Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
t ging over ijzer in voedingsmiddelen.
zijn inmiddels 2 afleveringen geweest.
in de eerste ging er iemand naar een universiteit en daar gingen ze kijken wat nou eigenlijk ijzer in voedsel is.
ze deden wat kellogs in een bak met water en hielden er een magneet bij, die kellogs dreef meteen de richting van de magneet in, de kellogs was dus magnetisch,
daarna het ijzer eruit gehaald en naar allerlei ijzer bedrijven enzo geweest en die zeiden dat het gewoon precies hetzelfde ijzer was als in fietsen enzo gebruikt word.
Bij de KvW wekten ze echt de impressie dat er gemalen fietswrakken en spijkers etc in die cornflakes zouden zitten; dat is dus echt onzin. Er zit gewoon ijzer in dat geschikt is voor menselijke consumptie en dan voldoet het ook nog gewoon aan de eisen die de VWA in Nederland stelt. Ook deden ze alsof die cornflakes in Denemarken verboden zouden zijn, ook dat is onzin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2010, 11:10
Verwijderd
Ja, natuurlijk is het hetzelfde ijzer. Hoeveel soorten ijzer dacht je dat er waren?
(ja, scheikundemensen die dit lezen, ik weet dat er verschillende ijzerverbindingen bestaan. Maar je lichaam gebruikt ijzerionen, dus dat maakt voor voorgaande opmerking niets uit).
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 14:56
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het is vast niet nieuw, maar ik zag het vorige week bij de supermarkt voor het eerst: soja-ijs. Iemand ooit geproefd? Lijkt het qua smaak, gevoel, enz., een beetje op roomijs?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Het is vast niet nieuw, maar ik zag het vorige week bij de supermarkt voor het eerst: soja-ijs. Iemand ooit geproefd? Lijkt het qua smaak, gevoel, enz., een beetje op roomijs?
Ik heb het weleens gehad (weet niet meer of het vanille of chocoladesmaak was), en ik vond het niet lekker. Het smaakte niet naar roomijs, maar eigenlijk nergens naar. Terwijl ik sojamelk wel lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 16:48
Verwijderd
Maar sojaproducten kunnen wel erg verschillen per merk. Als het in een normale supermarkt ligt, zal het wel van alpro soya zijn. Ik vind van hun de vanillevla en chocoladevla best lekker (al smaakt het wel heel anders dan gewone vla), en van zo'n merk dat ik ooit in de natuurwinkel kocht niet.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 17:02
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Het is vast niet nieuw, maar ik zag het vorige week bij de supermarkt voor het eerst: soja-ijs. Iemand ooit geproefd? Lijkt het qua smaak, gevoel, enz., een beetje op roomijs?
soja ijs vind ik zelf niet zo..
wat wel een aanrader is als je soja producten wilt proberen

: alpro soya heeft toetjes

alpro soya dessert pure chocolade

is een soort pure chocolade vla.. das echt HEEEEEL erg lekker!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 17:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb het weleens gehad (weet niet meer of het vanille of chocoladesmaak was), en ik vond het niet lekker. Het smaakte niet naar roomijs, maar eigenlijk nergens naar. Terwijl ik sojamelk wel lekker vind.
Dat is ook een beetje waar ik bang voor ben . Zo vind ik alleen de soyamelk van Alpro Soya lekker van de soorten die ik tot nu toe geproefd heb.

Citaat:
Als het in een normale supermarkt ligt, zal het wel van alpro soya zijn.
Het was van Diepvrieswinkel Van Rijsingen, na wat zoeken op internet blijkt dat Alpro Soya wel ooit ijs in het assortiment heeft gehad, maar nu niet meer.

Citaat:
soja ijs vind ik zelf niet zo..
wat wel een aanrader is als je soja producten wilt proberen

: alpro soya heeft toetjes

alpro soya dessert pure chocolade

is een soort pure chocolade vla.. das echt HEEEEEL erg lekker!
De toetjes van Alpro Soya smaken inderdaad prima, maar het ging me nu dus even om het ijs. In een "slechte periode" moet ik namelijk altijd (room)ijs aan me voorbij laten gaan, en als het 30 graden is, is dat nogal jammer.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 18:35
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik had laatst soja-karamelvla, vond ik lekkerder dan 'gewone' karamelvla.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 18:40
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Dat is ook een beetje waar ik bang voor ben . Zo vind ik alleen de soyamelk van Alpro Soya lekker van de soorten die ik tot nu toe geproefd heb.

Het was van Diepvrieswinkel Van Rijsingen, na wat zoeken op internet blijkt dat Alpro Soya wel ooit ijs in het assortiment heeft gehad, maar nu niet meer.

