Oud 27-10-2005, 00:14
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Je studententijd is de beste tijd uit je leven.
Wat vinden jullie?

Voor mij klopt dit wel eigenlijk, de tijd dat je je horizon verbreedt na je middelbare school, alle vrijheid (o.a OV kaart), doen en laten wat je wilt etc..
__________________
Yeh dil he.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 00:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 00:31
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ik denk dat het vooral de tijd is die je hebt in je studententijd om je horizon te verbreden en je alleen maar door geld ingeperkt wordt in je vrijheden om wat dan ook te doen. Je hoeft nauwelijks verantwoordelijkheid te dragen buiten die voor jezelf en je hebt zeeen van tijd als je ze niet verzuipt om veel dingen te doen, hoewel sociaal drinken er ook wel bijhoort naar mijn idee.
Nou ja, tot nu toe is het voor mij wel de tijd van mijn leven.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 00:48
Verwijderd
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ik had op de middelbare school nog niet mijn eigen plekje gevonden. Dan ben je toch afhankelijk van eerder gemaakte vrienden/keuzes. Toen ik ging studeren kreeg ik weer een kans om opnieuw te beginnen. Ik ging ook meteen op kamers omdat het anders te ver reizen was. Ik voel me hier in Utrecht veel meer thuis dan waar ik vroeger woonde.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 00:51.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:16
Verwijderd
Onzin. Je studententijd is niet meer dan een opstapje naar je beroepsleven. Na je studententijd komt werken, promoveren, wetenschap bedrijven. Je houdt niet op je horizon te verbreden als het goed is: de meeste wetenschappelijke opleidingen brengen je slechts de basisbeginselen bij, waarna je nog jaren in de praktijk moet leren om echt te kwalificeren. Bovendien, veel gebieden (geneeskunst, juristerij, natuurwetenschap) kennen een verplichting tot éducation permanente. Met afstuderen ben je er niet, dan sta je niet stil, afstuderen is maar één van de vele stations die je passeert.

'Je studententijd is de tijd van je leven' is een adagium voor sukkels die een saaie kutbaan tegemoet zien, zodat ze van hun achttiende tot hun vierentwintigste even hard moeten leven, omdat ze daarna tot hun vijfenzestigste zich dood vervelen. In tegenstelling tot wat veel mensen schijnen te denken, sluit het hebben van een baan na je studie dingen als uitgaan, feesten, hobbies, reizen, etc. helemaal niet uit.

Als je studententijd de beste tijd van je leven is, ben je een behoorlijk levensmoe en depressief figuur - want dat betekent dat na je vierentwintigste je leven alleen nog maar bergafwaarts zal gaan. Lekker vooruitzicht.

Laatst gewijzigd op 27-10-2005 om 01:18.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:27
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Mee eens, nare.

De studententijd heeft zeker zn voordelen als je eigenlijk liever niet zou doen waar je mee bezig bent, tijdens je studententijd kun je immers lekker verzuimen te doen wat je niet wilt. Maar ik hoop mijn studie lekker vlot af te ronden, dan leuk werk te vinden waar ik mijn kennis over mijn vakgebied verder kan uitbreiden en hopelijk nog eens wat betekenen voor de wereld. Ik vind de houding van veel studenten tegenover deze tijd van hun leven als een grote kroegentocht nogal verwerpelijk.

Maar er is wel een aantal dingen dat ik (misschien) ga missen: TU-internet, OV en de financiele geruststelling. Maar eigenlijk denk ik voor alle 3 wel genoeg compensatie te vinden.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:44
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 27-10-2005 @ 01:27 :
(...) Ik vind de houding van veel studenten tegenover deze tijd van hun leven als een grote kroegentocht nogal verwerpelijk.
Precies, dat stoort mij ook vooral. Alsof het studentenleven één grote slemppartij is, en alsof je de rest van je leven alleen nog maar van negen tot vijf in een stoffig kantoor zult zitten. Ik heb stage gelopen op een middelgroot advocatenkantoor en daar liepen evengoed mannen en vrouwen rond van achterin de twintig, begin dertig, die echt nog niet 'ingekakt' waren, die nog lekker gingen stappen als ze daar zin in hadden, die niet zo serieus bezig waren met huisje-boompje-beestje, die echt nog wel in waren voor 'jongerenzaken'. Noem maar op.

