Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2007, 21:15
Verwijderd
Ik ben een poezenliefhebber en het leek me wel leuk om een topic erover te beginnen blablabla =)

Allereerst zal ik jullie voorstellen aan mijn lieve poesje, Prinses Amy:

Het is een kruizing tussen een ragdoll en een american curl en ik heb haar voor mijn verjaardag gekregen. Het is een heel lief poesje, maar ze heeft zo haar eigenaardigheden. Teneerste laat ze afentoe echt enorm vieze gassen vrijkomen. Ten tweede heeft ze een obsessie voor elastiekjes. En ten derde kan ze echt hele rare koppen trekken. (en knipogen)

Verder is ze heel speels en kan ze echt extreem hoog springen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2007, 21:16
Verwijderd
mededeling, plus F&F !

wel een mooi poesje trouwens!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:16
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
-> Flora & Fauna
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 18-05-2007 @ 21:16 :
mededeling, plus F&F !
sorry?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:17
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
angel90 schreef op 18-05-2007 @ 21:16 :
sorry?
Dit topic hoort niet op De Kantine, maar op Flora en Fauna. Daar heb ik hem net heen verplaatst.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 18-05-2007 @ 21:16 :
-> Flora & Fauna
Sorry Kan iemand dit veranderen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 18-05-2007 @ 21:17 :
Dit topic hoort niet op De Kantine, maar op Flora en Fauna. Daar heb ik hem net heen verplaatst.
Dankjewel.
Hmpf, op de één of andere manier is het mij geloof ik niet één keer gelukt om een topic in het goede subforum te plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:18
Verwijderd
het is al veranderd schat
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 18-05-2007 @ 21:18 :
het is al veranderd schat
Ja dat zie ik nu engeltje
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 23:37
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline

dit was onze poes.. vorige week zondag was ze op bijna 18 jarige leeftijd overleden
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 23:45
Verwijderd
awww
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 10:51
Floortje
Avatar van Floortje
Floortje is offline
Mijn kat vertelt zijn verhaal op zijn weblog
http://metallicat.blogspot.com/
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 09:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Floortje schreef op 19-05-2007 @ 10:51 :
Mijn kat vertelt zijn verhaal op zijn weblog
http://metallicat.blogspot.com/
Een kat zou een mens echt nooit 'baasje' noemen, hoor.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 09:28
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-05-2007 @ 09:24 :
Een kat zou een mens echt nooit 'baasje' noemen, hoor.
Inderdaad!

OT: helaas nog geen kat aanwezig hier (ivm op kamers), maar hopelijk binnenkort wel. Tot die tijd doe ik het maar met alle leuke foto's en verhalen die jullie hier posten
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 13:34
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline



Dit is Tom. Het is een vrouwtje maar dat wisten we niet toen we haar kregen
Ze is heel lief en de meest ondernemende van al mijn katten. Ze gaat in je nek liggen als je achter de pc zit, bijt in je tenen als die onder het dekbed uit steken, legt haar pootjes voorzichtig op je oogleden als je ligt te slapen omdat ze onder de deken wil. Ze is ook meteen de meest brutale en gapt zo je boterham uit je handen als je even niet oplet



Dit is Joop. Joop is een beetje scheel en daardoor erg onhandig. Hij springt vaak mis als hij ergens op wil springen, draait zich om op het aquarium als hij denkt dat dat nog wel kan (en dan valt hij eraf omdat hij al op het randje ligt, laat het eten onder zijn neus weggappen door Tom (). Eigenlijk vind hij alles wel best en wil hij het liefst bij je liggen op de bank.



