Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2005, 15:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
M'n computer heeft het begeven, dit keer definitief. Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe computer. Ik heb hier echt geen verstand van en dus vraag ik jullie hulp.

Computer / laptop:
Ik ga er vanuit dat het enige voordeel van een laptop is dat ie draagbaar is? Dat is niet echt nodig, dus in dat geval liever een gewone kast. Of zie ik nog andere voordelen over het hoofd?

Doeleinden:
Ik gebruik het voor:
- Tekstverwerking
- Internet (zowel surfen als msn ed.)
- Spelletjes als de Sims ed.
- Mp3 / divx afspelen

Geen enorme bijzondere doeleinden dus, maar áls ik dan zo'n spel als de Sims speel, wil ik ook wel dat ie het goed doet en niet met enorme schokken ofzo.

Andere wensen:
De standaard dingen als snel en stil enzo, maar dat spreekt voor zich. Verder minimaal 80 gb ruimte, maar dat zullen ze tegenwoordig allemaal wel hebben neem ik aan?


Zo'n complete set is natuurlijk makkelijk, ik weet alleen niet of dat verstandig is? Wil iig geen Packerd Bell, maar verder maakt het niet zo uit. Ik heb op zich nog een monitor en boxjes dus dat is niet noodzakelijk, maar die zijn net zo oud als m'n computer dus het is niet erg als die er bij zitten (ze zullen het binnenkort toch een keer begeven).

Richtprijs: ik heb geen idee waarop ik moet rekenen. Kunnen jullie daar een idee van geven? Dan geef ik aan of ik dat teveel vind of niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2005, 16:36
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Arctic Silentium T1 450 Watt, Zwart, Zilver € 68,91 € 68,91
Asus A8N-E 83,19 83,19
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM 111,77 111,77
Zalman CNPS7000B-AlCu 23,53 23,53
Samsung Spinpoint 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 72,27 72,27
Asus EN6600 Silencer /TD 128 MB, PCI Express x16 89,92 89,92
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 36,14 36,14
OEM 3,5 diskettestation Zwart 5,88 5,88
TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 76,47 76,47
Microsoft Windows XP Home Edition NL, OEM - alleen bij gelijktijdige aanschaf van een PC. 76,47 76,47




Assemblage:Montage systeem 2 jaar garantie + Installatie Windows (97,- incl. BTW)

Vooruitbetalen (verzenden)



Montage systeem 2 jaar garantie + Installatie Windows 81,51
Totaal bestelling € 726,06

BTW 19% 137,95

Vaste verzendkosten 8,50


Te betalen € 872,51


In dit geval ga ik er dus van uit, dat je NIET zelf kan assembleren en je NIET zelf je HD en Windows kunt installeren....

Ik heb vooral gekozen voor wat stillere componenten (dus geen standaard koelers) en de Silentium T1 is geloof ik een goed geisoleerde kast.

Laatst gewijzigd op 14-10-2005 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 17:19
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-10-2005 @ 16:14 :
Computer / laptop:
Ik ga er vanuit dat het enige voordeel van een laptop is dat ie draagbaar is? Dat is niet echt nodig, dus in dat geval liever een gewone kast. Of zie ik nog andere voordelen over het hoofd?
Nee, het enige voordeel van een laptop is inderdaad dat hij draagbaar is. Verder zijn laptops duurder en vaak langzamer - hoeft overigens niet per sé, maar dan wordt het alleen maar nóg duurder. Een gewone computer is dus een goede keuze
Citaat:
Doeleinden:
Ik gebruik het voor:
- Tekstverwerking
- Internet (zowel surfen als msn ed.)
- Spelletjes als de Sims ed.
- Mp3 / divx afspelen

Geen enorme bijzondere doeleinden dus, maar áls ik dan zo'n spel als de Sims speel, wil ik ook wel dat ie het goed doet en niet met enorme schokken ofzo.

Andere wensen:
De standaard dingen als snel en stil enzo, maar dat spreekt voor zich. Verder minimaal 80 gb ruimte, maar dat zullen ze tegenwoordig allemaal wel hebben neem ik aan?
Ja, 80 gigabyte heeft echt elke computer tegenwoordig wel. Minstens.
Citaat:
Zo'n complete set is natuurlijk makkelijk, ik weet alleen niet of dat verstandig is? Wil iig geen Packerd Bell, maar verder maakt het niet zo uit. Ik heb op zich nog een monitor en boxjes dus dat is niet noodzakelijk, maar die zijn net zo oud als m'n computer dus het is niet erg als die er bij zitten (ze zullen het binnenkort toch een keer begeven).
Een complete set is inderdaad makkelijk, maar een nadeel daarvan is wel dat het vaak niet bepaald optimale systemen zijn. Dell bijvoorbeeld heeft erg mooie aanbiedingen met bijvoorbeeld 'gratis' dubbel geheugen, maar dan zit er weer een of andere prutsvideokaart in.

