Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook ik heb een ouder verloren, al is het zo'n 6 jaar geleden... mijn verhaal: ergens in juni 1998 ![]() ![]() Voor degenen die de moeite ervoor gedaan hebben het te lezen, bedankt. @ TS: Ik kan misschien wel het gevoel evenaren van een ouder verliezen. Ik wens je iig heel veel sterkte toe! Liefs, Ruud Laatst gewijzigd op 08-05-2004 om 12:39. |
![]() |
|
mijn vader is nu twee jaar geleden overleden. Heb geen zin om het hele verhaal op te schrijven, dat heb ik toenertijd gedaan. Heb de topics voor je opgezocht...
http://forum.scholieren.com/showthre...05#post1260805 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=165208 http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1 (hier is nog wat duidelijker uitgelegd hoe t allemaal gegaan is...) er zijn er nog meer te vinden, als je daar behoefte aan mocht hebben... Als je op m'n info knopje drukt, en dan al m'n posts zoekt, dan staan ze ongeveer op de 54e pagina...
Laatst gewijzigd op 08-05-2004 om 22:34. |
![]() |
|
Heel veel sterkte..
Ik heb niet echt een verhaal over het overlijden van mijn vader. Ik heb hem de laatste dagen voor zijn dood niet meer gezien en ik heb er nog steeds last van. TOen hij overleden was, was ik een uurtje daarna in het ziekenhuis, daarvoor was ik aan het feesten met vrienden (hij is op 1 januari 2004 overleden). Ik kan er nog niet echt over praten. Dat je een heel ander mens wordt, ja dat herken ik wel. Van je verhaal rollen de tranen over mn wangen. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Je hebt wel gelijk over de emotionele band. 3 jaar geleden overleed mijn tante van 37 ook heel plotseling, terwijl ze nooit wat had gehad. Ik kan niets verwerken. Sorry verder kan ik niets meer schrijven. Hier staat mijn verhaal zo'n beetje: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=763154
Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 09:03. |
![]() |
|
[QUOTE]snoopy schreef op 08-05-2004 @ 17:32 :
http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1 (hier is nog wat duidelijker uitgelegd hoe t allemaal gegaan is...) verdomme echt te erg topic dat... Iedereen die hier post heel veel sterkte. "Mira? Giovanna?, komen jullie gauw binnen, pappa en mamma gaan ons wat vertellen" zei mijn broer. "Gaat het over pappa? Dan wil ik het niet horen hoor" zei Mira. "Kom, laten we toch maar gaan". Binnen, in ons huis in Nederland, begon pappa te praten, mijn moeder huilde. "Jongens, jullie weten waarom we naar nederland zijn verhuisd. Jullie weten dat ze ons hier zorg hebben beloofd. Ik krijg die zorg, maar het zal niet genoeg zijn. Ik zal jullie..." "Pappa wat bedoel je?", vroeg ik "Stil meisje, stil maar, laat me even uitpraten". De komende tijd, ik weet niet hoe lang, maanden, jaren, zullen heel moeilijk worden. De ziekte wordt erger en het komt in mijn hele lichaam. We moeten nu besluiten of ik chemokuren wil" stilte "Pap, we wonen hier nu al jaren, je gaat elke maand naar het ziekenhuis, je wordt nauwelijks zieker, je kan niet doodgaan!" riep Julio. "Ik zou willen dat het zo was, maar we moeten het leven leren accepteren zoals het is. stilte "pap, waar zijn die chemo's voor?" vroeg ik, en ik begon te huilen "tijd rekken", zei Mira "Ik zal er misschien nog zieker van worden en we weten niet of het aanslaat. Ik wil het eigenlijk niet. Ik wil niet dat jullie mij zo zullen zien. Jullie zullen het nog zwaar genoeg krijgen". Toen huilden we allemaal. "Wat jij wilt, willen wij. Wat jij niet wilt, willen wij niet" zei mijn moeder. 3 maanden later.. Mijn vader lag in het ziekenhuis. Hij lag op de medium care. Ik ben elke dag geweest. We zeiden niets, hielden elkaars hand vast. Na 2 weken ging hij naar de intensive care. Ik durfde toen niet meer te gaan. Na 5 dagen is hij overleden, gelukkig was mijn moeder er wel bij.
![]() |
||
Citaat:
Het drukt me wel weer eens goed op de feiten hoe blij ik mag (moet) zijn met mijn leventje. Dat zeker! En het laat je ook goed relativeren. Sommige (of: al mijn) problemen zijn echt helemaal niets vergeleken met deze verhalen. Ik heb echt heel veel respect voor de mensen die hun leven weer op de rails kregen na zo'n verlies, want ik zou dat echt totaal niet kunnen.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sorry voor het lange verhaal. Ik heb t vandaag nogal moeilijk, dus dan helpt het me om van me af te schrijven... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een meisje uit m'n klas heeft 7 jaar terug d'r moeder verloren en nam het ons laatst nog kwalijk dat wij het zo vaak over 'ouders' en 'm'n moeder' hadden. Tja, dan ga je dat soort dingen toch proberen te vermijden. Mijn moeder zei trouwens dat zij bij de dood van haar vader enorm veel reacties kreeg van mensen die haar wilden steunen, maar een paar weken later was het helemaal over. Mensen helpen alleen in het begin en dan is het over. Ervaren jullie dat ook zo?
||
Citaat:
Ik reageer een andere keer uitgebreider, maar dit wilde ik toch wel even kwijt...
||
Citaat:
||
Citaat:
Ach... warrig verhaal, laat maar... Ik neem helemaal niemand iets kwalijk... Ik weet dat het voor mensen die zoiets niet hebben meegemaakt heel moeilijk is om mij te begrijpen, maar toch zou ik graag willen dat mensen er wat vaker aan dachten...
