Oud 18-02-2002, 16:42
***
*** is offline
Als ik voorzichtig aankaart dat ie miss eens met een prof moet praten, zou ik 'm gelijk voor gek verklaren..
En een suggestie om ad antidepressiva te gaan, wordt stomweg genegeerd..

Hoe peuter je zoiets aan iemands verstand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2002, 16:46
dystopia
dystopia is offline
Lijkt erop dat ie weg wil lopen voor de waarheid. Harde aanpak, keihard confronteren met de waarheid. Laat 'm maar eens wat oorzaak-gevolg stellingen aanhoren zul je zien dat hij erover zal gaan nadenken. Biedt hulp, denk na over oplossingen.

Zoiets? of meer iets als concrete uitspraken?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 17:19
***
*** is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Lijkt erop dat ie weg wil lopen voor de waarheid. Harde aanpak, keihard confronteren met de waarheid. Laat 'm maar eens wat oorzaak-gevolg stellingen aanhoren zul je zien dat hij erover zal gaan nadenken. Biedt hulp, denk na over oplossingen.

Zoiets? of meer iets als concrete uitspraken?

"kdoe niet anders"(dan nadenken)
Dat ligt moeilijk, hij schrikt nergens voor terug, wil niet meer.. En aan de andere kant ben ik een "zachtgekookt eitje" dus is hard zijn een flinke opgave voor me, maar daarbij speelt mee dat ik bang ben zo alles te verknallen en zodat hij zich v me af keert..
thanks iig
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 17:52
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Um, misschien hem ervan te overtuigen dat die *altijd* afhankelijk zal blijven zijn van andere mensen?

De kleding die die draagt, is gemaakt door tientallen mensen; het eten wat die eet is gemaakt door tientallen mensen.

Het water wat die drinkt ..

..

en dan uiteindelijk concluderen dat zelfs met persoonlijke problemen je het ook niet altijd alleen af kan ..

ofzoiets.

(copyright: Dalai Lama)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 18:08
***
*** is offline
Citaat:
Marcade schreef:
hoe kom je erop (heb niet over copyright heengelezen )
geef 't alleen geen schijn v kans

Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 20:29
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
hoe kom je erop (heb niet over copyright heengelezen )
geef 't alleen geen schijn v kans
Hij is gewoon slim

Maar ja, ik geef het ook weinig kans

Hmmz, maar een oplossing heb ik ook niet :/
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 14:04
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
*** schreef:
geef 't alleen geen schijn v kans
Niet geschoten is altijd is.

En idd je bent in deze wereld (in zekere mate) altijd afhankelijk van andere.

Denk dat deze persoon geen hulp kan accepteren en het zelf wil oplossen, althans daar ruikt het naar.

Je zegt dat je zachtaardig bent, en dat je ook lief voor die persoon wilt zijn aar in dit geval is hard zijn voor die persoon ook liefde cq. hulp aanbieden, dus.. probeer het anders, of laat het iemand anders proberen
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:55
***
*** is offline
Citaat:
dystopia schreefiet geschoten is altijd is.
uiteraard
Citaat:
Denk dat deze persoon geen hulp kan accepteren en het zelf wil oplossen, althans daar ruikt het naar.
was dat maar waar.. Zijn oplossing is er een einde aan maken.. Hulp vragen is uit den boze, zal deels waarschijnlijk trots zijn, maar ook 't feit dat ie anderen ook niet nog eens met zijn problemen op wil zadelen..

Citaat:
Je zegt dat je zachtaardig bent, en dat je ook lief voor die persoon wilt zijn aar in dit geval is hard zijn voor die persoon ook liefde cq. hulp aanbieden, dus.. probeer het anders, of laat het iemand anders proberen
't probleem is dat wanneer ik erover begin of over doorga, hij pissig wordt, begint te schelden en 't de kiem in smoort door te zeggen dat ik moet gaan slapen of dat 't 't laatste is wat ie erover zegt.. En 't laatste wat ik wil is, dat ie z'n ei niet meer (enigzins) bij me kwijt kan en zelfs mij niet meer in vertrouwen neemt.. Dat is ook de reden dat ik niemand anders in kan schakelen om eens stevig op 'm in te praten..

btw, spreek 'm alleen maar via sms..
En snap natuurlijk dat jullie geen kant-en-klare oplossingen hebben, maar wie niet waagt wie niet wint
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 21:22
Black Hand
Black Hand is offline
Je kunt hem op verschillende manier confronteren.