De toetjes van Alpro Soya smaken inderdaad prima, maar het ging me nu dus even om het ijs. In een "slechte periode" moet ik namelijk altijd (room)ijs aan me voorbij laten gaan, en als het 30 graden is, is dat nogal jammer.
ik kan zelf yoghurtijs aanraden! dat is gezonder maar ook 10x lekkerder dan roomijs!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 20:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ik kan zelf yoghurtijs aanraden! dat is gezonder maar ook 10x lekkerder dan roomijs!
Maar ook daar zit melk in . Zolang ik nergens last van heb, kan dat prima, maar dat is niet altijd zo.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:02
Verwijderd
Oh waarschijnlijk ben je er al wel bekend mee, maar in sorbetijs zit ook geen melk! AH heeft iets van 6 smaken sorbetijs en Aldi heeft er 2. En andere supermarkten hebben vast ook wel wat.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 11:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Oh waarschijnlijk ben je er al wel bekend mee, maar in sorbetijs zit ook geen melk! AH heeft iets van 6 smaken sorbetijs en Aldi heeft er 2. En andere supermarkten hebben vast ook wel wat.
Jup, dat weet ik. Maar kennelijk moet ik eens een AH bezoeken, in de winkels waar ik kom is niet zo veel keuze.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 13:42
Verwijderd
Sorbetijs van de AH vind ik echt niet lekker, vooral de bosvruchtenvariant is echt te chemisch, vind ik. Zelf maken is echt veel lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 16:49
Verwijderd
Oh ik vind het wel lekker de smaak is ook gewoon op basis van sap geloof ik, dus ik weet niet precies wat er dan chemisch aan is natuurlijk is zelfgemaakt lekkerder, maar dat is ook weer zo wat.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 13:08
Verwijderd
Ik had het nog nooit gezien, maar opeens lag en een sixpack BOUNTY IJS bij de AH!

Ik zag ze wel is bij de super, maar dat was een combipak van Mars, Snickers, Twix en Bounty ijs.
En ze waren allemaal mini Maar nu was daar de 2 halen 1 betalen aanbieding,
geen combipak, geen mini's! Ik gelukkig
Hoe dan ook, iedereen die van kokosnoot en ijs houd, moet deze ooit geprobeerd hebben!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Ohja, en heeft iemand al de nieuwe Pringles smaken geproefd:

Pringles Extreme

[afbeelding]

Ik heb die smokin' ribs geprobeerd van een klasgenoot, en ja hoor, een DUIDELIJKE spare-rib smaak..
Ik hou alleen niet zo van vlees, dus ik zou ze niet kopen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 18:28
Verwijderd
ik ben verslaafd aan die nieuwe kauwgom van mentos, die strawberry mandarin,

maar die lays pizza pepperoni die nieuwe, die vond ik echt wat te pittig,
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 19:17
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
ik ben verslaafd aan die nieuwe kauwgom van mentos, die strawberry mandarin,
Ik vind 'm naar dubbelvla (aardbei-vanille) smaken .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 02:58
Verwijderd
Citaat:

maar die lays pizza pepperoni die nieuwe, die vond ik echt wat te pittig,
Die vind ik echt megalekker
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 20:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik keek zondag in de Albert Heijn in het schap met de Knorr Wereldgerechten, Conimex pakken, die Honig maaltijdpakketten enzo en kwam er toen achter dat er ook maaltijdpakketten van Bertolli zijn. De meeste die ik zo gauw zag zijn voor Italiaanse vlees en pastagerechten. Met google vind ik niets, de Bertolli-site rept nergens over. Iemand toch al eens geprobeerd? Lijkt me lekker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 14:38
dennis018
dennis018 is offline
de nieuwe mona toet van deze maanD: Luchtige Vanillepudding met appelkaneelsaus

voor t eerst dat het niet zo vies klinkt, maar volgens mij is de appeltaartpudding van mona al veel lekkerder dan deze maandtoetje....
wanneer komen ze nu eindelijk met eennieuwe NIET luchtige pudding?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 21:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Broccoli-kaascarré van AH tivall, die had ik nog niet eerder zien liggen. Leuk voor de afwisseling, maar ik vind die met zongedroogde tomaat en pesto lekkerder.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Oh ik vind het wel lekker de smaak is ook gewoon op basis van sap geloof ik, dus ik weet niet precies wat er dan chemisch aan is natuurlijk is zelfgemaakt lekkerder, maar dat is ook weer zo wat.
Misschien heb ik dan een keer een bakje gehad dat niet meer goed was, want ik heb het na 2 happen weggegooid, zo vies
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 10:29
dennis018
dennis018 is offline
net gekocht en het lijkt me echt gruwlijk lekker!!
het is van mn favo vla merk (boer''n zuivelhoeve vla, die emmertjes waar je ook appeltaart vla van heb)

ze hebben nu een herst vla: blanke vla met speculaas!!

