Oud 27-05-2005, 12:34
.Pure
.Pure is offline
Een meisje uit de andere vwo klas bij mij op school had ergens gehoord dat de vwo examens van dit jaar 'boven niveau' zouden zijn, oa wiskunde. Dit zei ze aan het begin van de week en we hadden echt zoiets van, yeah right, hoe kan je dat weten?

Nu ben ik 5 examens verder en naar mijn mening zijn de vwo examens écht moeilijk. Ik zeg niet té moeilijk, maar het valt me gewoon allemaal zoo tegen. En aan het aantal klachten te zien ben ik ook niet te enige. Vooral geschiedenis en wiskunde waren slecht te doen vond ik.

Ben je het hier mee eens? Is het gewoon moeilijk? Of vind jij dat het allemaal appeltje eitje is?

En hoe zit het met de examens van de havo en het vmbo?
Advertentie
Oud 27-05-2005, 12:36
Cootje
Avatar van Cootje
Cootje is offline
havo is tot nu toe wel makkelijk, nog even afwachten want maandag nederlands, dinsdag engels en woensdag scheikunde ...
__________________
Pain is temporary, Glory is forever !
Oud 27-05-2005, 12:44
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik vind het eigenlijk te makkelijk, de schoolonderzoeken waren een stuk moeilijker. Zeker als je erbij telt dat ik voor de examens eigenlijk niets heb gedaan en toch alles voldoende heb tot nu toe. Alleen vandaag M&O, dat is veel theorie dus misshcien dat dat niet zo goed gaat.

Ik doe wel havo trouwens
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 27-05-2005, 13:02
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ik doe ook vwo.

Geschiedenis vond ik op zich wel te doen. wat ik wel raar vond is dat ze bij een bron (die foto waarbij een man door z'n hoofd wordt geschoten) iets moest aantonen, en in je antwoord de kleding, te zien op de foto, moest betrekken. volgens mij stond dat niet in de stofomschrijving, maar ik zou dat nog even na moeten lezen. ik had het toevallig gezien op de cd-rom die bij onze eindexamen boekjes zaten.

en Nederlands . ze hadden echt hun best gedaan om de meest walgelijke, saaiste teksten te kunnen vinden. Roken is geweldig en persoonlijke belangen moeten niet in politieke beslissingen meetellen. Uuhm. Right. Vergeleken met andere teksten uit de examenbundel waren deze té onboeiend.

en wiskunde vond ik ook veeels te moeilijk. naar mijn mening vind ik de boeken die wij gebruiken en de examens totaal niet op elkaar aansluiten.
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Oud 27-05-2005, 13:03
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Dit verschilt per jaar en de norm wordt er op afgestemd. Bijvoorbeeld wiskunde was in 2002 makkelijk, 2003 moeilijk 2004 makkelijk en 2005 weer moeilijk. Het valt ook in de norm terug te zien, de makkelijke examens hebben een strengere normering dan de moeilijke. Het verschilt trouwens ook weer per vak. Ik deed vorig jaar examen en ik vond engels bijvoorbeeld relatief moeilijk, omdat er te weinig tijd was. Het blijkt ook wel uit de normering, die was het soepelst in zeker 4 jaar. In ieder geval hoef je er niet bang voor te zijn dat je cijfer veel zal lijden onder de moeilijkheidsgraad.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 27-05-2005, 13:12
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 27-05-2005 @ 13:02 :
ik doe ook vwo.

Nederlands . ze hadden echt hun best gedaan om de meest walgelijke, saaiste teksten te kunnen vinden. Roken is geweldig en persoonlijke belangen moeten niet in politieke beslissingen meetellen. Uuhm. Right. Vergeleken met andere teksten uit de examenbundel waren deze té onboeiend.
Ned vond ik juist wél meevallen en die eerste tekst vond ik nog wel boeiend. Die 2e idd dus echt niet.
Oud 27-05-2005, 13:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Op HAVO zijn de examens nog niet echt moeilijk..