Een betere optie is misschien om het systeem zelf samen te stellen en in elkaar te laten zetten door de computerwinkel, al dan niet online (tip: Azerty Hardware is een hele goeie, betrouwbare en redelijk goedkope winkel). Maar ja, ook daar zitten weer nadelen aan: gaat er bijvoorbeeld iets stuk, dan moet je het weer opsturen, er is geen fysieke winkel waar je even snel langs kunt gaan.
Citaat:
Richtprijs: ik heb geen idee waarop ik moet rekenen. Kunnen jullie daar een idee van geven? Dan geef ik aan of ik dat teveel vind of niet.
Het voordeel van zelf samenstellen is juist dat je het zo goedkoop of duur kunt maken als je zelf wilt. Maar voor een goed systeem (goede kast/voeding, 1GB intern, 80GB harde schijf, goede videokaart, Athlon 64 3200+ processor) kun je rekenen op een bedrag rond de 800 euro, dat is dan wel inclusief montage van de onderdelen, installatie van Windows XP en verzendkosten (en één jaar garantie). Maar als je dat teveel geld vindt (kan ik me ook wel weer voorstellen ) dan kun je altijd nog kiezen voor bijvoorbeeld een langzamere/ander type processor, minder intern geheugen of een wat mindere videokaart.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 22:21
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-10-2005 @ 18:19 :
Een betere optie is misschien om het systeem zelf samen te stellen en in elkaar te laten zetten door de computerwinkel, al dan niet online (tip: Azerty Hardware is een hele goeie, betrouwbare en redelijk goedkope winkel). Maar ja, ook daar zitten weer nadelen aan: gaat er bijvoorbeeld iets stuk, dan moet je het weer opsturen, er is geen fysieke winkel waar je even snel langs kunt gaan.Het voordeel van zelf samenstellen is juist dat je het zo goedkoop of duur kunt maken als je zelf wilt. Maar voor een goed systeem (goede kast/voeding, 1GB intern, 80GB harde schijf, goede videokaart, Athlon 64 3200+ processor) kun je rekenen op een bedrag rond de 800 euro, dat is dan wel inclusief montage van de onderdelen, installatie van Windows XP en verzendkosten (en één jaar garantie). Maar als je dat teveel geld vindt (kan ik me ook wel weer voorstellen ) dan kun je altijd nog kiezen voor bijvoorbeeld een langzamere/ander type processor, minder intern geheugen of een wat mindere videokaart.
Vergeten bij mijn post te zetten, maar www.azerty.nl was ook mijn bron Ik heb echter 2 jaar garantie gekozen, omdat dat maar 20 euro scheelde met 1 jaar
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 22:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-10-2005 @ 16:14 :
Richtprijs: ik heb geen idee waarop ik moet rekenen. Kunnen jullie daar een idee van geven? Dan geef ik aan of ik dat teveel vind of niet.
Als je ons vraagt bedragen te noemen zodat jij aan kan geven of je 't teveel vind of niet .. dan heb je heimelijk toch al een bedrag in je achterhoofd?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 23:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 14-10-2005 @ 23:51 :
Als je ons vraagt bedragen te noemen zodat jij aan kan geven of je 't teveel vind of niet .. dan heb je heimelijk toch al een bedrag in je achterhoofd?
Nou ja, ik had gewoon geen idee waar ik aan moest denken. Maar die 800 euro die M@rco noemt ben ik wel bereid ervoor te betalen. Veel hoger liever niet want ik vind het zat geld, maar ik wil gewoon een goed systeem, dus ja..

Dat soort zinnetjes die MaHo noemt zegt me eerlijk gezegd dus echt zo weinig hè . Al die onbekende termen.. en waar staan al die getallen voor? Of zijn dat maar productnummers ofzo?

Windows XP kan ik trouwens zelf wel installeren. Nou ja, niet ík, maar m'n broer wel Daar gaat dus wel weer wat geld van vanaf. En eigenlijk staat een internetwinkel me wel tegen. Ik heb al zo verschrikkelijk veel problemen gehad met m'n computer, dat ik gewoon een winkel in de buurt wil hebben waar ik naar toe kan gaan als er weer eens iets stuk is. Maar goed, tips op doen op deze manier die al dan niet zijn verkregen via internetwinkels is uiteraard prima.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 23:29
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-10-2005 @ 00:12 :
Nou ja, ik had gewoon geen idee waar ik aan moest denken. Maar die 800 euro die M@rco noemt ben ik wel bereid ervoor te betalen. Veel hoger liever niet want ik vind het zat geld, maar ik wil gewoon een goed systeem, dus ja..

Dat soort zinnetjes die MaHo noemt zegt me eerlijk gezegd dus echt zo weinig hè . Al die onbekende termen.. en waar staan al die getallen voor? Of zijn dat maar productnummers ofzo?
Die getalletjes staan voor snelheid, hoeveelheid, alles en nog wat.

Nou ja dan word de vraag; ben je bereid een beetje studie te verrichten in wat al die dingen betekenen of niet; wil je weten wat die getalletjes betekenen?

Anders kunnen er wel allemaal mooie systemen voor jou genoemd worden maar is dat ook alleen maar abracadabra. Kunnen we hoogstens wat pointers geven waar je op moet letten als je een compleet systeem zoekt.

Je kan ook:

http://forum.scholieren.com/showthre...=freakinaround

doorkijken; Freakinaround wilde ook graag weten wat de beste PC was voor rond de 850 incl. btw.

Kan sowieso niet kwaad Freakinaround's topic door te lezen .. en hopen dat wat blijft hangen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 23:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-10-2005 @ 00:29 :
Die getalletjes staan voor snelheid, hoeveelheid, alles en nog wat.

Nou ja dan word de vraag; ben je bereid een beetje studie te verrichten in wat al die dingen betekenen of niet; wil je weten wat die getalletjes betekenen?

Anders kunnen er wel allemaal mooie systemen voor jou genoemd worden maar is dat ook alleen maar abracadabra. Kunnen we hoogstens wat pointers geven waar je op moet letten als je een compleet systeem zoekt.

Je kan ook:

http://forum.scholieren.com/showthre...=freakinaround

doorkijken; Freakinaround wilde ook graag weten wat de beste PC was voor rond de 850 incl. btw.

Kan sowieso niet kwaad Freakinaround's topic door te lezen .. en hopen dat wat blijft hangen.
Oh dankje voor die link! Die ga ik wel ff bekijken (ander keertje dan). Had de zoekmachine al wel gebruikt, maar op de verkeerde termen gezocht waarschijnlijk..

