Oud 06-12-2009, 19:49
Pomelo
Pomelo is offline
Dag mensen,

ik ben een jongen van bijna 18 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad of iets wat er op lijkt.
Nu moest ik vorige week met gym [badminton] een potje tegen een meisje spelen. Ze zag er leuk uit en we hebben een beetje gepraat.
Toen ik thuis kwam zag ik dat ze me op hyves had toegevoegd. We krabbelden even en toen heb ik besloten haar toe te voegen op msn [goed of fout punt?]. Die dag hadden we een leuk gesprek.
Maar daarna praatte ze niet meer tegen mij. Ik besloot 2 dagen daarna weer met haar te praten en weer was het wel een aardig gesprekje. Ik hoopte dat we elkaar wat aardiger zouden vinden maar het was steeds ik die de vragen moest stellen en het gesprek moest beginnen [positief of negatief?].

Ze zit een klas lager dan mij en we hebben andere pauzes, dus ik spreek haar alleen maar via MSN, en de gezamenlijke gymlessen zijn nu ook al afgelopen.

Ik vind haar nu wel leuk en zou haar wel wat beter willen leren kennen [date ofzo?].
Ik heb haar nummer nog niet en ik weet ook niet of het zo verstandig is om het te vragen.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik er voor zorgen dat ze me leuk gaat vinden en dat ik een keer wat met haar af kan spreken en hoe pak ik dat aan?

O ja nog wat over mezelf: ik denk dat ik wel een redelijk normale jongen ben [zit in VWO-6, heb genoeg vrienden en ga vaak uit: ook daar heb ik weinig succes bij de dames].

MVG, POMELO

sorry als dit topic misschien op andere topics lijkt :$
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2009, 20:07
Verwijderd
Je vraagt haar of ze zin heeft om een keer te chillen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 20:08
Pomelo
Pomelo is offline
hmm en als ze dat niet wil daar ben ik nogal bang voor eigenlijk...
en moet ik haar nummer vragen?
en wat moet ik haar dan SMSen?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 20:17
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ehh als ze dat niet wil is het duidelijk toch?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 20:27
Pomelo
Pomelo is offline
ok ok ik heb haar nummer gevraagd en nu heb ik em gekregen! [lijkt me positief?]
ik zie haar nooit en wil dus best wel eens iets met haar doen [date bedoel k dan (A)]

hoe pak ik dat dan aan?

POMELO
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 21:17
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Je hoeft niet gelijk aan te komen met een date, begin met iest simpels zoals:
he ga je straks na school mee patat eten

of vraag of ze eens langs komt om samen iets te gaan doen (film kijken, boswandeling en noem maar op)

verder hoeft niet elk tekentje te beteken dat ze je niet leuk vind of juist wel, wacht lekker af en groei naar elkaar toe
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 21:30
Verwijderd
Citaat:
hmm en als ze dat niet wil daar ben ik nogal bang voor eigenlijk...
en moet ik haar nummer vragen?
en wat moet ik haar dan SMSen?
Kijk kerel, een meisje mee uit vragen is en blijft gewoon lastig. Je hebt altijd kans dat je een negatief antwoord krijgt en het is heel logisch dat je daar bang voor bent. Maar niet geschoten is altijd mis, als ze nee zegt, weet je in ieder geval hoelaat het is en ben je uit de stress.

Één keer hoef je het te doen. Één keer moet je een meisje out of the blue gewoon vragen of ze misschien wat leuks met je wil doen. Als je dan wat ouder bent en je wil iemand anders vragen zal je zien dat het veel makkelijker gaat.

Doe het gewoon persoonlijk. Sms of bellen is natuurlijk makkelijk, maar ik denk dat getoonde moed wel degelijk in dank af zal worden genomen. Vergeet niet dat het meisje waarschijnlijk (ondanks dat het misschien niet zo lijkt) even zenuwachtig is als jij als het om daten gaat. Als jij dan degene bent die het initiatief neemt heb je sowieso al een streepje voor.

