Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2017, 08:43
Jultjuuh
Jultjuuh is offline
Hey
11 weken geleden heb ik een tweede oorgaatje laten zetten. Na 6 weken en een beetje heb ik ze eruit gedaan en vervangen door een ander knopje die ook van zilver was. 1 week later begon mijn oor enorm veel pijn te doen en wist ik dus dat ik een ontsteking had, ik heb ze er even ingelaten, na een paar dagen heb ik het knopje eruitgehaald en ontsmet, dat deed ik drie dagen, twee keer. Uiteindelijk kwam alles goed en deed het geen pijn meer na ik mijn eerste oorbel er terug had ingestoken, maar nog eens vier weken later begon het weer pijn te doen ondanks ik er goed voor gezorgd had. Ik heb het er dan uitgehaald en we zijn nu weer vier dagen verder, de ontsteking is zo goed als voorbij maar ik krijg mijn oorbel er niet meer in ondanks ik daar wel nog een gaatje voel? Ik ben er als de dood voor dat het is toegegroeid. Stel nu dat het zo is hoe lang moet ik dan wachten voor ik ze opnieuw kan zetten? Wat moet ik doen?
Groetjes
Jultjuuh

PS: Mijn twee eerste oorbellen heb ik nog, maar die had ik vroeger ook moeten een tweede keer zetten voor het niet meer ontstoken zat. Ligt het aan mij dat dat steeds gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 08:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is er niet alleen een vliesachtig velletje overheen gekomen met daaronder nog gewoon het gaatje? Dan zou je het zelf weer door kunnen prikken met je zweerknopje bijvoorbeeld. Misschien iemand vragen om te helpen die het beter kan zien.

Heb je in die tijd dat je de zweerknopjes in had ook wel dagelijks gedruppeld met sterilon of iets anders ontsmettends? En zijn de oorbellen die je nu draagt echt van zilver? Als ik langer dan een dag nep-zilveren oorbellen draag, krijg ik ook heel dikke plekken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 09:28
Verwijderd
Ik had altijd dat ik goude oorbellen om moest nu gelukkig niet meer. Maar ik zou inderdaad kijken of het niet een vliesachtig velletje is. '
Dat heb ik ook een paar keer gehad. moet mn oorbellen altijd voor basketbal uit doen en dan vergeet ik het wel eens. Vraaag even iemand te kijken en met een zweerknopje bijvoorbeeld. het doet even pijn en is ook handig om creme erover te smeren anders gaat het weer ontsteken

Success
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 09:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Even contact opnemen met de piercer waar je het gaatje hebt laten piercen, die kan je waarschijnlijk goed adviseren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 10:33
Jultjuuh
Jultjuuh is offline
Citaat:
Is er niet alleen een vliesachtig velletje overheen gekomen met daaronder nog gewoon het gaatje? Dan zou je het zelf weer door kunnen prikken met je zweerknopje bijvoorbeeld. Misschien iemand vragen om te helpen die het beter kan zien.

Heb je in die tijd dat je de zweerknopjes in had ook wel dagelijks gedruppeld met sterilon of iets anders ontsmettends? En zijn de oorbellen die je nu draagt echt van zilver? Als ik langer dan een dag nep-zilveren oorbellen draag, krijg ik ook heel dikke plekken.
Ja ik heb toen de eerste keer met sterilon ontsmet maar de tweede keer zijden ze dat het niet nodig was en deed ik dat nie en er was toen niets aan de hand
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 10:35
Jultjuuh
Jultjuuh is offline
Citaat:
Ik had altijd dat ik goude oorbellen om moest nu gelukkig niet meer. Maar ik zou inderdaad kijken of het niet een vliesachtig velletje is. '
Dat heb ik ook een paar keer gehad. moet mn oorbellen altijd voor basketbal uit doen en dan vergeet ik het wel eens. Vraaag even iemand te kijken en met een zweerknopje bijvoorbeeld. het doet even pijn en is ook handig om creme erover te smeren anders gaat het weer ontsteken

Success
Oke zal eens kijken, crème doe ik al daarom dat het nu al genezen is Danku!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 10:35
Jultjuuh
Jultjuuh is offline
Citaat:
maar weet iemand hoelang je moet wachten voordat je het opnieuw mag prikken als het echt dicht is?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 10:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat moet je vragen waar je die gaatjes hebt laten prikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 12:49
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik geloof dat littekenweefsel er 1-2 jaar over doet om te stabiliseren.

Waar heb je ze laten zetten? Gewoon laten schieten bij een juwelier, of echt met een steriele naald bij een piercer?

Een erg goede piercer binnen Nederland is Sharon van Dare2Wear. Ik zou je oorgaatjes daar laten herprikken, en misschien kan je haar ook mailen met je vragen. Piercen is altijd beter dan schieten, die pistooltjes bij de juwelier kun je namelijk niet ontsmetten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 20:18
Jultjuuh
Jultjuuh is offline
Danku voor jullie hulp, ik heb er net doorgekregen maar hij is vanaf vandaag weer ontstoken, waarschijnlijk daardoor dat ik hem erdoor kreeg. Deed wel even pijn.
Groeten
Jultjuuh
Met citaat reageren
Oud 19-03-2017, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Danku voor jullie hulp, ik heb er net doorgekregen maar hij is vanaf vandaag weer ontstoken, waarschijnlijk daardoor dat ik hem erdoor kreeg. Deed wel even pijn.
Groeten
Jultjuuh
Met citaat reageren
Oud 19-03-2017, 14:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dagelijks blijven ontsmetten zolang het ontstoken is. Eventueel terug naar het zweerknopje als het dik wordt, maar niet de oorbel uitlaten, anders groeit het weer net zo hard dicht.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2017, 17:05
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Een paar keer per dag ontsmetten met warm zout water. En niet voortdurend aan draaien maar de wond juist laten rusten.

Hoop voor je dat 't goed heelt. Anders kun je nog altijd naar de piercer.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #79
Verwijderd
495 23-12-2006 15:14
Lichaam & Gezondheid 3de gaatje
.:zonnetje:.
40 30-03-2006 17:02
Lifestyle Dagelijkse beslommeringen.
botulismf
500 19-01-2006 18:21
Lifestyle Zijn tattoo's en piercings ordinair ? wat vinden jullie?
Verwijderd
267 07-03-2005 18:37
De Kantine Stiekem piercing zetten
#lamelodiadelmare#
24 12-06-2002 19:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.