Zoals dystopia al zei: Met de waarheid.

Maar, je kunt hem ook confronteren met de toekomst.
Ik kan even niet op de juiste woorden komen dus het kan even verkeerd bij je overkomen .
Zeggen dat je hem zijn eigen gang maar laten gaan, confronteer hem met zijn gedrag.
Dat als hij niet geholpen wil worden door jou je hem ook niet helpt en dat er dan een kans bestaat dat je hem de rug toekeert.
Niet dat je het gaat doen, maar het zou na verloop van tijd kunnen gebeuren.
Wel met tact natuurlijk .
Dit is natuurlijk in het kort verteld, maar ik kan nog steeds niet op de juiste woorden komen en kan het dus ook niet helemaal vertellen ...
Maarja, misschien snap je het wel...

Ik heb dat ook weleens gedaan en de klap die men dan krijgt kan ze weleens wakker schudden.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 22:33
***
*** is offline
Citaat:
Black Hand schreef:

Dat als hij niet geholpen wil worden door jou je hem ook niet helpt en dat er dan een kans bestaat dat je hem de rug toekeert.
Niet dat je het gaat doen, maar het zou na verloop van tijd kunnen gebeuren.
Wel met tact natuurlijk .
snap denk ik wel wat je bedoelt.. maar denk niet dat 't vruchten afwerpt, hij zal er niet echt warm of koud v worden als ik niet meer voor 'm klaarsta.. Ben alleen goed om z'n verhaal te doen als ik dwars ga liggen zal hem 't een zorg zijn en wijst ie me de deur..
En z'n eigen toekomst, wat hem betreft is die er niet eens..

Maar op zich was 't idee niet verkeerd, thanks

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:20
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Gaat het weer om.. de persoon waarvan ik denk dat het daarom gaat
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:31
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*** schreef:
Citaat:
Marcade schreef:
hoe kom je erop (heb niet over copyright heengelezen )
geef 't alleen geen schijn v kans

Stond dus deels in boekje dat een psycholoog heeft geschreven mmv. dalai lama.



Dalai Lama dus ook een verhaal gehouden over dat je altijd afhankelijk bent enzo, dat je alleen al maar hoeft te kijken naar de kleren die je aanhad.

Is trouwens een best interessant boekje, voor de mensen onder ons die zoeken naar de zin van het leven. (Volgens de Dalai Lama, is de zin van het leven, het zoeken naar Geluk, ofzoiets dergelijks)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:56
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Tja, hoe praat je dat uit iemand ?
Ik weet dat ik er zelf achter ben gekomen en dat steun van men ouders er toen heel erg was..
ik ben het wel met dys eens gewoon hard confronteren met de harde realtiteit..
maar ga daar ook niet te ver in laat ook zien dat er meer is mee om voor te leven..
ach dis een moeilijk onderwerp sorry,

Groetjes,

Edwin
__________________
Http://www.edjuh.nl -->> mijn Site Http://f4rum.tk --> HET forum ..Edjuh de rapper..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 17:24
***
*** is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Ik weet dat ik er zelf achter ben gekomen en dat steun van men ouders er toen heel erg was..
gelukkig praat je in de verleden tijd
hij heeft eigenlijk maar 2 vrienden en daarmee botert 't door omstandigheden op 't moment ook niet zo.. En z'n ouders hebben al hun handen vol aan z'n andere broer als ik hem mag geloven..
Citaat:
laat ook zien dat er meer is mee om voor te leven..[/B]
hij heeft wel een neefje die hij graag op wil zien groeien maar dat geeft ie zelf al aan. Maar verder.. Waar ik op kan komen wat de moeite waard is, ontkracht ie weer net zo hard..
bedankt voor 't advies