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn verhaal:
3 dagen voor de zomervakantie werd mijn moeder ziek ze had alleen wat buikpijn... ze wist niet of het wel verstandig was om op vakantie te gaand dus toen ging ze naar de docter.... Hij had haar pillen gegeven tegen de pijn en d8 dat het zo weer over zou zijn... Maar het ging niet over.... Het werd erger en ergerd dus op vakantie is ze een paar keer in het ziekenhuis onderzocht maar ze konden nix vinden... Toen gingen we snel weer trug naar Nederland. Daar gingen ze weer onderzoeken doen ze zeiden dat het waarscheinlijk een blindedarm ontsteking was dus moest ze die laten verwijderen en dan zou alles over zijn... Maar toen die speciale arts haar onderzocht bleek ze helmaal geen blinde darm ontsteking te hebben! Dus ze week na week werd ze onderzocht.... Maar de pijn werd steeds erger en erger ze kon steeds minder doen omdat ze door steeds sterkere pijnstillers verdoofd werd... Na 4.5 weken kreeg ze een ziekenhuisbed in huis zodat ze benede kon liggen... Maar de pijn werd bijna ondraaglijk dus toen kreeg ze een pomp waarmee ze 24-uur per dag morfine in haar bloed kreeg gespoten... De pijn werd niet veel minder en ze kon nix meer! Niet meer lopen, bijna niet meer praten, bijna niet meer eten bijna nix dus!!! Een dag daarna kreeg ik te horen dat ze kanker had!! Ik d8 er helemaal NIET aan dat ze dood zou kunnen gaan.... Maar die verpleegster zei dat ze binnen een week zou kunnen overleiden.... toen begon ik pas na te denken..... Maar... Die dag daarna overleed ze... snachts... terwijl ik sliep.... ze wilde waarscheinlijk niet dat k erbij was want smorgens toen ik wakker gemaakt toen ik het nieuws hoorde... HEt was alsof ik een nachtmerry had en ik kon het me niet voorstellen... Ze was binnen 6 weken overleden en dat is ontzettend snel! Ik heb niet eens afscheid kunnen nemen.... Ik ben vrij snel weer naar school gegaan.... en ik kon er erg goed mee omgaan maar snachts sliep ik nooit... en als ik alleen was huilde ik.... ik kon het me maar niet voorstellen dat ze weg was.. .het lek alsof ze gewoon op vakantie was ofzo! DAt is nu bijna 3 jaar geleden.... 2 jaar geleden is mijn opa overleden aan een hartinfarct plotseling... End it jaar mijn oma.... na een paar weekjes ziek zijn en herseninfarcten is ze overleden... en van allemaal heb ik geen afscheid kunnen nemen en dat vind ik heel vreemd... ik snap dit niet... Veel sterkte xxxxiezz moi |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
als reactie op miss helena, ik heb dat ook heel erg dat het moeilijk is te uiten op het forum gaat het wel maar tegen mensen moeilijk
|
Verwijderd
|
Arnout, zoals je misschien wel weet of heb gehoord ben ik zelf niet zo'n grote fan van crematies en/of begrafenissen. Sorry dat ik er niet was, ik heb wel gehoord van Tom dat hij in z'n mooie gele broek is gecremeerd.