Maar het maakt toch niet zoveel uit? De norm past zich aan, dus voor elk vak slaagt hetzelfde percentage.
__________________
Oud 27-05-2005, 13:18
thaboss87
Avatar van thaboss87
thaboss87 is offline
Tot nu toe zijn de HAVO-examens denk ik niet veel moeilijker als andere jaren. Economie 1,2 was veel moeilijker als vorig jaar, Geschiedenis ongeveer hetzelfde, en aardrijkskude ook ongeveer hetzelfde.
Oud 27-05-2005, 13:35
.Pure
.Pure is offline
waarom is 'ie verplaatst? Had 'm expres bij Eindexamens 2005 gezet, omdat ik ook wel benieuwd was naar de havo en vmbo.

Maar hij mag wel bij vwo hoor, daar gaat het me toch om uiteindelijk
Oud 27-05-2005, 13:38
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik vind ze niet moeilijker dan de eindexamens van de andere jaren die ik geoefend had. Engels en wiskunde vond ik zelfs makkelijker. (vwo)
Oud 27-05-2005, 13:48
TwistedJunkie
Avatar van TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Citaat:
Hells Ezel schreef op 27-05-2005 @ 13:02 :

en wiskunde vond ik ook veeels te moeilijk. naar mijn mening vind ik de boeken die wij gebruiken en de examens totaal niet op elkaar aansluiten.
Jah, dat idee heb ik dus ook! Ik heb me voor het SE van de hele stof alle sommen gemaakt en echt mn best drvoor gedaan. Ik ging eens wat oefenexamens maken, denk je dat ik er ook maar iets van begreep? Sommige wel, maar de meeste niet.
Misschien ligt het aan mijn niveau, maar ik kreeg ook het idee dat de boeken en de examens totaal niet op elkaar aansluiten.
__________________
This Whole Damn World Can Fall Apart, You'll Be Ok
Oud 27-05-2005, 13:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind ze aan de ene kant redelijk gemakkelijk, ik heb altijd genoeg tijd en ik heb nooit het idee dat ik het helemaal heb verpest. Aan de andere kant vind ik ze veel moeilijker dan schoolexamens, want voor SE's haal ik meestal rond de zeven (gemiddeld voor alle vakken dan hè en bij mijn CE's zit ik waarschijnlijk rond de 5,5.

Dus ik weet het eigenlijk niet zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 14:22
Lalalaa
Lalalaa is offline
VWO:
Geschiedenis had ik wel goed, maar kan me voorstellen dat anderen het wel lastig vonden.
Nederlands te doen
Engels, vond het ook lastiger dan vorige examens
Aardrijkskunde, echt te lastig denk ik zo
Oud 27-05-2005, 14:33
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
VWo -> Ik vind ze best wel lastig ja!
Nederlands was wel lastig maar te doen en engels had ik al helemaal geen problemen mee, maar geschiedenis, wiskunde en aardrijkskunde heb ik best wel verkloot.
En dan hebben wij ook nog es zulke leuke aardrijkskunde boeken dat een paar van de begrippen er niet in staan... Grom.
__________________
-If you like Piña Colada's-
Oud 27-05-2005, 14:36
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
VWO:
Geschiedenis, Frans, Engels, Nederlands, Latijn zeer goed te doen.
Aardrijkskunde vrij lastig, maar wel te doen als je er goed voor geleerd had.
Wiskunde zelfde verhaal als aardrijkskunde.
Niks te moeilijk vond ik.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 27-05-2005, 14:39
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Ik haal geen dikke voldoendes ofzo
Oud 27-05-2005, 14:40
sdekivit
sdekivit is offline
havo exact:

tot nu toe onder niveau. biologie erg veel leeswerk.

