strip door te slikken. Maar is ze dan nog steeds veilig, als anticonceptie middel?!
Je moet de pil altijd minimaal 21 dagen slikken, slik je hem langer, dan ben je dus hoe dan ook veilig.
Oud 22-03-2004, 18:44
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Duifje schreef op 22-03-2004 @ 19:31:
Een vraagje... Aangezien ik volgende week tentamen week heb en dan 2 drukke weken met herkansingen enzo, zit ik er aan te denken om de pil een keer een strip door te slikken. Maar is ze dan nog steeds veilig, als anticonceptie middel?!
ja
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 22-03-2004, 18:54
Duifje
Duifje is offline
Dankjewel! voor de vlugge reactie...
__________________
Roekoe!!
Oud 23-03-2004, 11:22
jij
jij is offline
Hey,

Ik neem nu bijna 2 jaar de pil (mercilon), heb er verder nooit echt last van gehad. In het begin had ik wat 'spotting' maar was normaal volgens dokter, en na enkele maanden was dat helemaal over. Mijn vorige menstruatie kwam op het juiste moment (ok 1 dag vroeger dan normaal, maar ik neem de zaterdag mn laatste pil van de strip, normaalgezien krijg je dan je regels een 2-3 tal dagen later, bij mij meestal op dinsdagavond, laatste keer was het maandag). Anderhalve week geleden had ik een enorm stress-moment, waardoor ik me nogal ongemakkelijk voelde. En opeens kreeg in mijn maandstonden, zomaar, ongeveer in het midden van mijn strip. Ik maakte me nog niet echt veel zorgen, dacht wel dat het van de stress was. Meestal duren mijn maandstonden een dag of 4, maar nu is het nog steeds niet over...en wat ik vooral raar vind is dat mijn maandstonden niet echt helemaal 'doorkomen', het is zo nog steeds qua hoeveelheid en kleur (nja srry beetje onsmakelijk) zoals de eerste dag van mijn menstruatie...
Ik begin me nu wel zorgen te maken, omdat het zolang duurt en niet doorbreekt (ben trouwens inmiddels af van de stress, dus snap niet waarom het blijft ) Nu zit ik aan de laatste week van mijn strip, zodat ik dus volgende week mijn maandstonden gewoon zou moeten hebben.
Ik weet niet goed wat ik moet denken...iemand die dit ook al eens gehad heeft of die weet wat het is? Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het iets met zwangerschap te maken heeft?

Alvast bedankt...! En sorry als dit nogal verward overkomt.
Oud 23-03-2004, 11:40
Verwijderd
Ik heb het nooit eerder gehad, maar wel eens van anderen gehoord dat ze het hadden. Bel eens met je huisarts of de assistent en leg je probleem uit. 't Is namelijk nooit goed 'zomaar' te bloeden, en wanneer de dokter zegt dat het geen kwaad kan en over een paar dagen wel weer over is, dan weet je dat dan zéker
Oud 23-03-2004, 14:48
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
mijkeeuuh schreef op 23-03-2004 @ 12:22:
Hey,

Ik neem nu bijna 2 jaar de pil (mercilon), heb er verder nooit echt last van gehad. In het begin had ik wat 'spotting' maar was normaal volgens dokter, en na enkele maanden was dat helemaal over. Mijn vorige menstruatie kwam op het juiste moment (ok 1 dag vroeger dan normaal, maar ik neem de zaterdag mn laatste pil van de strip, normaalgezien krijg je dan je regels een 2-3 tal dagen later, bij mij meestal op dinsdagavond, laatste keer was het maandag). Anderhalve week geleden had ik een enorm stress-moment, waardoor ik me nogal ongemakkelijk voelde. En opeens kreeg in mijn maandstonden, zomaar, ongeveer in het midden van mijn strip. Ik maakte me nog niet echt veel zorgen, dacht wel dat het van de stress was. Meestal duren mijn maandstonden een dag of 4, maar nu is het nog steeds niet over...en wat ik vooral raar vind is dat mijn maandstonden niet echt helemaal 'doorkomen', het is zo nog steeds qua hoeveelheid en kleur (nja srry beetje onsmakelijk) zoals de eerste dag van mijn menstruatie...
Ik begin me nu wel zorgen te maken, omdat het zolang duurt en niet doorbreekt (ben trouwens inmiddels af van de stress, dus snap niet waarom het blijft ) Nu zit ik aan de laatste week van mijn strip, zodat ik dus volgende week mijn maandstonden gewoon zou moeten hebben.
Ik weet niet goed wat ik moet denken...iemand die dit ook al eens gehad heeft of die weet wat het is? Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het iets met zwangerschap te maken heeft?

Alvast bedankt...! En sorry als dit nogal verward overkomt.
Ik denk idd dat het met je stress te maken heeft! Want als je de pil op het juiste tijdstip geslikt hebt en niet bent vergeten kun je bijna niet zwanger zijn en als je wel zwanger zou zijn zou je juist niet ongesteld worden of in de week voor dat je ongesteld bent want roze bloed verliezen volgens mij!!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 23-03-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 23-03-2004 @ 15:48:
Ik denk idd dat het met je stress te maken heeft! Want als je de pil op het juiste tijdstip geslikt hebt en niet bent vergeten kun je bijna niet zwanger zijn en als je wel zwanger zou zijn zou je juist niet ongesteld worden of in de week voor dat je ongesteld bent want roze bloed verliezen volgens mij!!
Ze zal waarschijnlijk niet zwanger zijn idd, maar er kan wél iets anders aan de hand had zijn.
Oud 23-03-2004, 18:08
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Ik kon zo gauw niks vinden hierover, dus ik vraag het zelf hier even:

