Oud 03-11-2015, 11:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
It's National Novel Writing Month!

Ga jij de uitdaging aan, een novelle van 50.000 woorden te schrijven in een maand? Niet editten, niet achterom kijken, gewoon gaan met die banaan!
Deel hier je ervaringen, of zoek steun als je even vastzit.

Ik ben in ieder geval van de partij! Ik zou graag iets over mijn boek vertellen, maar het heeft nog niet eens een titel en pas 2000 woorden. Mijn karakters heb ik gebaseerd op een paar weken lang mensen observeren in het park.

Benieuwd naar jullie verhalen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2015, 14:20
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Wat een tof idee om op die manier karakters te verzinnen! Ik ben benieuwd naar je ervaringen, en natuurlijk ook naar je verhaal!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 15:57
Verwijderd
Mag ik er ook in spelen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 16:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb me aangemeld! De eerste stap is gezet
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 16:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mag ik er ook in spelen?
Als je in een Weens park komt chillen


@Elin3 - mag ik je toevoegen als schrijfbuddy?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Als je in een Weens park komt chillen
Beetje lastig
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 16:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als je in een Weens park komt chillen


@Elin3 - mag ik je toevoegen als schrijfbuddy?
Sure! (Al weet ik nog niet helemaal hoe alles werkt, want ik heb me echt net in college aangemeld )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 16:50
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoe heet je daar dan
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 17:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe heet je daar dan
95Eline, want Elin3 was al bezet

Maar voorlopig heb ik nog geen letter op papier het scherm
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 18:16
Verwijderd
Ik heb eerdere jaren wel een poging gewaagd, maar dit jaar doe ik niet mee!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 23:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben vandaag begonnen en zit inmiddels over de 2000 woorden. Als ik dit tempo volhoudt dan haal ik de 50.000 woorden wel, al ben ik bang dat ik al veel eerder door mijn verhaal heen ben
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 23:37
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben gisteren begonnen en zit ook maar net over de 2,000 - het raakt snel op!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 23:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben gisteren begonnen en zit ook maar net over de 2,000 - het raakt snel op!
De volgende 1000-2000 woorden heb ik denk ik zo getypt. Maar dan moet ik nog wel serieus gaan nadenken over het format, want mijn opzet was een brief, maar een brief van 50.000 woorden is niet heel erg haalbaar
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 23:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een serie brieven, Leiden des Jungen Werther-stijl!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2015, 23:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Vandaag heb ik overigens allemaal karakterbeschrijvingen ingevuld, uren mee bezig geweest en waarschijnlijk ook zo'n 1000 woorden in gestoken
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 12:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben begonnen met één hele waarheidsgetrouwe brief, maar ben inmiddels door m'n "gespreksstof" voor die ene brief heen. Mijn idee was om nu verder te schrijven over wat er gebeurde na het vertrek van de persoon waar de brief aan gericht is. Maar is het dan prettig om dit nog steeds gericht aan deze persoon te schrijven, om het persoonlijk te maken? Of juist niet?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 13:35
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt na die brief, die je als inleiding gebruikt, afstand nemen, uitzoomen en de rest als verteller nemen. Dat geeft een heel ander beeld dan wanneer je een antwoordbrief begint of daarna vanuit de lezer van de brief in ik-vorm schrijft. Wat voor effect wil je bereiken, wat wil je precies vertellen, waarom en aan wie?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 14:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je kunt na die brief, die je als inleiding gebruikt, afstand nemen, uitzoomen en de rest als verteller nemen. Dat geeft een heel ander beeld dan wanneer je een antwoordbrief begint of daarna vanuit de lezer van de brief in ik-vorm schrijft. Wat voor effect wil je bereiken, wat wil je precies vertellen, waarom en aan wie?
Ik ben nu verder gegaan als ik ik nog tegen diezelfde persoon praat, maar dan iets minder nadrukkelijk. Ik haal geen herinneringen meer op van dingen die we samen deden, en vertel minder over die persoon.