Die daar opgekruld ligt te slapen is Pien. Pien is een beetje de rustigste van de 3 kleintjes. Ze wacht rustig tot iedereen een plekje op het bed heeft gevonden en gaat dan ergens liggen waar nog plek is. Ze wil liever niet onder je deken maar ligt wel graag bij je op de bank. Niet op schoot maar ergens naast je, als het maar in de buurt is. De vensterbank is echt haar plekje, en je hoeft niet te proberen om haar eten af te pakken want dan krijg je een dreun (de katten dan hè)



Dit is Kris, Kris is alweer 7 jaar inmiddels. Hij heeft het dan ook niet zo hoog op met al die kleintjes (die zijn nu 3 kwart jaar)
Hij blijft liever bij ze weg en zoekt de rust op. Hij ligt het liefst bij je op schoot en onder de deken als je gaat slapen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 15:09
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 20-05-2007 @ 13:34 :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is Kris, Kris is alweer 7 jaar inmiddels. Hij heeft het dan ook niet zo hoog op met al die kleintjes (die zijn nu 3 kwart jaar)
Hij blijft liever bij ze weg en zoekt de rust op. Hij ligt het liefst bij je op schoot en onder de deken als je gaat slapen.
OMIJNGOD ZO LIEF!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 23:37
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline







Dit is Sammie, onze lieve kat van driekwart jaar. Heel rustig en gezellig beest!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 00:07
Verwijderd
wat een enorme lieve beesjes!

nou dit is boe, mijn poes van 3 jaar oud, ze is enorm vreemd, als je loopt geeft ze de hele tijd kopjes, als ze op de trap zit en jij ernaast staat krijg je een pootje tegen je neus of wang, als je zit gaat ze mauwen en zodra je dr optilt heb je tanden of nagels in je hand. en soms slaapt ze op je schoot maar dan mag je dr niet aaien want dan begaat je tzelfde lot en ze rent de hele dag door mijn mama's huis om vogels en honden buiten te zien. verder is ze enorm nieuwsgierig en gaat in elke zak of tas zitten die ze tegenkomt en wil ze altijd in de koelkast of diepvries zitten of in de oven.


toen had ik r een paar weekjes

hier zit ze in de boodschappen tas angstig naar de pot honing te kijken


en hier ligt ze gapend op t kantelraam

en ze lijkt op sjors van bloem en t katje van shoarm.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-05-2007, 08:55
Verwijderd
wat een lieve poesjes allemaal!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 22:58
Verwijderd

Wegwerpcamerakwaliteit
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Floortje schreef op 19-05-2007 @ 10:51 :
Mijn kat vertelt zijn verhaal op zijn weblog
http://metallicat.blogspot.com/
wat ontzettend...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 14:12
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 21-05-2007 @ 23:24 :
wat ontzettend...
Ik had net willen zeggen, is Metallicat geen forummer
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 14:43
Verwijderd
Ik heb zelf niet echt een kat (althans niet op mijn kamer) omdat ik het zielig vind om zo'n beest regelmatig een weekendje alleen te laten.

Maar mijn ouders hebben wel altijd katten gehad en nu hebben ze Muis:

Toen ze nog klein was:


Ze is voornamelijk vrij lui, houdt van op de bank liggen en wordt chagrijnig als dat niet kan (). Jengelt met muziek mee, jengelt met mij mee als ik zing. Houdt van in tassen, kasten, vaatwassers en wasmachines kruipen. Is bang voor balonnen . Heeft haar staart verbrand aan de kaarsjes die op tafel stonden toen ze daar langsliep (ze zwaait nogal met haar staart.) Gelukkig was mijn vader heldhaftig genoeg .
En ze is heel lief natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 22-05-2007 @ 14:12 :
Ik had net willen zeggen, is Metallicat geen forummer
En het was zelfs een puur inhoudelijke reactie!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2007, 20:41
Noddy
Noddy is offline
Wat een schattige beestjes!! Ik heb helaas geen kat meer, 8 jaar geleden doodgebeten door een hond
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2007, 23:30
Verwijderd
Katten <33

We hebben hier thuis drie Britse kortharen en één doodgewone *straat*kat.
Ik ben volledig verliefd op het Britse korthaar ras, echt superkatten.
Vorig jaar hebben we ons eerste nestje gehad van Catie, waar we twee kittens (Nila en haar broertje Yahto) uit hebben gehouden en omdat Nila toch wel héél erg mooi uitgroeit, begon het toch weer te kriebelen en staat er voor het einde van dit jaar een nestje met haar gepland.

