Oud 11-01-2002, 17:59
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Tja, het is een wat lang verhaal. Maar wil graag jullie meningen, negatief, positief.

--------------------------------------------

Jesse en Lisa.

Lisa

Het was heet buiten. Ik staarde uit het raam naar een vogeltje dat op een struikje zat.
Opeens vloog het beestje weg. Kon ik dat maar, wegvliegen, waneer ik het even niet meer naar mijn zin had.

Ik dacht aan Jesse. Een half jaar liep ik al achter hem aan, en nog steeds zag hij me niet staan.
Twee maanden terug had hij een keer "hoi" gezegd tegen me,
ik was hem tegengekomen in de stad.
Helemaal in de wolken was ik!
Jesse was de knapste jongen van de school. Hij kon duizende meisjes krijgen,
ze zwermden allemaal als bijen om hem heen, inclusief ik.
Ik dacht dat hij verliefd op me was. Stel je voor!

Hij was prachtig, stoer, lief. Ik dacht aan zijn zwarte krullen.
Wat zou ik daar graag een keer doorheen willen woelen.
Zo'n zeven maanden terug was hij op het Sondervick College terecht gekomen.
Ik zie hem nog voor in de aula staan, met die brutale grijns op zijn gezicht,
zo'n twintig nieuwschierige mensen om hem heen. Hij voerde het hoogste woord.
Binnen twee weken was hij super populair.

Ik zuchtte. Ik kon hem niet krijgen. Zelfs Angel had hij afgewezen.
En zij was een van de mooiste meisjes van de school.
Mijn gedachten werden verstoord door het irritant gerinkel van de telefoon.

"Met Lisa Verhoeven"
"Hi! Met Mandy. Zeg meis, ga je mee zwemmen? Het is bloedheet!"
"Hmm.. ik weet het niet.. Ik ben niet in zo'n goede bui."
"Nou, ik heb anders gehoord dat Jesse ook op het zwembad is gearriveerd.
Weet je zeker dat je geen zin hebt?"
Razendsnelle gedachten schoten door mijn hoofd. Jesse was op het zwembad!
Nu kon ik misschien indruk op hem maken met mijn nieuwe bikini.
"Hmm.. okee. Ik ben er over een uurtje. Okee?"
"Prima, zie ik je zo! Doeg!"

Met bevende vingers legde ik de hoorn terug op de haak.
Ik moest op gaan schieten! Ik schoot naar boven, naar de badkamer.
Ik pakte de mascareroller uit het kastje, en krulde mijn wimpers mooi lang.
Daarna trok ik een mooi lijntje onder mijn ogen. Prima zo.
Nu nog kleding. Wat moest ik aan? Een rokje? Hmm.. Mijn spijkerokje was wel okee.
Topje erbij. Eerst mijn bikini aan. Ik pakte mijn gloednieuwe, felgele bikini uit de kast en trok hem aan. Daarover mijn kleren.
Voordat ik de voordeur achter me dicht trok wierp ik nog een blik in de spiegel.
Ik kon er wel mee door, dacht ik zo.
Onderweg naar het zwembad fantaseerde ik dat Jesse mij zou zoenen.
Maar ja, fantasieen blijven fantasieen.

Er stond een lange rij bij het zwembad. Helemaal achteraan stond Mandy al met haar geld te wapperen. Ik zwaaide. Ze zag me niet.
Nou ja, eerst de fiets maar eens wegzetten.
Ik ontdekte vrijwel meteen de mooie rode scooter van Jesse. Mijn hard begon te bonzen. Hij was er dus al!
Ik zette mijn fiets langs zijn scooter. Wie weet zat ik straks wel achterop die vlamrode scooter! Ach ja, dromen zijn bedrog.