En ik ben idd eigenlijk niet heel erg geïnteresseerd naar de betekenissen van al die termen en getalletjes enzo. Ik had eigenlijk verwacht dat jullie zoiets zouden zeggen als 'Intern geheugen: zoveel gb', 'processor: zoveel mhz' enz.
Wist niet dat er zoveel verschillen bestonden verder

Maar zijn er bijvoorbeeld complete computers die je ergens gezien hebt (folders of gewoon standaard assortiment) die je zou kunnen aanraden? Of zijn ze echt allemaal wel gebrekkig op een bepaald gebied, zoals M@rco al aangeeft?
(want een plaatje van een complete computer met in 't kort de gegevens (geschikt voor een leek) zegt me dan al weer wat meer..)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 01:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
bij complete pc's is het vaak bagger of te slechte cpu of te slechte grafisch kaart, e.d

Beter zelf samenstellen, leer je ook wat van.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 08:47
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Wat een gelul met allemaal losse componenten en dergelijke, dat is veel te lastig voor een leek.

Ga gewoon naar een computerwinkel waar je goede verhalen over hebt gehoord. Bij voorkeur is de winkel niet te klein, maar ook niet te groot. Als je niet teveel wilt betalen kun je ook nog naar een firma als Mediamarkt, daar pak je voor een paar honderd Euro (neem nooit de allergoedkoopste, maar een beetje middenmoot) een prima systeem uit de rekken. De rest spaar je dan om over een paar jaar weer een ander systeem te kunnen kopen omdat deze is verouderd.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:04
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-10-2005 @ 09:47 :
Wat een gelul met allemaal losse componenten en dergelijke, dat is veel te lastig voor een leek.

Ga gewoon naar een computerwinkel waar je goede verhalen over hebt gehoord. Bij voorkeur is de winkel niet te klein, maar ook niet te groot. Als je niet teveel wilt betalen kun je ook nog naar een firma als Mediamarkt, daar pak je voor een paar honderd Euro (neem nooit de allergoedkoopste, maar een beetje middenmoot) een prima systeem uit de rekken. De rest spaar je dan om over een paar jaar weer een ander systeem te kunnen kopen omdat deze is verouderd.
ja, en dan zit je met een videokaart die eigenlijk ondermaats is, een brakke voeding of een tragere processor bijvoorbeeld. als je als "leek" en pc-winkel of mediamarkt binnenkuiert en een pc koopt is de kans groot dat je niet met het beste dat je had kunnen krijgen naar buiten loopt.
Ik wil niet beweren dat ik er extreem veel verstand van heb, maar ik kan vaak wel zien of iets ok is of niet.
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:18
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als je logisch nadenkt en er zit een 9200SE in je Amd Athlon FX-55, met 2048 MB en 500 GB dan begint er toch wat te branden?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:23
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-10-2005 @ 12:18 :
Als je logisch nadenkt en er zit een 9200SE in je Amd Athlon FX-55, met 2048 MB en 500 GB dan begint er toch wat te branden?
kijk, nu weet ik toevallig dat een 9200se niet bijster veel soeps is. de rest klinkt wel hip.
een leek weet dat niet en zal die pc dus wellicht kopen, terwijl hij/zij er beter aan had gedaan wat info te zoeken.

btw, niet tegen jou bedoeld Jolt, maar meer tegen Unexplained
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:33
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Er zijn maar weinig winkels waar een voor gebouwde PC iets fatsoenlijk is:

Aldi of Sallandautomatisering.nl

Meestal moeten ze zoveel mogelijk verdienen aan die kant en klare pc's.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 11:36
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 15-10-2005 @ 12:04 :
ja, en dan zit je met een videokaart die eigenlijk ondermaats is, een brakke voeding of een tragere processor bijvoorbeeld. als je als "leek" en pc-winkel of mediamarkt binnenkuiert en een pc koopt is de kans groot dat je niet met het beste dat je had kunnen krijgen naar buiten loopt.
Een leek interesseert dit alles volledig niet. Bovendien zul je in gerenomeerde winkels echt geen rommel meer vinden, die tijd is voorbij.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:09
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-10-2005 @ 12:36 :
Een leek interesseert dit alles volledig niet. Bovendien zul je in gerenomeerde winkels echt geen rommel meer vinden, die tijd is voorbij.
Mag ik even smakelijk lachen?


WHAHAHAHAHAHA
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 12:26
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-10-2005 @ 12:36 :
Een leek interesseert dit alles volledig niet. Bovendien zul je in gerenomeerde winkels echt geen rommel meer vinden, die tijd is voorbij.
als je als "leek" een pc koopt waarop je ook een nieuwe game wil spelen en je koopt een kant-en-klare pc waarin achteraf een but-videokaart blijkt te zitten baal je als een stekker. dus ik denk dat een "leek" dat wel interesseert.
tevens ben ik van mening dat je nooit ongeïnformeerd een pc (of een andere dure aankoop) moet kopen.
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 13:20
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MaHo schreef op 15-10-2005 @ 13:09 :
Mag ik even smakelijk lachen?


WHAHAHAHAHAHA
Luister, er is een verschil tussen:
1) een PC waar een techneut of liefhebber geen harde plasser van krijgt, maar wel met enigszins redelijke uitrusting

en

2) een PC met troeponderdelen (zoals PC Chips )
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2005, 13:38
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-10-2005 @ 00:45 :
Oh dankje voor die link! Die ga ik wel ff bekijken (ander keertje dan). Had de zoekmachine al wel gebruikt, maar op de verkeerde termen gezocht waarschijnlijk..

En ik ben idd eigenlijk niet heel erg geïnteresseerd naar de betekenissen van al die termen en getalletjes enzo. Ik had eigenlijk verwacht dat jullie zoiets zouden zeggen als 'Intern geheugen: zoveel gb', 'processor: zoveel mhz' enz.
Wist niet dat er zoveel verschillen bestonden verder
Intern geheugen: Ga toch liever voor 1 gig minstens. Zie je een mooi systeem met 512; vraag de winkelier of 't mogelijk is 512 erbij te prikken voor een paar tientjes extra. Je zal het echt merken.