Dus wat betreft het plezier is het afstuderen echt niet het einde. En bovendien, wat jij ook al zegt, je wilt jezelf op een gegeven moment toch wel vérder ontplooien? Je wilt toch niet de verdere rest van je leven op hetzelfde niveau blijven, of altijd maar aannemen wat een ander zegt, altijd maar de ondergeschikte blijven? Je moet ook willen dóórgroeien. Wat dat betreft geloof ik dat het de zwakste broeders zijn die zich zo krampachtig vastgrijpen aan hun studententijd: de studenten die het niet moeten hebben van hun potentieel, maar van hun dranklust.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 01:45
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
'Beste tijd van je leven' is eigenlijk ook iets wat je pas achteraf kunt zeggen. Ik hou het er dan op dat deze fase zijn buitengewone charmes heeft
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is niet zo dat ik nu meer feest oid Wat ik wel fijn vind is dat ik eindelijk een beetje een richting op ga en eindelijk eens het gevoel heb dat ik iets nieuws en relevants leer. Dat had ik op de middelbare school al lang niet meer
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:22
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-10-2005 @ 09:43 :
Het is niet zo dat ik nu meer feest oid Wat ik wel fijn vind is dat ik eindelijk een beetje een richting op ga en eindelijk eens het gevoel heb dat ik iets nieuws en relevants leer. Dat had ik op de middelbare school al lang niet meer
Daar ben ik het wel mee eens, mij nstudententijd is tot nu toe nog wel de beste tijd van mn leven, maar dat zal niet zo blijven denk ik.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 10:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik vond mijn middelbare school ook heel leuk en m'n lagere school ook. Als je gewoon de dingen die je doet leuk maakt, is er niets aan de hand. Opzich kan ik begrijpen dat een hoop mensen studeren leuker vinden dan de middelbare school, omdat je meestal kiest wat je echt leuk vindt, maar je kunt het sowieso nog niet vergelijken met wat erna komt.
Beetje jammer als je daarna inkakt, burgelijk wordt en je dood gaat vervelend. Dan moet je gewoon een andere baan zoeken... Je maakt het zelf zo leuk als je wilt. Ik ben van plan alles net zo leuk te maken als de afgelopen 20 jaar eigenlijk...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Het is iedergeval beter dan de basisschool en middelbare school.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:11
YopY
Avatar van YopY
YopY is offline
Tsja, dat kun je eigenlijk niet weten voordat het voorbij is. Als je niet weet hoe het andere leven is kun je toch niet weten hoe je huidige leven is?

Op het moment heb ik zoiets van "het zal wel", ik kan niet echt zeggen dat het de leukste tijd van mijn leven is.

En van mensen die aan het werk zijn zijn de meningen ook verschillend. De ene zegt dat ze graag weer naar school willen, de andere zegt dat ze blij zijn om van school af te zijn.

Dus persoonlijk heb ik hier niet echt een mening over. Nog niet, tenminste .
__________________
Y halo thar
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik kan me wel vinden in Nare's rant.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 11:57
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-10-2005 @ 11:15 :
Ik kan me wel vinden in Nare's rant.
rant

kant?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:03
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
of trant...

Tot nu toe ben ik bij elke overstap in mn leven, van basisschool naar middelbare, van middelbare naar universiteit steeds gelukkiger geworden omdat de uitdaging gewoon een stuk groter wordt en dat hebben sommingen nodig. Het is voor mij logisch om aan te nemen dat dat bij de overstap van BSc naar MSc ook zo is en van MSc naar werken wederom. En "inkakken" is je eigen keuze, net als het je eigen keuze is om een saai beroep te doen.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mwa, studeren kan leuk zijn, werken ook. als je een leuke baan hebt is werken echt niet vervelender dan studeren.

dingen als uitgaan, hobby's, reizen, vakanties, sociale contacten, nieuwe dingen leren, etc. hebben niet echt zoveel met je studie te maken, dat kan naast een baan ook prima.