"Dus hij is er al?" Mandy keek me veelbetekend aan.
Ik knikte. Ik had geen zin Mandy te vertellen dat ik mijn fiets expres langs zijn scooter had gezet. Ze zou me vast uitlachen!
Mandy en ik liepen het zwembad in. Het was ontzettend druk, maar de krullen van Jesse leken boven iedereen uit te steken. Hij zat op de rand van het zwembad.
Langs hem zat Rory, een vriend van hem. Ik zuchtte toen ik Melissa zag.
Zij was ook helemaal weg van Jesse, en ze was ook nog eens een heel mooi meisje.
Mandy zag me kijken, en porde me in mijn zij.
"Maak je niet druk om Melissa, Jesse wil haar niet!"
"Hoe weet jij dat nou?"
"Nou, ik hoorde hem een tijdje terug tegen Rory zeggen dat hij Melissa maar een kreng vond. Dat zeg je toch niet als je iemand leuk vindt?"
Ik schudde mijn hoofd. Mandy had gelijk. Ik zou zoiets nooit over Jesse zeggen bijvoorbeeld!
Mandy plofte op de grond, onder een van de vele bomen op het uitgestrekte grasveld.
Ik spreidde mijn handdoek uit, en ging naast haar zitten.
Jesse zat nog steeds op de grond. Hij leek na te denken. Hij staarde in het water.
Zou ik bij hem opvallen als ik voor hem in het water zou staan?
Ik stootte Mandy aan. "Zullen we even het water in gaan? Ik heb het echt heel erg warm."
Mandy knikte. Samen liepen we naar het koude, aanlokkelijke water. Ik nam een duik,
en voelde hoe het heerlijke koele water mij helemaal omsloot.
Ik hield van water, zou Jesse er ook van houden? Of kwam hij hier puur om naar mooie meisjes te kijken?
Langzaam zwemde ik richting het diepe gedeelte, waar Jesse op de rand nog steeds in het water zat te staren.
Opeens keek hij op. Hij keek naar mij. Mijn hart leek tien slagen over te slaan. Maar vrijwel meteen was zijn blik weer op het water gericht.
Mandy had het ook gezien. "Lies, hij keek naar je, ik zweer het! Hij keek echt naar jouw!"
Ik grinnikte. Ja, het was echt waar. Hij had echt naar me gekeken!

Jesse

Pfft, wat was het weer druk in het zwembad. En nergens leuke meisjes te bekennen.
Melissa zwermde al sinds hij in het zwembad gearriveerd was om hem heen,
en het leek wel of ik haar niet aan het verstand kon brengen niet geinteresseerd in haar te zijn. Melissa was echt een kreng!
Rory vond hem een idioot. Melissa was mooi, heel erg mooi. Dat was waar.
Maar ik had liever een lief meisje. Daar had je tenminste echt wat aan!
Van een mooie tafelkleed eet je niet lang, had zijn moeder ooit gezecht. En zijn moeder had bijna altijd gelijk.
Ik zuchtte, en liet mijn benen bungelen in het water.
Rory stootte me aan."Jesse, wat ben jij toch weer stil! Ga je even mee naar Melissa, ze staat daar verderop."
Ik kon een zucht niet onderdrukken. "Ga jij maar, ik moet haar niet, ik wacht hier."
Rory haalde zijn schouders op. "Okee, al begrijp ik je af en toe niet. Zie je straks wel weer een keer.. "
Rory liep weg, en ik keek nog eens goed rond. Plots viel mijn oog op een meisje dat recht op me af leek te zwemmen. Even keek ik naar haar. Leuk meisje. Ze zag er lief uit.
Even dacht ik dat zij ook naar hem keek. Snel wende ik mijn ogen van haar af.
Ik had haar wel eens op school gezien. Ik zuchtte. Zij was nou wel leuk!
Maar zo'n meisje kon hij toch niet krijgen. Dat soort meisjes hielden niet van popu jongens.
En groot gelijk hadden ze! Ik werd zelf soms ook ziek van al die meisjes die rond hem heen hingen en die jongens die allemaal op mij willen lijken.