Mijn grote liefde Nila:



Nila(boven) aan het relaxen met haar moeder Catie:


En nog een random kittenfoto van Catie's nestje:

<3

Broer Yahto heeft bewezen niet zo fotogeniek te zijn, dus daar heb ik helaas geen (leuke) foto van.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 08:43
Verwijderd
Ik wil ook een Britse korthaar.

Maar mijn man vind twee katten voldoende...en we hebben er al twee...die natuurlijk ook enorm lief zijn. Eén van onze katten is de kat in mijn avatar (daar was ze nog klein), en zij heet Muis. Ik zal binnenkort weer eens wat foto's van allebei de katten opzoeken en posten.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 14:50
Verwijderd


Da's mijn kat Chevy Ik heb hem een paar jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen uit het asiel. Hij is nu ongeveer 10 jaar oud. Hij is ontzettend lief, maar kan ook heel erg claimen. Zo moet hij altijd per se bovenop de krant gaan liggen als jij die net aan het lezen bent
Hij kan eten wat hij wil zonder een grammetje aan te komen. 't Is niet eerlijk verdeeld in de wereld, haha Net zoals alle andere katten slaapt hij bijna de hele dag, het liefst bij je op schoot of in mijn vaders klerenkast. Dat laatste mag hij tegenwoordig niet meer van mijn moeder, dus heeft hij zijn toevlucht genomen tot mijn bureaustoel. Ik heb nog wel een fotootje van hem in onze kast gevonden:



Voordat ik hem kreeg had ik 2 andere katten, maar die zijn een paar jaar geleden allebei doodgegaan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 17:08
Verwijderd






Dit is mijn kater, Mozes (what's in a name ). Het is een burmees en hij was op het moment van de foto ongeveer 7 maanden (nu 8).
Het is ook wel een typische burmees, vraagt heel veel aandacht en is erg aanhankelijk. Hij woont bij mij in het studentenhuis, zonder andere katten (dat is eigenlijk wel zielig) maar er zijn altijd mensen thuis bij wie 'ie om aandacht kan miauwen.
T is echt de ideale studentenkat: als ik naar m'n ouders ga (1x per maand ongeveer), reist hij 3 uur mee in de trein en gaat gewoon liggen slapen. Soms klimt ie heel enthousiast bij vreemde mensen op schoot of gaat met hun krant spelen ofzo . De meest mensen kunnen er gelukkig wel om lachen. Ik heb hem dus niet mee in een reismandje ofzo maar gewoon aan een tuigje. Echt ideaal . Z'n moeder en z'n oma wonen bij m'n ouders en daar is ie nog steeds maatjes mee dus als ie daar is vermaakt 'ie zich ook uitstekend.

Ik ben echt verliefd op dat beest haha.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 18:59
Verwijderd
Wat een liefje!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-05-2007 @ 08:43 :
Eén van onze katten is de kat in mijn avatar (daar was ze nog klein), en zij heet Muis.
Ik moet toegeven dat 'onze' Muis (hierboven) ook zo genoemd is toen ik gelezen had dat jouw kat zo heette. Toen dacht ik "tof!"
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha koekjes, boe lijkt inderdaad op Sjors


8 Weken.


18 Weken.


8 Maanden.


8 Maanden.

Sjors dus. Net als Tom van AlopiA dacht ik van Sjors ook dat het een katertje was en toen mijn twijfels over haar geslacht definitieve vormen aannamen was ze al zo aan haar naam gewend dat ik het maar bij Sjors gelaten heb. Momenteel is ze érg krols en dat is eigenlijk best grappig, ze wordt er namelijk heel knuffelig van - nog meer dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 13:31
Verwijderd
Ik zou haar dan maar snel laten steriliseren , dat krols zijn is geen pretje voor ze.
Leuk ding trouwens, met goede smaak, haha B&J
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-05-2007 @ 12:51 :
Ik moet toegeven dat 'onze' Muis (hierboven) ook zo genoemd is toen ik gelezen had dat jouw kat zo heette. Toen dacht ik "tof!"