echt een geweldige smaak lijkt me dit (enig nadeel is wel dat het uber calorieijk is > 121 kcal/100gram.. mja)
iemand anders dit ookal geizen/gekocht/geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 13:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vorige week heb ik van de Bertolli maaltijdpakketten de pasta a la genovese uitgeprobeerd (pasta met varkensreepjes in pestosaus met cherrytomaatjes). Was erg lekker alleen zou ik het de volgende keer ook prima zonder zo'n pak kunnen maken. Wel goed voor de inspiratie dus

Verder kwam ik vandaag een nieuwe optimel smaak tegen: kokosnoot Hij is tijdelijk dus als je wil proberen moet je niet te lang wachten. Ik had hem van de week al geprobeerd bij een collega, vind het wel lekker en heb nu zelf een pak gekocht. Bij de Albert Heijn zijn deze week nog alle Optimel drinks (let op, alleen de drinks, ik had een yoghurt en een drink en dan geld het niet ) twee voor 1,79
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 10:26
dennis018
dennis018 is offline
ik zie hetnu pas echt in de winkelstaan

iemand de friesche vlag vla's ... & room al geprobeerd ? (je hebt aardbei en room zag ik.. en chocolade en room)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 11:22
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
ik zie hetnu pas echt in de winkelstaan

iemand de friesche vlag vla's ... & room al geprobeerd ? (je hebt aardbei en room zag ik.. en chocolade en room)
ik had gisteraaf een beetje chocolade & room geprobeerd is erg lekker
iemand anders mening over deze vla ??
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 23:47
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Citaat:
Vorige week heb ik van de Bertolli maaltijdpakketten de pasta a la genovese uitgeprobeerd (pasta met varkensreepjes in pestosaus met cherrytomaatjes). Was erg lekker alleen zou ik het de volgende keer ook prima zonder zo'n pak kunnen maken. Wel goed voor de inspiratie dus

Verder kwam ik vandaag een nieuwe optimel smaak tegen: kokosnoot Hij is tijdelijk dus als je wil proberen moet je niet te lang wachten. Ik had hem van de week al geprobeerd bij een collega, vind het wel lekker en heb nu zelf een pak gekocht. Bij de Albert Heijn zijn deze week nog alle Optimel drinks (let op, alleen de drinks, ik had een yoghurt en een drink en dan geld het niet ) twee voor 1,79
Kipfilet al Forno Piccante is ook echt superlekker van Bertolli
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 19:24
dennis018
dennis018 is offline
mona heeft 2 nieuwe yoghurts weer op de markt gebracht
nja nieuw... elk jaar doen ze het volgens mij rond de herfst

bitterkoekjes yoghurt en stoofpeertjes yoghurt
en mona heeft nu stoofpeertjes pudding
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 20:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
nja nieuw... elk jaar doen ze het volgens mij rond de herfst
bitterkoekjes yoghurt en stoofpeertjes yoghurt
Dat lijken me gewoon seizoensgebonden producten en niet echt "nieuwe" dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 20:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Idd, van Pickwick is de Herfststorm thee er als het goed is ook weer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 07:02
Verwijderd
Citaat:
Idd, van Pickwick is de Herfststorm thee er als het goed is ook weer
Die is lekker <33
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 13:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Idd, ik heb nog een paar zakjes van vorig jaar maar ga gauw weer een nieuw doosje inslaan
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 17:23
Verwijderd
Ik heb nu de AH maaltijdsalade herfst. Ik vind hem saai. Er zit vooral veel sla in en geen tomaatjes of iets dergelijks, er horen stoofpeertjes bij maar ik vind stoofpeertjes op koelkasttemperatuur een beetje jammer, en als koolhydraat zit er rijst in en koude rijst is vrij droog.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 15:53
dennis018
dennis018 is offline
vandaag voor t eerst bij mijn plus markt te koop:

plus apetit nagerechten

allemaal luxe bakjes met aparte dingen erin
ik heb er 2 gekocht

1 sinaasappel chocolademousse met 2% alcohol
en een normale extra luxe chocolademousse met 1.3% alcohol

vanaaf 1 van proberen ben benieuwd!