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 17:25
***
*** is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Gaat het weer om.. de persoon waarvan ik denk dat het daarom gaat

moet ik helaas bevestigen..
maar wil je alsjeblieft niets door laten schemeren, zijn we nog verder van huis..
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 17:26
***
*** is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Is trouwens een best interessant boekje, voor de mensen onder ons die zoeken naar de zin van het leven. (Volgens de Dalai Lama, is de zin van het leven, het zoeken naar Geluk, ofzoiets dergelijks)

allemaal leuk en aardig, maar hoe luidt de titel dan en wie is de auteur?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 22:41
Black Hand
Black Hand is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Stond dus deels in boekje dat een psycholoog heeft geschreven mmv. dalai lama.



Dalai Lama dus ook een verhaal gehouden over dat je altijd afhankelijk bent enzo, dat je alleen al maar hoeft te kijken naar de kleren die je aanhad.

Is trouwens een best interessant boekje, voor de mensen onder ons die zoeken naar de zin van het leven. (Volgens de Dalai Lama, is de zin van het leven, het zoeken naar Geluk, ofzoiets dergelijks)

Op zoek naar het geluk, damn, dat ik daar niet zelf opgekomen ben
Sorry hoor, maar is dat niet vanzelfsprekend?

Citaat:
*** schreef:
snap denk ik wel wat je bedoelt.. maar denk niet dat 't vruchten afwerpt, hij zal er niet echt warm of koud v worden als ik niet meer voor 'm klaarsta.. Ben alleen goed om z'n verhaal te doen als ik dwars ga liggen zal hem 't een zorg zijn en wijst ie me de deur..
En z'n eigen toekomst, wat hem betreft is die er niet eens..

Maar op zich was 't idee niet verkeerd, thanks

Mjah, het werkt ook alleen maar als die persoon je niet echt kwijt wilt ofsow .

Als ik het zo lees is er niet echt veel wat je kunt doen...
Eigenlijk helemaal niets...
Nahja, je kunt voor em klaar staan als ie zijn verhaal kwijt moet maar meer zal het ook niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 00:32
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Niet. Sommige mensen zien alleen de dingen die ze willen zien, die leven in hun eigen wereldje en zijn niet realistisch. Die komen daardoor alleen verder in de problemen omdat ze gewoon een hele verkeerde kijk hebben op dingen en daardoor denken dat wat ze zelf doen het juiste is.

Dus gewoon met de waarheid confronteren, en dan niet voorzichtig of iets dergelijks. Proberen er een goede discussie over te hebben, waar je zegt wat je denkt, niet te zachtaardig. Dringt anders toch niet tot hem/haar door. Als dat niet lukt, of diegene loopt weg voor de waarheid valt er weinig aan te doen denk ik... komt hij/zij er zelf wel achter.

Als je wilt dat iemand hulp zoekt, zal diegene uiteindelijk toch zelf de eerste stap moeten nemen, enige wat je kan doen is diegene steunen.
__________________
:)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2002, 00:44
dystopia
dystopia is offline
Iemand die aan de harddrugs zit (like noem 'ns wat?) moet je 'ns vastbinden aan een stoel voor de TV, emmer water over z'n kop, 24 uur laten zitten en wel voederen, zodat de drugs zijn uitgewerkt, is-ie tijdelijk clean is en dan een wereldschokkende video waar junks helemaal kapot gaan laten zien. En dan liefst niet 1 maar enkele.

Grof, maar wedje dat 't diegene raakt? Dat bedoel ik met confronteren. En dat raakt een ieder, I'm sure.

Misschien kun je zelf een dergelijke techniek bedenken
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 08:13
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Iemand die aan de harddrugs zit (like noem 'ns wat?) moet je 'ns vastbinden aan een stoel voor de TV, emmer water over z'n kop, 24 uur laten zitten en wel voederen, zodat de drugs zijn uitgewerkt, is-ie tijdelijk clean is en dan een wereldschokkende video waar junks helemaal kapot gaan laten zien. En dan liefst niet 1 maar enkele.

Grof, maar wedje dat 't diegene raakt? Dat bedoel ik met confronteren. En dat raakt een ieder, I'm sure.

