Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2017, 21:45
Verwijderd
Ik heb een vraag voor de meiden/vrouwen onder ons EN later nog een vraag voor de jongens/mannen onder ons; want scheren jullie je benen ook in de winter? En scheer je alleen onderbenen of ook bovenbenen? Ik scheer namelijk alleen onderbenen en laat het in de winter vaak zijn vrije loop gaan (aangezien je dan toch lange broeken draagt) maar nu de zomer weer een beetje op gang komt, vraag ik mij af; om de hoeveel dagen scheer je je benen weer? En waarom zou ik ook mijn bovenbenen scheren? Want als er iemand op schoot zit; dan voelt dat toch 'prikkelig' aan? Mannen: wat geeft jullie voorkeur? Geschoren benen of niet? En dan nog boven en onderbenen of maakt dat niet uit? (Ben gewoon benieuwd haha)
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 05:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik scheer mijn benen nooit, daar krijg ik enorme jeuk van. Ontharingsmiddel werkt het beste, jammer dat het zo stinkt.

Ik doe het niet in de winter, want superdoei, en omdat ik eigenlijk altijd een lange broek aan heb, doe ik het wel wat vaker in de zomer, maar ook niet echt vaak, wel als het echt jurkjes/korte broeken-weer is. Ik vind het zo'n gedoe. Ik onthaar alleen mijn onderbenen, tot net over de knie meestal. Kan me niet zoveel schelen wat anderen daarvan vinden, ik ben namelijk ontzettend gevoelig voor jeuk en mijn bovenbenen ontharen is wat dat betreft altijd een drama. Ik heb wel heel lichtblonde haren, dus dat is fijn
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 10:10
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Harsen/waxen kan ook. Doe ik als man zijnde soms ook
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 13:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik onthaar mijn benen eigenlijk ook alleen in de zomer, of als ik er in de winter een keer zin in heb. Dan doe ik ook alleen mijn onderbenen.

Ik epileer mijn benen trouwens, dan blijven de haartjes langer weg en heb ik geen last van gedoe met wax/ hars, ontharingscrème of scheermesjes. Aan de "pijn" van epileren wen je heel snel, vind ik
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 16:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik scheer mijn benen in de winter als ik last krijgt van haartjes die in mijn panty vast komen te zitten. Zo heel af en toe dus.

In de zomer scheer ik ook maar af en toe mijn benen, want ik vind het best een klus /longhairdontcare. Ik scheer altijd alleen mijn onderbenen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 16:40
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik scheer elke week omdat ik best dikke haartjes heb een vaak een panty draag ofzo (zelfs in de winter, maar dan wel een thermo ding) ook heb ik natuurlijk 4x in de week sport en 2 uur in de week gym. Wel fijn als ik dan gladde benen heb. Ik scheer alleen mijn onderbenen en iets boven mijn knie omdat mijn bovenbeen lichtere haren heeft
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 17:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik scheer elke week omdat ik best dikke haartjes heb een vaak een panty draag ofzo (zelfs in de winter, maar dan wel een thermo ding) ook heb ik natuurlijk 4x in de week sport en 2 uur in de week gym. Wel fijn als ik dan gladde benen heb. Ik scheer alleen mijn onderbenen en iets boven mijn knie omdat mijn bovenbeen lichtere haren heeft
Als je zo vaak scheert is een epileer-apparaat misschien wel het overwegen waart (tenzij je scheren heel leuk vindt ), als je de haartjes er uit trekt blijven ze namelijk veel langer weg.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 17:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen zichtbaar haar op mijn bovenbenen dus ik scheer alleen mijn onderbenen. In de winter minder vaak dan in de zomer maar wel af en toe want ik sport regelmatig in korte broek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 19:29
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Als je zo vaak scheert is een epileer-apparaat misschien wel het overwegen waart (tenzij je scheren heel leuk vindt ), als je de haartjes er uit trekt blijven ze namelijk veel langer weg.
Dat is misschien wel een goed idee. Klopt het dat je na een tijdje ook minder pijn voelt?
Ik doe er vaak best wel lang over, en zo lang mag ik thuis niet douchen (maximaal 6 minuten, en dan moet ik ook soms nog mijn haar wassen en mijn lichaam enzo)
Eerst even een baantje vinden zodat ik kan sparen dan maar
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 19:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat is misschien wel een goed idee. Klopt het dat je na een tijdje ook minder pijn voelt?
Ik doe er vaak best wel lang over, en zo lang mag ik thuis niet douchen (maximaal 6 minuten, en dan moet ik ook soms nog mijn haar wassen en mijn lichaam enzo)
Eerst even een baantje vinden zodat ik kan sparen dan maar
Een epileer apparaat is niet enorm duur (deze heb ik zelf de Braun Silk-épil 1 en die kost rond de €25,- ), zeker wanneer je een simpele wil die je alleen droog kunt gebruiken.