iemand anders ook al gezien/geprobeerd??
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 14:33
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Net http://www.pickwick.nl/DutchBlend.aspx op maar ik vond 'm niet lekker.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 14:34
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Ik heb nu de AH maaltijdsalade herfst. Ik vind hem saai. Er zit vooral veel sla in en geen tomaatjes of iets dergelijks, er horen stoofpeertjes bij maar ik vind stoofpeertjes op koelkasttemperatuur een beetje jammer, en als koolhydraat zit er rijst in en koude rijst is vrij droog.
Ik zag 'm ook liggen maar ik vond het maar een rare combinatie met die rijst erbij.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 18:10
dennis018
dennis018 is offline
nieuwe mona toet van de maand: luchtige speculaas pudding

heb em gehaald maar hij lijkt me niet lekker lol, luchtige speculaas... maja toch maar even proberen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 21:41
Verwijderd
Citaat:
nieuwe mona toet van de maand: luchtige speculaas pudding

heb em gehaald maar hij lijkt me niet lekker lol, luchtige speculaas... maja toch maar even proberen
Waarschijnlijk is de pudding luchtig, niet de speculaas
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 00:40
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Net http://www.pickwick.nl/DutchBlend.aspx op maar ik vond 'm niet lekker.
Ik ook niet, net 'n Fanta-aftreksel .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 09:37
Verwijderd
Ik vond die thee juist wel lekker. Het is geen bijzondere smaak ofzo, maar wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 18:40
dennis018
dennis018 is offline
bij de febo hebben ze nu bekers met stoofpeertjes ijs, echt lekker!! (maar wel koud!)

hoop trouwens dat ze dit jaar ook weer pepernoten vla in de winkel krijgen (iemand miss al ergens gespot?)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan vind je die stoofperenvla zeker ook wel lekker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 21:26
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Dan vind je die stoofperenvla zeker ook wel lekker
ik heb alleen de mona stoofperenyoghurt gehad tot nu toe van mona die vond ik niet zo, veels te weinig smaak aan!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 21:51
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Ik heb nu de nieuwe vla- flip en ik vind m eigenlijk wel erg lekker Zoet maar toch fris van smaak.

De nieuw Optimel variate sinaasappel- kaneel vind ik ook wel lekker, maar kokosnoot was lekkerder!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 16:40
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik heb nu de nieuwe vla- flip en ik vind m eigenlijk wel erg lekker Zoet maar toch fris van smaak.
[afbeelding]

De nieuw Optimel variate sinaasappel- kaneel vind ik ook wel lekker, maar kokosnoot was lekkerder!!
[afbeelding]
die peren vla flip is er al zeker 3-4 maanden...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 16:41
dennis018
dennis018 is offline
de ah heeft een nieuw toetje:

Sint TOetje met kruidnootjes

is een chocoladepudding met bovenop kruidnootjes die jer bij in kan gooien
vanmiddag gekocht
ben benieuwd!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:07
Mali
Avatar van Mali
Mali is offline
Citaat:
die peren vla flip is er al zeker 3-4 maanden...
O, ik had m nog nooit gezien en er staat op dat ie nieuw is. Ik ben niet zo goed op de hoogte van toetjes blijkt maar weer
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik heb alleen de mona stoofperenyoghurt gehad tot nu toe van mona die vond ik niet zo, veels te weinig smaak aan!
Er is ook een stoofperenseizoen vla, ik dacht van Campina of AH huismerk, die vind ik wel lekker.

Ik vond de optimel kokosnoot lekker maar ik kan niet tegen sinaasappel en een collega van me vond het veel te veel kaneel en te weinig sinaasappel dus die ga ik niet uit proberen. Die kokos heb ik ook een keer gekocht en toen zag ik hem nergens meer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:46
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
de ah heeft een nieuw toetje:

Sint TOetje met kruidnootjes

is een chocoladepudding met bovenop kruidnootjes die jer bij in kan gooien
vanmiddag gekocht
ben benieuwd!!


ff nog een plaatje erbij

ben benieuwd wat voor andere sinttoetjes we krijgen dit jaar
ik vond de pepernoten vla van vorig jaar ook lekker! (bestaat die eigenlijk nog?)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe volg jij het nieuws?
Kitten
21 28-05-2009 19:06
Films, TV & Radio Nieuw Dier
Verwijderd
36 08-10-2006 13:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Slappe rol VN bij bestuursoverdracht Nieuw-Guinea
T_ID
8 14-11-2005 19:26
Films, TV & Radio Nieuw Nieuw Anime Topic..
AJMouse
500 04-11-2004 23:52
Muziek Nieuws nieuws nieuws nieuws
86dagreed
10 08-03-2003 00:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.