Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 20:30
Verwijderd
Wat ik dus wil is me computer upgraden. Dus ik heb een CPU nodig, videokaart, moederbord en geheugen. Waar en wat kan ik het beste halen want ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer wat er nu te koop is. Oja en een cooler natuurlijk voor de CPU.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 20:44
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
En dan rijst natuurlijk meteen de vraag:
  • Wat wil je er mee doen?
  • Hoeveel geld wil je er aan besteden?

Als we deze 2 dingen niet weten kunnen we je van zeg 150 tot honderden euro's advies geven, maar daar schiet jij geen moer mee op.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:48
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
En wat bedoel je met Upgraden, een nieuw systeem met gebruik van onderdelen van je oude computer, zoals CD-RW en DVD en harddisk? Of wil je b.v. een nieuwe videokaart en geheugen in je computer zetten?

Anyways, lijkt me handig als je ons ook een lijstje geeft van je computer.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:49
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Koen schreef:
En dan rijst natuurlijk meteen de vraag:
  • Wat wil je er mee doen?
  • Hoeveel geld wil je er aan besteden?

Als we deze 2 dingen niet weten kunnen we je van zeg 150 tot honderden euro's advies geven, maar daar schiet jij geen moer mee op.
[oftopic] kan je geen stiky topic maken waar dit soort dingen in staan, scheelt elke keer weer een hoop gezeur [/oftopic]

ontopic: wat voor computer heb je nu?

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 20:52
Sublime85
Sublime85 is offline
Citaat:
Wes schreef:
Wat ik dus wil is me computer upgraden. Dus ik heb een CPU nodig, videokaart, moederbord en geheugen. Waar en wat kan ik het beste halen want ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer wat er nu te koop is. Oja en een cooler natuurlijk voor de CPU.
Als je in de buurt van Duitsland woont daar kopen scheelt je heeeeeeel veel geld en betere service en anders bestellen.
En voor de rest is het wel handig om te weten wat je nu hebt....en hoeveel geld je wilt uitgeven.

Greetzz
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:33
Verwijderd
Geld is niet het probleem. Tis me bedoeling om alleen de 4 genoemde delen te vervangen. Me HD, netwerkkaart, geluidskaart enz werkt nog prima en valt praktisch niet te verbeteren.

Geluidskaart: Yamaha FM (Fortemedia) 801 + Creative AWE64
HD: IBM 60GB geloof barracuda,. iig 7200RPM
Monitor: Iiyama LS902UT
Netwerkkaart: standaard pci kaartje
CD-Writer: Plextor 16/10/40
CD-Rom: 52x A-Open

Videokaart: ASUS Geforce 6600-6800 DDR
Moederbord: Abit K7
Geheugen: 512MB Sdram 133MHZ
CPU: AMD Athlon 750MHZ

De onderste 4 wil ik dus vervangen aangezien de games niet zo snel meer gaan. De rest lijkt me niet echt nodig om te vervangen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:42
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef:
Geld is niet het probleem. Tis me bedoeling om alleen de 4 genoemde delen te vervangen. Me HD, netwerkkaart, geluidskaart enz werkt nog prima en valt praktisch niet te verbeteren.

Geluidskaart: Yamaha FM (Fortemedia) 801 + Creative AWE64
HD: IBM 60GB geloof barracuda,. iig 7200RPM
Monitor: Iiyama LS902UT
Netwerkkaart: standaard pci kaartje
CD-Writer: Plextor 16/10/40
CD-Rom: 52x A-Open

Videokaart: ASUS Geforce 6600-6800 DDR
Moederbord: Abit K7
Geheugen: 512MB Sdram 133MHZ
CPU: AMD Athlon 750MHZ

De onderste 4 wil ik dus vervangen aangezien de games niet zo snel meer gaan. De rest lijkt me niet echt nodig om te vervangen.
Nieuwe moederborden hebben geen ISA poorten meer, wat betekent dat je geen SB AWE64 kunt gebruiken. Je monitor, hdd, CD en DVD zijn ok.

Ik kan je aanraden een nieuwe systeem te kopen, incl. kast. En daar de bovengenoemde systemen inzetten van je huidig systeem. Dan houd je die functioneel, terwijl je wel goedkoop een nieuw systeem hebt.

