Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2003, 15:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Invalide jongen op Helmonds station mishandeld

Uitgegeven: 14 juli 2003 14:18

HELMOND - Kennelijk omdat hij niet snel genoeg uit de trein stapte, is zondagavond een 17-jarige invalide jongen uit Helmond op het station in zijn woonplaats mishandeld. De daders zijn spoorloos. Het slachtoffer is met diverse kneuzingen overgebracht naar een ziekenhuis. Een woordvoerder van de politie heeft dit maandag meegedeeld.

Het slachtoffer is doof en lijdt aan evenwichtsstoornis. Terwijl hij uit de trein stapte, riep een groepje andere reizigers dat hij moest opschieten. Toen hij even later op het perron liep, trapte een jongen het slachtoffer plotseling in zijn gezicht. Een andere gaf hem ook nog een aantal klappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 15:33
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Eh ja ..

"wat eeeerg!"
__________________
White Thunder Roars!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Typisch Nederland...



En nee, ik ben niet racistisch.
Maar toch zou ik de etnische afkomst van de daders wel willen weten, want ik hoorde via-via dat Helmond met problemen veroorzaakt door criminele allochtonen kampt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oh ja, ter vergelijking:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=536394
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:36
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Typisch Nederland? Gebeurt overal op de wereld lijkt mij... Hoop voor ze dat ze vernietigt worden door een onbemande goederentrein.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-07-2003 @ 16:33:
Typisch Nederland...



En nee, ik ben niet racistisch.
Maar toch zou ik de etnische afkomst van de daders wel willen weten, want ik hoorde via-via dat Helmond met problemen veroorzaakt door criminele allochtonen kampt.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, hou dan je bek dicht. Met je 'typisch Nederland'.

Zo onderhand kunnen we over dit soort topics wel zeggen 'typisch Fleet' en ze dan dichtgooien

Ga toch lekker rustig onderuit hangen man, je bent op vakantie. Wind je niet zo op, da's niet goed voor je bloeddruk.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 15:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2003 @ 16:41:
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, hou dan je bek dicht. Met je 'typisch Nederland'.

Zo onderhand kunnen we over dit soort topics wel zeggen 'typisch Fleet' en ze dan dichtgooien

Ga toch lekker rustig onderuit hangen man, je bent op vakantie. Wind je niet zo op, da's niet goed voor je bloeddruk.
hoezo niks zinnigs? vaag dat jij aan de ene kant niet wilt horen dat cultuur bepaalde kenmerken heeft die ook negatief kan zijn, en aan de andere kant toch vind dat bv criminele marokkanen anders gestraft mogen worden als groep dan nlers wegens andere mentaliteit.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 14-07-2003 @ 16:59:
hoezo niks zinnigs? vaag dat jij aan de ene kant niet wilt horen dat cultuur bepaalde kenmerken heeft die ook negatief kan zijn, en aan de andere kant toch vind dat bv criminele marokkanen anders gestraft mogen worden als groep dan nlers wegens andere mentaliteit.
Daar wil ik best iets over horen, maar dan op een serieuze en niet zo'n ongelooflijk insinuerende, tendentieuze manier. Want dit

Citaat:
Maar toch zou ik de etnische afkomst van de daders wel willen weten, want ik hoorde via-via dat Helmond met problemen veroorzaakt door criminele allochtonen kampt.
vind ik geen discussiepunt of vraagstelling. So what dat de daders Turken of Marokkanen waren? Dan moeten ze worden aangepakt op de manier die voor hun het beste is. Over die manier is al genoeg geschreven in andere topics, daar hoeft echt niet nog zo'n blaatstukje bij.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:15
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2003 @ 17:02:

vind ik geen discussiepunt of vraagstelling. So what dat de daders Turken of Marokkanen waren? Dan moeten ze worden aangepakt op de manier die voor hun het beste is. Over die manier is al genoeg geschreven in andere topics, daar hoeft echt niet nog zo'n blaatstukje bij.
so what? nou dat betekent tenminste dat je wel wat meer kan begrijpen waarom ze dit doen omdat het in de cultuur zit, of iig cultuur kan beinvloeden.

als het niks uitmaakt kan je het evengoed opschrijven.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 17:17
Verwijderd
Misschien is het handig om eerst even af te wachten WIE het hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:18
Verwijderd
Vervelend natuurlijk. Laten we hier de normen en waarden-discussie eens op los laten.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 00:38
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-07-2003 @ 16:33:
Typisch Nederland...