Ikzelf was in het verleden ook erg verlegen als het op meisjes aan kwam. Uiteindelijk alle moed bij elkaar geraapt en een meisje aangesproken. Helaas had ze (destijds, ondertussen is het natuurlijk al diverse malen rechtgezet) geen interesse en ik druipte verslagen af. Maar ik durfde het wel aan, en dat is iets wat maar weinig andere leeftijdsgenoten hebben kunnen zeggen.

Praat gewoon met haar. Spreek haar eens aan. Je hoeft niet meteen om verkering te vragen, vraag gewoon of ze wat leuks wil doen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Kijk kerel, een meisje mee uit vragen is en blijft gewoon lastig. Je hebt altijd kans dat je een negatief antwoord krijgt en het is heel logisch dat je daar bang voor bent. Maar niet geschoten is altijd mis, als ze nee zegt, weet je in ieder geval hoelaat het is en ben je uit de stress.

Één keer hoef je het te doen. Één keer moet je een meisje out of the blue gewoon vragen of ze misschien wat leuks met je wil doen. Als je dan wat ouder bent en je wil iemand anders vragen zal je zien dat het veel makkelijker gaat.

Doe het gewoon persoonlijk. Sms of bellen is natuurlijk makkelijk, maar ik denk dat getoonde moed wel degelijk in dank af zal worden genomen. Vergeet niet dat het meisje waarschijnlijk (ondanks dat het misschien niet zo lijkt) even zenuwachtig is als jij als het om daten gaat. Als jij dan degene bent die het initiatief neemt heb je sowieso al een streepje voor.

Ikzelf was in het verleden ook erg verlegen als het op meisjes aan kwam. Uiteindelijk alle moed bij elkaar geraapt en een meisje aangesproken. Helaas had ze (destijds, ondertussen is het natuurlijk al diverse malen rechtgezet) geen interesse en ik druipte verslagen af. Maar ik durfde het wel aan, en dat is iets wat maar weinig andere leeftijdsgenoten hebben kunnen zeggen.

Praat gewoon met haar. Spreek haar eens aan. Je hoeft niet meteen om verkering te vragen, vraag gewoon of ze wat leuks wil doen.
Charmant, again.

Verder helemaal gelijk, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 21:57
Pomelo
Pomelo is offline
Allereerst bedankt al voor de reacties

Maar als ze dan een negatief antwoord geeft, zijn meisjes dan over het algemeen zo dat ze het doorvertellen aan hun vriendinnen ofzo? Want volgens mij zijn een paar klasgenootjes van mij ook wel bevriend met dat meisje
Ik ben er beetje bang voor dat ze beginnen van: 'oo, jij was toch degene die haar leuk vond hahaha'

mvg.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 22:05
Verwijderd
Je moet je gewoon bedenken dat mensen die raar doen om dit soort dingen sowieso je tijd niet waard zijn. Het is toch heel natuurlijk om iemand leuk te vinden/verliefd te zijn? Dus daar hoef je je echt niet voor te schamen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Allereerst bedankt al voor de reacties

Maar als ze dan een negatief antwoord geeft, zijn meisjes dan over het algemeen zo dat ze het doorvertellen aan hun vriendinnen ofzo? Want volgens mij zijn een paar klasgenootjes van mij ook wel bevriend met dat meisje
Ik ben er beetje bang voor dat ze beginnen van: 'oo, jij was toch degene die haar leuk vond hahaha'

mvg.
Fuck hun. Zij vinden allemaal waarschijnlijk net zo goed iemand leuk, maar jij bent degene die er tenminste werk van durft te maken. Bovendien is er niets vreemds aan iemand leuk vinden, ze doen er alleen lacherig om om weg te wuifen dat zijzelf te bang zijn om iets van hun crushes te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 23:05
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Allereerst bedankt al voor de reacties