Processor: Ga in ieder geval ergens boven een Athlon 3000 of een Intel P IV 2.4 Ghz zitten.

Video kaart: Zorg dat er echt een aparte videokaart van ATI of NVidia in zit. geen onboard video kaart accepteren. Dit is 't simpelste wat we je kunnen meegeven; enig dieper en we gaat toch over geheugen aantallen, modellen, performance verschillen en andere complexere dingen praten.

Harde Schijf: Nou ja, dat kan je zelf bepalen.

Bedoelde je dit een beetje?

Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 13:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Marcade schreef op 15-10-2005 @ 14:38 :
Bedoelde je dit een beetje?
juh, dankjewel

@Jolt: wat jij daar dus zei (dat van 9200SE in je Amd Athlon FX-55, met 2048 MB en 500 GB) zegt mij dus echt niks. Dus, nee, bij mij gaat daar dan geen belletje rinkelen.

Overigens heb ik nog wel een broer met verstand van computers, dus áls ik al naar zo'n zaak ga kom ik niet met compleet verkeerde dingen thuis (ik neem hem dan mee).

Hij heeft mij net wat dingetjes laten zien op alternate.nl en zei dat ik idd moet proberen een pentium 4 of een athlon 64/xp te kiezen. En hij liet ook een site zien waar ik dan weer de snelheid van die processors kon zien. Dus ik ben al weer ietsje verder

Dan nog een vraagje: wat vinden jullie van de aanbieding op de beginsite van http://www.informatique.nl? Het leek mij wel een mooi ding namelijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:17
Hydrogen
Hydrogen is offline
Voor complete pc's: kijk eens op Completer

@Balance: Een redelijke pc voor een redelijke prijs Processor is wat verouderd, maar redelijk goed. Zelfs de videokaart is redelijk. Alleen wat een gelul over "3 gratis games". 3 jaar oude games zijn tegenwoordig geen moer waard meer.

Edit: Dimension heeft een systeempje staan. Geen videokaart (kan je altijd erbij kopen), maar behalve dat best goed:
http://www.dimension.nl/systeemwizar...&activemenu=22

Mtek Q3 Design Midi ATX Tower 400W
MSI PM8M2 uATX mainboard
Intel Pentium 4 630 3.0 GHz Box 2 MB LGA 775
OEM DDR400 512MB PC-3200
Maxtor Diamondmax Plus 9 200GB
Standaard CD-ROM & DVD Speler
BenQ DL DW1640 black bulk + Sw
Mtek Keyboard / optical Mouse / speaker combo zwart
Onboard Grafische kaart (?????)
Prijs: 519 euro
__________________
http://www.khalifaat.tk

Laatst gewijzigd op 15-10-2005 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:33
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-10-2005 @ 14:58 :
Dan nog een vraagje: wat vinden jullie van de aanbieding op de beginsite van http://www.informatique.nl? Het leek mij wel een mooi ding namelijk.
Tja, voor jouw doeleinden is het goed genoeg denk ik. Ik vind het eerlijk gezegd voor die prijs ook zeker niet slecht....helemaal niet als je ziet dat er dus wel WinXP bij wordt geleverd....
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:30
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 15-10-2005 @ 16:17 :
Mtek Q3 Design Midi ATX Tower 400W
MSI PM8M2 uATX mainboard
Intel Pentium 4 630 3.0 GHz Box 2 MB LGA 775
OEM DDR400 512MB PC-3200
Maxtor Diamondmax Plus 9 200GB
Standaard CD-ROM & DVD Speler
BenQ DL DW1640 black bulk + Sw
Mtek Keyboard / optical Mouse / speaker combo zwart
Onboard Grafische kaart (?????)
Prijs: 519 euro
kast+voeding is niet top, net als het moederbord, 'oem' geheugen, 'standaard' dvdrom en onboard grafische kaart. voor dat geld bouw ik een veel beter systeem
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:37
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-10-2005 @ 12:18 :
Als je logisch nadenkt en er zit een 9200SE in je Amd Athlon FX-55, met 2048 MB en 500 GB dan begint er toch wat te branden?
ach mooi kaartje die 9200se hoor, ben er zeer tevreden mee
ik moet geen far cry gaan spelen, maar counter-strike 1.6 gaat nog best

nee maar serieus, zo prut is die kaart nou toch ook weer niet?
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 01:06
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 15-10-2005 @ 20:37 :
ach mooi kaartje die 9200se hoor, ben er zeer tevreden mee
ik moet geen far cry gaan spelen, maar counter-strike 1.6 gaat nog best

nee maar serieus, zo prut is die kaart nou toch ook weer niet?
Als je al niet eens Far Cry erop kan spelen, is het dus al helemaal brak Leuk voor OEMS, e.d

Trouwens die informatique aanbieding is ook niet echt jofel, de processor is eigenlijk niks, en 3dkaart moet je al helemaal niet aan beginnen. Je wilt de Sims spelen, ik neem aan op een beetje mooi setttings of niet?
Vermijd de 9x00 serie van ATI end e FX en Geforce 4 serie van Nvidia en ga minimaal! voor:
- X8x0 serie van ATI
- X1x00 serie van ATI'
- 6800 serie van Nvidia
- 7x00 serie van Nvidia
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2005, 12:01
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ach het enige wat ik verlang is tv-out en cs 1.6 en cod spelen

prima kaart die 9200 se 256 niet?
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 12:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-10-2005 @ 02:06 :
Trouwens die informatique aanbieding is ook niet echt jofel, de processor is eigenlijk niks, en 3dkaart moet je al helemaal niet aan beginnen. Je wilt de Sims spelen, ik neem aan op een beetje mooi setttings of niet?
Vermijd de 9x00 serie van ATI end e FX en Geforce 4 serie van Nvidia en ga minimaal! voor:
- X8x0 serie van ATI
- X1x00 serie van ATI'
- 6800 serie van Nvidia
- 7x00 serie van Nvidia
Ik wil idd wel een beetje mooi beeld als ik zo'n spel speel ja. Ik heb nu een computer gevonden, maar ik weet niet of ie voldoet aan die voorwaarden van jou mbt de grafische kaart, want volgens mij is ie van een ander merk?