Kan iemand de rolleyes-brigade even roepen? We hebben een noodgeval.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 00:47
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
McCaine schreef op 15-07-2003 @ 01:38:
Kan iemand de rolleyes-brigade even roepen? We hebben een noodgeval.
De rolleyes-brigade heeft vakantie aangevraagd na het harde werk in de vorige 25 Fleet-topics.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 00:48
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 21:18:
Vervelend natuurlijk. Laten we hier de normen en waarden-discussie eens op los laten.
Hier valt niet over te discussieren. Je zou bijna voor lijfstraffen worden door dit soort eikeltjes...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 01:29
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Martian schreef op 15-07-2003 @ 01:47:
De rolleyes-brigade heeft vakantie aangevraagd na het harde werk in de vorige 25 Fleet-topics.
En de onzinners slapen op dit moment
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
hoe kan het nou tegelijkertijd typisch nederlands zijn en de daders allochtoon?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:08
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Martian schreef op 15-07-2003 @ 01:48:
Hier valt niet over te discussieren. Je zou bijna voor lijfstraffen worden door dit soort eikeltjes...
goed idee man!! om te laten zien dat je niet mag mishandelen, gaan we ze es effe lekker mishandelen!!

ennum...typisch nederland?? dat er aandacht aan besteed wordt ja, d'r zijn in de tussentijd veel meer mensen doodgereden, om maar wat te noemen, en daar hoor je niemand over...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 15-07-2003 @ 10:01:
hoe kan het nou tegelijkertijd typisch nederlands zijn en de daders allochtoon?
Blijkbaar beginnen sommige mensen eindelijk te merken dat het onze Nederlandse allochtonen zijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2003, 10:08
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
little nemo schreef op 15-07-2003 @ 10:08:
goed idee man!! om te laten zien dat je niet mag mishandelen, gaan we ze es effe lekker mishandelen!!
Lezen. Ik zei bijna.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 10:16
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Martian schreef op 15-07-2003 @ 11:08:
Lezen. Ik zei bijna.
ik las goed. maar bijna mishandelen is niet goed genoeg. het had helemaal niet moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 10:25
Verwijderd
[QUOTE]Martian schreef op 15-07-2003 @ 01:48:

Hier valt niet over te discussieren.

Shit, de rolleyes-brigade heeft z'n werk ook bij mijn post niet uitgevoerd.

Je zou bijna voor lijfstraffen worden door dit soort eikeltjes...

Niet zo politiek incorrect reageren
Als alternatieve straf lijkt me een paar weekjes bejaarden wassen in Veendam een goede straf. Daar kunnen de bejaarden een aantal weken niet gewassen worden doordat hun verzorgingstehuis teveel werknemers tegelijk vakantie heeft gegeven.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 10:38
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
little nemo schreef op 15-07-2003 @ 11:16:
ik las goed. maar bijna mishandelen is niet goed genoeg. het had helemaal niet moeten zijn.
Wat is het verschil tussen bijna en helemaal niet?

Je moet er ook geen straf van maken, het moet op een ongelukje lijken
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 10:53
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 15-07-2003 @ 11:25:
Citaat:
Niet zo politiek incorrect reageren
Als alternatieve straf lijkt me een paar weekjes bejaarden wassen in Veendam een goede straf. Daar kunnen de bejaarden een aantal weken niet gewassen worden doordat hun verzorgingstehuis teveel werknemers tegelijk vakantie heeft gegeven.
Dat is een zeer goed plan
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 10:54
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
little nemo schreef op 15-07-2003 @ 11:16:
ik las goed. maar bijna mishandelen is niet goed genoeg. het had helemaal niet moeten zijn.
Ik blijf ook helemaal tegen. Ik was alleen eventjes bijna voor. Dat heb ik vaak, 30 seconden nadat ik zo'n artikel lees. Ben nooit eventjes helemaal voor geworden. Blijf dus helemaal tegen.