Ik ben op aanraden van de huisarts de pil gaan slikken, omdat ik opeens een jaar lang niet ongesteld was geweest. Door het gebruik van de pil ben ik dat dus wel weer.
Ik heb niet kunnen beginnen met de pil op de eerste dag van mijn menstruatie, omdat die gewoonweg niet aanwezig was.
Ik vraag me nu af: Is de pil voor mij dan wel een week of maand later wél betrouwbaar geworden? (Ik slik 'm nu een jaar.) Ben benieuwd wat jullie denken/zeggen.
Oud 23-03-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Saltwater schreef op 23-03-2004 @ 19:08:
Ik kon zo gauw niks vinden hierover, dus ik vraag het zelf hier even:

Ik ben op aanraden van de huisarts de pil gaan slikken, omdat ik opeens een jaar lang niet ongesteld was geweest. Door het gebruik van de pil ben ik dat dus wel weer.
Ik heb niet kunnen beginnen met de pil op de eerste dag van mijn menstruatie, omdat die gewoonweg niet aanwezig was.
Ik vraag me nu af: Is de pil voor mij dan wel een week of maand later wél betrouwbaar geworden? (Ik slik 'm nu een jaar.) Ben benieuwd wat jullie denken/zeggen.
Als je 'zomaar' begint (en dus niet op de eerste dag van je menstruatie), dan zeggen huisartsen over het algemeen dat je vanaf de tweede strip veilig bent. Vaak ben je dat al eerder, maar die eerste maand als een soort overgangsperiode is het meest betrouwbaar.

Je bent nu, na een jaar slikken, zeker veilig
Oud 24-03-2004, 12:58
Verwijderd
Ik had ff een vraagje, ik slik nu ongeveer anerhalf jaar (denk ik) de pil, Diane 35..Kan het zijn dat je daarop een gegeven moment echt enorme stemmingswisselingen van krijgt?
Oud 24-03-2004, 17:12
Charlotte_k
Charlotte_k is offline
Ik heb vorige week m'n stopweek gehad. En nu dus weer begonnen met slikken...
Maandag fijn pilletje gepakt, meestal slik ik hem om 7 uur 's morgens. Nou, dinsdag kwam ik er dus om half 1 's middags achter dat ik hem nog niet had gepakt. Dus snel gepakt toen...
Vanmorgen wel gewoon weer om 7 uur gepakt
Maar als ik nou seks zou hebben, is het dan evengoed nog veilig? Of moet ik ook een condoom gebruiken?
__________________
-
Oud 24-03-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Charlotte_k schreef op 24-03-2004 @ 18:12:
Ik heb vorige week m'n stopweek gehad. En nu dus weer begonnen met slikken...
Maandag fijn pilletje gepakt, meestal slik ik hem om 7 uur 's morgens. Nou, dinsdag kwam ik er dus om half 1 's middags achter dat ik hem nog niet had gepakt. Dus snel gepakt toen...
Vanmorgen wel gewoon weer om 7 uur gepakt
Maar als ik nou seks zou hebben, is het dan evengoed nog veilig? Of moet ik ook een condoom gebruiken?
Even voor de duidelijkheid; je slikte hem de 1ste dag wel, maar de 2de dag slikte je hem 5,5 uur later dan normaal? En vervolgens de 3de wel weer normaal.

Dan is er niets aan de hand hoor.
Oud 24-03-2004, 18:19
Evelyne1988
Avatar van Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
hajhaj
ik heb al een tijd een vriend waar ik het ook al een aantal keer mee heb gedaan. ik wil graag aan de pil maar mijn ouders vinden mij te jong, ze weten ook niet dat ik al met mijn vriend naar bed ga. ik ben eigenlijk benieuwd of ik ook aan de pil kan zonder dat mijn ouders het weten. ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest maar daar zei de arts dat het eigenlijk niet kon omdat ik particulier verzekerd ben en dan de rekeningen naar huis worden gestuurd. op internet lees ik dat het wel kan, dat ik hiervoor dan naar de Rutgers Stichting moet.
weet iemand hier misschien meer over zodat ik wel aan de pil kan zonder dat mijn ouders het weten?
alvast bedankt!!!
Oud 24-03-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Evelyne1988 schreef op 24-03-2004 @ 19:19:
hajhaj
ik heb al een tijd een vriend waar ik het ook al een aantal keer mee heb gedaan. ik wil graag aan de pil maar mijn ouders vinden mij te jong, ze weten ook niet dat ik al met mijn vriend naar bed ga. ik ben eigenlijk benieuwd of ik ook aan de pil kan zonder dat mijn ouders het weten. ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest maar daar zei de arts dat het eigenlijk niet kon omdat ik particulier verzekerd ben en dan de rekeningen naar huis worden gestuurd. op internet lees ik dat het wel kan, dat ik hiervoor dan naar de Rutgers Stichting moet.
weet iemand hier misschien meer over zodat ik wel aan de pil kan zonder dat mijn ouders het weten?
alvast bedankt!!!
Je bent particulier verzekerd, wat je dan wél kan doen is naar de huisarts gaan, dat recept vragen en bij de apotheek daarvoor betalen. Dat is elke 6 maanden meestal onder de 30 euro, kan je dat zelf elke 6 maanden bij elkaar krijgen?
Je ouders krijgen dan wel een rekening van de huisarts te zien, maar dan kan je zelf wel iets verzinnen.. je had last van je enkel ofzo..

En anders moet je maar eens naar een telefoonnummer van de Rutgers Stichting zoeken en vraag je of je daar de pil kan krijgen...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martińo
500 17-11-2014 20:46
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid De pil wanneer werkt die??
Mariap0es
3 24-05-2005 17:10
Lichaam & Gezondheid ongesteldheid
ziggy
1 07-02-2005 15:15
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 17:21
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.