Oud 01-07-2005, 22:59
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit zou posten, omdat het nogal kort is. Ik ben ook wel in voor uitbreiding, maar eerst wilde ik weten wat jullie ervan vinden. Mijn nieuwsgierigheid naar jullie mening won het van mijn onzekerheid, dus:

Zomaar een puberale zoektocht

Het was zomaar gebeurd, op een maandag zoals alle andere maandagen. Ze had ook niets verwacht, maar plots gebeurde het. En het gebeurde op de klassieke manier: hij leek op iemand anders. Maar dan duizend maal zo mooi, en duizend maal zo grappig.
Dagenlang danste ze door de tuin, over het strand en bedichtte haar gevoelens met zorgvuldig uitgekozen woorden. Ze wist niet veel, enkel dat ze van hem hield. Hoop doorstroomde haar aderen, hoop deed haar bloed stromen, maar terstonds begreep ze dat bloed rood was, en herinnerde zich de zovaak voorgelezen poëzie:

"En zelfs het rode; bloedend, dodend
sluit zich niet meer bij mij aan."

Ze vergat haar dromen over hoe het nooit zou zijn. Vastgehouden in het verleden vloog het heden aan haar voorbij, immers, ze kon niet weten, enkel hopen, dat haar liefde wederzijds zou zijn. En toch was het waar.
De jongen droomde:

"Ik niet langer synoniem van mij
en jij niet langer synoniem van zij."

Hij ontweek elke ontmoeting, elke voelbare vonk als hij in haar chocoladebruine ogen keek. Hij liep door bossen en schreef de poëzie zoals hij die nog nooit geschreven had. Hij schreef over de bomen, hun bladeren verwerpend, hij schreef en gebruikte metaforen, hyperbolen voor haar lange rode haar. Ze was een elf, ze was een engel. Ze was een godin: zo onbereikbaar.

En versleept door emoties dachten zij beiden aan de dagen die verstreken waren, maar ze dansten verder door de tijd. Vergeten werden de eindeloze stukken dicht, de hemelreikende fantasieën, de zoektocht van twee pubers naar Eeuwige Liefde was voorbij.

Ze mochten haar niet hebben.

Laatst gewijzigd op 02-07-2005 om 10:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2005, 01:16
Droomz
Droomz is offline
Vind het mooi
Wel een cliche onderwerp, maar origineel beschreven
Oud 02-07-2005, 09:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ze mochten haar niet hebben?

Herinnerde, schrijf je dat niet met maar één r?

Verder vind ik hem wel mooi, je hebt een fijne stijl en zo
Oud 02-07-2005, 09:39
Lotte
Lotte is offline
Mooi geschreven en ik kan me op dit moment wel in het gevoel vinden
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 10:04
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ja, 't is wel een beetje cliche, maar zoals Lotte al zei:

"ik kan me op dit moment wel in het gevoel vinden"

Dank jullie, en.. Ja, herinnerde is met één r, typfoutje
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Limaon, nu heb je zelfs onthouden dat ik dat zei, maar nog steeds heb je niet precies uitgelegd wat je nu met die zin bedoelde... Ik vind hem nogal tegenstrijdig met de rest van het verhaaltje?
Oud 03-07-2005, 10:57
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Oh, nou, laat ik dat dan nu eens doen.

En versleept door emoties dachten zij beiden aan de dagen die verstreken waren, maar ze dansten verder door de tijd. Vergeten werden de eindeloze stukken dicht, de hemelreikende fantasieën, de zoektocht van twee pubers naar Eeuwige Liefde was voorbij.

Ze mochten haar niet hebben.

Het meisje en de jongen 'zochten' naar Eeuwige Liefde, maar, zoals in het stukje hierboven beschreven staat, gingen ze maar door met hun leven omdat ze van elkaar niet wisten dat ze verliefd op elkaar waren. Ze mochten de Eeuwige Liefde dus niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ow, ik heb het weer helemaal verkeerd gelezen, wat zonde Maar ik vind hem nu wel ineens een stuk mooier qua inhoud!

Ik dacht dat ze elkaar juist wel hadden gevonden, omdat die zoektocht over was, snap je?
Oud 03-07-2005, 11:02
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik snap het, misschien waren de aanwijzingen in het stuk wat 'te subtiel', of zo.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nee, ik las gewoon niet subtiel genoeg Jij schrijft trouwens wel een beetje in dichterlijke stijl, vind ik. En dat is op zich wel positief hoor!
Oud 03-07-2005, 11:12
Astuanax
Astuanax is offline
' ze dansten verder door de tijd'
echt mooi!

Je hebt een uitzonderlijk mooie, poëtische stijl voor iemand van 13 jaar

Ik sta verbijsterd door inhoud en woordgebruik!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten