Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ten tijde van Caesar waren er drie soorten ''Galliërs'' in Gallië; de Belgen, de Aquitaniërs en het volk dat in hun eigen taal Kelten heet en in de taal van de Romeinen Galliërs. Van deze drie groepen waren de Belgen het dapperst; omdat deze het dichtst bij de Germanen woonden. De Germanen zaten dus boven Gallië en bestonden uit verschillende stammen, waaronder de Friezen.
Na de val van het Romeinse Rijk streden de verschillende Germaanse stammen om hun eigen grondgebied en zodoende werd het land rond Nederland, Duitsland en Belgie verdeeld onder de Germaanse stammen. Dat zal met behulp van de nodige oorlogen geweest zijn, neem ik aan. Door de eeuwen heen werden de grenzen steeds meer verlegd tot uiteindelijk de landen zijn ontstaan zoals we die nu kennen. Hoeveel er hiervan daadwerkelijk klopt weet ik niet; ik had namelijk geen boek bij de hand om het op te zoeken. Dit is alleen wat ik zogauw uit m'n hoofd weet en kan dus fouten bevatten ![]()
|
Hmz volgens mij zit er eerst nog het koningkrijk Pruisen tussen.
Het punt met Germanië is dat het idd uit heel veel verschillende stammen bestond. Na de oorlogen met de Romeinen heeft het heel lang geduurd voordat er maar iets van 1 staat uitkwam en dat was het Koningkrijk Pruisen. Pruisen bestond uit het grootste deel van Midden Duitsland en een stuk Oostenrijk. De Friesen woonden idd in het Noorden van Duitsland en Nederland maar zij hebben niks te maken met het volk wat nu in Friesland woont. Behalve de naam dan. Goed Pruisen startte uiteindelijk de WOI en toen werd het Duitsland genoemd. Zo herinner ik het me iig.
||
Citaat:
![]() En wat hij vertelt in De Bello Gallico over de leefwijze van de Germanen is natuurlijk aangedikt, maar zeker op waarheid gebaseerd.
||
Citaat:
|
Ads door Google |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zeg dat Caesar de Germanen barbaren vond, en dan moet je barbaren lezen in de huidige betekenis van het woord. Is dat zo raar? ![]()
||
![]() |
Citaat:
op jouw oorspronkelijke post had ik trouwens ook 'nou en?' kunnen replyen, want als je denkt dat Caesar een objectieve bron is, dan heb je niet echt veel kaas gegeten van geschiedenis ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
![]() |
|
Verwijderd
|
Er waren nog helemaal geen echte landen hier. In mijn deel van het land (oost'n) en west/noordduitsland zaten de Saksen, langs de zee zaten de Friezen (ook in Noord-Holland, Duitsland, Denemarken), Zuid-Nederland had de Franken... en die waren ook nog eens allemaal onderverdeeld in stammen en dergelijke.
|
![]() |
||
Citaat:
Althans die zorgde er wel voor dat ze zichzelf de fransen noemden... of was dat eerder of later...? |
![]() |
||
Citaat:
en de friezen, dat waren, net als de batavieren, een germaanse stam, die in huidig friesland en groningen leefden. net net als nu waren het heel vervelende mannetjes. ze waren niet alleen niet te verstaan maar vonden zichzelf onafhankelijk enzo... pas in 16zoveel hebben wij, beschaafde nederlanders, die noorderlingen eronder gekregen... toen konden we pas schaatsen... we moeten maar eens repasailles gaan nemen... maar verder vind ik friezen heel aardig..... je moet alleen nooit naar drachten gaan, want dat is de grootste mislukking sinds ooit
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|