Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zit nu in VWO4. De laatste twee jaar van VWO zijn pas echt pittig en je gaat nu al op het randje over. Waarom kwel je jezelf zo? Je kunt nu aan het eind van het jaar een overstap maken naar HAVO 4. Je verlies daarmee maar 1 jaar en dat is helemaal niet erg. Wel krijg je in HAVO4 enige herhaling, maar dan lukt het je waarschijnlijk wel om goede cijfers te halen zonder ervoor te vechten. Het is een ander verhaal als jij in VWO5 bijv. blijft zitten. Je kunt dan eigenlijk geen terugstap naar HAVO meer doen en dus ben je verplicht nog 2 jaar VWO te doen... Er is niets frusterender dan hard leren en dan alleen maar 6jes halen. .. Ik had precies hetzelfde in VWO4 en ik heb de overstap naar HAVO gemaakt. Ik ben nu blij met mijn HAVO-diploma die ik zonder verdere frustraties heb gehaald. Als je die keuze maakt, zul je van je leraren wel veel weerstand ondervinden, omdat de meesten zullen vinden dat je het hoogste moet doen wat haalbaar is. Maar vooral als je HBO wilt doen, vraag ik me af waarom je dan per se VWO wilt doen. Kijk, de keuze is aan jou, en ik wil jou zeker niet aan een lager niveau helpen. Maar ik vraag ik me alleen af waarom je per se VWO wilt doen. Een klein stapje terug kan zo'n opluchting zijn! Juist als je die keuze neemt nu het nog gaat, niet als je alleen maar onvoldoende haalt, want geloof me, daar word je niet gelukkig van. (ik heb gemiddeld een 1 op economie gestaan...gewoon omdat ik gedemotiveerd was om te leren, omdat ik toch alleen maar lage cijfers haalde, hoe hard ik ook leerde). Als je toch per se VWO wilt doen, GA er dan ook voor. Denk niet: ik heb geen zin om er wat voor te doen. Juist als je moeite er mee hebt om het niveau bij te benen, ga er dan voor. Praat met mensen over wat je leert en besteed meer tijd aan je school i.p.v. bijvoorbeeld Internet. Ik denk dat je het in je hebt om VWO te doen, maar als je het niet ziet zitten om er voor te vechten, zou ik een stapje terugdoen. Heb je ook nog tijd voor andere dingen zoals aan je zelf werken. Succes! |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het is alsof ik niet leef! Dreamer1234 | 21 | 15-11-2016 08:32 | |
Psychologie |