Zoiets zou je dan moeten kopen:

350W ATX kast €45
Asus A7N8X nForce2 €128
Athlon XP 2400+ €160
2x256MB €80 (2x€40)
ATi Radeon 9500/9700 (Pro)

De prijzen die ik noem zijn van FCC, een Duitse shop, die vaak veel en veel goedkoper zijn dan shops in Nederland. Je kan gewoon per post bestellen, maar je moet wel geld overmaken voordat ze verzenden. Adres is www.funcomputer.de

Als je in Nederland wilt bestellen onder rembours kun je eens op www.gistron.com kijken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:51
Sublime85
Sublime85 is offline
Als geld geen probleem is kan je er uiteraard wel wat leuks van maken....ik zal es wat samenstellen van bora-computer.de en ik zal ook links geven naar de betreffende hardware.
Ik neem ook maar meteen aan dat je .... AMD wilt blijven en pak alles 'merk' omdat het meestal wat makkelijk is met garantie enz.

Moederbord:ASUS A7N8X Deluxe 155,00 €
CPU Amd: AMD XP 2600+ 2,13 GHz. 249,00 € (enersnelste scheelt je 100 euro's )
Geheugen: 256 MB 400 MHz DDR-Ram Apacer CL3 66,00 €
256 MB 400 MHz DDR-Ram Apacer CL3 66,00 €

2x voor als er 1 kapot gaat...kan je ook 2x 512 van maken maar dan wordt het wel erg duur.)
Videokaart: hmmz dit is een moeilijke ...wil je geforce of zo'n Ati Radeon ofzo.........als je Geforce wilt en je wilt de eerste tijd ff nix meer besteden...de 4600 of 4800 of...zelfs de FX....maarja scheelt wel veel geld...dat zal je zelf ff goed moeten bekijken....maar ik zou zelf kiezen voor een Geforce....4600 die ongeveer 200 250 euro zal kosten gok ik....
totaalsom ongeveer 760 Euro

DVD speler is mss ook wel handig

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Greetz

Edit....DUITSLAND RULEZZZZZ Enlightenment...vooral als je aan de grens woont

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 23:46
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep Duitsland rulez

Bora Computer ben ik ook wel eens geweest. Wel kutzaakje hoor

Bestel liever bij FCC, die verzenden het gewoon met UPC naar Nederland voor €7 per collo (pakket).

Athlon XP 2600+ met 166/333MHz FSB is wel snel. Maar als je veel wilt overclocken moet je de FSB terug naar 133MHz default zetten door een brug in te kleuren, dan kun je tot ver in de 200MHz clocken.

Athlon XP 2700+ is op sommige gebieden even snel als Intel 3.06GHz (gemiddeld wel langzamer), dus 2600+ zal met de hogere FSB van 166MHz niet veel afwijken.

ik zou voor PC2700 gaan ipv PC3200. En 512MB PC2700 Infineon CL2,5 is €80.

Bovendien doet een CAS Latency van 3,0 weer af aan het snelheidsvoordeel van PC3200. Bovendien kun je met goede PC2700 modules heel goed overclocken.

Qua videokaart zal ik zeker voor een Radeon gaan. Radeon 9500 128MB met softwarehack naar 9700. Of als je dat niet wilt een Radeon 9700 (Pro) als je het geld hebt.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 19-02-2003 om 23:55.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:17
Sublime85
Sublime85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Yep Duitsland rulez

Bora Computer ben ik ook wel eens geweest. Wel kutzaakje hoor

Bestel liever bij FCC, die verzenden het gewoon met UPC naar Nederland voor €7 per collo (pakket).

Athlon XP 2600+ met 166/333MHz FSB is wel snel. Maar als je veel wilt overclocken moet je de FSB terug naar 133MHz default zetten door een brug in te kleuren, dan kun je tot ver in de 200MHz clocken.

Athlon XP 2700+ is op sommige gebieden even snel als Intel 3.06GHz (gemiddeld wel langzamer), dus 2600+ zal met de hogere FSB van 166MHz niet veel afwijken.

ik zou voor PC2700 gaan ipv PC3200. En 512MB PC2700 Infineon CL2,5 is €80.