Maar als ze dan een negatief antwoord geeft, zijn meisjes dan over het algemeen zo dat ze het doorvertellen aan hun vriendinnen ofzo? Want volgens mij zijn een paar klasgenootjes van mij ook wel bevriend met dat meisje
Ik ben er beetje bang voor dat ze beginnen van: 'oo, jij was toch degene die haar leuk vond hahaha'

mvg.
Who gives a shit?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 23:21
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
hmm en als ze dat niet wil daar ben ik nogal bang voor eigenlijk...
en moet ik haar nummer vragen?
en wat moet ik haar dan SMSen?
Whats the point als je haar toch nooit ziet?
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 23:54
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou het als meisje van jouw leeftijd heel awkward vinden als je me mee zou vragen om een boswandeling te maken. Er is geen magische manier om te garanderen dat ze je leuk gaat vinden, maar als het klikt dan klikt het.
Als ze jou toevoegt op hyves dan is dat of een teken dat ze je ziet zitten of ze wil haar vriendenaantal op hyves omhoog krikken, dat is dan te zien aan het aantal vrienden dat ze heeft (als dat 200-300+ is zou ik er minder waarde aan hechten dan als het rond de 100 ligt, bijvoorbeeld.)

Vraag of ze een keertje mee wil om een film te gaan kijken ofzo. Als je het eng vindt om 1 op 1 wat te doen kan je vragen of ze mee uit wil gaan en anders organiseer je wat anders leuks als ze niet houdt van uitgaan.
Niet zenuwachtig zijn! Zelfs als ze niet met je mee uitwil, genoeg vis in de zee! Er zijn heel veel leuke meisjes en daar zit ook genoeg tussen dat jou ook wel leuk vindt. Succes ermee!

EDIT: Oh en meisjes praten wel, hangt van de persoonlijkheid af hoe discreet ze zijn en tegen wie ze het vertellen. Ik zou bijvoorbeeld een goede vriendin het wel vertellen maar niet aan mijn hele vriendenkring, dat interesseert hen toch niks.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 07:19
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Als dat zo is dat ze alleen haar vriendenlijst op wil krikken. heeft ze de laatste tijd er meer uit jou klas/school toegevoegd waar ze weinig mee om gaat?
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 09:51
Verwijderd
oeh, hyvespsychologie. Ik vraag me af wat voor uitgebreid onderzoek jullie hebben gedaan om tot bovenstaande conclusies te komen? Als je iemand toevoegt op een sociaal netwerk wil je diegene dus doen óf die persoon is gewoon vriendengeil?

Deze jongen is 18. Niet 12.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 11:33
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
oeh, hyvespsychologie. Ik vraag me af wat voor uitgebreid onderzoek jullie hebben gedaan om tot bovenstaande conclusies te komen? Als je iemand toevoegt op een sociaal netwerk wil je diegene dus doen óf die persoon is gewoon vriendengeil?

Deze jongen is 18. Niet 12.
Bij niet iedereen zit daar zoveel verschil in.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 12:23
Verwijderd
Absoluut, maar een mening vormen over het sociale gedrag van een individu aan de hand van hoeveel hyveshomies hij/zij heeft is natuurlijk waardeloos.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2009, 15:33
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Dat ben ik met je eens.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 16:53
Pomelo
Pomelo is offline
okee bedankt voor de reacties!
k zal binnenkort ff iets proberen [als k dan nog zelfde gevoel heb als k nu heb (A)]

mvg
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 20:56
allan53
allan53 is offline
heej pomelo hier een paar tips:
1) meisjes zijn onzeker, zorg dat je ook aardig doet tegen haar vriendinnen! Als ze t niet helemaal cker weet of ze je leuk vindt/ met je wil date vraagt ze sowieso als eerste aan haar vriendinnen wat zij van jou vinden. dus altijd chille als zij zeggen van het is een leuke jongen.
2) op msn praten is veel makkelijker praten dan in real life! ik had in het begin toen ik een meisje leuk vond echt polio met tegen haar te praten, ik moest elke keer een onderwerp verzinnen en durfde haar niet in de ogen te kijken enzo, toen ben ik op msn met haar gaan praten. Dat ging veeel makkelijker en zo werden we vrienden. Als vrienden praat je makkelijk en als t klikt dan kan t wat worde .
3) zet bij t einde van t msn gesprek niet alleen xx maar doe iets speciaals..( (L) of xx love you ofzo) en dan kijken wat zij doet!
4) maak complimentjes, je hoeft geen slijmbal te zijn die dr zegt dat alles aan dr mooi is ofzo maar als ze bijv een x op school erg dr best heeft gedaan iets leuks aan te trekken of ze heeft een lekker luchtje op dan kan je dr wel wat van zeggen! (en meisjes waarderen dat!)