Je went aan de pijn, de eerste paar keer is het naar, maar daarna prikt het alleen nog een beetje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 21:12
blaches
blaches is offline
Denk dat het de meeste mannen minder boeit als de vrouwen denken. Het maakt mij echt vrij weinig uit als er een lichte haartjes op de benen zitten. Het moet natuurlijk geen oerwoud worden maar denk dat dat het nooit wordt bij vrouwen.

Als een man er wel moeilijk over doet, wat een loser dat hij zo is.

Voorkeur gaat natuurlijk wel uit naar geschoren benen (denk ik ik let er eigenljk nooit op?) maar weinig mannen zal het uitmaken. Vooral als je in een relatie zit maakt het al helemaal minder uit.

Fijne nationale vrouwendag allemaal! Zie dat veel vrouwen op dit topic zitten dus geniet van de dag!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 21:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn vriend (en ex) vonden het ook vaak geen probleem als ik mijn benen niet perfect glad hield.

Mijn moeder heeft er vroeger wel hele nare ervaringen mee gehad als jong meisje. Zij had donker haar, en dus ook op haar benen. Verder had ze wel een mooi vrouwelijk figuur, maar mannen reageerde heel vervelend op haar harige benen. Ze noemden haar gerust "manwijf". Natuurlijk is dat jaren gelden, maar in principe zouden we dat gewoon oké moeten vinden, als iemand met harige benen rond wil lopen. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar het zou meer geaccepteerd moeten worden. Het "schoonheidsideaal" lijkt nog steeds gekenmerkt door geen haren op je lijf en vooral mooi haar op je hoofd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 00:07
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Epileren doet meer pijn dan waxen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 06:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Epileren doet meer pijn dan waxen
Ben ik niet met je eens

Epileren is denk ik sowieso een vrij goedkope methode, je koopt een apparaatje en die gaat vervolgens jaren mee. Je hoeft dus niet steeds nieuwe scheermesjes of nieuwe wax te kopen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 16:57
blaches
blaches is offline
Citaat:
Mijn vriend (en ex) vonden het ook vaak geen probleem als ik mijn benen niet perfect glad hield.

Mijn moeder heeft er vroeger wel hele nare ervaringen mee gehad als jong meisje. Zij had donker haar, en dus ook op haar benen. Verder had ze wel een mooi vrouwelijk figuur, maar mannen reageerde heel vervelend op haar harige benen. Ze noemden haar gerust "manwijf". Natuurlijk is dat jaren gelden, maar in principe zouden we dat gewoon oké moeten vinden, als iemand met harige benen rond wil lopen. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar het zou meer geaccepteerd moeten worden. Het "schoonheidsideaal" lijkt nog steeds gekenmerkt door geen haren op je lijf en vooral mooi haar op je hoofd.

Zoiezo dingen kenmerken als "vrouwelijk" en "mannelijk" moet gewoon stoppen. Zelfde dat het niet "mannelijk" is om erg gevoelig te zijn. Fuck dat! Ik wil gewoon hier en daar gevoelig zijn. Heb geen zin dat er iemand mij verteld dat het niet mannelijk is. Echt ongeloofelijk...

Of dat "vlees" mannelijk is. Ik ben veganist en ja, ik geef misschien wat meer om dieren als de gemiddelde man. Ben ik nu "minder" mannelijk?

Wordt zo enorm schijtziek van al dat kenmerken van iedereen en hokjes plaatsen.

We zijn allemaal het zelfde. Vrouw, man, getint, donker, blank, lang, kort, bi-seksueel, homo-sekueel, hetero-seksueel, transgender, gevoelige-man, iets-meer-haar-op-de-benen-vrouw, man die op ballet zit, vrouw die op boksen of basketbal zit, man die romantische film kijkt, vrouw die horror leuk vindt.

Boeie, ieder z'n ding.



al moet ik zeggen dat ik mij zelf dan ook wel is betrap op opmerkingen over minder intelligente, makkelijk meegaande en arrogante alcoholische tiener meisjes
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Benen scheren voetballers
Verwijderd
2 26-11-2016 18:16
Lichaam & Gezondheid Benen scheren (voor de dames)
Meind
47 01-07-2005 18:59
Lichaam & Gezondheid benen scheren????
amerie
49 29-07-2004 20:59
Liefde & Relatie Hoe moet je je benen scheren
amerie
5 30-03-2004 14:26
Lichaam & Gezondheid Jongens benen scheren ?!?
Pioneer3006
32 13-12-2002 17:17
Lichaam & Gezondheid Benen scheren
Obli
14 24-07-2002 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.