Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2017, 20:41
AceSpade
AceSpade is offline
Beste mensen,

Ik ben zelf de laatste tijd heel erg in de fitnesswereld. Ik train 3 a 4x per week op zwaar niveau. Ik ben zelf tot een schokkende ervaring gekomen wat betreft Cola Zero en voornamelijk zoetstoffen / Aspartaam! Tenminste... Dat denk ik.

Ik zit al een vrij lange tijd op 2800 / 2850 calorieen per dag, wat op zich met zwaar sporten niet zo'n probleem is om massa te creëren. Nu maak ik ook voedingsschema's (of eigenlijk eet ik hetzelfde schema bijna iedere dag al 6 maanden lang met wat korte aanpassingen..) en ben ik ongeveer 4,5 maanden geleden met koffie begonnen. Geen probleem, op het feit dat het wel vocht vast houd door de caffeine. Ongeveer 2 maanden geleden ben ik met Cola Zero begonnen.

Nu... Dit is echt treurig maar ik merk spontaan dat mijn buik begint uit te zetten en krijg spontaan overal vetjes. Ondanks dat hier geen calorieen in zitten ben ik ervan overtuigd dat dit nu juist WEL een (zware?) dik maker is over een langere tijd. Ik heb dit met mijn zus besproken, die veel met voeding en diëten bezig is, en ook zij vertelde me dat het moment dat ze veel aspartaam producten benutte, het afvallen een stuk moeilijker ging.

Mijn vraag aan jullie, heeft 1 van jullie hier ook ervaring mee? En dan doel ik voornamelijk op Cola Zero, Cola Light, Crystal Clear, Redbull "Zero?" (Geen idee of dit bestaat) en allemaal dit soort... Rotzooi? Ik moet hier wel bij vertellen dat ik een extreem gevoelige maag heb.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2017, 22:51
AceSpade
AceSpade is offline
Ik merk nu pas op dat er ook een topic voor eten en drinken is.. Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2017, 07:16
Verwijderd
Is algemeen bekend, dieetdranken maken dik, helemaal geen nieuws. Goed dat jij er nu ook achter bent, blijf er af!

Even simpel uitgelegd: er spelen een paar dingen, enerzijds krijg je weliswaar niet de calorieën van suikers binnen, maar je lichaam krijgt wel het signaal dat er suikers zijn binnengekomen en gaat in vetopslagmodus. Anderzijds blijkt toch vaak dat mensen onbewust met zero-frisdrank wat ongezonder eten rechtvaardigen. Wel dat extra koekje nemen, want je hebt toch zero-cola gedronken? Nogmaals, dit werkt vooral onbewust. En zo zijn er nog meer nadelen te benoemen (verhoogde kans op diabetes, hartklachten, hoofdpijn, depressie).
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25
fizzle-fluffy
500 08-08-2011 16:59
De Kantine Saaie koeken en rode knoppen! #921
fizzle-fluffy
500 19-03-2010 23:35
Eten & Drinken Coca Cola Light en coca Cola zero..
~~dolce~~
51 11-04-2007 14:03
Eten & Drinken Wat vind jij achterbaks eten?
Verwijderd
110 14-01-2007 11:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.