Happy?
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 15-07-2003 @ 11:53:
Dat is een zeer goed plan
Werkt beter dan een lijfstraf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2003, 11:41
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
weer om niks he...............
om ziek van te worden man.
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:46
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-07-2003 @ 10:01:
hoe kan het nou tegelijkertijd typisch nederlands zijn en de daders allochtoon?
Fleet suggereert dat het weleens allochtonen kunnen zijn.

Dat staat verder nergens vermeld.

En face it, alllochtonen zijn ook gewoon Nederlands......of je het nou leuk vindt of niet.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:56
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Martian schreef op 15-07-2003 @ 11:54:
Ik blijf ook helemaal tegen. Ik was alleen eventjes bijna voor. Dat heb ik vaak, 30 seconden nadat ik zo'n artikel lees. Ben nooit eventjes helemaal voor geworden. Blijf dus helemaal tegen.

Happy?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 12:03
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 15-07-2003 @ 12:46:

En face it, alllochtonen zijn ook gewoon Nederlands......of je het nou leuk vindt of niet. [/B]
...maar mensen uit helmond?? brabanders?? de gemiddelde allochtoon uit de randstad is nederlandser
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:55
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Dit is inderdaad erg en zwak van die gasten dat ze een invalide gaan schoppen.
maar t word overal erg.
je kan je nergens meer normaal vertonen zonder problemen te krijgen.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:19
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
?? ik persoonlijk heb me al in gans het land normaal en abnormaal vertoond en nog nooit ergens problemen gehad. echt hoor, als de media die dingen niet zo op zouden blazen zou je dat idee niet hebben; zoiets gebeurt eens in de zoveel tijd maar het is echt niet een groot probleem ofzo.

het verkeer is veel gevaarlijker en je gaat veel meer last hebben van het broeikaseffect om maar eens wat te noemen, maar daar hoor je vrijwel niets over.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 15-07-2003 @ 17:19:
?? ik persoonlijk heb me al in gans het land normaal en abnormaal vertoond en nog nooit ergens problemen gehad. echt hoor, als de media die dingen niet zo op zouden blazen zou je dat idee niet hebben; zoiets gebeurt eens in de zoveel tijd maar het is echt niet een groot probleem ofzo.

het verkeer is veel gevaarlijker en je gaat veel meer last hebben van het broeikaseffect om maar eens wat te noemen, maar daar hoor je vrijwel niets over.
Uh huh, ik heb een paar maanden terug over dit onderwerp een interessant artikel in de Elsevier (rechts blaadje ) gelezen. Wat blijkt: het zijn de gevoelens van onveiligheid die toenemen, niet de onveiligheid zelf. Sterker nog, die is de laatste jaren afgenomen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-07-2003 @ 17:31:
Uh huh, ik heb een paar maanden terug over dit onderwerp een interessant artikel in de Elsevier (rechts blaadje ) gelezen. Wat blijkt: het zijn de gevoelens van onveiligheid die toenemen, niet de onveiligheid zelf. Sterker nog, die is de laatste jaren afgenomen.
Wat dan vervolgens niet wil zeggen dat er niets moet bgebeuren (dat beweer je ook niet). Als mensen masaal de straat niet meer op durven, zou het geen kwaad kunnen als er gezorgd werd dat mensen het idee van veiligheid weer terugkregen. Hoe?





Geen idee... :
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:21
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 15-07-2003 @ 12:46:
Fleet suggereert dat het weleens allochtonen kunnen zijn.

Dat staat verder nergens vermeld.