Misschien kun je zelf een dergelijke techniek bedenken

Ja, maar dan neem je drugs als voorbeeld, is ook van bekend dat je aan harddrugs kapot kan gaan. Je kunt er iemand een stuk makkelijker meer confronteren dan met iemand die op een heel ander vlak problemen heeft, want dan zul je het vooral met woorden duidelijk moeten maken ipv video's/folders/ander materiaal. Bovendien gaat je lichaam kapot aan drugs, terwijl je met een ander probleem ermee rond loopt terwijl je er gewoon helemaal top uitziet. Begrijp trouwens de kern van je verhaal wel hoor
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 15:43
***
*** is offline
Citaat:
Tom' schreef:
Ja, maar dan neem je drugs als voorbeeld, is ook van bekend dat je aan harddrugs kapot kan gaan. Je kunt er iemand een stuk makkelijker meer confronteren dan met iemand die op een heel ander vlak problemen heeft, want dan zul je het vooral met woorden duidelijk moeten maken ipv video's/folders/ander materiaal. Bovendien gaat je lichaam kapot aan drugs, terwijl je met een ander probleem ermee rond loopt terwijl je er gewoon helemaal top uitziet. Begrijp trouwens de kern van je verhaal wel hoor

sluit ik me bij aan
Want hoe jaag je iemand "de stuipen op 't lijf" die aan borderline lijdt en dus depressief is? (had 't beestje miss eerder bij z'n naam moeten noemen..) Zou 't zo gauw niet weten..
Voor de dood schrikt hij niet terug, wil hij al jaren.. En om andere mensen zal ie 't niet laten, aangezien hij van mening is dat ie ze nu al tot last is en pijn doet.. En als je 'm vh tegendeel probeert te overtuigen, neemt hij 't toch niet aan..
Bovendien kan ik in dit geval extra weinig beginnen omdat 't enige contact via sms verloopt, nieuwe meeting heeft hij uitgesteld en 't beloofde belletje (een poos geleden) heeft ie ook niet in praktijk gebracht..

maar desalniettemin kan dit natuurlijk wel nuttig zijn voor anderen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 16:38
Black Hand
Black Hand is offline
Hmm, ik dacht dat er toch nog wel iets meer contact was als sms...
Hoeveel kost dat nou?

Zo kun je in mijn opinie ook niet echt doordringen bij iemand...

En dys, je vergeet dat je zo'n persoon clean maakt en daardoor weer helder kan nadenken.
Dat kan bij iemand die depri is niet echt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 17:23
***
*** is offline
Citaat:
Black Hand schreef:
Hmm, ik dacht dat er toch nog wel iets meer contact was als sms...
Hoeveel kost dat nou?

Zo kun je in mijn opinie ook niet echt doordringen bij iemand...

En dys, je vergeet dat je zo'n persoon clean maakt en daardoor weer helder kan nadenken.
Dat kan bij iemand die depri is niet echt.
was er oorspronkelijk ook wel.. emailden veel, raakte inet kwijt en stapten over op brief, hebben 2 uur non-stop met elkaar gebeld en 8 uur gemeet, poosje daarna door omstandigheden ff helemaal geen contact meer gehad en toen klopte ie weer aan..
tis niet echt te wijten aan kosten dat er niet meer sprake v contact is.. (al kost een treinkaartje idd een behoorlijke rib uit je lijf, want hij woont ad andere kant vh land.. Maar slokt ook tijd op, die er niet in overvloed is..)

weet ik ergens ook wel..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 19:41
***
*** is offline
al 5 dagen niets meer v hem gehoord..
moest me ff vh hart..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:21
***
*** is offline
inmiddels een sms gekregen, maar of ik daar blij mee moet zijn...

"Ben langzaam aan t doodbloeden."