vwo exact:

tot nu toe niet anders dan andere jaren, alleen redelijk lang.
Oud 27-05-2005, 14:41
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
dat lezen maakt het lastig.
Ads door Google
Oud 27-05-2005, 15:03
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Ja ik vind ze ook erg pittig. Veel logisch denken dit keer. Zie je bij alle vakken terug. Daar is niet echt tegen te leren. Je kunt het of je kunt het niet.
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Oud 27-05-2005, 15:39
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Een docent had een paar weken voor de examens gezegd: "Het is waarschijnlijk zo dat er één tegenvalt, één juist meevalt en dat de rest ongeveer is wat je ervan verwacht."
Dat klopte wel bij mij. Dus over het algemeen vond ik het wel goed op niveau
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Oud 27-05-2005, 15:54
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Het is wel zo als ik het verwacht had, frans viel wel tegen maar daar waren dan ook een hoop klachten over, dus hopelijk is de normering een beejte ok, dan ben ik ook weer gelukkig anders moet ik gaan herkansen ben ik bang...
geschiedenis was goed te doen (vwo), nederlands was ook wel te doen.
wiskunde was wel een ramp, maar dat is bij mij toch al een verloren zaak, had de helft van de opgaves al niet, maar wat ik wel had, was toch wel goed.
engels van gister viel mee, dacht ik, maar toen ik ging controleren viel het weer tegen...
aardrijkskunde van vandaag was wel een beetje hmmm, sommige dingen waren totaal niet logisch maar ik heb het toch wel ok gemaakt denk ik.
ik vind wel dat het wat moeilijker is, bij sommige vakken, want bij oefenexamens ging het vaak een stuk beter. ook vind ik dat vooral bij frans de teksten te lang zijn, maar dat was bij engels ook het geval.
Oud 27-05-2005, 16:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik weet dat wiskunde van vorig jaar idd officieel moeilijk was. Er is toen ook 32% van de deelnemers gezakt voor wiskunde A1,2 wat erg hoog is.
Maar het geeft niet als een vak te moeilijk is, want dat wordt gecompenseerd door de normering.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-05-2005, 16:57
strawberrytjuhh
strawberrytjuhh is offline
ja ik vind ze best wel tegenvallen, vooral omdat ik van veel mensen in m'n omgeving hoorde dat de eindexamens juist makkelijk zijn als de SE's. Nou, dat is dus echt niet zo (als je kijkt naar onze school):

frans vond ik iets te lang, vooral ook omdat er 1 saaie en moeilijke tekst tussen zat (over die nederlandse schrijvers). Ik heb wel een redelijk punt, daar niet van, maar ik had wel hoger verwacht (heb nou gloof ik tussen de 5.6 en 7.6)

geschiedenis heb ik eigenlijk niet echt iets over te klagen al vond ik sommige vragen wel raar (idd die over die kleding van de militairen)

nederlands was wel een stuk pittiger dan ik dacht......helaas

latijn nou sorry maar daar heb ik echt geen goed woord over te zeggen. het was echt veeeeeeels te lang en sommige vragen waren echt onduidelijk. vergeleken met onze 'normale' toetsen was dit echt veel moeilijker (oké, de vertaling was dan wel heel simpel, dus ik heb toch nog 1 goed woord te zeggen ) maar ik heb gewoon 8 vragen niet ingevuld omdat ik het niet haalde........echt een bagger CE