Processor 775 Intel P4 630 3.00GHz BOX
Moederbord ECS 915PL-A2 GL/S/2x PCI-ex 775
Geheugen 2x 256 MB DDR/400 PC3200 TwinMos
Grafische kaart XpertVision 6600V+ 256MB TV-o, DDR2
Harde schijf 160GB 7200 Maxtor 6L160M0 8MB SATA
Behuizing Codegen 6012-L ATX 350W beige
DVD-Brander NEC ND3540 16x +/-writer bulk beige
DVD-Speler LiteOn 16x/48x bulk beige
Floppy-drive 3,5" Floppy 1,44 MB beige

Prijs: 619.89

En een iets goedkopere die ik zag:

Processor 775 Intel P4 630 3.00GHz BOX
Moederbord ECS 865PE-A7 S/AGP 775
Geheugen 2x 256 MB DDR/400 PC3200 TwinMos
Grafische kaart HIS ATI Radeon 9250SE 128MB
Harde schijf 160GB 7200 Maxtor 6L160M0 8MB SATA
Behuizing Codegen 6012-L ATX 350W beige
DVD-Brander NEC ND3540 16x +/-writer bulk beige
DVD-Speler LiteOn 16x/48x bulk beige
Floppy-drive 3,5" Floppy 1,44 MB beige

Prijs: 549.90

Nadeel is wel dat 't niet bij een fysieke winkel is, maar alleen via internet te koop (Gistron).


En dan hier nog eentje, zelf in elkaar gezet bij alternate.nl met de pc builder:


Processor Intel® Pentium® 4 630 (3 GHz) (incl. koeler)
Moederbord Asrock 775Dual-915GL
IDE Controller Ultra DMA/100, max. 100 MB/s
Controller SATA 4x Serial ATA/150
Controller USB 480 MB/s, 4x USB 2.0
Grafische kaart Intel® Graphics Media 900, max. 224 MB Shared Memory, VGA
Geluidskaart Realtek ALC850, 8-Kanaals Line-Out
Netwerkkaart
Geheugen GeIL DIMM 512 MB
Behuizing CS-323
Voeding Voeding
Harddisk (IDE) Maxtor DiamondMax Plus 9
DVD-ROM LiteOn SOHD-16P9
DVD-brander NEC ND-3540A
Case-fan Arctic-Cooling Case ventilator 3 TC
Floppy NEC Floppydrive

Prijs: 567.00 (incl. assemblagekosten)

Is 't wat?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 12:45
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Mwoah..allemaal niet echt bijzonder...
Post je budget eens en dan zullen er vast wel wat leuke voorstellen uit rollen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 12:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MaHo schreef op 16-10-2005 @ 13:45 :
Mwoah..allemaal niet echt bijzonder...
Post je budget eens en dan zullen er vast wel wat leuke voorstellen uit rollen
In eerste instantie heb ik gezegd dat ik wel tot de 800 wilde gaan, maar ik heb na wat rondkijken toch besloten om het rond zo'n 600 te houden (iets meer mag wel, maar dan 650 wel zo'n beetje als max. Maar liever iets minder dus).

Kun je ook zeggen wat d'r niet echt bijzonder aan is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:11
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 13:54 :
Kun je ook zeggen wat d'r niet echt bijzonder aan is?
Voornamelijk de keuze van moederborden, kast/voeding en de grafische kaarten vallen mij negatief op.

Een config als deze is wel ok;

MIDITOWER AC SILENTIUM T2 450W 72.90
AMD ATHLON 64 3000+ S939 117.80
CPU-KUEHLER SILENCER 64 ULTRA 12.80
2 x DDR 512MB PC-400 INFINEON PC3200 93.80
NEC ND-3540 +/- DL 16x/16x 46.90 46.90
PCI-E GEFORCE 6600 128MB LEADTEK 111.00
MAXTOR 200GB 6Y200M0 8MB SATA 87.50
3,5'' TEAC FLOPPY 7.40
ASUS A8N-E PCI-E/S939 91.80
KOSTENPAUSCHALE PC-FERTIGUNG/TEST 23.20

Ordertotaal (incl. btw): 665.10 Euro
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
]{ing schreef op 16-10-2005 @ 14:11 :
Voornamelijk de keuze van moederborden, kast/voeding en de grafische kaarten vallen mij negatief op.

Een config als deze is wel ok;

MIDITOWER AC SILENTIUM T2 450W 72.90
AMD ATHLON 64 3000+ S939 117.80
CPU-KUEHLER SILENCER 64 ULTRA 12.80
2 x DDR 512MB PC-400 INFINEON PC3200 93.80
NEC ND-3540 +/- DL 16x/16x 46.90 46.90
PCI-E GEFORCE 6600 128MB LEADTEK 111.00
MAXTOR 200GB 6Y200M0 8MB SATA 87.50
3,5'' TEAC FLOPPY 7.40
ASUS A8N-E PCI-E/S939 91.80
KOSTENPAUSCHALE PC-FERTIGUNG/TEST 23.20

Ordertotaal (incl. btw): 665.10 Euro
Hmm. Wel net iets te duur dus eigenlijk, maar op zich gaat dit nog net. Die 200GB is misschien nog kleiner te krijgen? Want zoveel heb ik echt niet nodig, dus dat zou dan nog een kleine besparing kunnen zijn..