Blijft maar door m'n hoofd spoken en nog geen idee hoe ik hier op moet reageren...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2002, 21:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
"Ben langzaam aan t doodbloeden."
Geestelijk, lichamelijk of beide?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:15
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
geestelijk,
lichamelijk is ie volgens mij in orde
vorige sms, een week geleden, had zo goed als dezelfde inhoud: wat vind je beter, langzaam laten doodbloeden of de stekker eruit trekken?
Komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer...
Het is niet logisch. Maar ja, ik verwacht ook niet dat het logisch is. Hij bedoelt dus eigenlijk: zal ik nog wachten en dit rotleven verder leiden ten einde toch te creperen of zal ik er gelijk een einde aan maken?

:/
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:21
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
*** schreef:
moet ik helaas bevestigen..
maar wil je alsjeblieft niets door laten schemeren, zijn we nog verder van huis..
nee, tuurlijk niet, maak je maar geen zorgen! ik zwijg als een graf
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:22
***
*** is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Het is niet logisch. Maar ja, ik verwacht ook niet dat het logisch is. Hij bedoelt dus eigenlijk: zal ik nog wachten en dit rotleven verder leiden ten einde toch te creperen of zal ik er gelijk een einde aan maken?

:/


zover was ik ook
volgens mij was 't ook een retorische vraag, nam aan dat hij daar geen serieus antwoord op verwachtte en zelf is ie er al lang uit. Heeft 't alleen tot op heden niet in z'n eentje gedurft. Maar alles blijft zich maar opstapelen, en eens barst de bom als ie zo doorgaat..

Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:23
***
*** is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
nee, tuurlijk niet, maak je maar geen zorgen! ik zwijg als een graf

thanks, is enigzins een geruststelling kreeg 't al benauwd toen ik zo lang niets v hem hoorde..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:32
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
zover was ik ook
Volgens mij zoekt hij bevestiging.

Wanneer hij die ontvangt, maakt hij er echt een einde aan (als hij bovenstaande woorden meende).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:

d'r is toch niemand zo gek om daar bevestigend op te reageren?
"Komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer"

Ik hoop het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 23:01
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
sorry, ik weer, dat waren niet zijn woorden, khad wel expres geenterd, maar duidelijk is anders... Bedoelde dat z'n smsjes allemaal dezelfde strekking hebben..
Ghehe, dan heb je me op het verkeerde spoor gezet

Maar heeft hij helemaal geen hoop meer?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 23:08
***
*** is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Maar heeft hij helemaal geen hoop meer?
al jaren niet meer
Ooit heeft z'n beste vriend hem er onbewust bovenop geholpen, maar dat botert nu ook niet zo best meer door omstandigheden.
Heeft niks om voor te leven, behalve dat ie toch wel graag z'n neefje op wil zien groeien..
Bovendien is er nu achter dat ie borderline heeft, dus dat draagt geen steentje bij aan een zonnig toekomstperspectief..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 23:31
Marc S
Marc S is offline
Pfff, ik ben het even kwijt :/

Had ik maar iets zinnigs te zeggen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 23:37
***
*** is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Pfff, ik ben het even kwijt :/

Had ik maar iets zinnigs te zeggen
Daarvoor kan ik mezelf ook wel voor m'n kop slaan. Kan 't ook niet hebben als ik machteloos sta..

Maar bedankt voor 't meedenken, waardeer ik

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2002, 23:53
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:
Maar bedankt voor 't meedenken, waardeer ik
Ik probeer het tenminste
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 02:59
Black Hand
Black Hand is offline
Citaat:
*** schreef:
was er oorspronkelijk ook wel.. emailden veel, raakte inet kwijt en stapten over op brief, hebben 2 uur non-stop met elkaar gebeld en 8 uur gemeet, poosje daarna door omstandigheden ff helemaal geen contact meer gehad en toen klopte ie weer aan..
tis niet echt te wijten aan kosten dat er niet meer sprake v contact is.. (al kost een treinkaartje idd een behoorlijke rib uit je lijf, want hij woont ad andere kant vh land.. Maar slokt ook tijd op, die er niet in overvloed is..)

weet ik ergens ook wel..
Face to face is niet hetzelfde als op een afstand :/
Mjah, op die manier is er vrij weinig wat je kunt doen eigenlijk, doordringen zul je iig nooit doen op die manier.

