Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 17:56
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
belgo schreef op 10-03-2004 @ 18:11:
In hetzelfde rijtje als de site die bocf poste:

http://www.visualizationsoftware.com...example15.html

De oorspronkelijke site met uitleg bestaat helaas niet meer.
uitleg is heel simpel volgens mij

hij heeft een plaatje gepakt, dat in metasynth oid op de mac geladen en er een geluidsbestand van gemaakt. metasynth gebruikt namelijk beeld als oscillatoren (oftewel de 'geluidsgolfmakers' van een synth').

misschien dat hij het niet letterlijk zo gedaan heeft maar het komt wel in de buurt denk ik. wel grappig dat mensen er vanuitgaan dat hij het muziekstuk zo heeft gecomponeerd dat er uiteindelijk een gezicht te zien is. net zoals er ooit een boek over de genialiteit van bach is geschreven, over hoe hij op het einde alle melodieen zo mooi bij elkaar kon laten komen. natuurlijk is hij met dat eindstuk begonnen en heeft het vervolgens weer uit elkaar gehaald voor de opbouw.
Advertentie
Oud 10-03-2004, 23:04
coecie
Avatar van coecie
coecie is offline
STATE_X / NEW_FORMS


VAN EXPERIMENT NAAR NIEUWE VORMEN
vr. 2 en za. 3 juli Paard van Troje

Op 2 en 3 juli van dit jaar vindt in Den Haag het nieuwe festival ‘State X New Forms’ plaats, een (voorlopig) ййnmalige samenwerking tussen de
twee reeds langer bestaande aparte festivals ‘State X’ en ‘New Forms’. Beide festivals hebben reeds drie edities onder de eigen vlag op hun conto staan, maar om in te spelen op Den Haag Internationaal Cultuurjaar 2004 is gekozen voor een samenwerking bij de gezamenlijke vierde editie.

Beide festivals programmeerden in het verleden muziek en andere kunstuitingen waarbij experiment en vernieuwingsdrift de sleutelwoorden waren. New Forms profileerde zich door een brede internationale programmering (o.a. Coil, Bill Laswell, Matthew Herbert en Von Magnet), terwijl State X vooral de vinger aan de pols hield van de Haagse underground.

De organisatoren, het Paard van Troje (‘New Forms’) en het Haags Pop Centrum (‘State X’), zien voldoende inhoudelijke aanknopingspunten voor een succesvolle programmatische samenwerking en hopen bovendien een schaalvergroting te creлren die op termijn moet resulteren in een
serieuze Nederlandse concurrent van buitenlandse tegenhangers als ‘Sonar’ (Spanje) en ‘All Tomorrow’s Parties’ (Verenigde Staten en
Engeland). De intentie is dan ook uitgesproken bij gebleken succes dit samenwerkingsverband voort te zetten al zullen wel eerst de concrete resultaten worden afgewacht vooraleer hierover defintief de knoop wordt doorgehakt.

Het festival vindt plaats in de zalen en het cafй van het Paard van Troje alsmede enkele andere locaties in het centrum van de stad. De organisatie heeft nog geen definitieve keuze gemaakt welke zalen buiten het Paard van Troje bij het festival zullen worden betrokken. Zeker is in ieder geval wel dat dat noch Theater aan het Spui, de voormalige thuishaven van ‘New Forms’, noch het Korzotheater, waar ‘State X’ tot dusver plaats vond, zullen zijn.

Hoewel het programma met naar verwachting veertig tot zestig optredens pas begin mei definitief bekend zal worden, kunnen nu reeds de namen van Tortoise (Verenigde Staten) en No Means No (Canada) worden onthuld. Inhoudelijk heeft het festival, dat als ondertitel “Van experiment naar
nieuwe vormen” heeft, een uitspraak van de architect Gaudi gekozen als thema voor de programmering: “Originaliteit is niet het zoeken naar
nieuwe wegen, maar het terugkeren naar de bron”.


