Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 11:07
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Hallo, ik heb een vraag..

Ik slik nu ongeveer 9 maand de pil. Heb hem in die tijd misschien 2 keer echt vergeten maar meer niet. Zo'n 4 weken geleden heb ik hem een keer iets van 11 uur te laat ingenomen en een paar dagen daarna ben ik met mijn vriend naar bed geweest, we gebruiken altijd een condoom erbij, maar die avond ging dat mis en scheurde het..Ik maakte me gelijk een beetje zorgen omdat ik de pil ook te laat had ingenomen, maar nog wel binnen de 12-uur grens.
Nu heb ik sinds een week telkens tussen 11/1 last van misselijkheid, heb nog niet overgegeven, soms wel het gevoel..ook heb ik dan een heel naar gevoel in mijn buik...
Ik ben toch bang dat ik zwanger kan zijn, ook al ben ik ook nog eens ongesteld geworden 2 weken geleden..

Kan iemand mij iets adviseren wat het kan zijn of wat ik moet doen? Dankjewel
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 27-09-2004, 11:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 27-09-2004 @ 12:07 :
Kan iemand mij iets adviseren wat het kan zijn of wat ik moet doen? Dankjewel
Weet je nog in welke week je die pil zo laat ingenomen hebt? Ik zou je adviseren om een zwangerschapstest te doen of om contact op te nemen met je huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-09-2004, 11:15
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-09-2004 @ 12:09 :
Weet je nog in welke week je die pil zo laat ingenomen hebt? Ik zou je adviseren om een zwangerschapstest te doen of om contact op te nemen met je huisarts.
Dat was als ik even goed nadenk, in de 2e week...
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 27-09-2004, 11:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
LovestreetAngie schreef op 27-09-2004 @ 12:15 :
Dat was als ik even goed nadenk, in de 2e week...
Dan denk ik dat het weinig kwaad kan want als je in de tweede week je pil vergeet dan mag je die zelfs nog gelijk met je volgende pil innemen en dan is het nog veilig maar om jezelf gerust te stellen zou je eventueel nog een test kunnen doen en aan de hand daarvan eventueel contact op kunnen nemen met je huisarts.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-09-2004, 11:23
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-09-2004 @ 12:21 :
Dan denk ik dat het weinig kwaad kan want als je in de tweede week je pil vergeet dan mag je die zelfs nog gelijk met je volgende pil innemen en dan is het nog veilig maar om jezelf gerust te stellen zou je eventueel nog een test kunnen doen en aan de hand daarvan eventueel contact op kunnen nemen met je huisarts.
Ik denk inderdaad dat dat gewoon het slimste is wat ik kan doen, heb ik gelijk zekerheid.

Dankjewel!
__________________
} * {There's a natural mystic blowing through the air } * {
Oud 27-09-2004, 18:12
Love my boy!
Love my boy! is offline
Oke, tnx Daantje
Oud 27-09-2004, 20:48
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Hoe maak ik aan mijn ouders wijs dat ik aan de pil wil? ik ben namelijk ontzettend onregelmatig ongesteld en ik vind het wel eens genoeg geweest, er is geen pijl op te trekken. Maar voordat mijn ouders verkeerde dingen gaan denken, hoe vertel ik dit op een manier dat ze niet door het plafond heen gaan?
alvast bedankt
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 27-09-2004, 21:07
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik ben nu 2 weken geleden met de eerste strip van de pil begonnen (Microgynon 30) en nog steeds verlies ik bloed (weinig, maar toch...)

Ik ben een paar jaar geleden wel aan de pil geweest, toen gestopt en toen eindelijk (na een zowat een jaar) mijn ongesteldheid weer op orde was weer begonnen met een nieuwe pil.

Iemand enig idee of het normaal is dat je 2 weken licht bloed blijft verliezen bij de eerste strip?
(eerste pil trouwens op eerste dan van menstruatie ingenomen)
Hoe lang gaat dit nog duren?

