Oud 28-05-2016, 15:36
Ibzoon
Ibzoon is offline
Hallo jongens en meisjes,

Laat ik me eerst voorstellen,
Ik ben een jongen van 17jaar zit in het 4de jaar 4 STW wat houd in Sociale Technische Wetenschappen TSO ik zit zelf in België op school en vorig jaar deed ik EMT (Economie moderne Talen ASO), maar kreeg daar een B-Attest dat was waarschijnlijk door mijn gedrag en mijn jaar totaal buizen voor Nederlands, Frans en Wiskunde.
Na dit school ging ik naar TSO handel, maar dit was hoog gegrepen dus zakte ik af tot STW waar ik nu in de richting zit en dit richting boeit mij echt heel hard!
Maar voor dat ik begon met deze richting had ik al gemeld dat mijn Frans en Wiskunde zeer laag waren maar of ze er rekening mee houden?
En de eind examens naderen mijn stress en angst voor nogmaals af te zakken of zelfs te blijven zitten wordt hoger en hoger door vorig jaar want ik heb heel veel nachten gehuild en zelfs niet kunnen slapen maar uiteindelijk mijn punten zijn hoger dan vorig jaar maar wiskunde slaat nog steeds tegen heb dit jaar maar 1x'tje nrt boven de 50 gehaald en voor Frans is het soms boven de 50 soms onder de 50, maar de leerkrachten hebben ook een hele andere beeld van mij (nogal negatief) omdat ik zeer druk ben en volgens hen de hele klas beinvloed, op mijn vorige school hielden ze geen rekening meer met mijn gedrag omdat ik daar al 3jaar op zat en wisten dat dat gewoon hoe dat ik was en ook vele positieve kanten had maar soms ook tegen kon slaan.

Mijn vraag is wat denken jullie erover en zou ik echt erdoor kunnen zijn want van mijn klasgenoten hoor ik alleen maar 'phaha je haalt het sowieso niet, je gaat er niet door, de leerkrachten haten je allemaal' wat ik nu allemaal zou kunnen doen weet ik al namelijk HARD studeren en hopen en bidden ervoor!

Groetjes en hopelijk weten jullie raad en veel succes voor diegene die ook binnekort/al examens hebben/krijgen! 💪
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2016, 15:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ga eens praten met iemand op school die je vertrouwd, een aardige docent, of afdelingsleider. Die kan je waarschijnlijk tips geven en misschien ook wel gerust stellen. Door bij iemand aan te kloppen met je zorgen laat je in elk geval je motivatie blijken en dat kan in je voordeel werken, aangezien je reputatie nu niet geweldig is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-05-2016, 21:33
Ibzoon
Ibzoon is offline
Ik heb net een bericht gestuurd naar het CLB om hier zeker een gesprek over te voeren, nu vraag ik mij af waarom ik hier niet eerder aan heb gedacht. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2016, 13:22
pj eilander
pj eilander is offline
Hoi Ibzoon, wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt over de naderende examens! Ik weet niet veel over de situatie in België, maar ik hoop dat je desondanks iets aan mijn reactie hebt.

Op scholen in Nederland is altijd een vertrouwenspersoon aanwezig. Leerlingen hebben ook een mentor. Verder heb je afdelingshoofden/decanen. Dit zijn mensen waar je bij zou kunnen aankloppen. Het klinkt alsof je veel baat zou hebben bij een faalangsttraining, die worden op scholen vaak aangeboden. Daarin leer je om die zorgen en negatieve gedachten van je af kan zetten, zodat je je kan concentreren op de examens.
Je zou ook aan kunnen kaarten dat je klasgenoten zulke nare dingen tegen je zeggen en dat je je zorgen maakt over hoe de docenten over je denken.

Mocht je school geen faalangsttraining hebben, zou je kunnen kijken of je dit op een andere plek kan doen. Je zou je ouders kunnen vragen om je te helpen er één te vinden als de school er geen weet. Je huisarts heeft wellicht ook suggesties voor plaatsen waar je zo'n training kan volgen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2016, 00:45
hondenfreak
Avatar van hondenfreak
hondenfreak is offline
Pj eilander, dat hebben wij allemaal niet in België op onze scholen.
We moeten onze problemen zelf oplossen spijtig genoeg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.