engels vond ik dan wel weer makkelijk

edit: wiskunde vergeten
dit CE had ik wel ongeveer zo verwacht, sommige vragen waren makkelijk, sommige moeilijk.......ik hoop wel op een redelijk soepele normering !
Oud 27-05-2005, 16:58
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
-:yrinX-NL::- schreef op 27-05-2005 @ 15:03 :
Ja ik vind ze ook erg pittig. Veel logisch denken dit keer. Zie je bij alle vakken terug. Daar is niet echt tegen te leren. Je kunt het of je kunt het niet.
maar wat wil je dan: dat ze letterlijk naar feitjes gaan vragen. kom op zeg, het gaat erom dat je de stof beheerst en dat testen ze of je het kan toepassen in praktijksituaties.
Oud 27-05-2005, 17:01
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Latijn was makkelijk. De vragen die we normaal kregen op toetsen waren drie keer zo moeilijk als de vragen op het examen. je hoefde nota bene alleen de tekst maar uit je hoofd te kunnen vertalen. En de proefvertaling was makkelijker dan alle proefvertalingen die ik in vier jaar heb gemaakt (dat zijn 9 (oefen)+ 2 (SE) = 11 proefvertalingen. Bij ons op school snapt niemand waar die ruim duizend klachten vandaan kwamen. Het examen was wel wat lang, maar dat was allang voor het examen duidelijk. Zelfde geldt voor geschiedenis. Je moest gewoon genoeg tijd overhouden voor resp. proefvertaling, stelopdracht.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 17:04.
Advertentie
Oud 27-05-2005, 17:05
strawberrytjuhh
strawberrytjuhh is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 27-05-2005 @ 17:01 :
Latijn was zoooo simpel. De vragen die we normaal kregen op toetsen waren drie keer zo moeilijk als de vragen op het examen. je hoefde nota bene alleen de tekst maar uit je hoofd te kunnen vertalen. En de proefvertaling was makkelijker dan alle proefvertalingen die ik in vier jaar heb gemaakt (dat zijn 9 (oefen)+ 2 (SE) = 11 proefvertalingen. Bij ons op school snapt niemand waar die ruim duizend klachten vandaan kwamen. Het examen was wel wat lang, maar dat was allang voor het examen duidelijk. Zelfde geldt voor geschiedenis. Je moest gewoon genoeg tijd overhouden voor resp. proefvertaling, stelopdracht.
Sorry hoor, maar dit vind ik dus echt niet he. Het ligt er natuurlijk aan wat voor toetsen je normaal krijgt, maar het was echt niet "zooooo simpel" naar mijn mening. En wat ook heeft "meegeholpen" is dat we een tekst kregen die ik net maar 1x over had gelezen. Maar afgezien van dit vond ik het echt TE LANG.
De vertaling was supersimpel (maar dat had ik al gezegd) en daarvan heb ik ook bijna alles goed.
Oud 27-05-2005, 17:06
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Zooo simpel was inderdaad wat overdreven, was gewoon verbaasd. Had het alweer veranderd toen je gepost had.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 27-05-2005, 17:35
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind juist alles veel makkelijker dan ik had verwacht.
Oud 27-05-2005, 18:01
Idioteque-je
Avatar van Idioteque-je
Idioteque-je is offline
Vwo

Frans was veel te lang en heb ik dan ook niet afgekregen

Geschiedenis ging wel opzich

Wiskunde heb ik zwaar verprutst, maar dat wist ik wel

Nederlands was goed te doen, vet veel mc vragen, chill

Engels, ja, ging ook wel, maar gezien mijn omstandigheden niet helemaal

en ik heb helemaal niks op internet gecontroleerd dus ik heb echt gee flauw idee wat cijfers betreft
__________________
sans la musique la vie serait une erreur (Nietzsche)
Oud 27-05-2005, 18:12
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
scheikunde vond ik echt een stuk moeilijker dan verwacht, geschiedenis vond ik wel meevallen (maar dat kom misschien ook omdat ik dat echt interessant en meestal wel makkelijk vind), nederlands vond ik iets moeilijker dan verwacht maar niet overdreven moeilijk, engels vond ik wel meevallen, maar dat vind ik nooit moeilijk, en natuurkunde net was niet supermakkelijk, maar makkelijker dan verwacht.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 27-05-2005, 18:14
Riananas
Riananas is offline
havo

natuurkunde; goed te doen. Makkelijker dan verwacht

wiskunde; ook heel goed te doen

biologie; vond ik moeilijk.

M&O: ik vond hem wel meevallen. maar toen ik ging nakijken viel het behoorlijk tegen.. dus laten we zeggen moeilijk.

hopen dat engels nederlands maar vooral scheikunde te doen zijn
Oud 27-05-2005, 18:55
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
VWO N&G
scheikunde 1,2 was mijns inziens nogal pittig. OOk een beetje lang.