Ik grabbelde overeind. Rory stond nog steeds met Melissa te praten. Nou ja, dan niet.
Sloom slenterde ik tussen de handdoeken en ingesmeerde benen door. Ik wist eens niet waar ik heen liep. Ik liep maar gewoon, en hielde me bezig met mijn eigen gedachten.
Tot ik schijnbaar over een paar benen struikelde en nogal hard op de grond viel.
Snel krabbelde ik overeind, met een vuurrode kop, en wilde net uit gaan vallen tot ik zag over wiens benen ik was gestruikeld. Het was haar. Zij. Dat meisje.
Met net zo'n rood koppie als ik, ze keek geschrokken. En haar mooie groene kijkers glinsterden.
Naast haar zat een meisje, die ik ook kende van school, zij leek te twijfelen tussen lachen of niets te laten merken. Ze koos toch maar voor het tweede.
Ik schraapte mijn keel. "Uhm, sorry. Ik heb je toch niet bezeerd?"
Het meisje schudde haar hoofd. Haar blonde haren shudde mee. Ik kon nog net een glimlach onderdrukken.
"Nee..eee.. Ikkuh.."
Ze stotterde! Mijn god zeg!
"Ik lag wat te.. ehm.. uitgestrekt geloof ik."
Ze stond op. Stak haar hand uit.
"Ik ben Lisa.. Ennuh.. jij bent Jesse."
Kan niet missen. Ik hoefde zicht bijna nooit voor te stellen. Tenminste niet aan mensen die ook op het Sondervick College zaten. Ik vond het niet erg.
Ik pakte haar hand beet. Die voelde heerlijk glad aan. Zou ze creme ofzo gebruiken?
"Ja, ik ben Jesse. Mooie naam, Lisa. Ben je hier alleen samen met je vriendin?"
Net of dat me ook maar iets interesseerde.. ! Alhoewel, dadelijk was haar vriendje er ook.
Zou ze die een hebben?
Lisa knikte. "Ja. En jij? Met wie ben jij hier?"
"Met een vriend van me. Maar die heeft het te druk met doosjes versieren."
Ik voelde hoe mijn mond zich ontplooide tot een grijns.
Lisa lachte ook. "Zeg, waarom kon je er niet bij zitten? Als je toch niets beters te doen hebt.... "

Lisa

Oh, mijn god! Ik kon wel gillen toen ik hem zag.
En hoe durfde ik hem zomaar uit te nodigen om er bij te komen zitten?
Wat moest ik in godsnaam zeggen, hoe moest ik doen, en zat ik wel vrouwelijk genoeg?
Hij was nog mooier van dichtbij. En hij hield van praten, merkte ik.
Hij vertelde over zijn zwemclub, zijn scooter en over zijn slechte punten op school.
En ik.. Ik kon alleen maar naar zijn adembenemende mooie kijkers staren.
Hoe zou het zijn als hij me zou zoenen?

"Lisa? Hoorde je me niet?"
Ik voelde me betrapt."Ehm, nee, sorry. Ik was even in gedachten."
Jesse glimlachte. Ik smold voor de zoveelste keer vandaag.
"Heb je zin om samen in het Turks Stoombad te gaan? Ik betaal."
Oh mijn god! Wat moest ik nu zeggen?
Hulpzoekend keek ik naar Mandy. Zij zat me met een grote grijns aan te staren.
Nou ja, dat was dus duidelijk.
"Ehmm.. j..jaa.. waar.. waarom niet?"
Oh jee, begon ik nog te stotteren ook! Hij zou me wel een grote sufferd vinden!
Jesse glimlachte. "Nou, kom op dan!" Hij stond op. Toen bleef er voor mijn iets anders over dan met hem mee gaan. Mijn hart klote in mijn keel, en ik geloof echt dat ik hem ook ergens bij mijn grote teen voelde kloppen. Samen liepen we naar binnen, richting de Turkse Stoombaden. En ik had het al zo warm. Moest ik dadelijk ook nog eens in zo'n benauwd hok gaan zitten. Samen met hem!
Jesse liet de muntjes in de automaat glijden. De duur klikte open.
Jesse hield hem open voor me. Charmant hoor. Ik glimlachte en stapte het natte, benauwde hokje binnen. Zou hij me zoenen? Ik voelde zijn hand op mijn zij. Ik ging zitten. Hij ging niet tegenover me, maar langs me zitten.
En mijn hart bleef maar bonken.
Hij schraapte zijn keel. "Uhm.. Lisa.."
"Ja?" Oh jee, wat zou hij gaan zeggen? Het klonk zo plechtig, zoals hij mijn naam uitsprak.
"Uhm.. Leuke bikini heb je aan. Een hele mooie gele kleur, moet ik zeggen."
Nou ja, heel plechtig dus. Ik glimlachte. "Dankje Jesse, jouw zwembroek is ook heel mooi, moet ik zeggen.
Alsof we elkaar aanvoelden, proestte me het allebei uit van het lachen.
"Nou Lisa, ik zal het maar gewoon eerlijk zeggen.. Ik wil je zoenen.."
Mijn hart begon nog wilde te bonken. Meende hij dat nou echt? Had ik het uberhaupt wel goed gehoord? Toch maar eens vragen.. voor de zekerheid.
"Wat z.. zei.. j .. je?"
Jesse boog zich voorover. Ik voelde zijn lippen op mijn mond. Warm. Heet. Nat.
Zijn handen gleden over mijn netgeschoren boven benen. "Ik vind je leuk..." mompelde hij.
Ik voelde zijn tong over mijn lippen glijden. "Ik jouw ook.."
Toen zoende we. We zoende echt. Met tong. Mijn hart bonkte bijna mijn borst uit.
Ik wou het uitgillen! Eindelijk! Hij zoende me..
Ik woelde door zijn krullen. Hier had ik vanmorgen nog van gedroomd...