Ben nml aan de pil begonnen (o.a.) omdat ik volgende week op vakantie ga (een maand) en dan geen ongesteldheidsgezeik wilde, maar het ziet er naar uit dat dit niet echt helpt zo
__________________
http://fleur.madtech.cx
Oud 27-09-2004, 21:30
elledc
elledc is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-09-2004 @ 21:48 :
Hoe maak ik aan mijn ouders wijs dat ik aan de pil wil? ik ben namelijk ontzettend onregelmatig ongesteld en ik vind het wel eens genoeg geweest, er is geen pijl op te trekken. Maar voordat mijn ouders verkeerde dingen gaan denken, hoe vertel ik dit op een manier dat ze niet door het plafond heen gaan?
alvast bedankt
Er zijn verscheidene redenen om aan de pil te gaan
Houdt menstruatie zeer regelmatig.
Bloedverlies is van kortere duur (meestal) en zorgt voor minder pijn in buik of rug.
Kan goed zijn om puistjes of uitslag tegen te gaan.
Er zijn er wel nog maar ik denk dat de eerste reden wel een goede reden kan zijn.
Oud 27-09-2004, 21:31
elledc
elledc is offline
Citaat:
Fleur schreef op 27-09-2004 @ 22:07 :
Ik ben nu 2 weken geleden met de eerste strip van de pil begonnen (Microgynon 30) en nog steeds verlies ik bloed (weinig, maar toch...)

Ik ben een paar jaar geleden wel aan de pil geweest, toen gestopt en toen eindelijk (na een zowat een jaar) mijn ongesteldheid weer op orde was weer begonnen met een nieuwe pil.

Iemand enig idee of het normaal is dat je 2 weken licht bloed blijft verliezen bij de eerste strip?
(eerste pil trouwens op eerste dan van menstruatie ingenomen)
Hoe lang gaat dit nog duren?

Ben nml aan de pil begonnen (o.a.) omdat ik volgende week op vakantie ga (een maand) en dan geen ongesteldheidsgezeik wilde, maar het ziet er naar uit dat dit niet echt helpt zo
Ik zou me toch zorgen beginnen maken want dit lijkt inderdaad niet zeer normaal. Anyway, ik heb nog nooit geweten dat menstruatie 2 weken lang duurt, zeker niet tijdens het slikken van de pil
Oud 28-09-2004, 10:48
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Okay, ik had zaterdag mijn eerste pil moeten nemen 's avonds. Ik heb mijn eerste pil echter pas maandagavond genomen. Ik heb er toen wel 2 genomen, maargoed, wel 2 dagen te laat dus. Hoe lang moet ik nu een condoom gebruiken? En kan ik wel gewoon verder met de strip? Ik ben nu trouwens ook ziek, maar heb geen diarree, is de pil dan wel betrouwbaar?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 28-09-2004, 12:52
Love my boy!
Love my boy! is offline
Kan ik ook al nu stoppen om mijn menstruatie te vervroegen? Ik slik de pil nu 2 weken. Want, ik wil graag niet in week 42+43 ongesteld worden.

X mij
Oud 28-09-2004, 13:26
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Love my boy! schreef op 28-09-2004 @ 13:52 :
Kan ik ook al nu stoppen om mijn menstruatie te vervroegen? Ik slik de pil nu 2 weken. Want, ik wil graag niet in week 42+43 ongesteld worden.

X mij
Ik denk dat het dan beter is om de pil gewoon een paar weken door te slikken. Je bent niet veilig voor zwangerschap in je stopweek als je de pil minder dan 3 weken slikt voor de stopweek. En daarnaast weet ik niet wat voor invloed het heeft op je menstruatie cyclus. Waarom wil je per se nu ongesteld worden en niet na week 42/43?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 28-09-2004, 14:36
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 28-09-2004 @ 14:26 :
Ik denk dat het dan beter is om de pil gewoon een paar weken door te slikken. Je bent niet veilig voor zwangerschap in je stopweek als je de pil minder dan 3 weken slikt voor de stopweek. En daarnaast weet ik niet wat voor invloed het heeft op je menstruatie cyclus. Waarom wil je per se nu ongesteld worden en niet na week 42/43?
Jah,idd..dat dacht ik ook al Nou omdat ik in week 42 naar Berlijn ga, en in week 43 naar Italie..wou eigenlijk in die tijd niet ongesteld zijn
Oud 28-09-2004, 15:49
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Jamaar dan kun je toch ook je pil doorslikken tot na week 43 zodat je helemaal niet ongesteld wordt tot na weer 43?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 28-09-2004, 16:04
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 28-09-2004 @ 16:49 :
Jamaar dan kun je toch ook je pil doorslikken tot na week 43 zodat je helemaal niet ongesteld wordt tot na weer 43?
Yep,das wel zo..maaaar, dan krijg ik ondertussen zeker toch doorbraakbloedingen! tenminste dat denk ik,omdat ik er nog maar net aan begin..
Oud 28-09-2004, 18:09
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 27-09-2004 @ 22:31 :
Ik zou me toch zorgen beginnen maken want dit lijkt inderdaad niet zeer normaal. Anyway, ik heb nog nooit geweten dat menstruatie 2 weken lang duurt, zeker niet tijdens het slikken van de pil
Ok bedankt

Grr, ik maar denken dat t wel normaal zou zijn..

Het moet echt stoppen nu, anders is mn vakantie nog (een beetje) verpest
__________________
http://fleur.madtech.cx
Oud 28-09-2004, 18:24
A*
Avatar van A*
A* is offline
Een tijdje terug had ik de pil gehaalt, maar ik ben ondertussen de handleiding kwijtgeraakt.
Ik heb het wel eens doorgenomen, en meende dat er iets stond roken en pilgebruik.
Het gaat om de Lovette pil. Weet iemand misschien of roken de pil beinvloed?
Oud 28-09-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 24-09-2004 @ 20:18 :
Als je onder de 21 bent betaalt je verzekering het nog
Onzin, ik betaal een eigen bijdrage van 12 euro per half jaar ofzo. Niet veel maargoed, niet alles wordt dus vergoed.
Oud 28-09-2004, 18:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
A* schreef op 28-09-2004 @ 19:24 :
Een tijdje terug had ik de pil gehaalt, maar ik ben ondertussen de handleiding kwijtgeraakt.
Ik heb het wel eens doorgenomen, en meende dat er iets stond roken en pilgebruik.
Het gaat om de Lovette pil. Weet iemand misschien of roken de pil beinvloed?
even op internet gekeken (http://www.e-apotheek.nl) en toen las ik dit:

Waarschuwingen
- bij diarree of braken kan extra bescherming tegen zwangerschap noodzakelijk zijn
- 6 tot 8 weken voor een operatie stoppen met het gebruik van de pil

- vrouwen van 35 jaar en ouder die roken dienen extra voorzichtig te zijn met het gebruik van de pil
- diabetici dienen ook op te passen
- als u lijdt aan één van de volgende aandoeningen dient u extra voorzichtig te zijn: hoge bloeddruk, hart- of vaatziekten, overmatig groeiende baarmoederslijmvlies, stoornis in de porfyrinestofwisseling, toevallen, jeukklachten, herpesvirusontstekingen tijdens de zwangerschap, migraine en sikkelcelbloedarmoede.
Oud 28-09-2004, 19:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
A* schreef op 28-09-2004 @ 19:24 :
Een tijdje terug had ik de pil gehaalt, maar ik ben ondertussen de handleiding kwijtgeraakt.
Ik heb het wel eens doorgenomen, en meende dat er iets stond roken en pilgebruik.
Het gaat om de Lovette pil. Weet iemand misschien of roken de pil beinvloed?
Het beïnvloedt de werking niet, maar je hebt een verhoogde kans op trombose en dat soort ongein, geloof ik.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 28-09-2004, 23:45
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 28-09-2004 @ 19:35 :
even op internet gekeken (http://www.e-apotheek.nl) en toen las ik dit:

Waarschuwingen
- bij diarree of braken kan extra bescherming tegen zwangerschap noodzakelijk zijn
- 6 tot 8 weken voor een operatie stoppen met het gebruik van de pil

- vrouwen van 35 jaar en ouder die roken dienen extra voorzichtig te zijn met het gebruik van de pil
- diabetici dienen ook op te passen
- als u lijdt aan één van de volgende aandoeningen dient u extra voorzichtig te zijn: hoge bloeddruk, hart- of vaatziekten, overmatig groeiende baarmoederslijmvlies, stoornis in de porfyrinestofwisseling, toevallen, jeukklachten, herpesvirusontstekingen tijdens de zwangerschap, migraine en sikkelcelbloedarmoede.
Ah, dan heb ik nog 17 jaar.
Dankje.
Oud 29-09-2004, 09:48
Verwijderd
Fleur, tijdens de eerste pilstrip, als je daarmee tijdens je menstruatie bent begonnen, is heel licht bloedverlies een regelmatig voorkomende bijwerking, het hoort over te gaan als je met de tweede strip begint. Als dat niet zo is of als het nog vrij veel is dan kun je beter wel naar de huisarts gaan maar voorlopig hoef je je geen zorgen te maken .
Oud 29-09-2004, 22:50
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Hoe zit het eigenlijk met die pil voor de mannen?? Waarom komt ie??
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 30-09-2004, 09:01
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
WPWW schreef op 29-09-2004 @ 23:50 :
Hoe zit het eigenlijk met die pil voor de mannen?? Waarom komt ie??
de onderzoeksfasen en registratiefase duren vaak vrij lang, reken er maar niet dat ie snel op de markt komt als ze nog steeds bezig zijn met onderzoeken
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-09-2004, 11:23
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-09-2004 @ 10:48 :
Fleur, tijdens de eerste pilstrip, als je daarmee tijdens je menstruatie bent begonnen, is heel licht bloedverlies een regelmatig voorkomende bijwerking, het hoort over te gaan als je met de tweede strip begint. Als dat niet zo is of als het nog vrij veel is dan kun je beter wel naar de huisarts gaan maar voorlopig hoef je je geen zorgen te maken .
Dankje!

