Oud 10-12-2011, 16:40
Verwijderd
Dus woon je bijvoorbeeld in een buurt met Europese landen in de straatnamen en jijzelf op bijvoorbeeld de Franselaan?

Post hier jouw straatnaam en wat typerend is voor de straatnamen in jouw wijk/buurt. Eventueel ook de naam van de buurt, indien deze gerelateerd is aan de straatnamen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2011, 16:42
Verwijderd
Ja, een deel van de wijk heeft bloemennamenstraten, en ik woon in een daarvan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 19:10
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik woon aan een dijkje en de straatnaam is dan ook *dijk.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:05
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Ik woon in een wijk die Huiswaard heet en alle straten eindigen op 'waard' zo ook de mijne.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde was het een nog aparter verhaal. het dorp was onderverdeeld in wijken, maar de straten in die wijken hadden geen naam maar een nummer, gevolgd door nog een ander nummer wat dan het huisnummer was. Het leek dan ook alsof we hele lange huisnummers hadden

en verkeerde account.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:09
Verwijderd
Mijn straatnaam heeft niks te maken met mijn wijk. Mijn straatnaam is wat je de ochtend hebt na het zuipen, en dat klopt dan weer wel want ik woon in het centrum vlakbij de kroegen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:10
Verwijderd
Ik heb niet echt een straatnaam. Of nouja, mijn straat heet gewoon 'microrayon', naar mijn wijk. In die wijk staan wat flatgebouwen, 'huizen', en ieder flatgebouw omhelst ongeveer een straat. Dus mijn straat heet gewoon Microrayon Zesde Huis, in feite. /zeer onduidelijk verhaal
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:12
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Nee, volgens mij niet. Mijn straat bestaat deels uit de naam van een Duitse (?) componist. En de straten eromheen zijn vernoemd naar andere componisten. Terwijl de wijk (naar ik weet) daar helemaal niets mee te maken heeft.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:15
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Mijn straatnaam heeft niks te maken met mijn wijk. Mijn straatnaam is wat je de ochtend hebt na het zuipen, en dat klopt dan weer wel want ik woon in het centrum vlakbij de kroegen
De katerstraat? hoofdpijnstraat? brakstraat?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:27
Verwijderd
zoiets ja
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Nee, volgens mij niet. Mijn straat bestaat deels uit de naam van een Duitse (?) componist. En de straten eromheen zijn vernoemd naar andere componisten. Terwijl de wijk (naar ik weet) daar helemaal niets mee te maken heeft.
Nja, dat bedoel ik dus, een clubje gelijksoortige namen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 23:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
O, nou, dan hoort mijn straat 'er' wel bij. En, dan is dit topic volgens mij best nutteloos, want ik denk niet dat er een Plutostraat is tussen allemaal bloemennamenstraten, bijv.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Mijn straatnaam heeft niks te maken met mijn wijk. Mijn straatnaam is wat je de ochtend hebt na het zuipen, en dat klopt dan weer wel want ik woon in het centrum vlakbij de kroegen
Daar fietste ik laatst nog! Goede locatie zeg.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 23:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Yes, ik woon op "eilanden" en om mij heen heb ik dan ook Groenland enzo.

En hieromheen is het een en al stad, volgens mij alleen hoofdsteden trouwens.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 09:22
Verwijderd
Ja, alle straatnamen beginnen met een woord dat min of meer met landbouw geassocieerd wordt en eindigen op -hoek.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Yes, ik woon op "eilanden" en om mij heen heb ik dan ook Groenland enzo.

En hieromheen is het een en al stad, volgens mij alleen hoofdsteden trouwens.
Zoals Parijsplein met de Valse Christusdoorn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 10:35
Verwijderd
Citaat:
O, nou, dan hoort mijn straat 'er' wel bij. En, dan is dit topic volgens mij best nutteloos, want ik denk niet dat er een Plutostraat is tussen allemaal bloemennamenstraten, bijv.
Nou bij mij in rdam zat er geen systeem in hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 10:35
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Yes, ik woon op "eilanden" en om mij heen heb ik dan ook Groenland enzo.

En hieromheen is het een en al stad, volgens mij alleen hoofdsteden trouwens.
Je woont niet toevallig in de Haarlemmermeer?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 10:48
Verwijderd
Mijn straat is overigens een van de weinigen afwijkingen tussen allerlei thema-straten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2011, 11:12
Verwijderd
Ik geloof niet dat waar ik nu woon echt een systeem zit in straatnamen het is wel een kade, en we wonen wel langs het water enzo. Maar er is niet echt een connectie met andere straatnamen.