ik weet, de namen die nu al bekend zijn is niet echt idm, maar uit ervaring met vorgaande state x festivals en ook new forms, weet ik dat het ook een veelbelovende idm en electro line up zal voortbrengen. (althans dat hoop ik mar)
__________________
hieperdepiepp!
Oud 11-03-2004, 09:23
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
maar dat is hip
__________________
je ne parle pas de la fromage
Oud 11-03-2004, 10:26
Verwijderd
tortoise
Oud 11-03-2004, 10:36
Verwijderd
daar staat ook iets over op nachtleven geloof ik.
Oud 11-03-2004, 10:50
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Is iemand als Madlib eigelijk ook IDM??

http://www.bluenote.com/playasx.asp?MediaID=1432
Mystic Bounce

http://www.bluenote.com/playasx.asp?MediaID=1426
Slim's Return
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 10:57.
Oud 11-03-2004, 21:36
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Cheops schreef op 11-03-2004 @ 11:50:
Is iemand als Madlib eigelijk ook IDM??

http://www.bluenote.com/playasx.asp?MediaID=1432
Mystic Bounce

http://www.bluenote.com/playasx.asp?MediaID=1426
Slim's Return
ik denk eerder hele goede hiphop met af en toe idm invloeden, het gaat toch voornamelijk om het hiphop-aspect en niet echt om electronica..

maar idm is een lastig genre om te definieeren.
Oud 11-03-2004, 21:39
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
http://www.modsquare.com

Check out the new interviews with PROSWELL (Merck), WARMDESK (Aposteriori), and MATTHEW MERCER (Forte), along with laptop soundcard reviews and music reviews, of course.

verder interviews met een hoop m3rck artiesten (waaronder de nieuwe hype onzer aller Jimmy), die meestal ook wel gerelateerd zijn aan de demoscene (als je geen idee hebt wat dat is, www.scene.org) en reviews etc.

ik vind het erg tof maarja ik kom dan ook uit die demoscene
Oud 11-03-2004, 22:03
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Citaat:
konflict schreef op 11-03-2004 @ 22:36:
ik denk eerder hele goede hiphop met af en toe idm invloeden, het gaat toch voornamelijk om het hiphop-aspect en niet echt om electronica..

maar idm is een lastig genre om te definieeren.
Mja, Prefuse 73 valt ongeveer in hetzelfde schuitje, maar zit op een, van oorsprong, IDM label.
Oud 11-03-2004, 22:04
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Citaat:
konflict schreef op 11-03-2004 @ 22:39:
http://www.modsquare.com

Check out the new interviews with PROSWELL (Merck), WARMDESK (Aposteriori), and MATTHEW MERCER (Forte), along with laptop soundcard reviews and music reviews, of course.

verder interviews met een hoop m3rck artiesten (waaronder de nieuwe hype onzer aller Jimmy), die meestal ook wel gerelateerd zijn aan de demoscene (als je geen idee hebt wat dat is, www.scene.org) en reviews etc.

ik vind het erg tof maarja ik kom dan ook uit die demoscene
Waar dacht je dat ik al mijn Jimmy info vandaan had?
Oud 11-03-2004, 22:09
Verwijderd
wat hip, dat jimmyshit

" I was known for doing ''booty bass'' in Detroit with really dirty lyrics"

hiii
Oud 11-03-2004, 22:13
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
poorleno schreef op 11-03-2004 @ 23:09:
wat hip, dat jimmyshit

" I was known for doing ''booty bass'' in Detroit with really dirty lyrics"

hiii
Tell me a bit about the party scene you are involved with in Detroit and how you think you contribute to it. Parties get pretty outta hand in Detroit... IE: spankings, drunk live shows with shirts off, dirty loft after parties... it's the Detroit style... pretty influencing and unique.

Oud 11-03-2004, 22:15
Verwijderd
dat wordt dus verhuizen naar Detroit
Oud 11-03-2004, 22:17
fucking hero
fucking hero is offline
bootybass is phat. 2life crew <3
Oud 11-03-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 11-03-2004 @ 22:36:


maar idm is een lastig genre om te definieeren.

Altijd lache om bij die IDM-1337 pikkies te vragen:
"maar, wat is IDM dan precies'?"

Heeft iedereen gelijk ruzie
Oud 11-03-2004, 22:30
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
AePiE schreef op 11-03-2004 @ 23:28:
Altijd lache om bij die IDM-1337 pikkies te vragen:
"maar, wat is IDM dan precies'?"

Heeft iedereen gelijk ruzie
ach die ruzies stellen niks voor, na een potje counterstrike is dat altijd weer opgelost
Oud 11-03-2004, 22:36
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
ik ben echt totaal n00b op het electro etc vlak, maar ik luister de laatste tijd steeds meer muziek op dat gebied, beetje seelenluft, the bays, jazzanova en meer van dat soort dingen...

ik weet niet of jullie nog wat lounge en wat vette, loungy electro etc weten?

en misschien goede cd/platenzaken voor dit soort muziek... ik vind bij de gemiddelde platenboer alleen de standaard dingen die iedereen al kent
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 22:38.
Oud 11-03-2004, 22:36
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
konflict schreef op 11-03-2004 @ 23:30:
ach die ruzies stellen niks voor, na een potje counterstrike is dat altijd weer opgelost
Lekkere nerd muziek.
Oud 12-03-2004, 13:31
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 11-03-2004 @ 23:36:
ik weet niet of jullie nog wat lounge en wat vette, loungy electro etc weten?
Ik wens de term "lounge" niet meer in mijn topic te zien. Voor muzak open je zelf maar een topic
Oud 12-03-2004, 13:36
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
konflict schreef op 11-03-2004 @ 23:30:
ach die ruzies stellen niks voor, na een potje counterstrike is dat altijd weer opgelost
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 12-03-2004, 19:34
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
NERD schreef op 12-03-2004 @ 14:31:
Ik wens de term "lounge" niet meer in mijn topic te zien. Voor muzak open je zelf maar een topic
veel plezier verder met jouw topic
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Oud 14-03-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
belgo schreef op 06-03-2004 @ 20:35:


!
het was echt enig
het was de kruistocht waard, en ik vond dexter en rude 66 echt géweldig
Oud 14-03-2004, 16:41
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
legowelt was niet bijster interessant
gelukkig waren de homo's met de wiebelkontjes een goed alternatief
__________________
met melk meer mans
Oud 14-03-2004, 16:59
bocf
bocf is offline
Citaat:
NERD schreef op 12-03-2004 @ 14:31:
Ik wens de term "lounge" niet meer in mijn topic te zien. Voor muzak open je zelf maar een topic
is dat nou nodig? hij bedoelt het toch goed. een aphex -clark- orb-ital- persoon van mijn school noemt boc gewoon lounge. ofwel ik zeg: er is niete cht een grens te trekken. overtuig die kerl dan gewoon ervan eens wat spannenders te luisteren. (bijv dus boc trekt ie vast wel
__________________
http://idm.jouwpagina.nl
Oud 14-03-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 12-03-2004 @ 14:31:
Ik wens de term "lounge" niet meer in mijn topic te zien. Voor muzak open je zelf maar een topic
loungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloun geloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungelo ungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungelounge loungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloun geloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungev
loungeloungeloungelounge


lounge
lounge

lounge

lounge

now.. wasn't that predictable?
Oud 14-03-2004, 17:08
bocf
bocf is offline
Citaat:
eXo schreef op 14-03-2004 @ 18:02:
loungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloun geloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungelo ungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungelounge loungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloun geloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungev
loungeloungeloungelounge


lounge
lounge

lounge

lounge

now.. wasn't that predictable?
wow das hallucinerend!
__________________
http://idm.jouwpagina.nl
Oud 14-03-2004, 17:09
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
eXo schreef op 14-03-2004 @ 18:02:
loungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloun geloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungelo ungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungelounge loungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungeloun geloungeloungeloungeloungeloungeloungeloungev
loungeloungeloungelounge


lounge
lounge

lounge

lounge

now.. wasn't that predictable?
en nou een lounge topic openen
Oud 14-03-2004, 17:11
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
bocf schreef op 14-03-2004 @ 17:59:
is dat nou nodig?
Hm, eens even denken....





















