Dat valt mee gelukkig. Nu maar hopen dat het ook stopt bij de tweede strip, ben erg benieuwd.

Zou het uitmaken als ik geen stopweek inlas tussen de eerste en tweede strip?
__________________
http://fleur.madtech.cx
Oud 30-09-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Fleur schreef op 30-09-2004 @ 12:23 :
Dankje!

Dat valt mee gelukkig. Nu maar hopen dat het ook stopt bij de tweede strip, ben erg benieuwd.

Zou het uitmaken als ik geen stopweek inlas tussen de eerste en tweede strip?
geen idee, maar het zou misschien wel kunenn dat het dan juist niet ophoudt...
je lichaam was net van plan eens flink te gaan menstrueren toen je met de pil begon, om het zo maar te zeggen, en dan kan het niet doorzetten; in een stopweek kan het wel doorzetten.
Oud 01-10-2004, 10:23
CoolJessy
CoolJessy is offline
Heyhey ik heb een vraagje,
Ben zo'n 2 maanden geleden begonnen met de pil (microgynon 30) en nu vroeg ik me af of je vanaf dat moment gelijk altijd regelmatig ongesteld werd of dat je ook nog wel eens een dag/paar dagen kon verschillen aan het begin (of altijd?) De vorige keer werd ik namelijk op een donderdag ongesteld, dat zou betekenen dat ik het gisteren had moeten worden maar dat ben ik dus niet.

In de tussentijd ben ik wel 1x vergeten (tijdens de 1e week maar heb binnen 12 uur de pil nog geslikt) een dag nadat er iets fout gegaan was met het condoom... zijn die 12 uur wel zeker weten 12 uur of kan het dus ook 10 of 11 uur zijn?
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Oud 01-10-2004, 10:40
gremgizzel
Avatar van gremgizzel
gremgizzel is offline
Hoi allemaal!

Als ik de laatste pil van de strip vergeten ben, dan begint mijn stopweek een dag eerder toch, en begin ik dus weer met de pil slikken en dag eerder dan dat k normaal doe? (wel gewoon na 7 dagen..)?? Klopt dit?
Oud 01-10-2004, 13:42
onzekerdoosje:p
onzekerdoosje:p is offline
Ook ik heb een vraagje:

ik was +/- 2weken bezig met een nieuwe strip, maar ben nu al 2 x achter elkaar de pil vergeten of nja de strip lag niet bij mij thuis en had geen andere meer. Wat nu? Moet ik nou een stopweek houden? Maar kan dat wel weer zo snel na de vorige stopweek? Het liefst wil ik (heb waarschijnlijk vandaag of morgen weer de strip) weer gewoon verder doorslikken, maar dit is vast zeer onveilig.
__________________
Make love.. not war..
Oud 01-10-2004, 13:45
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
A* schreef op 29-09-2004 @ 00:45 :
Ah, dan heb ik nog 17 jaar.
Dankje.
Je hebt nu ook al een hoger risico op trombose als je rookt en de pil gebruikt, alleen als je ouder bent dat 35 is je leeftijd nog een extra risicofactor (ik ken ook iemand van 23 die trombose heeft gehad omdat ze rookte en de pil slikte)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 01-10-2004, 14:00
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 14:45 :
Je hebt nu ook al een hoger risico op trombose als je rookt en de pil gebruikt, alleen als je ouder bent dat 35 is je leeftijd nog een extra risicofactor (ik ken ook iemand van 23 die trombose heeft gehad omdat ze rookte en de pil slikte)
Wat is trombose precies?
Ik zie er wel reclames over van mensen die het hebben in verre landen, maar ik heb geen idee wat het is..
Oud 01-10-2004, 14:34
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
A* schreef op 01-10-2004 @ 15:00 :
Wat is trombose precies?
Ik zie er wel reclames over van mensen die het hebben in verre landen, maar ik heb geen idee wat het is..
Bloedpropjes (die aan je vaatwand vastzitten, anders heet het embolie)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 01-10-2004, 15:29
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 15:34 :
Bloedpropjes (die aan je vaatwand vastzitten, anders heet het embolie)
Dat klinkt niet fijn.:\