Heb je misschien een link van de site waar je dat gevonden hebt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:23
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
ik als leek ga ook een poging wagen (geen muis toets beeld enzo)

dit is uitgegaan van 800 en niet optimaal dat weet ik

AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed -processor
€ 131,09
Asrock 939S56-M -mobo
€ 50,42
Samsung SP2004C 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 –harddisk
€ 83,19
Asus EN6800 /TD 256 MB -GPU
€ 205,04
Corsair TWINX512-3200PT 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 –geheugen
€ 70,59
Chieftec Bravo 01B-B-B-400 Zwart, 400 Watt -kast € 79,83

Totaal : € 746,44
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:31
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 14:19 :
Hmm. Wel net iets te duur dus eigenlijk, maar op zich gaat dit nog net. Die 200GB is misschien nog kleiner te krijgen? Want zoveel heb ik echt niet nodig, dus dat zou dan nog een kleine besparing kunnen zijn..

Heb je misschien een link van de site waar je dat gevonden hebt?
Neem een 160GB schijf en hij kost geloof ik precies 650 euro. Prijzen/configuratie komt van www.computer-cash-carry.de een winkel met twee filialen in Aachen (dichtbij Maastricht). Heb zelf goede ervaringen met de service van deze zaak, bovendien hebben ze een goed assortiment. Er zijn in Nederland vast wel zaken waar een gelijkwaardige configuratie te koop is voor hetzelfde geld maar ik zou niet weten welke.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Alpha_Omega schreef op 16-10-2005 @ 14:23 :
ik als leek ga ook een poging wagen (geen muis toets beeld enzo)

dit is uitgegaan van 800 en niet optimaal dat weet ik

AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed -processor
€ 131,09
Asrock 939S56-M -mobo
€ 50,42
Samsung SP2004C 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 –harddisk
€ 83,19
Asus EN6800 /TD 256 MB -GPU
€ 205,04
Corsair TWINX512-3200PT 512 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 –geheugen
€ 70,59
Chieftec Bravo 01B-B-B-400 Zwart, 400 Watt -kast € 79,83

Totaal : € 746,44
Ik kom niet aan die 746,44 als ik het optel? En ik mis nog een aantal dingen eigenlijk.. (floppy, dvd, etc.) Of heb je die er juist bij gerekend waardoor je op dat bedrag uitkwam?

Maar ik heb er weer één gevonden ( ik hoop dat jullie me nog niet zat zijn).
Ik zal even een link geven: http://www.alternate.nl/html/shop/pr...PEV07&#tecData
Het lijkt mij een goede processor, genoeg geheugen, veel harddisk.. alleen van de grafische kaart en het moederbord heb ik geen idee of deze goed zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 16:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En nog maar eentje. Wederom wist ik weer echt niet waar ik naar moest kijken bij het moederbord en de graifsche kaart, dus ik hoop dat het wat is..

Processor: AMD Athlon64 3000+ (1.8 GHz) € 134,00
Moederbord: Asus A8V K8T800P Deluxe+WiFi kaart (incl. IDE Controller, Controller SATA, FireWire Controller, Geluidskaart, Netwerkkaart) € 119,00
Geheugen: Kingston DIMM 512 MB € 59,00
Behuizing: CS-323 € 25,00
Voeding: Voeding € 19,00
Harddisk (IDE): Maxtor DiamondMax Plus 9 € 55,00
Grafische kaart : Sapphire Atlantis Radeon 9600 XT € 109,00
DVD-ROM: LiteOn SOHD-16P9 € 26,00
DVD-brander : NEC ND-3540A € 45,00
Case-fan: Arctic-Cooling Case ventilator Pro TC € 4,50
Floppy: Samsung Floppydrive € 15,00

Assemblage: € 50,00

Totaal: € 660,50
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 16:36
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Die eerste heeft geen eens een videkaart, alleen ene geintegreerde videochip....
Die 2e werkt met verouderde technologie; AGP


www.azerty.nl

Arctic Silentium T1 450 Watt, Zwart, Zilver € 68,91 € 68,91
Gigabyte GA-K8NF-9 76,47 76,47
TwinMos Memory DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, - 37,81 37,81
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 36,14 36,14
Samsung Spinpoint 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 72,27 72,27
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM 111,77 111,77
Arctic Silencer 64 Ultra TC 8,40 8,40
Asus EN6600 Silencer /TD 256 MB, PCI Express x16 100,- 100,-
OEM 3,5 diskettestation Zwart 5,88 5,88

Totaal bestelling € 517,65

BTW 19% 98,35

Vaste verzendkosten 8,50


Te betalen € 624,50

dit is zonder assemblage en installatie...
Diskettestation zit erbij omdat je geloof ik een diskettestation nodig hebt om die S-ATA Hd te installeren, maar dara ben ik niet zo in thuis.



Volgens mij zit beter er gewoon echt niet in met jouw budget, maar deze config is als je dat ooit wil heel makkelijk up te graden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2005, 17:30
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 17:12 :
En nog maar eentje. Wederom wist ik weer echt niet waar ik naar moest kijken bij het moederbord en de graifsche kaart, dus ik hoop dat het wat is..

Processor: AMD Athlon64 3000+ (1.8 GHz) € 134,00
Moederbord: Asus A8V K8T800P Deluxe+WiFi kaart (incl. IDE Controller, Controller SATA, FireWire Controller, Geluidskaart, Netwerkkaart) € 119,00
Geheugen: Kingston DIMM 512 MB € 59,00
Behuizing: CS-323 € 25,00
Voeding: Voeding € 19,00
Harddisk (IDE): Maxtor DiamondMax Plus 9 € 55,00
Grafische kaart : Sapphire Atlantis Radeon 9600 XT € 109,00
DVD-ROM: LiteOn SOHD-16P9 € 26,00
DVD-brander : NEC ND-3540A € 45,00
Case-fan: Arctic-Cooling Case ventilator Pro TC € 4,50
Floppy: Samsung Floppydrive € 15,00

