Oud 25-03-2002, 10:54
~-nientje-~
~-nientje-~ is offline
Hoi iedereen, ik heb een vraag: ik zit al vanaf de 2e op vwo (gymnasium), elke keer was ik net over. Nu zit ik in 4VWO 2e Fase, profiel C&M met EC1 en Management& Organisatie, en ik blijf zitten. Ik mag kiezen of ik straks naar 4HAVO ga, of dat ik weer in 4VWO blijf. Ik mag niet van 4VWO naar 5HAVO.Ik denk dat ik hierna een hbo-opleiding ga doen (hotelschool) maar dat weet ik nog niet zeker. Ik weet niet wat ik aan het einde van het jaar moet beslissen!!! Wie heeft hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2002, 15:32
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
~-nientje-~ schreef:
Hoi iedereen, ik heb een vraag: ik zit al vanaf de 2e op vwo (gymnasium), elke keer was ik net over. Nu zit ik in 4VWO 2e Fase, profiel C&M met EC1 en Management& Organisatie, en ik blijf zitten. Ik mag kiezen of ik straks naar 4HAVO ga, of dat ik weer in 4VWO blijf. Ik mag niet van 4VWO naar 5HAVO.Ik denk dat ik hierna een hbo-opleiding ga doen (hotelschool) maar dat weet ik nog niet zeker. Ik weet niet wat ik aan het einde van het jaar moet beslissen!!! Wie heeft hier ervaring mee?
Vorig jaar, waren een paar vrienden van me (vwo4) ook niet over, deze mensen kozen allemaal voor havo-4. Reden: 7 jaar is wel heel erg lang en wat moet ik met vwo, als ik niet naar een uni ga?

Persoonlijk vind ik t wel jammer als mensen voor stapje lager kiezen én een jaar blijven zitten. Aan de andere kant snap ik ook wel dat 7 jaar wel erg lang is (ik vind 4 jaar al lang )

En wat jij zegt, je weet t niet zeker! Je kunt een beetje rondkijken/surfen of je een nog leukere opleiding kan vinden. Wie weet vind je wel iets heel erg leuks op wo niveau! Suc6 met kiezen, je hebt nog ff de tijd. Dit moet je echt voor jezelf doen, dat kunnen anderen niet voor je doen.
xxx's Juliah
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 15:34
M1d0
M1d0 is offline
Ik zou Havo kiezen dan....
Oud 25-03-2002, 16:39
koelkastje
koelkastje is offline
Ik zelf heb 2 jaar terug de overstap gemaakt van 4 vwo naar 4 havo. Ik mocht ook niet naar 5 havo (omdat ik 0.05 punt te kort kwam ) Ik heb gekozen om naar de Havo te gaan omdat ik A: 7 jaar erg lang vind en waarschijnlijk toch een hbo studie ging doen, maar vooral B: de kans dat ik voor de vakken waarop ik bleef zitten (Du/Fr/En) ooit echt goede cijfers zou halen was erg klein. Ik ben gewoon slecht in talen, waarschijnlijk zou ik als ik de 2e keer 4 vwo ging doen het wel halen maar in de 5e weer problemen krijgen.
Ik zit nu lekker in 5 havo, het gaat allemaal erg goed, 4e jaar was een lekker relax jaar en heb goede cijfers behaald zodat ik nu overal goed voorsta. Ik zelf ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Je moet voor je zelf maar uitzoeken wat je het beste lijkt. Ben je gewoon slecht in die vakken, en denk dat je het nooit beter zou gaan, misschien is ene stapje terug dan beter. (voor mij wel )

[Dit bericht is aangepast door koelkastje (25-03-2002).]
Oud 25-03-2002, 19:42
~eef
~eef is offline
ik ben 2x in 4vwo blijven zitten en mocht toen wel naar 5 havo euwh.. ik zal naar 4havo zijn gegaan na de eerste keer als ik het nu over mocht doen...
Oud 26-03-2002, 12:57
Sommetje
Sommetje is offline
Zelf zou ik dan 4vwo nog een keer doen, maar je moet het zelf weten. Ik ken mensen die, omdat ze in 4v zijn blijven zitten 4h zijn gaan doen. Die zijn erg blij met hun keuze en voelen zich daar happy bij.
Oud 26-03-2002, 15:08
Kat
Kat is offline
Kijk eerst eens wat voor opleiding je nou precies wil gaan doen. Als je dat ook met havo kan, waarom zou je dan nu (mety zoveel moeite) vwo gaan proberen.
T ligt er ook een beetje aan wat voor cijfers je haalt. Als je 'net' blijft zitten, haal je het volgend jaar waarschijnlijk wel, maar als je echt een stuk of... nouwja, 7 zware onvoldoendes hebt (2en en 3en enzo) dank ik dat je het volgend jaar op het vwo nogsteeds heel moeilijk zal hebben.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten