Oud 15-04-2017, 02:30
Sundurah
Sundurah is offline
Ik ben 23, leef laatste tijd gezond, eet niks geen snoep, word wakker eet eieren, fruit ontbijt, en volkorenbrood met kaas ( wil vooral spieren kweken ), hoewel ik warm avond eten vaak laat zitten, waardoor ik aardig wat oneffenheden en wondjes krijg op mn hoofd en nergens anders op mn lijf, wat natuurlijk erg vervelend is.

Nou wat voor mij dus werkt om letterlijk binnen een paar dagen van vrijwel alles af te zijn, tatada, andijvie. Ja echt als ik een grote pan andijvie maak met spekjes en dit voor 2 dagen eet ben ik zo van alle infecties af en verdwijnen alle puisten bij me over een avond of 2. Weet niet hoe dit kan maar het zal vast met vitamines te maken hebben die je niet in fruit, of brood vind.

Misschien een tip om te proberen voor mensen die hier last van hebben na de puberteit en zich afvragen of ze goed eten, ik weet wel dat zalfjes voor mij niet werken, zit em echt in de voeding, en genoeg vocht binnenkrijgen

Heb wel geleerd om niet aan de puistjes of wondjes te gaan zitten, hoe verrekte verleidelijk het ook is, als je een puist uitdrukt of een wondje openkrabt, loop jij met een duidelijk zichtbaar wondje voor over een week, gewoon echt niet doen, want als jij je puist uitdrukt heb je er vaak volgende dag weer pus onder zitten, terwijl je huid al bezig was met herstelproces, waardoor je naar een aantal dagen vaak nog een bultje voelt.

Je huid heeft zelf wonderlijke herstel kracht, het kan echt over een avond allemaal weg zijn als je er NIET aanzit, vraag jij je af waar al die pus is gebleven, gewoon voor je naar bed gaat flink volvreet met stampot, probeer et maar eens 2 dagen en kijk in de spiegel.

Laatst gewijzigd op 15-04-2017 om 02:47.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2017, 14:27
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Ik vraag me niet af waar die pus is gebleven. Waarschijnlijk is die puist dan open geklapt in de nacht en zit het ergens aan je beddengoed. Verder wel een goed advies! Ik eet zelf naar mijn zeggen niet ongezond. maar het is zeker niet zo dat ik iedere dag gezonden dingen eet. In de avond eet ik sowieso twee borden (maar net wat we eten, bloemkool met vlees o.i.d., vlees ben ik een echte fan van).

Soms lees je dat voeding los staat van de talgproductie en elders lees je weer het omgekeerde.. erg verwarrend. Mijn eetpatroon is iedere week hetzelfde, maar toch heb ik de ene week diepe onderhuidse ontstekingen en de andere week af en toe een klein puistje. Vooral de onderhuidse puisten ergeren mij. Zo af en toe heb ik op mijn voorhoofd zo'n bult die pijn doet als je hem aanraakt, voelt als een blauwe plek. Na zo'n 4-5 dagen zit hier nog geen pus op, soms wordt deze helemaal niet rijp. Dit soort bulten heb ik meestal 1-2x per maand of minder, maar wonder boven wonder had ik er nu in 1 week tijd 3 van die grote bulten zitten.

Ik ben zelf 19, heb vanaf mijn 13-14e puisten. Misschien heb ik gewoon veel testosteron. Ik gebruik cleaning maskers die de poriën schoonmaken, en dag-nacht creme's die je huid voeden en zo de talgproductie ondersteunen te verminderen. Voorheen gebruikte ik antibiotica lotion (clyndamicine) op recept, moet zeggen dat dat wel op zich goed werkte, al waren puisten niet te vermijden en gezien de kosten van het geneesmiddel ben ik er mee gestopt.

Mijn voedingspatroon:

Iedere ochtend een lekkere grote volle bak havermout (ik gok meer dan 250ml melk).
In de middag 5-6 boterhammen, waarvan 2 boterhammen (op elkaar) tosti en waarvan 2 met schuddebuikjes, en de overige met nutella (soms ook kipsate, of ander beleg).
In de avond 2 borden avondeten (variend van lasagne, bloemkool, friet, groente met vlees, rundvlees, varkensvlees).

Soms ben ik veel gestresst, of heb ik een soort opgejaagd gevoel (waarbij je hart duidelijk versneld te kloppen). Stress is ook weer een ding.. waarmee je meer puisten kan krijgen. Ben thuis vaak gestrest, zou dan betekenen dat als ik een week op vakantie ben en weg ben van mijn ouders ik minder puisten zou krijgen dan als ik thuis verblijf en iedere avond wel zo'n uur of 1-2 2-4 gestrest ben per dag.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pukkels
Moar
21 12-04-2010 13:00
Seksualiteit is myn lengte penis normaal
weetnie
253 26-07-2007 09:23
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Lichaam & Gezondheid puist op je piemel
cam-boy18
33 03-05-2005 18:28
Verhalen & Gedichten (verhaaltje) Puisten
prulleke
7 16-10-2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.