Nederlands was erg goed te doen, alleen die eerste tekst, wéér zon ontzettende zwamtekst over een politiek correct onderwerp. GETVER

Latijn was een eitje. We zijn veel moeilijker gewend bij ons op school.

Engels was té easy. Ik had twee meerkeuzevragen en één open vraag gedeletelijk fout, verder alles goed.

Natuurkunde was redellijk goed te doen. Vooral vraag 1,2,3 en 6 waren zeer redelijk.
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Oud 27-05-2005, 19:03
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
.Pure schreef op 27-05-2005 @ 13:12 :
Ned vond ik juist wél meevallen en die eerste tekst vond ik nog wel boeiend. Die 2e idd dus echt niet.
nou ja, vergeleken met de 2e tekst is alles al gauw boeiend. en die eerste tekst is misschien nog grappig voor rokers, maar niet-rokers (zoals ik) vinden 't gewoon BULLSHIT
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Oud 27-05-2005, 19:03
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik denk niet dat ze moeilijker zijn dan anders, misschien hebben 'we' gewoon te weinig uitgevoerd dit jaar. Kijk, eigenlijk zou je al het hele jaar (of zelfs al 3 jaar ) bezig moeten zijn met de voorbereiding van je eindexamens (ik zeg: zou moeten zijn) en daar zijn ze ook op gemaakt. Als je dan (net als ik) pas 2 weken voor ze beginnen voor het eerst je geschiedenis- en aardrijkskunde boeken openslaat en de stoflaag van je Engels woordenboek blaast, tja dan kan je verwachten dat je geen 8'en scoort.
Verder denk ik dat mensen zichzelf te slecht beoordelen aan de hand van de correctiemodellen. Dat jouw antwoord niet precies hetzelfde is, betekent niet dat het fout is.
Voorlopig heb ik alles voldoende afgesloten (AK waarsch. wel onvoldoende gemaakt, maar was te verwachten) en verder wacht ik eerst de uitslag maar eens af
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 27-05-2005, 19:11
Hells Ezel
Avatar van Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
TwistedJunkie schreef op 27-05-2005 @ 13:48 :
Jah, dat idee heb ik dus ook! Ik heb me voor het SE van de hele stof alle sommen gemaakt en echt mn best drvoor gedaan. Ik ging eens wat oefenexamens maken, denk je dat ik er ook maar iets van begreep? Sommige wel, maar de meeste niet.
Misschien ligt het aan mijn niveau, maar ik kreeg ook het idee dat de boeken en de examens totaal niet op elkaar aansluiten.
gelukkig, ben ik niet de enige
__________________
als je niets zegt kun je ook niets stoms zeggen
Oud 28-05-2005, 02:46
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Ik vind het zo raar dat iedereen klaagt over frans, vwo. Ik vond het echt simpel en heb het beter gemaakt dan de oefenexamens (ook heus wel omdat ik het nu serieus deed en het woordenboek gebruikte en dergelijke, maar toch..) Ik had nog ruim 20 minuten over maar iedereen klaagde over tijdgebrek

Ik heb tussen de 7,5 en de.. whatever. Minimaal een 7,5 (heb de open vragen niet meegeteld, ik wist niet meer wat ik precies had ingevuld)
__________________
Neen.
Ads door Google
Oud 28-05-2005, 10:28
strawberrytjuhh
strawberrytjuhh is offline
Citaat:
Sawna schreef op 28-05-2005 @ 02:46 :
Ik vind het zo raar dat iedereen klaagt over frans, vwo. Ik vond het echt simpel en heb het beter gemaakt dan de oefenexamens (ook heus wel omdat ik het nu serieus deed en het woordenboek gebruikte en dergelijke, maar toch..) Ik had nog ruim 20 minuten over maar iedereen klaagde over tijdgebrek