Bovendien doet een CAS Latency van 3,0 weer af aan het snelheidsvoordeel van PC3200. Bovendien kun je met goede PC2700 modules heel goed overclocken.

Qua videokaart zal ik zeker voor een Radeon gaan. Radeon 9500 128MB met softwarehack naar 9700. Of als je dat niet wilt een Radeon 9700 (Pro) als je het geld hebt.
hehe die site van jou is echt super.... vooral die spellen..kosten daar 19.99 en hier in Sittard nog steeds 49.99 ....nederland is echt kut met electronica....
En ik denk niet dat ie van plan is om vet te gaan overklokken.

greetz
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Nieuwe moederborden hebben geen ISA poorten meer, wat betekent dat je geen SB AWE64 kunt gebruiken. Je monitor, hdd, CD en DVD zijn ok.

Ik kan je aanraden een nieuwe systeem te kopen, incl. kast. En daar de bovengenoemde systemen inzetten van je huidig systeem. Dan houd je die functioneel, terwijl je wel goedkoop een nieuw systeem hebt.

Zoiets zou je dan moeten kopen:

350W ATX kast €45
Asus A7N8X nForce2 €128
Athlon XP 2400+ €160
2x256MB €80 (2x€40)
ATi Radeon 9500/9700 (Pro)

De prijzen die ik noem zijn van FCC, een Duitse shop, die vaak veel en veel goedkoper zijn dan shops in Nederland. Je kan gewoon per post bestellen, maar je moet wel geld overmaken voordat ze verzenden. Adres is www.funcomputer.de

Als je in Nederland wilt bestellen onder rembours kun je eens op www.gistron.com kijken.
Hmmz, van die ISA poorten is minder aangezien bij me geluidskaart niet werkende dosdrivers kan vinden en ik toch nog wel vaak dosspellen speel. Ik ga iig geen nieuwe kast kopen, vind ik een beetje zonder van me coolermaster. DVD had ik nog niet, dus die ga ik dan maar ff meteen erbij halen. Bedankt voor je advies.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Sublime85 schreef:
Als geld geen probleem is kan je er uiteraard wel wat leuks van maken....ik zal es wat samenstellen van bora-computer.de en ik zal ook links geven naar de betreffende hardware.
Ik neem ook maar meteen aan dat je .... AMD wilt blijven en pak alles 'merk' omdat het meestal wat makkelijk is met garantie enz.

Moederbord:ASUS A7N8X Deluxe 155,00 €
CPU Amd: AMD XP 2600+ 2,13 GHz. 249,00 € (enersnelste scheelt je 100 euro's )
Geheugen: 256 MB 400 MHz DDR-Ram Apacer CL3 66,00 €
256 MB 400 MHz DDR-Ram Apacer CL3 66,00 €

2x voor als er 1 kapot gaat...kan je ook 2x 512 van maken maar dan wordt het wel erg duur.)
Videokaart: hmmz dit is een moeilijke ...wil je geforce of zo'n Ati Radeon ofzo.........als je Geforce wilt en je wilt de eerste tijd ff nix meer besteden...de 4600 of 4800 of...zelfs de FX....maarja scheelt wel veel geld...dat zal je zelf ff goed moeten bekijken....maar ik zou zelf kiezen voor een Geforce....4600 die ongeveer 200 250 euro zal kosten gok ik....
totaalsom ongeveer 760 Euro

DVD speler is mss ook wel handig

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

Greetz

Edit....DUITSLAND RULEZZZZZ Enlightenment...vooral als je aan de grens woont
Thank you very much
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:01
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Geen ISA sloten? Oh geen enkel probleem, je moet ff de SET BLASTER regel aan je Autoexec.bat toevoegen en dan werkt je geluidskaart gewoon onder dos, zelfs mijn Sound Blaster Audigy (PCI) werkt prima onder DOS, hoor

Hoeveel moet je voor dat 512mb SD bankje hebben?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:27
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Sublime85 schreef:
hehe die site van jou is echt super.... vooral die spellen..kosten daar 19.99 en hier in Sittard nog steeds 49.99 ....nederland is echt kut met electronica....
En ik denk niet dat ie van plan is om vet te gaan overklokken.

greetz
Zijn twee dingen die je niet moet kopen bij FCC: Software en Toetsenborden. Dit omdat deze Duitstalig zijn, en ik denk niet dat je die wilt hebben.