Een antwoordbrief vond ik suf, dus dat idee heb ik direct van tafel geschoven

Het verhaal is min of meer mijn verhaal van de afgelopen tijd. Het eerste deel, gericht aan een jongen die ik deze zomer ontmoette, om te vertellen hoe bijzonder onze ontmoeting voor mij was en welke indruk dat achter gelaten heeft.
Het vervolg ben ik nu begonnen als "After you left"-deel, waarin ik informatie aanvul, terugdenk aan de periode voor de ontmoeting, en vooral vertel hoe het ging na zijn vertrek.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2015, 22:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
You've written 5,000 words of your novel—congratulations on your successful transfiguration into a writer!

Author Jonathan Stroud wrote in his pep talk, "Alchemists tried for centuries to turn base metals into gold. Every time we sit down and put words on paper, we succeed where they failed. We're conjuring something out of nothing."
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 22:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goed bezig zeg!!!

Ik ben niet zo goed bezig. Ik moet zo nog even schrijven denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2015, 22:30
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Eline, je kunt van de brief ook een proloog maken! Ook al is het dan een wat lange proloog.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2015, 15:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het gaat echt lekker nu
Met citaat reageren
Oud 07-11-2015, 08:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het gaat echt lekker nu
Nice

Ik heb een paar dagen weer minder geschreven, maar heb inmiddels wel weer inspiratie om door te schrijven.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 22:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn moeder is er dus ik heb niet echt de kans om te schrijven
Met citaat reageren
Oud 08-11-2015, 22:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb al een paar dagen te veel te doen om te schrijven. Hopelijk morgen weer!

Een goede vriend van me heeft mijn eerste hoofdstuk al gelezen omdat hij zo nieuwsgierig was naar het verhaal, en hij gaf echt hele fijne eerlijke feedback
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2015, 08:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nog niet gaan editten hè
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 08:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nog niet gaan editten hè
Ga ik ook zeker niet doen voorlopig! Hij gaf algemene feedback op t perspectief en de verhaallijn en die was behoorlijk positief. Kleine dingetjes en taalfouten zou hij voor me noteren zodat ik daar later nog naar kan kijken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 16:27
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Leuk idee, maar een beetje te veel werk veel mij.. *lazy*
Met citaat reageren
Oud 09-11-2015, 16:28
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Maar geef ons eens een voorproefje en draag hier een stukje voor uit je verhaal!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 00:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Aiii... Ik heb pas 7000 woorden, moet er nu zo'n 2000 per dag gaan schrijven om op tijd klaar te zijn! Dit weekend ben ik weer alleen thuis, dan ben ik van plan een flinke inhaalslag te maken. Hopelijk lukt dat een beetje.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 00:59
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
You can do it!!!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 01:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar geef ons eens een voorproefje en draag hier een stukje voor uit je verhaal!
Mijn verhaal is wel erg persoonlijk dus ik weet niet of ik me daar volledig comfortabel bij voel
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 08:08
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Mijn verhaal is wel erg persoonlijk dus ik weet niet of ik me daar volledig comfortabel bij voel
Hoeft niet hoor
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 09:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik post soms een excerpt op mijn nanowrimopagina!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 09:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoeft niet hoor
Het allereerste stukje van mijn verhaal kan ik eigenlijk ook wel gewoon posten, dat staat ook op mijn NaNoWriMo-pagina.

Spoiler
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-11-2015, 10:35
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Het allereerste stukje van mijn verhaal kan ik eigenlijk ook wel gewoon posten, dat staat ook op mijn NaNoWriMo-pagina.