veel succes
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 21:10
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
tip 5: Wees jezelf, doe niet te onzeker. Wij, meiden vinden het juist leuk wanneer jongens ons mee uit vragen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 22:30
Juana__
Juana__ is offline
Spreek haar aan op msn, spreek over uitgaan, feestjes enzo. Probeer te weten te komen naar waar ze graag gaat.
En dan ga je de volgende keer haar in persoon aanspreken/bellen en de informatie gebruiken die je te weten gekomen was.

'je had toch gezegd dat je van ... muziek houdt, zaterdag is er een feestje, we gaan met een paar vrienden er naar toe, heb je geen zin om mee te gaan?'
Mogelijk zal ze niet rap ja zeggen als je enkel haar meevraagt dus probaar haar en een paar vriendinnen van haar mee te krijgen

Zoiets?
Als ze nee zegt en niet omdat ze niet kan (als ze je leuk vindt regelt ze een ander moment) dan weet je dat ze je niet ziet zitten, maar dan kan er niemand zeggen dat je verliefd op haar was ofzo.
Als ze ja zegt, krijg je een kans om te kijken of ze je ziet zitten als meer dan vrienden. Dan vraag je bv. op dat feestje of ze met je wil dansen, of ze mee gaat met jou een drankje gaan kopen, of ze even naar buiten voor wat frisse lucht wil... en als alles goed verloopt vraag je haar die avond mee op een date?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 22:34
Pomelo
Pomelo is offline
dag mensen bedankt weer voor de reacties..

ik heb er eigenlijk een slecht gevoel over.Ik praat als ze online is tegen haar op MSN maar het duurt erg lang voordat ze een antwoord geeft en het is altijd ik die een vraag moet stellen... Betekent dit dat ze me niet ziet zitten?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 22:35
Verwijderd
Het kan net zo goed betekenen dat ze niet van msn'en houdt.
Als ik jou was zou ik echt meer letten op de signalen die je irl krijgt dan die je via internet krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2009, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Betekent dit dat ze me niet ziet zitten?
Wat zei ik nou eerder?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 12:06
allan53
allan53 is offline
vraag aan een van jou vrienden of zij voorzichtig aan haar kunnen vragen of ze je leuk vindt/of ze iemand leuk vindt!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 12:12
Verwijderd
Citaat:
tip 5: Wees jezelf, doe niet te onzeker. Wij, meiden vinden het juist leuk wanneer jongens ons mee uit vragen.
Maarrrrr iedereen is toch altijd wel heulemaal sichsellufff?!

Voor de rest hebben zowel Reverend als Sarah nuttige dingen genoeg gezegd
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 20:31
allan53
allan53 is offline
Citaat:
Maarrrrr iedereen is toch altijd wel heulemaal sichsellufff?!