En face it, alllochtonen zijn ook gewoon Nederlands......of je het nou leuk vindt of niet.
ik weet niet wat jouw criterium is, maar de verschillende sub culturen zijn hemelsbreed verschillend.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:28
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
little nemo schreef op 15-07-2003 @ 17:19:
?? ik persoonlijk heb me al in gans het land normaal en abnormaal vertoond en nog nooit ergens problemen gehad. echt hoor, als de media die dingen niet zo op zouden blazen zou je dat idee niet hebben; zoiets gebeurt eens in de zoveel tijd maar het is echt niet een groot probleem ofzo.

het verkeer is veel gevaarlijker en je gaat veel meer last hebben van het broeikaseffect om maar eens wat te noemen, maar daar hoor je vrijwel niets over.
Het verkeer is over het algemeen iets waar je niet veel aan kan doen. Ach wat probeer ik, je zal zelf ook wel weten dat de vergelijking niet klopt
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 15-07-2003 @ 18:13:
Wat dan vervolgens niet wil zeggen dat er niets moet bgebeuren (dat beweer je ook niet). Als mensen masaal de straat niet meer op durven, zou het geen kwaad kunnen als er gezorgd werd dat mensen het idee van veiligheid weer terugkregen. Hoe?

Geen idee... :
Buurtwachten? Politieagenten? Camera-toezicht?

Kies maar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2003, 21:11
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 15-07-2003 @ 18:21:
ik weet niet wat jouw criterium is, maar de verschillende sub culturen zijn hemelsbreed verschillend.
Dat ontken ik niet.

edit: mijn criterium is: buitenlands=een paspoort anders dan het Nederlandse, allochtoon=iemand met 1 (of beide) ouder(s) die uit het buitenland afkomstig is met een Nederlands paspoort(en dus Nederlands)
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-07-2003 @ 21:29:
Buurtwachten? Politieagenten? Camera-toezicht?

Kies maar
Mwa, ikzelf voel me niet bepaald onveilig, en ik woon in een grote stad in een "volksbuurt" (goedkope kamers ). Buurtwachten is een goed idee, dat geeft een grot gevoel van veiligheid lijkt me, maar dat moet meer vanuit de mensen zelf komen, je kunt het wel een beetje stimuleren als overheid, maar meer ook niet. En er worden, als ik de praatjes mag geloven tenminste, ieder jaar meer politieagenten op straat gezet. Maar mijn ervaring is dat als er onverwachts echte problemen zijn, de politie een kwartier te laat komt. En camera-toezicht? Het idee werkt wel op zich, de grote pleinen hier zijn er rustiger door geworden. Maar je kunt niet een hele stad volhangen met camera's, en ze ook nog eens alle schermpjes dag en nacht in de gaten houden.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:01
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-07-2003 @ 17:31:
Uh huh, ik heb een paar maanden terug over dit onderwerp een interessant artikel in de Elsevier (rechts blaadje ) gelezen. Wat blijkt: het zijn de gevoelens van onveiligheid die toenemen, niet de onveiligheid zelf. Sterker nog, die is de laatste jaren afgenomen.
Dat klopt. Ik erger me altijd dood aan van die soccer mom-achtige mensen die alsmaar roepen "Oh nee, dit land gaat naar de knoppen! vroeger was dit allemaal beter!" terwijl in feite de criminaliteit voortdurend afneemt.

Wat de gewone man voelt staat in geen enkele verhouding tot de waarheid, en is daarom ook irrelevant.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:09
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Wat een achterlijke idioten
Zal ik hun eens even invalide maken Dit vind ik echt niet kunnen he...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 16-07-2003 @ 18:01:
Wat de gewone man voelt staat in geen enkele verhouding tot de waarheid, en is daarom ook irrelevant.
Heh, heh, heh. Laat Kenny het maar niet horen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:33
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 16-07-2003 @ 18:09:
Wat een achterlijke idioten
Zal ik hun eens even invalide maken Dit vind ik echt niet kunnen he...
Hoe konden die gasten zien dat hij invalide was? hij had last van doofheid, en evenwichtstoornis, dat is geen zichtbaar handicap!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:38
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
De enige die last van een handicap hebben zijn de daders..
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:58
M1d0
Avatar van M1d0
M1d0 is offline
Dit wordt allemaal opgeblazen door de media.
Hoe weten die allochtonen dat die gast gehandicapt is?

Omdat het om een gehandicapte jongen gaat, vallen de ooohhh's en de aahhh'sss en de "wat zielig nou's" veel meer...