Waar mijn ouders wonen wel . Dat is een hele wijk genoemd naar bomen en bovendien allemaal in het Fries . Maar dat is in het hele dorp zo, dat de namen in het Fries zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 11:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zoals Parijsplein met de Valse Christusdoorn.
Precies
Citaat:
Je woont niet toevallig in de Haarlemmermeer?
Nee dank je
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 11:42
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Geen idee waar die naam naar verwijst. Zijn hier wel een aantal vreemde straatnamen in de buurt, bijvoorbeeld een "elektriciënweg" en een "boommanweg" (vrij vertaald).
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 12:24
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Precies


Nee dank je
oké Daar heb je ook van die Eilanden.
dus dan woon je midden in de Haarlemmermeer ineens op Texel of Ameland
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 17:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
O, nou, dan hoort mijn straat 'er' wel bij. En, dan is dit topic volgens mij best nutteloos, want ik denk niet dat er een Plutostraat is tussen allemaal bloemennamenstraten, bijv.
Jouw straat hoort er helemaal niet bij, tenminste, ik neem aan dat je een Planetenbuurt bedoelt, en Pluto is helemaal geen planeet (meer).
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 11-12-2011 om 18:15. Reden: ik weet het verschil niet tussen een bezittelijk en persoonlijk voornaamwoord :(
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 17:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Mijn straat (ik zet de naam hier liever niet neer) heeft niet zo veel met de straat zelf te maken, maar het is wel een goede naam aangezien hij aangeeft waar de straat vroeger naar toe leidde en de naam afleidt dat het een verlengde is van een andere straat.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Jou straat hoort er helemaal niet bij, tenminste, ik neem aan dat je een Planetenbuurt bedoelt, en Pluto is helemaal geen planeet (meer).
Geel woont niet in de Plutostraat. Buiten dat kan een Plutostraat nog wel naast de Venusstraat, of de Junostraat, of de Jupiterstraat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2011, 18:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als het een godenbuurt betreft wel ja, want Juno en Pluto zijn natuurlijk geen planeten.

Overigens komt mijn post inderdaad voort uit onnauwkeurigheid. Niet alleen het onnauwkeurig lezen van de post van Geel, zoals jij zegt, maar er staat ook onnauwkeurig schrijfwerk in waar ik mij nu ontzettend voor schaam.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 18:21
Verwijderd
Ik woon op de Dedemsvaartweg (lekker belangrijk dat ik die noem) en er zitten hier allemaal straten van noord-oostelijke plaatsnamen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 19:53
Bird.
Avatar van Bird.
Bird. is offline
Nee! Ik woon in een dorp en niks is samenhangend. (Wel heb je natuurlijk de 'ouderwetse straatnamen als: hoofdstraat, schoolstraat etc.) Maar ik woon aan de Rembrandt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 00:07
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
In de wijk zijn de straten vernoemd naar muntensoorten zoals Penning, Duit en Florijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 09:38
Verwijderd
Hoofdstraat, volgens mij heb je die overal wel
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 11:12
Verwijderd
Straten in mijn wijk zijn allemaal naar bekende katholieke mensen vernoemd. Ik woon zelf in een straat vernoemd naar een paus.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 11:14
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Nee, ik woon in het oude stadscentrum, dus er is weinig onderliggende samenhang.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 11:18
Rationeel
Rationeel is offline
de straten in mijn buurt zijn nogal een mengelmoesje en hebben niet één thema. mijn straat zelf is vernoemd naar de dijk die het vroeger was
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 13:25
Verwijderd
Niet zozeer.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 13:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Niet zozeer.
Ik kan me enkele andere communicatiemiddelen-straten herinneren in jouw buurtje!

Ik woon in een stuk Utrecht waar alles eindigt op "-Dreef" met een willekeurig Zuid-Amerikaans land/rivier/regio ervoor.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 13:38
Verwijderd
Ja, dat wilde ik nog zeggen, maar die liggen ook een beetje verspreid hier in de buurt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2011, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me enkele andere communicatiemiddelen-straten herinneren in jouw buurtje!

Ik woon in een stuk Utrecht waar alles eindigt op "-Dreef" met een willekeurig Zuid-Amerikaans land/rivier/regio ervoor.
Daar had ik eerst familie wonen, geloof ik.

Laatst gewijzigd op 12-12-2011 om 13:39. Reden: '
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 14:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik woon in een gedeelte van ons dorp met namen van het koninklijk huis. In de Wilhelminastraat. De naam is dus niet origineel want komt in elke stad of elk dorp wel voor. Hij is ook niet erg kenmerkend voor onze buurt, alhoewel het wel een lange straat is.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 14:23
Verwijderd
Ja heel erg!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:08
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik kan me enkele andere communicatiemiddelen-straten herinneren in jouw buurtje!

Ik woon in een stuk Utrecht waar alles eindigt op "-Dreef" met een willekeurig Zuid-Amerikaans land/rivier/regio ervoor.
Ja, Minke woont in de e-mailstraat, naast de postduivenallee
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:10
Verwijderd
Het is trouwens wel waar wat Carn zegt, want ik dacht dat het er maar 3 waren in de buurt ofzo, maar ik ging net even terugzoeken en het zijn er stiekem al vijf.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:19
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zie alleen telex, telefoon, telegraaf en post. Wat is de vijfde dan?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:20
Verwijderd
giro!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:20
Verwijderd
ik vind dat die er ook bij hoort
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:24
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
hm, oke, het is idd een beetje een archaïsch verschijnsel, dus dat klopt het wel met de rest (m.u.v. telefonie) maar met een giro communiceer je toch niet?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:28
Verwijderd
Ja, nou ja, ik vind dat ie wel in het rijtje past, ofzo. Ik denk in elk geval dat ie er niet zomaar tussenstaat.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hmnee. Vroeger was een girorekening ook iets van de postbank/ptt toch?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ah kijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Postcheque-_en_Girodienst
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:35
Verwijderd
Jep. Gironummer.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 18:09
Verwijderd
nee, wel naar een boom die jaren op die plek heeft gestaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.