@Bloem: Schilpadkatten zijn altijd (of iig vrijwel altijd) vrouwtjes.
En volgens mij heb ik het al eens gezegd, maar Sjors lijkt echt enorm op onze andere kat; Fleur.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2007 @ 15:35 :


@Bloem: Schilpadkatten zijn altijd (of iig vrijwel altijd) vrouwtjes.
Ja, grappig is dat! Ik heb ooit geweten hoe dat genetisch in elkaar zat, maar ik ben het vergeten
Ik weet wel van één schildpadkater, maar dat was dus een foutje van de natuur en deze kater was dan ook steriel.
Razend interessant, genetica.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 22:03
Verwijderd
luisteren jullie poezebeesten wel naar hun naam? boe negeert mij namelijk, wat ik ook naar haar roep...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-05-2007, 23:09
Verwijderd
Chevy luistert niet echt naar zijn naam, maar wel heel goed naar "Eten!"
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 09:49
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Als ik een kat roep gebeurt er altijd hetzelfde, maakt niet uit wie ik roep:
Tom staat in 2 seconden bij je
Een seconde later arriveert Pien
Na een heeele tijd komt Joop aangesjokt
Kris komt niet, die ligt ergens te pitten.

__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 11:20
Verwijderd
hehe

oh bah, boe is gister naar buiten gerend toen mn mama thuis kwam en nou is ze al de hele nacht zoek en dat beesje is nog nooit buiten geweest in amsterdam, hoe komt ze nou terug
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 11:53
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
wij hebben jonge poesjes, zooo! lief, maar de camera doet het niet, anders had ik idd een foto geplaatst... ik ben er helemaal gek van

is het niet over het algemeen dat rooie katten katers zijn? dat dacht ik altijd maar we krijgen af en toe rooie poezen, en deze krijgen ook gewoon jongen...

maar de regel waar we nog geen uitzondering op hebben gehad is dat driekleur katten vrouwtjes waren (dus volgens mij een schildpadkat ook niet)
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts

Laatst gewijzigd op 01-06-2007 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 13:29
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 01-06-2007 @ 11:20 :

oh bah, boe is gister naar buiten gerend toen mn mama thuis kwam en nou is ze al de hele nacht zoek en dat beesje is nog nooit buiten geweest in amsterdam, hoe komt ze nou terug
Over het algemeen is dat het mooie van katten...dat ze 'altijd' de weg naar huis kunnen vinden, ook op plaatsen waar ze nog nooit geweest zijn. (Als ze lang genoeg in dat huis gezeten hebben, daarom moet je ze ook altijd zo'n tijd binnen houden als je ze net hebt.) Ik hoop heel erg dat dat bij Boe ook het geval is (misschien is buiten nu gewoon nog interessant en wil ze er nog even blijven of vindt ze het toch wel eng en schuilt ze ergens onder een heg). Je kunt iig rondlopen in de buurt, misschien kom je haar tegen?

Boe lijkt trouwens ook op Fleur (dat moet ook wel, aangezien Fleur en Sjors ook op elkaar lijken ).
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-06-2007 @ 13:29 :
Over het algemeen is dat het mooie van katten...dat ze 'altijd' de weg naar huis kunnen vinden, ook op plaatsen waar ze nog nooit geweest zijn. (Als ze lang genoeg in dat huis gezeten hebben, daarom moet je ze ook altijd zo'n tijd binnen houden als je ze net hebt.) Ik hoop heel erg dat dat bij Boe ook het geval is (misschien is buiten nu gewoon nog interessant en wil ze er nog even blijven of vindt ze het toch wel eng en schuilt ze ergens onder een heg). Je kunt iig rondlopen in de buurt, misschien kom je haar tegen?