Al veel te snel ging dit voorbij. Even later stonden we verlegen en vol van gedachten langs elkaar. Ik stelde voor om even te gaan douchen, dat koelde wat af. Jesse grinnikte.
"Ja, dat kan ik nu wel gebruiken. Ik heb het heel erg warm." Hij kipoogde naar me.
Mijn hart sloeg weer over. Dit gedoe was echt niet goed voor mijn gezondheid!
Onderweg naar de douches moest er natuurlijk weer iets vervelends gebeuren.
We kwamen Melissa, Dora, haar beste vriendin, en Rory tegen.
"Hey Jesse, ik heb je overal gezocht man!" riep Rory.
Ik zuchtte. Jesse keek nou ook niet bepaald vrolijk.
"Hi, ik was even weg. Ik ben even samen met Lisa in het Turks Stoombad geweest."
Rory lachtte. Hard. "Sjonge, ik ben maar even weg, en je ligt alweer een grietje te naaien..!" Hierbij keek hij me aan, en schonk me een dikke knipoog.
Ik walgde, en twijfelde tussen gillen en overgeven. Hmm.. geen van tweeen maar, zou niet echt een verpletterden indruk maken.
Jesse zuchtte. "Doe normaal Rory. Wil je? Maar vermaak je je een beetje?"
Rory knikte."Ik wel, en jij ook zo te zien."
Melissa moeide zich nu ook in het gesprek. "Jesse, lieffie, ga je dadelijk even mee badderen? Ik betaal natuurlijk."
"Nee, dankjewel Melissa. Ik heb een afspraakje met Lisa."
Van binnen juichde ik. 1-0 voor mij, Melissa! Melissa wierp me een nogal vuile blik toe.
Niks van aantrekken, nam ik mijzelf voor.
Ik hoorde Jesse zijn stem zeggen dat hij weer even weg was samen met mij.
"Ik zie je straks nog wel een keer, Rory, en anders bel ik je morgen wel!"
Jesse pakte mijn hand vast. Hij trok me mee, zwaaide nog een keer achterom en hield me stil in een hoekje.
"Lisa, sorry van die lompe opmerkingen van Rory, hij heeft soms geen respect voor dames.. Maar.. Wil je mijn vriendinnetje worden?"
Ik zag zijn wangen langzaam rood kleuren, en sloeg mijn armen om hem heen..
Mijn vriendje.. Jesse..
"Natuurlijk.. natuurlijk wil ik jouw vriendinnetje worden.."
Ik zoende hem..

En s'middags...? s'Middags ging ik achterop zijn scooter naar huis..



[Dit bericht is aangepast door Lyn (14-01-2002).]
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 18:08
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
leuk verhaal ik en m'n ex heten ook zo, droog maar koel.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 19:51
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
oja: je moet eigenlijk de typefouten er nog even uithalen, en het klopt soms ook niet qua persoon, bij dat stuk van jesse is het een stuk 3e persoon en dan weer 1e persoon enzo
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:02
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
geweldig zeer coel

simpel en lekker weglezend hheeeh

ik zit bijna mee te zwijmelen

coel
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:37
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
leukkk!!
Ik leefde helemaal mee koelies!
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 23:49
Verwijderd
cool verhaal...leuk met die personswisselingen..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 10:20
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
oja: je moet eigenlijk de typefouten er nog even uithalen, en het klopt soms ook niet qua persoon, bij dat stuk van jesse is het een stuk 3e persoon en dan weer 1e persoon enzo

Ja, dat klopt. Maar volgens mij is het nu allemaal verbeterd.
En thanx.
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 20:20
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
*droomt*

volgens mij zijn er nog wel meer van die vrouweijke types hier die verschrikkelijk zitten te zwijmelen
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.