Ik heb tussen de 7,5 en de.. whatever. Minimaal een 7,5 (heb de open vragen niet meegeteld, ik wist niet meer wat ik precies had ingevuld)
Tja...dan ben jij gewoon heel goed en snel in franse teksten he
Ik had wel tijdgebrek......maargoed, iedereen is verschillend.
Ik stond wel een 7,5 maar ik kan nu dus geen 8 meer staan
Oud 28-05-2005, 11:27
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Scheikunde 1,2: hetzelfde qua moeilijkheidsgraad als voorgaande jaren (niet veel soeps dus), vooral vanwege het weglaten van evenwichten en zuur-base-reacties.

Nederlands: dit was goed te doen, ik vond het makkelijk om te maken, ik had wel meer fout dan verwacht, maar het zij zo. Ik vond die teksten ook helemaal niet saai, moet een examen leuk zijn dan? Op vwo niveau kun je toch geen teksten verwachten over hoeveel bier ze schenken in het dorpscafé van Lutjebroek?

Latijn: yawn (als je het er niet mee eens bent dan heb je waarschijnlijk niet goed geleerd, sommige vragen stonden bij mij in de bundel (niet letterlijk))

Engels: op het eerste gezicht was het heel makkelijk, toch heb ik veel meer fout gedaan dan ik dacht, maar ik maak me er niet druk om. Ook hier snap ik de klachten niet over de o zo saaie teksten met moeilijke woorden: een examen is er niet voor om je een paar uur te vermaken, en op vwo niveau mag je wel moeilijke woorden verwachten.

Natuurkunde 1,2: ook weer niet al te moeilijk. Er zaten flauwe vragen tussen, die vraag met Hannes en zn vrije val was om te huilen Het examen begon en eindigde met een flauwe "goed-lezen-en-BINAS-tabel-35-opendoen-als-je-te-lui-bent"-vraag. Ook een erg makkelijke automatische schakelingen vraag gelukkig, die met een beetje logisch nadenken gauw was op te lossen. Het bepalen ging een beetje moeizaam, maar dat is ook gelukt uiteindelijk. Dat ze dachten dat ik niet wist wat een sauna was vond ik wel een beetje beledigend

Kortom: Ik heb nou niet echt het idee dat het zoveel moeilijker is dan afgelopen jaren, en ik kan het weten, ik heb een hoop geoefend. (ik zeg dus niet dat het o zo makkelijk is, want dat is persoonlijk)
__________________
Het leven is geen vakantie.

Laatst gewijzigd op 28-05-2005 om 11:29.
Oud 28-05-2005, 14:00
sdekivit
sdekivit is offline
nog iemand die het met me eens is

vooral het examen natuurkunde was inderdaad om te huilen, net als scheikunde. Wiskunde wordt ook om te huilen. Dat weet ik nu al.
Oud 28-05-2005, 14:10
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 28-05-2005 @ 14:00 :
nog iemand die het met me eens is

vooral het examen natuurkunde was inderdaad om te huilen, net als scheikunde. Wiskunde wordt ook om te huilen. Dat weet ik nu al.
ik hoop het
Oud 28-05-2005, 14:16
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Citaat:
strawberrytjuhh schreef op 28-05-2005 @ 10:28 :
Tja...dan ben jij gewoon heel goed en snel in franse teksten he
Ik had wel tijdgebrek......maargoed, iedereen is verschillend.
Ik stond wel een 7,5 maar ik kan nu dus geen 8 meer staan
Ik ben helemaal niet zo goed in frans geluk geluk

Ja ik had dat met geschiedenis, niet qua tijdgebrek, maar het is gewoon zo lullig dat je van alles leert en haast NERGENS IETS KAN TOEPASSEN GRGRGRGGR.

maarja..
__________________
Neen.
Oud 28-05-2005, 15:46
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
VWO NG

- Scheikunde vond ik erg moeilijk en erg veel. Ging slecht bij mij, maar ja.