Voor de rest hebben zowel Reverend als Sarah nuttige dingen genoeg gezegd
kuch... volgens mij vergeet je iemand !
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 21:03
Verwijderd
Citaat:
kuch... volgens mij vergeet je iemand !
Nee, want MSN is een kutmedium in heel veel gevallen -- zoals deze.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 19:00
allan53
allan53 is offline
Citaat:
Nee, want MSN is een kutmedium in heel veel gevallen -- zoals deze.
kan wel zijn, maar zo praat je wel makkelijker tegen iemand(als je t in real-life nog niet durft)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 20:00
Verwijderd
Citaat:
kan wel zijn, maar zo praat je wel makkelijker tegen iemand(als je t in real-life nog niet durft)
Juist in dit soort gevallen heb je veel meer aan real life omdat je A. direct aandacht krijgt en B. lichaamstaal kunt gebruiken. Dit jochie voelt zich al onzeker omdat ze 5 minuten tussen haar antwoorden laat vallen en denkt dat-ie niet interessant genoeg is of dat ze per definitie geen interesse heeft. Ergo: MSN is voor hem, in deze situatie, een enorme fail. En zolang zij hem niet kent, zegt dat overdreven afsluiten met kusjes wat jij voorstelt ook geen ruk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 20:53
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
1) meisjes zijn onzeker, zorg dat je ook aardig doet tegen haar vriendinnen! Als ze t niet helemaal cker weet of ze je leuk vindt/ met je wil date vraagt ze sowieso als eerste aan haar vriendinnen wat zij van jou vinden.
Nou als een meisje niet eens zelf voor zichzelf uit kan maken wat ze van iemand vindt kan ze het wat mij betreft al wel vergeten hoor, doe mij maar een meisje met een eigen mening
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 13:37
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Ik knap altijd af op onbekende jongens die je via msn proberen te versieren. Het is zo opdringerig. Spreek haar eens real life aan, dan kun je laten zien dat je lef hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 20:16
allan53
allan53 is offline
Citaat:
Ik knap altijd af op onbekende jongens die je via msn proberen te versieren. Het is zo opdringerig. Spreek haar eens real life aan, dan kun je laten zien dat je lef hebt.
hij hoeft dr neit meteen proberen te versieren, maar gewoon beetje leren kennen..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 21:15
Verwijderd
Citaat:
hij hoeft dr neit meteen proberen te versieren, maar gewoon beetje leren kennen..
Dat is leuk als je allebei veel op msn zit om te kletsen, maar als dat meisje niet van msnen houdt (wat ik mag aannemen als ze nauwelijks antwoord geeft), gaat hij daar echt niets mee bereiken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2009, 16:43
Verwijderd
Citaat:
dag mensen bedankt weer voor de reacties..

ik heb er eigenlijk een slecht gevoel over.Ik praat als ze online is tegen haar op MSN maar het duurt erg lang voordat ze een antwoord geeft en het is altijd ik die een vraag moet stellen... Betekent dit dat ze me niet ziet zitten?
Een beetje kort door de bocht van mij misschien, maar ik vind het niet zo heel hoopgevend klinken. Of je nou van msn houdt of niet, als er iemand online komt van wie je het warm krijgt, dan maak je daar echt wel even tijd voor. Dat wil niet zeggen dat je niks kan of mag proberen, eens moet de eerste keer zijn inderdaad. Doe iets waardoor ze over je na gaat denken, waardoor je even haar aandacht hebt en kijk wat ervan komt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Een beetje kort door de bocht van mij misschien, maar ik vind het niet zo heel hoopgevend klinken. Of je nou van msn houdt of niet, als er iemand online komt van wie je het warm krijgt, dan maak je daar echt wel even tijd voor.
Over het algemeen wel inderdaad.
Als ze niet echt terugpraat zal ze hoogstwaarschijnlijk niet stapelverliefd op je zijn. Maar dat hoeft ook niet Ik denk alleen dat het dan via msn ook niet zal lukken. Tijd om irl te laten zien hoe leuk je bent! Want ze zal je ongetwijfeld wel aardig etc. vinden, anders had ze haar telefoonnummer etc. niet gegeven. Nu moet je dus van neutraal/het vriendenhoekje richting datemateriaal verschoven worden en daar moet je werk in steken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vind ze me leuk?
Mort'n
4 09-07-2015 22:28
Liefde & Relatie vind ze me leuk?
henk1796
7 02-12-2013 00:29
Liefde & Relatie Vind ze me leuk?
Verwijderd
9 05-04-2013 20:47
Liefde & Relatie Het grote 'Vindt hij/zij me leuk?' topic
x-spekkie-x
442 15-11-2012 23:40
Liefde & Relatie Vind ze me leuk???
robbie14
1 17-07-2012 11:39
Liefde & Relatie vindt ze me leuk?
axelf
16 25-09-2010 10:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.