ja.
Oud 14-03-2004, 17:15
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
poorleno schreef op 14-03-2004 @ 16:40:
het was echt enig
het was de kruistocht waard, en ik vond dexter en rude 66 echt géweldig
hoe was radboud mens?
Oud 14-03-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef op 14-03-2004 @ 18:15:
hoe was radboud mens?
is dat met dat 80's gedoe er doorheen? zo ja; ja dat was wel leuk, maar na een tijd ging me dat vervelen omdat ik het wel gehoord had
Oud 14-03-2004, 17:18
bocf
bocf is offline
Citaat:
NERD schreef op 14-03-2004 @ 18:11:
Hm, eens even denken....





















































ja.
* vind dit nu niet grappig ,maar lacht zich kapot als hij aan zijn zevende bertje toe is. trouwens: nog effe wat langer denekn jij.
__________________
http://idm.jouwpagina.nl
Oud 14-03-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
bocf schreef op 14-03-2004 @ 18:18:
* vind dit nu niet grappig ,maar lacht zich kapot als hij aan zijn zevende bertje toe is. trouwens: nog effe wat langer denekn jij.
Nou ik zou bij m'n derde bertje al behoorlijk moeten lachen erom.
Oud 14-03-2004, 17:21
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
poorleno schreef op 14-03-2004 @ 18:17:
is dat met dat 80's gedoe er doorheen? zo ja; ja dat was wel leuk, maar na een tijd ging me dat vervelen omdat ik het wel gehoord had
ik weet 't niet, ik weet alleen op welke labels hij muziek uitbrengt en die zijn wel leuk dus ik dacht ik vraag even hoe radboud mens was enzo
Oud 14-03-2004, 17:22
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Radboud Mens was die beat die 30 minuten lang aanhield.

Endorphins, Rude66, Dexter en Fastgraph (althan, dat denk ik) waren <3.
Oud 14-03-2004, 17:22
Verwijderd
ach het zal wel, het was vast leuk want er was eigenlijk niks wat ik echt rampzalig vond à la beans
Oud 14-03-2004, 17:23
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Niet fokken met Beans.
Oud 14-03-2004, 17:26
Verwijderd
Oud 14-03-2004, 17:30
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Four Tet
+ Radion + DJ Jorg

in doornroosje, nijmegen

Een speciale aflevering in de serie Access to: met in de hoofdrol: Kieran Hebden oftewel Four Tet. Hij begon zijn carrière op zijn 17e met de postrock band Fridge. Een jaar later al, bracht hij zijn eerste album als Four Tet uit. Sindsdien kan dit muzikale wonderkind zijn creativiteit kwijt in beide projecten. Als Four Tet heeft hij zich de afgelopen jaren weten te ontwikkelen tot een vaste waarde binnen de electronica wereld. Zijn combinatie van akoestische en elektronische elementen klinkt vernieuwend en uniek. Hij maakt zijn eigen samples en bewerkt alles op een moderne manier. Toonaangevende muziekbladen als NME en Wire riepen in 2003 Four Tet’s album ‘Rounds’ uit tot elektronisch album van het jaar. Radiohead vroeg hem als remixer en hij verzorgde vele malen het voorprogramma. BBC radiolegende John Peel is zijn grootste fan! De muziek van de uit Deventer afkomstige Radion bevat dezelfde sfeer als Boards of Canada of Arovane. Lomechanik’s DJ Jorg zal de dansvloer bedienen met zijn fijnste electronica plaatjes.

http://www.doornroosje.nl/scripts/maint.cgi?extend|1076341504
Oud 14-03-2004, 17:30
Verwijderd
four tet komt ook in ekko