Tuurlijk juich ik het niet zo, absoluut niet .
Maar als het om een stel Nederlanders ging dan was het helemaal niet zo opgeblazen.
__________________
M1d0 All Rights Reserved 2002 ®
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2003 @ 18:25:
Heh, heh, heh. Laat Kenny het maar niet horen.
toch gehoord.
tja het tegenargument op mccaine is natuurlijk simpel:

Iedereen vind andere dingen goed of slecht.
De mensen in de 2de kamer hebben de macht om op een bepaalde manier dingen te laten enforcen die wetten heten door rechters en politiemensen, maar andere mensen hebben misschien de macht niet op die manier maar hebben een totaal ander beeld van goed en slecht en dat lijkt mij toch het criterium voor criminaliteit.

Voor de SGPer is een pornoblad al slecht en voor de moslim meisjes die zich hoers kleden.
ook al staan die niet in de nederlandse wet ze zijn gegrift in de geesten van enkele marrokaanse verkrachters.
(hoeewel die hoeren natuurlijk de verkrachters zijn door dat ze mannen zo laten branden van begeerte lol )

wel zo democratisch om dat als criterium aan te nemen.

Groetjes Kenny.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:48
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 16-07-2003 @ 18:33:
Hoe konden die gasten zien dat hij invalide was? hij had last van doofheid, en evenwichtstoornis, dat is geen zichtbaar handicap!
en dan mag je iemand voor nix in elkaar slaan wat een MONGOOL ben jij
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 16-07-2003 @ 13:16:
Mwa, ikzelf voel me niet bepaald onveilig, en ik woon in een grote stad in een "volksbuurt" (goedkope kamers ). Buurtwachten is een goed idee, dat geeft een grot gevoel van veiligheid lijkt me, maar dat moet meer vanuit de mensen zelf komen, je kunt het wel een beetje stimuleren als overheid, maar meer ook niet. En er worden, als ik de praatjes mag geloven tenminste, ieder jaar meer politieagenten op straat gezet. Maar mijn ervaring is dat als er onverwachts echte problemen zijn, de politie een kwartier te laat komt. En camera-toezicht? Het idee werkt wel op zich, de grote pleinen hier zijn er rustiger door geworden. Maar je kunt niet een hele stad volhangen met camera's, en ze ook nog eens alle schermpjes dag en nacht in de gaten houden.
Tja, als je zo gevoelens van onveiligheid kan wegnemen... Wat mij wel irriteert, is dat (met name in de VS) de mensenrechten zo eenvoudig opzij worden geschoven om de zogenaamde onveiligheid tegen te gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:35
Verwijderd
[QUOTE]McCaine schreef op 16-07-2003 @ 18:01:

Dat klopt. Ik erger me altijd dood aan van die soccer mom-achtige mensen die alsmaar roepen "Oh nee, dit land gaat naar de knoppen! vroeger was dit allemaal beter!" terwijl in feite de criminaliteit voortdurend afneemt.

Wel is er sprake van een verharding van de criminaliteit, er komen relatief gezien meer geweldsdelicten voor dacht ik. Dat verklaart de toename van de gevoelens van onveiligheid.

Wat de gewone man voelt staat in geen enkele verhouding tot de waarheid, en is daarom ook irrelevant.

Niet helemaal natuurlijk, zoals ik al aangaf spelen er meer factoren mee die de gevoelens aanwakkeren en die niet door gesruststellende statistieken weggenomen kunnen worden. Als je 's avonds door je wijk naar huis loopt en er hangen bepaalde figuren met opgevoerde scoortertjes rond, voel je je al snel onveilig natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:34
MM2
Avatar van MM2
MM2 is offline
Ik weet wel, de eerste de beste keer dat ik aangevallen word, dan word ik compleet gek, ik sla helemaal door.
Ik trap de desbetreffende persoon half zijn kist in.

Ik ben alles beu.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 16-07-2003 @ 18:59:
*betoog*

(...)

(hoewel die hoeren natuurlijk de verkrachters zijn door dat ze mannen zo laten branden van begeerte lol )
Kijk, als je dat nou weg had gelaten hadden mensen het veel serieuzer genomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.