En 2 uur bellen is niet echt veel hoor
Ik weet er alles van
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 22:26
***
*** is offline
Citaat:
Black Hand schreef:
Face to face is niet hetzelfde als op een afstand :/
I know...
Hij kwam ook eerst met een voorstel weer eens af te spreken, maar had dat weer teruggetrokken.. Hij wilde pas wanneer ie weer goed in z'n vel zat, omdat ie 't niet wilde verpesten.. Maar dan kan ik lang wachten.. En zeggen dat dat niet zo'n vaart zal lopen enz mocht niet baten..
Citaat:
En 2 uur bellen is niet echt veel hoor
Ik weet er alles van

't was de eerste keer dat ik 'm sprak en
't was ook dat m'n fam ah jengelen was dat ik op moest hangen ('t was inmiddels half 1 geweest ) Bovendien was er ook niet veel beltegoed meer over

Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 07:14
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*** schreef:

't was de eerste keer dat ik 'm sprak en
't was ook dat m'n fam ah jengelen was dat ik op moest hangen ('t was inmiddels half 1 geweest ) Bovendien was er ook niet veel beltegoed meer over
5 smileys in 1 keer

Maar euhm, kan je met je 18 jaar niet zelf bepalen met wie belt en waar je heen gaat? Ik kamp er thuis ook wel een beetje mee, maar enkel tot op een zekere hoogte en daarna doe ik gewoon wat ik wil.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 16:31
Black Hand
Black Hand is offline
Citaat:
Marc S schreef:
5 smileys in 1 keer

Maar euhm, kan je met je 18 jaar niet zelf bepalen met wie belt en waar je heen gaat? Ik kamp er thuis ook wel een beetje mee, maar enkel tot op een zekere hoogte en daarna doe ik gewoon wat ik wil.


En wat als je met je 18 jaar nog thuis woont en je ouders de telefoon rekening betalen?
Dan niet lijkt me zo
En wie weer konden ze niet slapen van het lawaai dat *** maakte
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 16:36
Black Hand
Black Hand is offline
Citaat:
*** schreef:
Citaat:
Black Hand schreef:
Face to face is niet hetzelfde als op een afstand :/
I know...
Hij kwam ook eerst met een voorstel weer eens af te spreken, maar had dat weer teruggetrokken.. Hij wilde pas wanneer ie weer goed in z'n vel zat, omdat ie 't niet wilde verpesten.. Maar dan kan ik lang wachten.. En zeggen dat dat niet zo'n vaart zal lopen enz mocht niet baten..
Citaat:
En 2 uur bellen is niet echt veel hoor
Ik weet er alles van

't was de eerste keer dat ik 'm sprak en
't was ook dat m'n fam ah jengelen was dat ik op moest hangen ('t was inmiddels half 1 geweest ) Bovendien was er ook niet veel beltegoed meer over

Ik geef em wel gelijk over dat ontmoeten.
Of er moet echt een goed gesprek komen

Maar nog steeds valt dat 2 uurtjes bellen wel mee, ookal was dat de eerste keer
Maar met een mobieltje is het wel lang ja...
zonde van het geld
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 07:11
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Black Hand schreef:
En wie weer konden ze niet slapen van het lawaai dat *** maakte
Dat heeft ze me inmiddels ook al verteld... dat ze dan van het "gemurmel" midden in de nacht niet slapen konden
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 15:24
Black Hand
Black Hand is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Dat heeft ze me inmiddels ook al verteld... dat ze dan van het "gemurmel" midden in de nacht niet slapen konden


Oeh, *** is voorspelbaar
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 16:21
dystopia
dystopia is offline
Kwil ff 1 ding kwijt: ***, laat je niet teveel meeslepen. Je kunt niet iedereen helpen. Denk ook aan jezelf. Textje.

Moest het gewoon ff kwijt...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 20:21
***
*** is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Kwil ff 1 ding kwijt: ***, laat je niet teveel meeslepen. Je kunt niet iedereen helpen. Denk ook aan jezelf. Textje.

Moest het gewoon ff kwijt...

bedankt voor de waarschuwing

Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 10:12
Verwijderd
Hmm... moeilijk onderwerp...