Wel een voordeel van je studie-tijd is dat je minder verantwoordelijkheden hebt, vooral op financieel vlak zit dat meestal wel goed.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 27-10-2005 @ 11:57 :
rant

kant?
Ik zou ook uitkijken met de term 'rant', het heeft een nogal negatieve bijklank. Cambridge zegt: a long, angry and confused speech.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:01
Verwijderd
Ik was ook pissig en aangeschoten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 27-10-2005 @ 13:54 :
Ik zou ook uitkijken met de term 'rant', het heeft een nogal negatieve bijklank. Cambridge zegt: a long, angry and confused speech.
Hoeft niet negatief te zijn, gewoon bozig en misschien theatraal.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:11
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Maar er wordt hier toch nog altijd Nederlands gesproken of niet?
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 27-10-2005 @ 15:11 :
Maar er wordt hier toch nog altijd Nederlands gesproken of niet?
Kennelijk niet dus he, anders zou het woord 'rant' niet gebruikt zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:35
Verwijderd
'Rant' kom je op alle boards en niewsgroepen tegen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:37
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Kennelijk wel ja. Maar had gehoopt dat de Nederlandse taal tenminste nog onder het volk zou leven nu de commerciele wereld hem heeft afgestoten als onhip en autdeetut.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 27-10-2005 @ 15:37 :
Kennelijk wel ja. Maar had gehoopt dat de Nederlandse taal tenminste nog onder het volk zou leven nu de commerciele wereld hem heeft afgestoten als onhip en autdeetut.
Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:45
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-10-2005 @ 15:35 :
'Rant' kom je op alle boards en niewsgroepen tegen.
Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Maar ja, ik begeef me ook niet op het terrein van zulke nieuwsgroepen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 15:54
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-10-2005 @ 15:44 :
Wat een onzin.
Hoe dat?
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 27-10-2005 @ 15:54 :
Hoe dat?
Ik vind helemaal niet dat Nederlands als onhip wordt afgebeeld in de 'commerciele wereld', de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Dat er in sommige gevallen Engels wordt gebruikt, zegt meer iets over de hipheid van Engels dan de onhipheid van Nederlands. Daarnaast leeft Nederlands júist onder 'het volk' wanneer er leenwoorden in komen. Kennelijk zijn mensen dan met taal bezig. Je moet niet meteen aan verloedering denken, veel dingen zijn slechts tijdelijk en verrijken de taal juist.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 17:29
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Keith schreef op 27-10-2005 @ 13:03 :
of trant...

Tot nu toe ben ik bij elke overstap in mn leven, van basisschool naar middelbare, van middelbare naar universiteit steeds gelukkiger geworden omdat de uitdaging gewoon een stuk groter wordt en dat hebben sommingen nodig. Het is voor mij logisch om aan te nemen dat dat bij de overstap van BSc naar MSc ook zo is en van MSc naar werken wederom. En "inkakken" is je eigen keuze, net als het je eigen keuze is om een saai beroep te doen.
Dat ook, maar daarnaast heb ik het gewoon nooit leuk gevonden op mijn vorige scholen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:06
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik vraag me nog steeds af wanneer mijn leven nou ns een keer begint.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:54
Global
Avatar van Global
Global is offline
nou beste tijd? mijn beste tijden zijn alleen op zaterdag en soms zondag
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 18:55
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Er kan nog vanalles gebeuren in mijn leven en daardoor hoef dat niet mijn 'beste' tijd van mijn leven zijn. Er kan op elke leeftijd iets moois gebeuren waarvan je denkt; 'Dit is de tijd van mijn leven'.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:16
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 14:01 :
Ik was ook pissig en aangeschoten.
Zie je wel, ik kan dat goed herkennen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 20:59
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Misschien niet de beste tijd, want ik wil later dat ik een leuke baan heb waar ik met alle plezier heen ga en dat ik daarnaast een gezin / sociaal leven heb waar je nog veel van kunt genieten. Misschien vind ik dat wel veel leuker dan de studententijd. Soms zijn er wel momenten dat ik daar naar vooruit kijk en dat ik me dat eigenlijk wel leuk lijkt.

Maar op dit moment heb ik het als student ook wel naar mijn zin. Ik ben nog jong, in de bloei en de kracht van je leven. Doordat je in het studentenleven nogal veel vrijheid hebt, bepaal je zelf wat je doet, je kunt zelf bepalen hoeveel je feest.

