Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 19:38
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Hoi,

Ik weet gewoon echt NIET wat ik volgend jaar moet gaan doen. Ik vind van alles wat wel leuk, maar uiteindelijk (zoals dit jaar ook weer) heb ik er geen zin meer in, omdat het toch niet is wat ik wil.

Ik wil volgend jaar waarschijnlijk een universitaire studie gaan volgen, maar weet bijGod niet welke. Natuurlijk doe ik zelf ook research, maar misschien dat er hier mensen zijn die sites oid weten waar je bepaalde tests kan doen die je kunnen helpen bij het kiezen van je studie.

Daarnaast zou ik graag willen weten of iemand weet dat als je al 2maal gestopt bent met een studie, of je dan problemen krijgt... IB-Groep en dergelijke?

Bedankt alvast.
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 20:17
Verwijderd
Ligt er aan op wat voor manier je twee keer gestopt bent met je studie...ligt er helemaal aan hoe je met je studiepunten zit, of je binnen tien jaar je diploma haalt, enz.

Ik ben ook twee keer gestopt met een studie (overgestapt eigenlijk meer) en tot nog toe heb ik wat dat betreft nog geen problemen met de IB-Groep.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:45
Verwijderd
Pfff ik zit met precies hetzelfde. Universiteit of toch hbo? En zoja, welke studie dan. Journalistiek, of toch meer de managementkant op. Ik weet het echt niet meer.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:58
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 30-11-2004 @ 20:38 :
Ik wil volgend jaar waarschijnlijk een universitaire studie gaan volgen, maar weet bijGod niet welke. Natuurlijk doe ik zelf ook research, maar misschien dat er hier mensen zijn die sites oid weten waar je bepaalde tests kan doen die je kunnen helpen bij het kiezen van je studie.
Er zijn speciale studiekeuzetestinstanties (leuk woord voor galgje ) die dus speciale tests hebben voor studiekeuze. Deze zijn echter erg duur (paar honderd euro).
Verder kan je het beste Open Dagen bezoeken, oriënteer je dan wel van tevoren, zodat je niet als een kip zonder kop gaat ronddwalen.
Je hebt de eerste ronde Open Dagen net een beetje gemist, dus als je eerst research gaat doen in folders (die je op de internetsite van elke universiteit kunt aanvragen) of op internet, kan je misschien een selectie maken en proberen te regelen dat je een dag kan meelopen met een student of via de e-mail met studenten in contact kunt komen.
In februari/maart zijn er meestal weer nieuwe Open Dagen. Voor de precieze data kun je op de internetsites van de universiteiten terecht.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:00
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Doe lekker Technische Natuurkunde + Wiskunde in Eindhoven, dan komen we elkaar nog es tegen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:49
the tourist
the tourist is offline
Bij universiteiten zelf kan je officiele studiekeuzetests laten doen. Dit kost geloof ik wel geld en het duurt een hele dag, maar het lijkt me dat je daar veel meer aan hebt dan aan zo´n stom testje op internet.

Ik wil ook nog een keer zo´n test doen, want ik weet ook totaal niet wat ik wil (ondertussen studeer ik wel). Er zijn ook studiekeuzecursussen (daar doe je vaak ook een test bij, en andere dingen om er achter te komen wat de beste studie zal zijn). Ik denk dat ik daar ook maar eens naar gaan kijken, misschien heb ik er wat aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik weet niet wat ze wil en wat ik moet doen
crashb
14 26-02-2015 21:52
Psychologie Ik weet niet goed wat te doen
tinkebel
19 09-03-2006 19:56
Liefde & Relatie Vage situatie (wat te doen?)
useful_idiot
34 12-08-2005 23:00
Liefde & Relatie hoe vermaken met goede vriend
sweet_forumgirl
23 27-09-2004 13:33
Liefde & Relatie wat te doen?
Vini-Vidi-Vici
10 20-04-2004 06:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [KCV] Wat te doen?
Seven of Wands
7 09-04-2004 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.