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 17:33.
Oud 14-03-2004, 17:33
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
konflict schreef op 14-03-2004 @ 18:30:
Four Tet
+ Radion + DJ Jorg

in doornroosje, nijmegen

Een speciale aflevering in de serie Access to: met in de hoofdrol: Kieran Hebden oftewel Four Tet. Hij begon zijn carrière op zijn 17e met de postrock band Fridge. Een jaar later al, bracht hij zijn eerste album als Four Tet uit. Sindsdien kan dit muzikale wonderkind zijn creativiteit kwijt in beide projecten. Als Four Tet heeft hij zich de afgelopen jaren weten te ontwikkelen tot een vaste waarde binnen de electronica wereld. Zijn combinatie van akoestische en elektronische elementen klinkt vernieuwend en uniek. Hij maakt zijn eigen samples en bewerkt alles op een moderne manier. Toonaangevende muziekbladen als NME en Wire riepen in 2003 Four Tet’s album ‘Rounds’ uit tot elektronisch album van het jaar. Radiohead vroeg hem als remixer en hij verzorgde vele malen het voorprogramma. BBC radiolegende John Peel is zijn grootste fan! De muziek van de uit Deventer afkomstige Radion bevat dezelfde sfeer als Boards of Canada of Arovane. Lomechanik’s DJ Jorg zal de dansvloer bedienen met zijn fijnste electronica plaatjes.

http://www.doornroosje.nl/scripts/maint.cgi?extend|1076341504
Eergisteren toevallig "Dialogue" weer eens gedraaid, dat blijft m.i. toch zijn beste release. De link van Doornroosje doet het trouwens niet echt, dus misschien kan je ook even vermelden wanneer een en ander plaats gaat vinden? Ik ben helaas weer eens te lui om zelf op onderzoek te gaan...
Oud 14-03-2004, 17:37
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
nijmegen hoe lame
ik ga naar de ekko
__________________
met melk meer mans
Oud 14-03-2004, 17:42
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
poorleno schreef op 14-03-2004 @ 18:30:
four tet komt ook in ekko
Of ik ben blind, of het staat niet op de site

Wat er trouwens wel op staat is dat Lali Puna op 1 juni optreedt
Oud 14-03-2004, 17:47
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
NERD schreef op 14-03-2004 @ 18:33:
Eergisteren toevallig "Dialogue" weer eens gedraaid, dat blijft m.i. toch zijn beste release. De link van Doornroosje doet het trouwens niet echt, dus misschien kan je ook even vermelden wanneer een en ander plaats gaat vinden? Ik ben helaas weer eens te lui om zelf op onderzoek te gaan...
http://www.doornroosje.nl/scripts/ma...end|1076341504

vrijdag 26 maart in doornroosje dus, kosten 7 euro

-----

zaterdag 27 maart in de ekko, kosten 4 euro (geen vvk)
Oud 14-03-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef op 14-03-2004 @ 18:42:
Of ik ben blind, of het staat niet op de site

Wat er trouwens wel op staat is dat Lali Puna op 1 juni optreedt
dan heb je een bril en zie je nog niks, kijk maar bij 27 maart

en mokkeltje ik ga met je mee
Oud 14-03-2004, 17:55
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Citaat:
konflict schreef op 14-03-2004 @ 18:47:
zaterdag 27 maart in de ekko, kosten 4 euro (geen vvk)
De betere prijzen/afstanden.
Oud 14-03-2004, 20:03
funest
Avatar van funest
funest is offline
komt ook in effenaar
Oud 14-03-2004, 20:11
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
gaat er nog iemand naar a silver mt zion
__________________
met melk meer mans
Oud 14-03-2004, 20:28
Verwijderd
nee
Oud 14-03-2004, 20:43
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
konflict schreef op 14-03-2004 @ 18:47:
[B]http://www.doornroosje.nl/scripts/ma...end|1076341504

vrijdag 26 maart in doornroosje dus, kosten 7 euro
daar ga jij dus niet heen

want jij komt mij supporten in breda, voor je eigen instant booty shakers bestwil
__________________
je ne parle pas de la fromage
Oud 14-03-2004, 20:45
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
Whaxx schreef op 14-03-2004 @ 21:43:
daar ga jij dus niet heen

want jij komt mij supporten in breda, voor je eigen instant booty shakers bestwil
ha gelukkig, een goed excuus om naar de ekko te gaan
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.