Assemblage: € 50,00

Totaal: € 660,50
Meh... wat verouderde techniek (AGP), zit een prutsvoeding in en de videokaart is ook niet je van het. Kastkoeling kan ook beter, en de harde schijf vind ik ook niks

Met jouw budget is er niet heel veel mogelijk, maar je zou kunnen overwegen om bijvoorbeeld een Sempron-systeem aan te schaffen, daarmee bespaar je aardig wat geld op de processor (dus een Sempron processor i.p.v. een Athlon 64, ik denk dat een Sempron 3000+ zeker nog wel snel genoeg zal zijn voor jou). Zeker als je ook Windows er graag bij wilt aanschaffen dan zal er niet veel anders opzitten. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om Windows via een minder legale weg te verkrijgen, in dat geval heb je wel ~90 euro méér te besteden aan de hardware. Maar ja, ik kan natuurlijk niet iemand aanbevelen om illegale software te gaan installeren

Hier nog twee voorbeeldsystemen, wederom samengesteld bij Azerty:

Systeem 1, mét Windows - socket 754
Behuizing: AOpen QF50D 300 Watt, Zwart, Zilver €46,99
Moederbord: Gigabyte GA-K8NE €70
Processor: AMD Sempron 3000+, Socket 754, Boxed €93
Geheugen: 1 x Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 512 MB, PC3200 €53
Harde schijf: Hitachi Desktstar 7K80 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II €54
Videokaart: Sapphire Radeon X800 GT 128 MB, DDR, PCI Express x16 €148
DVD-RW: NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM €43
FDD: OEM 3,5 diskettestation Zwart €7
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition NL, OEM €91

Montage volledig systeem, 1 jaar garantie: €35
Totaal: €649,50

Systeem 2, zonder Windows - socket 939
Behuizing: AOpen QF50D 300 Watt, Zwart, Zilver €46,99
Moederbord: Gigabyte GA-K8NF-9 €91
Processor: AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM €133
Processorkoeler: Arctic Silencer 64 Ultra €10
Geheugen: 1 x Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 512 MB, PC3200 €53
Harde schijf: Hitachi Desktstar 7K80 80 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II €54
Videokaart: Sapphire Radeon X800 GT 128 MB, DDR, PCI Express x16 €148
DVD-RW: NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM €43
FDD: OEM 3,5 diskettestation Zwart €7

Montage volledig systeem, 1 jaar garantie: €35
Totaal: €629,50

Een Athlon 64 is een wat krachtigere processor, en je zult hem in de toekomst ook makkelijker kunnen upgraden naar een snellere. Maar goed, het is dus kiezen of delen (of gewoon íets meer geld uitgeven als je Windows toch graag legaal wilt hebben). Maar ik denk wel dat beide systemen zeker snel genoeg zullen zijn
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:41
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
en weer lijkt iedereen te vergeten waar ze het uiteidenlijk voor wil gaan gebruiken:

- Tekstverwerking
- Internet (zowel surfen als msn ed.)
- Spelletjes als de Sims ed.
- Mp3 / divx afspelen


man, dat kan je met een 386 nog bijna
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Fijn, ga jij De Sims 2 maar spelen op een 386

Beter geef je iets méér uit aan een fatsoenlijke computer.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:52
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik zeg ook maar wat:

Behuizing CL4 middletower Beige 300W (1jr) € 23.49
Floppy drive BEIGE SONY 1,44MB 3,5inch (1jr) € 7.52
DVD brander NEC ND-4550 +/-R(W) 16x BEIGE (2jr) € 39.45
512mb Kingston DDR400 p/n KVR400X64C3A/512 (10jr) € 44.12
Maxtor 160 GB SATA 7200rpm 8mb p/n 6L160M0 (2jr) € 66.18
AMD Sempron64 3000+ (1,7G) 333fsb 256kb Soc754 (3jr) € 78.95
Asus K8V-X LAN, DDR400, Soc754 (2jr) € 50.00
Asus ATi A9250 GE 256mb AGP D/T (3jr) € 47.02

Bedrag incl. BTW: € 424.50


zoals misschien te zien weet ik er ook niet heel veel vanaf, maar
assemblage erbij en geluidskaartje (als die al niet bij het moederbord in zit) en je zit ruim onder de 600 euro.
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 17:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Windows hoeft er niet bij te zitten. Die koop ik bij Surfspot met m'n studentnummer: legaal én scheelt een hele hoop geld.

En bedankt M@rco, voor die 2 opties die je geeft. Ik ga ze eens bekijken

Verder heb ik zelf nog gekeken (ja, ik blijf bezig ) naar een Dell computer. Ik weet de nadelen ervan (je mag hem niet open maken enzo), maar hij lijkt me wel geschikt voor wat ik wil:
http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=nl&s=dhs

Het gaat om de middelste en ja, hij is boven m'n budget, maar in dit geval is dat toegestaan omdat er een monitor bij zit. En ik had dat budget juist om laag gedaan, ómdat ik nog geld over wilde houden voor een tft scherm. Enige nadeel is dat dit scherm 16 ms is/heeft; ik geloof dat het beter is als dat nog wat lager is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 18:07
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Daar is gewoon niets mis mee, prima PC'tje! Erg compleet.

Let er alleen wel op dat je een optische muis meebesteld, dat werkt veel prettiger dan eentje met een balletje.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 18:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 16-10-2005 @ 19:07 :
Daar is gewoon niets mis mee, prima PC'tje! Erg compleet.

