Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2015, 00:21
Essie1619
Essie1619 is offline
Hoi,
Ik zit in havo 4 en doe volgend jaar eindexamen. Ik weet al welke studie ik wil doen, maar wil eigenlijk eerst een tussenjaar nemen. Ik wil graag een taalcursus volgen in Amerika of Frankrijk of een rondreis maken door Amerika. Nou is mijn vraag of er meer zijn die dit gedaan hebben en of die hun ervaring met mij willen delen? Ik wil graag weten wat het gekost heeft. Ik ga werken om geld te sparen maar wil graag weten hoeveel geld ik moet sparen en of het wen reëel bedrag is voor mij. Het zal me echt heel erg helpen omdat het een grote stap is die ik wil nemen en ik wil goed voorbereid zijn.

Laatst gewijzigd op 02-01-2015 om 01:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2015, 12:00
saarbrasil
saarbrasil is offline
Hey

Ik ben nu met mijn tussenjaar bezig. Ik zit met AFS in Brazilie omdat dat me een leuke bestemming leek, maar je kan kiezen uit heel veel landen.

Ik woon dit jaar gewoon bij een gastfamilie en ga naar school en heb op die manier heel snel Portugees geleerd. Ik droom na een half jaar in het Portugees. Ik kan je zo'n uitwisseling echt aanraden. (ik zit hier nu een half jaar en heb nog maar 5 maanden te gaan. Ik moet er niet over denken om nu al naar huis te gaan)

Ik heb een deel van het geld zelf gespaard, een deel van mijn ouders gehad en ook nog wat van mijn oma gekregen. (Een jaar kostte voor mij 7000 euro, maar als je in Europa blijft is het goedkoper. Voor dat geld is verder alles geregeld, behalve mijn zakgeld. Het is niet zo heel duur hier. En doordat ik bij een gastfamilie woon heb ik geen extra kosten voor eten en drinken enzo. Alleen als ik uitga of met vrienden wat ga eten.

Mijn Engels is trouwens ook heel veel beter geworden omdat ik in het begin vooral met de andere AFSers in mijn regio nog veel Engels gebruikte.

Mijn gastfamilie is echt super - ik voel me helemaal thuis hier. In het begin was het wel even wennen op school maar mensen hier zijn heel gastvrij en ik heb ondertussen heel veel vrienden gemaakt die ik ook heel erg ga missen.
Ik hou een blog bij over mijn uitwisseling (https://sarahnobrasil.wordpress.com/) en er staan nog veel meer blogs van de mensen die nu tegelijk met mij op uitwisseling zijn (http://www.afs.nl/high-school/blogs/) Je kan kiezen uit heel veel landen.

(Een taalcursus is wel leuk - maar dan zit je meestal met heel veel buitenlanders bij elkaar en leer je een taal helemaal niet zo snel. Ik heb dat in Engeland gedaan, maar daar eigenlijk niet zo heel veel nieuws geleerd. (ik deelde mijn kamer met 2 andere Nederlanders en sprak dus veel te veel Nederlands)

Als je meer wil weten, dan kan ik je wel mailen.

Chau - Saar
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 15:15
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Heeft dit topic discussiewaarde of een vraag, of wil je gewoon vertellen over je blog en tussenjaar?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 15:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Heeft dit topic discussiewaarde of een vraag, of wil je gewoon vertellen over je blog en tussenjaar?
Je bedoelt laatste post in plaats van topic, neem ik aan? Er staat een duidelijke, legitieme vraag in de openingspost.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2015, 16:14
saarbrasil
saarbrasil is offline
Hey - ik vind het leuk om over mijn jaar te vertellen,maar je hoeft het niet te lezen natuurlijk.
Ik lees in het forum ook alleen de dingen die voor mij handig zijn.

Maar volgens mij wilde Essie iets weten over een tussenjaar. Dus hopelijk reageren er nog meer met andere ervaringen, Ik vond het handig toen ik moest kiezen om iets van anderen te horen die ook zoiets gedaan hadden.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 12:33
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik faalde even erg. Negeer mijn post vooral. Dankje voor je oplettendheid Axel.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 12:47
remco2015
remco2015 is offline
Zal wel Frankrijk worden denk ik, ik ken je finacien niet maar met 10 uur per week werken bij een supermarkt ga je het niet redden financieel gezien. Voor alleen Frankrijk al behoor je wel wat duizenden euro"s te hebben.
Maar mogelijkheden om geld te verdienen zijn er genoeg, ligt eraan wat je er zelf voor wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2015, 21:25
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Taalcursus? Als je naar Amerika gaat heb je geen taalcursus nodig, lijkt me. Je spreekt waarschijnlijk wel op zo'n niveau dat je het daar wel kan redden (of in ieder geval kan leren)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Toch niet studeren
Suikerdons
6 25-07-2012 10:27
Studeren Tussenjaar zonder dat ik mijn P heb.
Jelte
0 21-08-2011 11:27
Studeren Wat na middelbare school
David22
29 27-06-2011 13:05
Studeren Tussenjaar
odinhelmud
0 01-12-2009 21:16
Studeren tussenjaar
nikki-schatje
5 20-12-2007 16:45
Algemene schoolzaken tussenjaar
nikki-schatje
2 19-12-2007 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.