Spoiler
Oehhh nu ben ik benieuwd hoe het verder gaat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2015, 10:36
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Goed begin
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 20:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zal ook een excerpt posten.
Mijn verhaal heeft de raamvertelling dat twee mensen in een park zijn en andere mensen observeren. Ze vertellen elkaar de achtergrondverhalen van de mensen die ze zien. Dat gaat steeds verder, de achtergrondverhalen verwikkelen zich steeds meer met elkaar en uiteindelijk kom je er steeds meer achter wat waar is en wat zich alleen in hun hoofd afspeelt.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 20:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind het echt mooi dat jij het woord herfststorm in die zin gebruikt, fizzle
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 21:15
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja dat is mijn lievelingswoord
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 22:49
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Mijn letterlijke gedachtes bij het lezen van jouw verhaal.

Citaat:
Zuchtend leunde Etienne zijn voorhoofd tegen het venster
Etienne, wat een kutnaam

Citaat:
rook ontsnapte ongeademd uit zijn mond.
Ongeademd uit zijn mond? Wtf?! *leest zin 3 keer terug*

Citaat:
Daar leek iemand op straat te staan, zijn raam recht in te kijken, oogcontact te zoeken.
Zijn raam recht in te kijken?

Citaat:
Even maakte Etiennes hart een sprongetje. Hij kneep zijn ogen toe, verhoogde hartslag, vergrote pupillen. Maar, nee, dat kon hem niet zijn. Het was gewoon een blonde jongen, misschien een toerist, die toevallig door het centrum liep en door zijn scherpe observeren van het mooie gebouw had gemerkt dat het bewoond was. En toch voelde Etienne een bonzen, een ruisen, de herfststorm, dat blonde haar door het spiegelende glas, de lage zon, die knokige knieën...
*googled wat knokig betekent*

Citaat:
Toen hij zijn vingers naar zijn mond bracht, merkte hij dat de sigaret uit zijn hand was gewaaid. Hij kauwde op een velletje van zijn nagelbed.
Nice!

Ik raakte een beetje in de war van dit verhaal. Misschien ligt het aan mij of het tijdstip
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 22:51
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik heb wel een nieuw woordje geleerd door jou
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 22:52
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Sorry als ik als een lul overkom. Ik zou het zelf niet beter kunnen hoor
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 23:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vroeg mijn gay best friend een naam te bedenken voor een karakter (en gaf de karakterbeschrijving erbij) en toen kwam hij met Etienne. Lang verhaal. Maar het paste heel goed want dweperige clichehomofiel.

Ken je het niet, als iemand aan een sigaret trekt en de rook weer uit zijn mond laat ontsnappen zonder daarbij lucht te verplaatsen zijn longen in of uit?

En het kan best kloppen dat mijn verhalen mensen in de war maken. Ze zijn een beetje poëtisch, als in, heel erg op klank en gevoelens geschreven en soms een beetje surrealistisch. Ik vind het fijn als ze je in de war maken, dan raken ze je niet alleen op een rationeel niveau.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2015, 23:10
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Nouja, misschien zou ik er anders over denken als ik meer zou lezen dan alleen dit kleine stukje. En misschien snapte ik dat van die sigarettenrook niet, omdat ik zelf niet rook

Als het de bedoeling was om mij in de war te maken dan is het zeker gelukt!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 17:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het doel is niet per se verwarren maar ik reik het mijn lezers niet graag op een presenteerblaadje aan.


Eline, hoe gaat het met jouw verhaal? Je hebt je word count al een tijdje niet geupdatet!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 17:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb ook al een tijd niet geschreven Eerst had ik geen tijd, toen geen zin, en daarna op momenten van inspiratie geen laptop bij me. Ik wil wel weer verder met het verhaal, maar twijfel ook nog erg wat ik de lezer nu wil meegeven
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-11-2015, 10:14
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben eindelijk de 10,000 woorden gepasseerd!

Er zitten weer best wat bruikbare stukken in, het lukt me om een paar van mijn verhaallijnen aan elkaar te knopen en ik heb weer stof om verder te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2015, 01:41
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 11-12-2015, 09:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Eline ben jij nog verder gekomen?

Ik moet nu eerst wat aan mijn libretto werken maar ik wil mijn walk in the park graag verder ontwikkelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Hoi
Maaike20
2 12-11-2015 20:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.