- Nederlands. Vond t wel te doen opzich.

-Latijn. Viel me ontzettend mee. De toetsen bij mij op school zijn echt veel moeilijker

-Engels. Daar ben ik erg slecht in maar had het moeilijker verwacht.

-Natuurkunde. Ik ging 'voor de drie' nadat ik sochtends nog een oefenexamen had gemaakt maar het viel wel mee vond ik.

Kheb trouwens nog niks nagekeken dus misschien heb ik het wel helemaal fout
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 28-05-2005, 16:17
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Alleen AK was kut met peren
Maarja, als Eco meevalt hoor je mij niet klagen, valt ie tegen dan wordt het lekker herkansen
__________________
WOEi !
Oud 29-05-2005, 11:41
Verwijderd
Ak was idd rampzalig

Verder vond ik engels juist weer makkelijker, maar met de rest vond ik ze toch wel heel erg verschillen van mijn se's.
Oud 29-05-2005, 12:03
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Ik vond M&O heel erg tegenvallen. En dat terwijl het mn beste vak is En ook aardrijkskunde vond ik erg moeilijk, maar dat vak ligt mij gewoon niet De rest vond k wel meevallen tot nu toe (gs en eco1,2 )
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 29-05-2005, 12:32
Verwijderd
VWO: Ik vind de examens ook echt moeilijk. Ik ging met best goede cijfers het examen in en ik heb het hele jaar maar één onvoldoende gehaald (een 5 op Literatuur en dat kwam door een onmogelijke toets), dus ik ging die examens echt in van: ach, even ter afsluiting en het is allemaal herhaling dus het zal wel niet heel moeilijk zijn. Maar vooral geschiedenis en wiskunde A1 vond ik echt heeeeel erg kut! En ik vind het dan ook zo oneerlijk dat die examens gewoon voor de helft je cijfer uitmaken. Ik denk nu serieus niet meer dat ik (in één keer) geslaagd ben...
Oud 29-05-2005, 12:50
waves
Avatar van waves
waves is offline
VWO: ik vond de examens wel meevallen, vooral geschiedenis. Engels was wel vrij pittig, aardrijkskunde was gewoon belachelijk.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 29-05-2005, 13:00
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
VWO: Alleen aardrijkskunde was echt een kut-examen, voor de rest viel het allemaal wel mee.
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 29-05-2005, 19:51
V!n
V!n is offline
AK was idd écht moeilijk, Nederlands heb ik gewoon verneukt maar dat zal wel komen door te weinig oefenen...

Als ze examens te makkelijk zouden maken kon iedere mongool wel VWO gaan doen
__________________
--- Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol ---
Oud 29-05-2005, 20:04
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat iedereen maar aan de kwaliteit van de examens zit te twijfelen, ipv. aan zijn/haar eigen kunnen.
Als bij mij een examen slecht ging, dan denk ik eerder: Dom, had ik beter moeten leren, terwijl veel mensen nu meer het idee hebben: Kutexamen, en het is ook veel te moeilijk en ik had goed geleerd en ik ga klagen want die lijers bij het Cito snappen er geen zak van... etc.
Maar goed, tot nu toe gaat alles ook goed, vrijwel zonder veel inspanning en ik vind ze dus gewoon wel te maken. Zeg nou zelf, Wiskunde (normaal ben ik een ei in wiskunde) kan je echt niet moeilijk noemen hoor... alles dat ze vroegen had je uit ten treure kunnen leren. Zelfs Latijn vond ik (ik was voorbereid op het ergste) niet lastig, maar ja... het zal wel aan mij liggen.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 meeting na examen
rensd
143 14-06-2007 10:35
Psychologie Depressief of niet?
Joey22
12 08-12-2005 21:35
Psychologie Verwerken problemen rondom examens
Daantje_0705
18 10-04-2005 20:16
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 15:59
Eindexamens 2003 waarom klagen mensen zoveel over de inhoud bij het laks?
:P
5 23-05-2003 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.