Jammer, want ze zijn wel lekker goedkoop.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:29
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Geen ISA sloten? Oh geen enkel probleem, je moet ff de SET BLASTER regel aan je Autoexec.bat toevoegen en dan werkt je geluidskaart gewoon onder dos, zelfs mijn Sound Blaster Audigy (PCI) werkt prima onder DOS, hoor

Hoeveel moet je voor dat 512mb SD bankje hebben?
Als het moederbord geen ISA slot heeft, en hij zn ISA geluidskaart (AWE64) wil gaan gebruiken, valt er weinig te configgen voor een geluidskaart lijkt me zo.

Bijna alle chipsets hebben onboard sound, wat vaak helemaal niet slecht is. Zelf heb ik een Philips Seismic Edge 5.1 geluidskaart.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Als het moederbord geen ISA slot heeft, en hij zn ISA geluidskaart (AWE64) wil gaan gebruiken, valt er weinig te configgen voor een geluidskaart lijkt me zo.

Bijna alle chipsets hebben onboard sound, wat vaak helemaal niet slecht is. Zelf heb ik een Philips Seismic Edge 5.1 geluidskaart.
Heb ooit een onbourd soundcard gehad, maar dat haperde als de pest bij Quake, dus dat heeft niet meteen me voorkeur. Dat wil niet zeggen dat het tegenwoordig allemaal zo is, wie weet, maar ik speel liever op safe
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Geen ISA sloten? Oh geen enkel probleem, je moet ff de SET BLASTER regel aan je Autoexec.bat toevoegen en dan werkt je geluidskaart gewoon onder dos, zelfs mijn Sound Blaster Audigy (PCI) werkt prima onder DOS, hoor

Hoeveel moet je voor dat 512mb SD bankje hebben?
Totaal geen idee hoeveel t nog waard is. Kan er me broer vast ook wel blij mee maken Heb btw nog wel eentje van 128 en 2 van 64 die liggen stof te happen Moet alleen nog ooit uitzoeken welke van de drie defect is
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:59
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Wes schreef:
Totaal geen idee hoeveel t nog waard is. Kan er me broer vast ook wel blij mee maken Heb btw nog wel eentje van 128 en 2 van 64 die liggen stof te happen Moet alleen nog ooit uitzoeken welke van de drie defect is
als we het toch over verkopen van zooi gaan hebben als je AWE64 (het is toch niet ook nog eens de gold versie hè ) blijft liggen na je upgrade heb ik wel intresse. ook ooit zo'n kaartje gehad spijt dat ik 'm ooit weg heb gedaan.

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2003, 23:37
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Wes schreef:
Heb ooit een onbourd soundcard gehad, maar dat haperde als de pest bij Quake, dus dat heeft niet meteen me voorkeur. Dat wil niet zeggen dat het tegenwoordig allemaal zo is, wie weet, maar ik speel liever op safe
Fear Uncertainty Doubt

Huidige onboard chips doen het heel aardig, waar het vroeger inderdaad heel slecht was. Maar als je geen audiofiel bent kun je prima onboard sound gebruiken, dat scheelt je weer €40 voor een geluidskaart, plus een PCI slot.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 11:46
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Fear Uncertainty Doubt

Huidige onboard chips doen het heel aardig, waar het vroeger inderdaad heel slecht was. Maar als je geen audiofiel bent kun je prima onboard sound gebruiken, dat scheelt je weer €40 voor een geluidskaart, plus een PCI slot.
nou, dat valt ook wel tegen hoor. sommige onboard sound is echt prut. (ac 97) die kunnen niet tippen aan een goede geluidskaart hoor.

edit:
-de postbode-
__________________
ik ben een konijn

Laatst gewijzigd op 21-02-2003 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:35
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
de postbode schreef:
nou, dat valt ook wel tegen hoor. sommige onboard sound is echt prut. (ac 97) die kunnen niet tippen aan een goede geluidskaart hoor.
Je vergeet - de postbode -

Maar vooral vroeger (KT133A en KT266 tijdperk) was onboard erg slecht. Maar AC'97 zijn er in allerlei vormen. Maar de duurdere Realtek chips en de nVidia Dolby® digital 6-channel chip in de MCP van de nForce2 chipset (zie b.v. http://www.asus.com/products/mb/sock...d/overview.htm) geven uitstekend geluid!