Trouwens, ik heb net even wat gekeken op google naar Trombose, en wat ik me afvroeg:
Wat doet de pil dan met het lichaam dat de kans op het krijgen van Trombose hoger is?

Laatst gewijzigd op 01-10-2004 om 15:41.
Oud 01-10-2004, 16:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
gremgizzel schreef op 01-10-2004 @ 11:40 :
Hoi allemaal!

Als ik de laatste pil van de strip vergeten ben, dan begint mijn stopweek een dag eerder toch, en begin ik dus weer met de pil slikken en dag eerder dan dat k normaal doe? (wel gewoon na 7 dagen..)?? Klopt dit?
Volgens mij is de pil dan niet veilig, omdat je geen 3 weken achter elkaar de pil geslikt hebt. Als het je niet om de veiligheid gaat, kan het denk ik wel...
Oud 01-10-2004, 21:17
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
A* schreef op 01-10-2004 @ 16:29 :
Dat klinkt niet fijn.:\

Trouwens, ik heb net even wat gekeken op google naar Trombose, en wat ik me afvroeg:
Wat doet de pil dan met het lichaam dat de kans op het krijgen van Trombose hoger is?
Op de kombi-ROM (computerprogramma met veel naslagwerken etc) staat een dossier over de pil en trombose, daar kan ik t denk ik wel in opzoeken maar daar kan ik maandag/dinsdag pas weer op (moet vana universiteit), dan zal ik t opzoeken
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 02-10-2004, 11:53
xxx-xxx
xxx-xxx is offline
Ok , ik heb een dilemma.. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik slik de pil (minerva) normaal gesproken rond 22:00.
Ben vorige week vrijdag 24 sept. begonnen met nieuwe strip.
Nu ben ik gisteren( 1 okt.) de pil vergeten en heb ik hem vanmorgen 12:15 ingenomen. (dus meer dan 12 uur later)

Heb het laats gemeenschap gehad op zondag 26 september.
Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? moet ik me ernistige zorgen maken!?

Willen jullie alb reageren..
Oud 03-10-2004, 00:10
A*
Avatar van A*
A* is offline
Citaat:
MieX schreef op 01-10-2004 @ 22:17 :
Op de kombi-ROM (computerprogramma met veel naslagwerken etc) staat een dossier over de pil en trombose, daar kan ik t denk ik wel in opzoeken maar daar kan ik maandag/dinsdag pas weer op (moet vana universiteit), dan zal ik t opzoeken
Oeh, graag.
Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar.
Oud 03-10-2004, 12:53
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Ik heb een probleem....

Ik ben al een aantal jaar aan de pil.
Nu ben ik hem vorige week vrijdag een keertje vergeten in te nemen. Ik heb de volgende dag (zaterdag) de bijlsuiter nog eens gelezen en las dat je hem alsnog in moest nemen (omdat ik weer in week 1 zat) dus dat heb ik dus gedaan. Ik nam die zaterdag dus 2 pillen in, dat mocht volgens de bijsluiter.
Maar nou las ik ook dat als je in die week dat je hem vergeten bent gemeenschap hebt gehad er een kans is op zwangerschap. En nu heb ik de donderdag (voor de vrijdagavond dat ik hem vergat) seks gehad met mijn vriend.
Een test kan ik nog niet doen (kan pas eerste dag van verwachte menstruatie) en ik zit me eigenlijk best druk te maken...
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