Let er alleen wel op dat je een optische muis meebesteld, dat werkt veel prettiger dan eentje met een balletje.
Jeej, een computer waar men tevreden over is

Ik ben even gaan bekijken wat je d'r zelf nog allemaal bij kan doen / af kan halen. Ik zag dat als je vóór 19 oktober bestelt je geen verzendkosten hoeft te betalen. Dan zou ik uitkomen op:


- Intel Pentium 4 processor 630 with HT Technology (3.00 GHz, 800MHz fsb, 2MB cache)
- Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
- 1 jaar Collect And Return garantie
- 2048MB Dual Channel DDR2 400Mhz [4x512MB] geheugen
- 160GB (7200rpm) Serial ATA harde schijf met 8MB DataBurst™ cache
- Internal 9-in-1 Flash Card Reader
- 256MB ATI Radeon® X600 HyperMemory graphics card
- Dell 17" UltraSharp™ Flat Panel with Height Adj Stand (1704FPt)
- 16x max. DVD+/-ReWriter & 48x CD-ROM
- Dell A215 Luidsprekers
- Dell Entry USB Keyboard - US Intl
- Dell USB 2Button Wheel Mouse
- Microsoft® Works 7.0
- Photo Album™ SE Basic
- Paint Shop™ Pro® Basic Edition

Prijs (incl. monitor en windows dus): 950,-

Die software kon ik er niet uitgooien, anders had ik dat uiteraard wel gedaan. Verder heb ik voor een ander monitor gekozen (deze heeft 12 ms) waardoor het nog wel iets duurder is geworden. Was dit nodig of is die met 16 ms toch ook wel snel genoeg?
Wbt die muis: ik heb thuis nog een optische muis, dus ik hoef geen dure nieuwe te hebben.
Alleen zit ik dan nog met de geluidskaart: die stond standaard op 'geen'. Betekent dit dat er een ingebouwde geluidskaart bij zit ofzo? Iemand die dat weet? Beetje raar anders dat ze die d'r niet standaard bij leveren..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Tja, tegen (de prijzen van) Dell kun je inderdaad niet op met losse onderdelen

Op zich een heel mooi systeempje. Ik denk ook dat die Dell UltraSharp de meerprijs wel waard is, niet zozeer vanwege de lagere responsetijd van 12ms (zie ook dit topic, 16ms is ook prima) maar omdat dat scherm ook een DVI aansluiting heeft. De videokaart is alleen niet echt super, dat is dan wel weer jammer (en je kunt ook geen alternatief kiezen). Maar goed, voor die prijs is het zeker een leuk systeem.

Oh en een aparte geluidskaart hoeft inderdaad niet, dat zit al geïntegreerd op het moederbord.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En deze dan toch nog (wel weer losse componenten):

- ATX Midi Black PC319 300w €35,-
- Asrock 775i65PE Duel Core rdy €65,-
- Sapphire Radeon 9250 256mb €54,-
- Pentium 4 630 3.0 GHZ S775 Box €199,-
- 512 MB PC-400 Dual Channel Kit €55,-
- Hitachi 120 GB 8mb 7200rpm SATA €84,-
- BenQ DVD 16x 50x Zwart €24,-
- NEC DVD +-R/RW 3540 zwart Bulk €42,-
- Diskdrive 1.44 NEC 3,5" Zwart €9,-
- Sweex Cordl. Desktop opti. zilver €19,50
- Assemblage €40,-

Aparte monitor:
- BenQ 17" 71E+ 8ms zilver €249,-

Totaal: € 875,50
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:07
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Zomaar een vraag tussendoor; waarom blijf je zelf systemen opsommen en ga je totaal niet in op de meeste voorgestelde systemen?
Ik heb nu namelijk niet echt het gevoel dat je veel met de hulp doet (iig niet van de meest personen )
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee, die videokaart (en kast + voeding) is echt waardeloos raar moederbord ook, met een verouderde chipset erop. Slechte koop, als je het mij vraagt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MaHo schreef op 16-10-2005 @ 22:07 :
Zomaar een vraag tussendoor; waarom blijf je zelf systemen opsommen en ga je totaal niet in op de meeste voorgestelde systemen?
Ik heb nu namelijk niet echt het gevoel dat je veel met de hulp doet (iig niet van de meest personen )
Oh sorry dat ik dat idee geef. Naar mijn idee doe ik echt wel veel met de hulp, want toen ik dit topic plaatste had ik werkelijk geen idee waar ik naar moest kijken bij een computer. Nu weet ik van het meeste al waar ik op moet letten (op het moederbord en de grafische kaart na) en ik probeer jullie voorstellen te verwerken in mijn nieuwe ideeën. Bovendien dacht ik juist dat het lui over zou komen als ik jullie het werk laat doen en zelf niks zou doen, dus dat is de reden dat ik steeds nieuwe systemen opsom (+ dat ik natuurlijk gewoon zoekende ben en dus steeds wat nieuws vind).

En waarom ik niet op alle systemen reageer: op veel systemen wordt door anderen al negatief gereageerd. Aangezien zij er veel meer verstand van hebben dan ik, leek het me niet nodig om dan ook nog 'nee dat lijkt me niks' er achteraan te gooien. Ik zie dat ik idd op die van jou nog moet reageren en op die 2 van M@rco (maar daarvan had ik gezegd dat ik daar nog naar zou kijken). Ik was een beetje te enthousiast met m'n eigen gezoek
Sorry daarvoor (want ik ben juist echt dankbaar dat iedereen zo meedenkt) en ik ga meteen even kijken wat ik van die laatste 3 voorstellen vind.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:26
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Ghhee, oke dan

Ikz ie alleen wel een foutje in mijn systeem, ik heb per iongeluk de 256MB versie van die 6600 gekozen, wat een beetje nutteloos duur is De 128MB versie voldoet ook prima.

Die systemen van M@rco lijken aardig op de mijne, met dat verschil dat de mijne een snellere processor heeft en een grotere HD, maar zijn systemen hebben weer een betrere videokaart. Het is maar net wat je prefereert.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:32
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, ik zat net te kijken... die Athlon 64 3000+ kan ik beter vervangen door een 3200+ OEM met een Arctic koeler van 10 euro, ben je nog 13 euro goedkoper uit ook Rare prijzen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 21:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.