Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelf nog nooit gehoord van OOP, maar heb je hier wat aan?
![]() http://www.cs.vu.nl/~aefeddy/oop.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb inmiddels op Helpmij.nl ook al ff wat gepost, en daar staat ook al een aardig verhaal. Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthre...threadid=94788 Iemand daar nog wat aan toe te voegen?? |
![]() |
||
Citaat:
OOP is echter iets geheel anders. Bij Object-Oriented Programming schrijf je je programma's via classes. Deze classes (het ontwerp van een dergelijk programma gebeurt vaak in UML) vormen een abstract onderdeel van je programma. Hierbij kun je de code in de classes gebruiken zonder dat je verder precies weet wat deze code inhoudt. Object-Oriented Programming is ontstaan vanuit de gedachte dat de code die tot dan toe geproduceerd werd te weinig werd hergebruikt. Belangrijk bij OOP is dan ook dat je je code zo veel mogelijk in standaard-blokken verdeelt, die je vervolgens kunt hergebruiken in veel verschillende projecten (of die door andere developers in hun programma's gebruikt kunnen worden). Het is niet zo gemakkelijk uit te leggen, maar http://java.sun.com/docs/books/tutor...ts/object.html geeft wel een redelijk overzichtje. De pagina die hierboven werd vermeld vind ik zelf niet erg informatief...
|
![]() |
een link ook nog : http://www.sum-it.nl/ooplinks.html
||
![]() |
Citaat:
![]() [off-topic] Bovendien is hij ook een leek wat beterft Java, en zal dus echt niet gaan klagen. Bovendien heeft hij een zwaar relaxt scoresysteem, per contactmoment krijg je al punten. Het ziet er ook strak en compleet uit, dus ik vind het gezegend. [/off-topic] Maar ik kan me er wel een aardig beeld van vormen, en mocht hij wat gaan vragen, dan sta ik niet met een mond vol tanden. Bovendien is heb ik er met de fiets van Helpmij.nl en het antwoord van Manuzhai (dat je de code moet hergebruiken) er een aardig verhaal van kunnen breien! Allemaal bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ik kan geen vloeiend spaans leren spreken in 80 uur, maar ik zou er een stuk dichter bij in de buurt komen als ik eerst leerde wat zinnen, werkwoorden, en vervoegingen waren
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar ach, hij was al zeer tevreden over de versies tussendoor, dus schijt echt geen 7 kleuren als ik het terug krijg! ![]() |
![]() |
|
Even een iets makkelijkere methode om OOP te begrijpen.
Een object is een opzichzelfstaand stukje software dat is opgemaakt uit een blauwdruk. Het moet een realistisch object nabootsen (zoals in het echte leven), het heeft dus gedrag en waarden. Gedrag = functions (methods in Java) en waarden zijn gewoon variabelen. Bijvoorbeeld het object hond zou bijvoorbeeld waarden (eigenschappen) hebben: kleur: bruin haarsoort: rossig en gedrag: hond zoekt eten hond blaft Een praktisck voorbeeld van hoe dit in een spel zou gaan. STel je speelt Age of Empires, en je maakt wat mannetjes aan. In plaats van een grote array te maken waar elk poppetje instaat: {1,2,3} = {xcoord,ycoord,life} En dan met honderd poppetjes (een array met 3*honderd = 300 slots), je kunt je voorstellen dat dan onnodig verspilde ruimte of een 'onrealistische' nabootsing van de werkelijkheid is. Bij OOP zou je dat op te lossen door gewoon het object MAN te creeren van de blauwdruk 'man' elk object heeft dezelfde gedragspatronen maar de waardes zijn verschillend. Dus ze kunnen andere haarkleur en coordinaten hebben. Het zijn dus op zichzelfstaande stukjes software geworden. En je kunt zoveel poppetjes er van creeren als je wilt ![]()
|
![]() |
Woei!
Hij had er een 8,8 voor gegeven! Het zag er allemaal verzorgd uit, was informatief e.d. Hij had het ook aan z'n broer laten lezen (die al wel wat van Java af wist) en die vond 't ook goed. Weet iemand of dat cijfer toevallig ook op je examen staat? Vast niet, tis een goed cijfer... Mijn dank is groot aan jullie allen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Server-side scripting] PHP of JSP? DZHAW | 45 | 16-07-2007 15:06 | |
Software & Hardware |
[Alg] Programmeren op Linux marino | 28 | 31-10-2005 17:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Software & Hardware |
[Alg] Microsoft & beveiligingsproblemen Dr HenDre | 33 | 17-01-2005 16:24 | |
Software & Hardware |
[Programmeren] Welke taal zal ik gaan leren? forum.scholieren.com | 46 | 24-11-2002 08:41 |