Liefs, mij...
Oud 03-10-2004, 13:26
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Volgens mij is er wel een kans dat je zwanger bent maar je moet dus gewoon ff afwachten want je bent al te laat voor de morning after pil. En niet direct panieken als je niet ongesteld word want dat kan ook door de zenuwen komen (Heb ik ook al een keer gehad) Dus als je menstruatie uitblijft moet je een test doen! Succes ermee!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 03-10-2004, 13:38
Verwijderd
@ elmoo

wanneer neem je het normaal in ?
en hoe laat heb je de pil zaterdag dan ingenomen?
Oud 03-10-2004, 17:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
A* schreef op 03-10-2004 @ 01:10 :
Oeh, graag.
Ik ben er wel erg nieuwsgierig naar.
Ik eigenlijk ook wel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-10-2004, 17:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vraag: Als je zwanger wordt dan blijft je menstruatie uit (duh) maar als je de pil slikt wordt je niet echt ongesteld. Als je per ongeluk toch zwanger raakt terwijl je de pil slikt krijg je dan ook geen bloeding in je stopweek? Met andere woorden: wordt je ook niet nep-ongesteld als je zwanger bent en de pil slikt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-10-2004, 17:56
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 03-10-2004 @ 14:38 :
@ elmoo

wanneer neem je het normaal in ?
en hoe laat heb je de pil zaterdag dan ingenomen?
Ik neem m altijd 's avonds voor het slapen gaan in. En heb dus zaterdagavond voor het slapen gaan die 2 pillen ingenomen.
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Oud 03-10-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2004 @ 18:38 :
Mijn vraag: Als je zwanger wordt dan blijft je menstruatie uit (duh) maar als je de pil slikt wordt je niet echt ongesteld. Als je per ongeluk toch zwanger raakt terwijl je de pil slikt krijg je dan ook geen bloeding in je stopweek? Met andere woorden: wordt je ook niet nep-ongesteld als je zwanger bent en de pil slikt?
Dat gebeurt lang niet altijd maar het komt wel eens voor, ja.
Oud 03-10-2004, 19:07
Verwijderd
Ik wil geen reclame maken, maar een handige tip geven. Ik heb zelf mijn huisarts en vaste apotheek bij mijn ouders in Enschede zitten, terwijl ik zelf in Maastricht woon. Nu is het altijd veel gedoe voor mij om in Enschede de pil op te gaan halen. Via via hoorde ik van www.xanthe.nl daar kan je de pil (en volgens mij nog wel meer dingen) online bestellen, je krijgt hem dan thuisgestuurd. Wel heb je een recept nodig, en als het vergoed wordt, regelen ze dat meteen bij je verzekeraar. Ze rekenen geen verzendkosten, en je kan maximaal voor een jaar bestellen.
Ik weet niet of ik dit zo mag posten, maar volgens mij wel (toch?). Goeie tip voor luie studenten
Oud 03-10-2004, 20:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-10-2004 @ 20:02 :
Dat gebeurt lang niet altijd maar het komt wel eens voor, ja.
Dus eigenlijk weet je - als je de pil slikt - nooit zeker dat je niet zwanger bent als je ongesteld wordt behalve als je een test doet of begrijp ik het nu verkeerd?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-10-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2004 @ 21:52 :
Dus eigenlijk weet je - als je de pil slikt - nooit zeker dat je niet zwanger bent als je ongesteld wordt behalve als je een test doet of begrijp ik het nu verkeerd?
Ehm, op zich niet zeker, nee. Maar je kunt er wel van uit gaan; in de meeste gevallen raakt ook de kunstmatige menstruatie verstoord door de zwangerschapshormonen.
Oud 04-10-2004, 19:42
Love my boy!
Love my boy! is offline
De pil micro...nog wat... helpt die ook tegen puistjes? iemand ervaring mee?
Oud 04-10-2004, 21:31
freakhole
freakhole is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 03-10-2004 @ 13:53 :
Ik heb een probleem....

Ik ben al een aantal jaar aan de pil.
Nu ben ik hem vorige week vrijdag een keertje vergeten in te nemen. Ik heb de volgende dag (zaterdag) de bijlsuiter nog eens gelezen en las dat je hem alsnog in moest nemen (omdat ik weer in week 1 zat) dus dat heb ik dus gedaan. Ik nam die zaterdag dus 2 pillen in, dat mocht volgens de bijsluiter.
Maar nou las ik ook dat als je in die week dat je hem vergeten bent gemeenschap hebt gehad er een kans is op zwangerschap. En nu heb ik de donderdag (voor de vrijdagavond dat ik hem vergat) seks gehad met mijn vriend.
Een test kan ik nog niet doen (kan pas eerste dag van verwachte menstruatie) en ik zit me eigenlijk best druk te maken...
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

Liefs, mij...
he ik heb ook es zoiets gehad, en ik heb 2 dagen later de morning after pil gehad. en ben gelukkig niet zwanger geworden
ik was best wel bang
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.