Boe lijkt trouwens ook op Fleur (dat moet ook wel, aangezien Fleur en Sjors ook op elkaar lijken ).
ja ik wil dr wel gaan zoeken maar zit momenteel in rotterdam met tijdgebrek hoop idd gewoon dat ze terug komt...

edit: ze is weer gevonden, ze zat onder de struiken in t park

foto van fleeeur

Laatst gewijzigd op 01-06-2007 om 13:59.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 01:28
Verwijderd


Alweer een jaar en een 8 maanden ofzo dood... Blijft een goede foto ^_^'

Hij was echt dol op de wasbak van mijn zusje.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 09:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-05-2007 @ 15:35 :


@Bloem: Schilpadkatten zijn altijd (of iig vrijwel altijd) vrouwtjes.
En volgens mij heb ik het al eens gezegd, maar Sjors lijkt echt enorm op onze andere kat; Fleur.
Ja, achteraf wist ik dat ook wel, maar ze was speciaal voor me achter gehouden omdat het een katertje zou zijn, vandaar dat ik daar eigenlijk toch vanuit ging

Meisje Vlek, ze wordt ook geholpen zodra ik weer geld heb.

Ik logeer met haar bij mijn moeder momenteel en hier kan ze wel een tuin in, meestal aan een tuigje, behalve vanmorgen toen mijn moeder vergeten was de deur dicht te doen, zelf wegging en Sjors dus ontsnapte. Ze liep ergens buiten de tuin te sloeriëen, ik ga er maar vanuit dat ze in 10 minuten niet zwanger geraakt kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2007, 15:28
Verwijderd


Dit is mijn kat en hij heet Moos.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 10:32
Verwijderd
Niet de allermooiste foto's ('t is al een wonder dat ze even blijven zitten terwijl ik een foto maak), maar wel foto's:


Muis (die Fleur interessanter vond dan mij, vandaar dat ze naar beneden kijkt).


Fleur.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 13:15
Verwijderd
aww
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 23:21
Angel on Earth
Avatar van Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 31-05-2007 @ 13:31 :
Ik zou haar dan maar snel laten steriliseren , dat krols zijn is geen pretje voor ze.
hoezo niet, is toch volkomen natuurlijk of zie ik dat verkeerd, of is het voor hen niet fijn zoals ongesteld zijn voor ons niet fijn is ofzo?

een van onze katten word heel grappig als ze krols is alleen laatst zaten er 2! katers achter haar aan en dat vond ze heel eng, toen ik haar in een schuurtje liet waar ze alleen kon zijn zocht ze meteen het allerkleinste mandje uit om er in weg te kruipen, dat was dan wel weer een beetje sneu
__________________
-- if dreams are like movies, then memories are films about ghosts
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Angel on Earth schreef op 03-06-2007 @ 23:21 :
hoezo niet, is toch volkomen natuurlijk of zie ik dat verkeerd, of is het voor hen niet fijn zoals ongesteld zijn voor ons niet fijn is ofzo?
Je hebt krols en krols zijn... Katten kunnen helaas niet praten, maar zoals Fleur deed als ze krols was leek ze het niet echt prettig te vinden...terwijl Muis gewoon wat aanhankelijker was ed (het enige van haar wat vervelend was voor 'ons mensen' was dat ze overal ging plassen (en nee, het is geen kater )).
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 20:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Sjors probeert mijn hond steeds uit te dagen en hij doet heel erg zijn best om haar zo duidelijk mogelijk te negeren Het is wel zielig, hij is behoorlijk jaloers aangelegd maar weet dat hij haar niets mag doen, je ziet hem af en toe echt heel zielig kijken

Sjors vindt de tuin hier erg leuk






Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Het hondentopic
fractal-illusio
45 02-09-2007 06:55
Flora & Fauna Poes doof?
Verwijderd
20 06-01-2003 20:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.