Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2011, 16:11
TH1JS
TH1JS is offline
Ik erger mij dood aan het feit dat mijn school vaak buitenschoolse activiteiten plant (die soms maar enkele uren in beslag nemen) en deze zodanig plant dat onze middagpauze dient "als tijd om op locatie te geraken én tegelijkertijd te eten" en deze activiteit dan te laten doorlopen tot na het normale einduur van 15.30. Mag de school dit zomaar doen ? Ik zou dan toch denken dat ze deze activiteit zo moeten plannen dat ze (met een kleine marge) binnen de schooluren valt en deze anders niet verplicht maken, of hoe zit het met de wetgeving daaromtrent ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2011, 14:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik zie niet echt waarom niet. Het is toch niet later dan 17.00/17.30? Of heeft je school in hun schoolregels een regel opgenomen waarin staat dat een schooldag nooit tot later dan 15.30 duurt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 16:12
TH1JS
TH1JS is offline
Normaal eindigt een schooldag om 15.30, behalve op woensdag. Ik voel me (net als klasgenoten) gewoon wat gekloot. Binnenkort is het weer van hetzelfde, we moeten een universiteit gaan bezoeken, voor een vak waar ik totaal geen ambitie voor heb om daarin verder te studeren. Opzich niet erg, behalve dat deze activiteit wel ver buiten de uren doorloopt (16.30-17.00 ca) en na verder onderzoek ben ik er achtergekomen dat deze uitstap ook perfect tijdens de schooluren georganiseerd had kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 08:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Normaal eindigt een schooldag om 15.30, behalve op woensdag.
Dat is in de praktijk voor jouw school ja. Maar waar ik het over had is dat een schooldag in theorie toch van 8.30 tot 17.00 kan duren?

Zolang het daar niet zo gek veel overheen gaat kun je de school niets verwijten wat tijdstippen betreft. Wel kun je stellen dat een activiteit nutteloos is als ze jou bijvoorbeeld naar MBO bewaarscholen sturen om rond te kijken, wanneer je VWO doet. Maar binnen studiekeuzes, tja... Heel veel mensen weten niet zeker wat ze willen studeren. Wie weet zie je iets daar dat je van mening doet veranderen? Ik zou rondkijken bij verschillende studies niet nutteloos noemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-03-2011, 09:10
Verwijderd
Op mijn school was het idd zo dat je in principe lessen/activiteiten zou kunnen hebben tot 18 uur, in de praktijk werden er na 16 uur nooit lessen gegeven, maar sportdagen en tripjes naar hogescholen/universiteiten duurden wel eens tot 18 uur. Dat hoorde er bij en daar moest je gewoon aan mee doen (tripjes naar de hogeschool ook al wilde je daar helemaal niet naar toe etc waren ook verplicht, puur zodat je eens verder keer dan je neus lang was en ook zodat je leerde hoe opendagen werkten etc (want dat was echt een mysterie ) overigens hadden we ook dagen waarop je vrij naar een opendag kon naar keuze, dus niet verplicht die-en-die instelling, beter ).

Dat de middagpauze dient om op locatie te komen, is wel niet erg netjes. Misschien kun je op locatie nog tien minuten nemen om te lunchen oid? Ik had dat vroeger met gymlessen; dan moest ik vanaf school naar de locatie waar de lessen waren, dat was 20 minuten fietsen, dus de volle pauze was er dan aan. Mja, dan nam ik daar gewoon pauze voor de les En na de les natuurlijk rustig terug fietsen, zodat ik te laat was voor de volgende les maar een goede reden had
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 00:04
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Anders klaag je wat minder, het ergste wat kan gebeuren is dat je iets leert.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 17:19
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Nou volgens mij zit je in een vrij luxe situatie dat je normaal maar tot 15:30 les hebt. Werkgevers klagen over de 9 tot 5 mentaliteit maar als die van jou al om half 4 stopt wens ik je veel sterkte in het grote mensen leven. Die paar uurtjes op jaarbasis zijn niet bedoeld om jou te pesten maar om te zorgen dat je er iets van leert.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 18:27
Verwijderd
idd, ik heb iedere week minstens 1 schooldag tot 16:10!!
En de vervolgopleiding waar ik naartoe wil is 4 dagen per week van 9-half 5...
Geniet er dus maar van dat jij zoveel geluk hebt nu....
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 19:52
jochemie
jochemie is offline
het hangt er vooral van af wat in de regels van de school staat.
Je kan kijken wat je gedaan kan krijgen w.b.t het eten.

Maar zoals naar een andere school kan jouw school ook niks aan doen omdat het misschien niet op een ander moment wordt aangeboden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.