Kijk een Audigy-2 klinkt beter, maar verschil met een SB-live is nauwelijks te horen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:42
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
ik heb een 'C-Media 8738 6-channel PCI audio controller' op mn Asus a7v333, en dat klinkt goed. In stereo in ieder geval, 5.1 heb ik nog niet geprobeert (geen goeie plek voor speakers hiero).
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 13:56
de postbode
Avatar van de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Je vergeet - de postbode -

Maar vooral vroeger (KT133A en KT266 tijdperk) was onboard erg slecht. Maar AC'97 zijn er in allerlei vormen. Maar de duurdere Realtek chips en de nVidia Dolby® digital 6-channel chip in de MCP van de nForce2 chipset (zie b.v. http://www.asus.com/products/mb/sock...d/overview.htm) geven uitstekend geluid!

Kijk een Audigy-2 klinkt beter, maar verschil met een SB-live is nauwelijks te horen.
gefixed.

ac'97 is er idd in verschillende vormen. maar toch is het geluid met een ste goede speakers echt wel te horen. alleen het onboard van de nforce2 heb ik idd wel vertrouwen in. de nforce 1 beschikte ookal over een prima geintergreerde geluids voorziening. en als ik de verhalen mag geloven klinkt het onboard sound van de nforce 2 nog beter

het verschil tussen een audigy-2 of een sblive kan ik geen uitspraken over doen. niet bijde met de zelfde goede speakers gehoord. toch kan ik wel zeggen dat ik erg te spreken ben over mijn terratec dmx 6fire 24/96 het verschil met mn onboard geluid (sound maxx, overigeens een van de betere onboard geluids dingen) is wel degelijk te horen.

-de postbode-
__________________
ik ben een konijn
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 14:12
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
de postbode schreef:
(..)
Nouja je moet ook kijken wat iemand er mee wilt doen. Een audiofiel die continue 192kbit MP3's luistert zal geen genoegen nemen met onboard sound. Maar iemand die gewoon beetje wil gamen en af en toe muziekje luistert en een goedkoop leuk systeem hebben is onboard sound gewoon een mooie oplossing. Want €40 besparen is toch heel aardig lijkt me zo. En een nForce 2 mobo van Asus (Asus A7N8X) voor €128 is toch ook niet duur meer te noemen voor een high end mobo.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:16
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
God does not play dice. - Albert Einstein
God not only plays dice, he sometimes throws them where they can't be seen. -Stephen Hawking

__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2003, 23:52
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
God not only plays dice, he sometimes throws them where they can't be seen. -Stephen Hawking

heb em al veranderd.

Einstein would turn over in his grave. Not only does God play dice, the dice are loaded. -Chairman Sheng-ji Yang

Maar ik ben nog steeds niet overtuigd van puur toeval.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:
als we het toch over verkopen van zooi gaan hebben als je AWE64 (het is toch niet ook nog eens de gold versie hè ) blijft liggen na je upgrade heb ik wel intresse. ook ooit zo'n kaartje gehad spijt dat ik 'm ooit weg heb gedaan.

-de postbode-
Geloof wel dat t een Gold is. Alleen ik doe em zelf niet weg, straks krijg ik er ook spijt van Is nl nooit weg voor een comp voor de oudere spellen enz.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef:
Fear Uncertainty Doubt

Huidige onboard chips doen het heel aardig, waar het vroeger inderdaad heel slecht was. Maar als je geen audiofiel bent kun je prima onboard sound gebruiken, dat scheelt je weer €40 voor een geluidskaart, plus een PCI slot.
€40 valt onzettend mee, als t daar op vast zou komen te zitten. Ik houd niet zo van second best
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [PC bouwen]gaat dit werken?
bam
34 29-08-2002 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.