Zelf heb ik (gelukkig) weinig ervaring met zulke kwesties. Maar wat ik DENK dat ik zou doen, is het volgende (je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk):

Mogelijkheid 1:
Ga met hem op vakantie naar een land dat hij leuk/mooi vind. Laat hem de mooie dingen van het leven zien; spelende kinderen, verliefde mensen (tenzij dit de reden is dat-ie zichzelf wil ombrengen), etcetera. Laat hem genieten (voor zover dat mogelijk is). Zorg ervoor dat je voor hem klaarstaat wanneer hij je iets wil vertellen; maak hem dit ook duidelijk.
Zijn nog meer dingen natuurlijk, maar om die allemaal hier op te gaan noemen...

Mogelijkheid 2:
'Plan' de zelfmoord samen met hem tot in de detail. Jaja... luguber, ik weet het. Maar zo kun je tijd 'rekken', beter/meer met hem praten.
Ga bijvoorbeeld de mogelijkheden af hoe je zelfmoord kan plegen. Zet de 'voor' en nadelen op een rijtje (en dan niet als nadeel zeggen 'je bent dan wel dood'...).

Bijvoorbeeld:
Zelfmoord met pistool.
'Voordeel': snel, pijnloos.
Nadeel: kans op misser waardoor je niks meer kunt doen (verlamd bv); zelfs jezelf niet meer ombrengen.

Gewoon actief mee denken aan de verschillende manieren. Natuurlijk wel meer nadelen dan 'voordelen' opnoemen, of iig betere.

Doe dit 'plannen' gewoon een keer per week; heeft-ie iets om naar uit te kijken ('Vrijdag gaan we andere manieren bedenken. Joepie!')...

Ga zo ver dat je zelfs de plaats plant en het tijdstip. Doe dit ook pas op het laatst... Maar plan geen datum!
Wanneer je merkt dat het eraan zit te komen om een datum te kiezen: ga naar mogelijkheid 1 ('ik heb net een leuke reis gepland naar .... voor ons. Even rust voordat we hiermee doorgaan.').

Schrijf ook veel/alles op wat je bedenkt; teken het uit, etcetera.

De kans bij mogelijkheid 2 is dat hij voortijdig zichzelf van kant maakt... Je zou af kunnen spreken dat hij dit niet doet (niet voordat hij jou heeft geinformeert iig). Verder moet je hem vertrouwen dat hij dat niet zal doen.

Trouwens, ik ging er vanuit de het een jongen is...

De meeste jongens/mannen houden ervan om alles uit te denken. Voor- en nadelen afwegen en vervolgens tot een besluit komen. Dit kan in je voordeel werken.

Mocht je dit bericht aanstootgevend vinden of niet relevant: verwijder het dan maar...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 10:17
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
eddie schreef:
Mocht je dit bericht aanstootgevend vinden of niet relevant: verwijder het dan maar...
Mogelijkheid 2 is een strafbaar feit.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:
Mogelijkheid 2 is een strafbaar feit.

'Hulp bij zelfdoding, meneer de agent.'
Ja, wel een grapje, maar zo is het toch wel?
Volgens mij komt het dicht in de buurt van euthanasie (hoe schrijf je dat ), wat wel legaal is.

Jaja... mag alleen toegepast worden door doctoren. Ik weet het... Maar het is WEL legaal.

[edit]
smiley
[/edit]

[Dit bericht is aangepast door eddie (28-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 17:45
***
*** is offline
Citaat:
eddie schreef:
Mocht je dit bericht aanstootgevend vinden of niet relevant: verwijder het dan maar...
bij 't tweede kan ik me idd niks voorstellen en wat betreft 't eerste,idd niet uitvoerbaar aangezien hij (oa) voorlopig niet eens voor de tweede keer wil meeten, maar dat neemt niet weg dat 't miss v pas kan komen voor anderen
igg bedankt voor 't meedenken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Verhalen & Gedichten het echte systeem
grandmommy
8 21-12-2003 18:54
Liefde & Relatie Helemaal in de war
Verwijderd
81 01-12-2003 20:35
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.