![]() Al denk ik niet dat je werkelijk op mij zat je wachten... ![]() Hetgeen wat ik nooit zal vergeten is die broek, echt die is echt van hem. Ik leef met je mee, ookal zie ik je nooit. Alsnog succes, zoals ik al vaker heb aangegeven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jep heb hem hier.. Binnenkort is mijn vader dood Hoe bleef ik overeind? Hoe blijf ik overeind? (het is nu een jaar geleden) Gewoon doorgaan. Just keep on living (ipv van swimming ![]() ![]() Ik merk dat ik nu, een jaar later, wat meer bezig ben met mn vader. Ik heb er nu ook meer de tijd voor. Laatst heb ik voor het eerst zijn urn bezocht. Had het leven nog zin? Het leven heeft altijd zin. Ik ben teveel mensen kwijtgeraakt van wie ik heel veel hou, maar ik leer ook andere mensen kennen die en speciale plek innemen in mijn leven. We gaan niet bij de pakken neerzitten. We gaan gewoon door. Vrienden die er voor me zijn heb ik genoeg. Heb heel veel steun gehad aan mijn ex in die tijd. Persoonlijk ben ik niet echt een persoon dat naar iemand toe gaat om erover te praten (ik praat zoiezo niet echt over mn vader of het moet gewoon lachen zijn en heel luchtig.. niet met veel zware emoties ofzo.. Kan ook heel droog vertellen dat mijn vader dood is en dan er luchtig overheen babbelen terwijl de ander nog in shock is), maar er zijn een paar mensen bij wie ik dit wel doe. Positief? Ik leer van alles wat op mijn pad komt. Het overlijden van mijn oma, mijn tante, kennisen, van mijn vader, de relatie die ik met mijn vader had, de pijn uit mijn vorige relatie en ga zo maar door. Van alles leer ik. Dus ook van zijn dood. Ik neem dit mee op mijn pad, welke nog (naar ik hoop) heel lang zal zijn. Ik word er sterker door. Ik ben ook erg veranderd sinds zijn dood. Ik ontwikkel me en al dit alles maakt wie ik ben. En zo ontevreden ben ik nou ook weer niet met mezelf om te zeggen dat er niets positiefs uit voort is gekomen ![]() En ja, het leven waardeerde ik al. Al helemaal toen plotseling heel veel mensen in mijn omgeving achter elkaar overleden.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Afgelopen 18 april ben ik 18 jaar geworden. Een bijzondere leeftijd toch wel. En nee, mijn vader was er niet om dit met mij te vieren. Dit jaar ga ik (als het goed is) slagen en dan vraag ik me af of hij er anders ook was geweest.. of hij trots op me zou zijn? Ik was tenslotte zn minst favo dochter/kind. Vind het best wel moeilijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, dat komt ook een beetje door mn opvoeding. Ik ben opgevoed met 'wij hebben het nog niet zo slecht'. Op sommige momenten kan ik me heel erg ergeren aan zo'n gedachte of opmerking, omdat je dan gewoon even verdrietig wilt zijn en je rot wilt voelen en medelijden met jezelf wilt hebben, maar ik weet ook wel dat ik het nog zo slecht niet heb. Tja, je leven op de rails? Zoals al eerder gezegd: je moet wel verder. Wat wil je dan? @ Balance: het doet me goed jouw interesse te lezen. Weet ook niet waarom, maar echt geinteresseerd in de antwoorden enzo.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Snap ook wel wat je bedoelt met dat plotselinge. Heb dat zelf ook altijd gezegd.. Dat het voor mij op een bepaalde manier iets makkelijker is omdat ik al aan het idee kon gaan wennen dat mijn vader er straks niet meer zou zijn. Om het maar even lomp te zeggen (maarja, hoe zeg je zoiets niet lomp). En ja, ik weet dat jij het heel stom vindt, maar daarom heb ik toch wel meer respect en bewondering voor mensen die naasten plotseling verliezen. Ik heb daar niet echt ervaring mee, gezien het feit dat de meesten (ik kan me niet even zo een, twee, drie iemand bedenken bij wie dat niet zo was) door een ziekte (vaak kanker) zijn overleden. En dat terwijl ik net nog heb gezegd dat vergelijken iets is wat je niet moet doen. En dat vind ik nog steeds, maar ik ben graag wat strenger voor mezelf dan voor andere mensen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien ligt het aan het gezin en de omgeving waarin ik opgegroeid ben en ook aan hoe ik zelf ben (en ook aan dat ik geen ouder verloren ben), maar als ik wilde praten (is niet vaak ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Toen ik voor de havo geslaagd was, werd er op de diploma-uitreiking ook nog aandacht aan besteed. (mensen met bijzonder gevallen, ziektes, prestaties, e.d.) Dat ik het zo moeilijk had gehad, maar hoe goed het wel niet was dat ik toch nog geslaagd was. Hoe aardig ze het ook bedoelden, het benauwde me ontzettend, ik werd alleen maar meer met mn neus op de feiten gedrukt. Mn moeder was er niet meer, niet op de diploma-uitreiking, en ik wist niet wat ze ervan vond. Het was op die uitreiking verschrikkelijk, ineens kwam al dat verdriet naar boven. Dit jaar op ik te slagen voor mn vwo, maar waar ik nog het meeste tegenop zie, is die uitreiking. Iedereen zie je daar met beide ouders (voor je gevoel dan, natuurlijk ben ik niet de enige die iemand is verloren, maar op dat moment zie je dat niet). Ik heb nu nog een voordeel dat, als ik genoemd word, ik me erop voor kan bereiden. Ik denk, en hoop ontzettend, dat ze me overslaan, maar aangezien ik ook nog lang pfeiffer heb gehad, is de kans weer groter... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() edit: Wat me trouwens ook opvalt is dat ik vrij veel mensen hier iets neer zie zetten als 'ik ging gewoon door, maar sliep nauwelijks en huilde als ik alleen was'. Is het inderdaad zo dat veel mensen -net als ik, overigens- vrijwel alleen huil(d)en op momenten dat ze alleen zijn?
Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 09:37. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Vrije dag voor diploma-uitreiking Daantje_0705 | 9 | 30-11-2008 16:43 | |