Echter, als ik later een baan heb (zit nu in mijn laatste jaar en ben nog vrijgezel) wil ik in die tijd toch ook nog een aantal avonden per week wat leuke dingen met je maten doen en als je standaard van maandag tot en met vrijdag werkt heb je nog altijd 2 avonden in de week (vrijdag en zaterdag) om op stap te gaan. Dan zie ik ook nog kans om leuke dingen te doen.

Dus ik denk dat je pas achteraf kunt bepalen of de studententijd de beste tijd van je leven is. Ligt voor iedereen anders, iedereen ervaart het anders en heeft een andere kijk op de toekomst.

Ik denk in ieder geval niet het niet de mooiste tijd van je leven HOEFT te zijn.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 23:17
Verwijderd
Ik zie als ik oud ben wel wat de beste tijd van m'n leven was.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:07
Verwijderd
Ik hoop niet dat mijn studententijd de beste tijd van mijn leven is eigenlijk, dan zou het hierna alleen nog maar bergafwaarts gaan
Als het goed is, is je pensioentijd de beste tijd van je leven
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 11:25
Verwijderd
Ach, tot nu toe vind ik studeren wel erg leuk. Maar ik vond mijn leven toen ik 8 was ook héérlijk. Lekker thuis bij je ouders (die jij dan nog super lief vindt en je weet zeker dat je nóóit op jezelf gaat wonen ) en lekker naar de basisschool, fijne dingen doen, geen zorgen maken over geld of verantwoordelijk zijn voor nare dingen... Heerlijk
Ik denk dat iedere periode in je leven wel z'n fijne kanten heeft. Ik kan nu niet zeggen dat ik mijn huidige periode (studeren dus) fijner vindt dan iets anders.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-10-2005 @ 01:16 :
Onzin. Je studententijd is niet meer dan een opstapje naar je beroepsleven. Na je studententijd komt werken, promoveren, wetenschap bedrijven. Je houdt niet op je horizon te verbreden als het goed is: de meeste wetenschappelijke opleidingen brengen je slechts de basisbeginselen bij, waarna je nog jaren in de praktijk moet leren om echt te kwalificeren. Bovendien, veel gebieden (geneeskunst, juristerij, natuurwetenschap) kennen een verplichting tot éducation permanente. Met afstuderen ben je er niet, dan sta je niet stil, afstuderen is maar één van de vele stations die je passeert.

'Je studententijd is de tijd van je leven' is een adagium voor sukkels die een saaie kutbaan tegemoet zien, zodat ze van hun achttiende tot hun vierentwintigste even hard moeten leven, omdat ze daarna tot hun vijfenzestigste zich dood vervelen. In tegenstelling tot wat veel mensen schijnen te denken, sluit het hebben van een baan na je studie dingen als uitgaan, feesten, hobbies, reizen, etc. helemaal niet uit.

Als je studententijd de beste tijd van je leven is, ben je een behoorlijk levensmoe en depressief figuur - want dat betekent dat na je vierentwintigste je leven alleen nog maar bergafwaarts zal gaan. Lekker vooruitzicht.

Ik denk dat AsianDF bedoelt, de studententijd ten opzichte van je middelbare schooltijd en niet ten opzichte van je verdere leven.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 14:42
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Dan had er niet "van je leven" maar "van je leven tot nu toe" moeten staan.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 28-10-2005 @ 14:17 :
Ik denk dat AsianDF bedoelt, de studententijd ten opzichte van je middelbare schooltijd en niet ten opzichte van je verdere leven.
Dan had hij niet de zin 'de studententijd is de beste tijd van je leven' moet aanhalen, want dat is nu typisch zo'n uitspraak van mensen die bedoelen dat je studententijd de beste tijd van je leven is in algemene zin, niet slechts ten opzichte van je middelbare schooltijd.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 22:40
rare
rare is offline
ik ben er (nog) niet achter gekomen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij niet?
Magican2
500 24-07-2009 13:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 14:57
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 22:29
Verhalen & Gedichten 3 stuks
Net echt
2 21-05-2003 02:38
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.