Oud 14-01-2019, 10:37
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
In dat geval kan je ook daar blij mee zijn. Nu kan je het advies van Jan Marijnissen gebruiken.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2019, 11:33
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik snap niet waarom ze mij niet als vriend wil ze heeft heel veel vrienden in de klas ook veel jongens.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 11:37
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom ze mij niet als vriend wil ze heeft heel veel vrienden in de klas ook veel jongens.
Waarschijnlijk om de volgende redenen:

- Ze kent jou nauwelijks.
- Je forceerd het wat te erg
- Ben jij met iedereen om je heen bevriend dan?
- Is zij met iedereen die zij kent bevriend?

Je kan niet iedereen als vriend hebben. Hoe graag je dat ook wilt.

Laatst gewijzigd op 14-01-2019 om 11:37. Reden: kleine aanvulling
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 11:39
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik ben redelijk goed bevriend met iedereen die ik ken, van haar weet ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 11:59
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Ik vind dat gebash op TS wel een beetje onnodig btw. Just saying.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 12:04
Verwijderd
Nee, te weinig juist. De boodschap komt nog altijd niet aan.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 12:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik vind dat gebash op TS wel een beetje onnodig btw. Just saying.
Andere forummers zijn fel omdat de ts er niets mee doet en vervolgens hetzelfde nog eens vraagt alleen in een ander jasje. Niet zo gek dus.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 12:34
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik ben redelijk goed bevriend met iedereen die ik ken, van haar weet ik het niet.
Wat is dan het probleem? Je hoeft toch niet met iedereen vrienden te zijn? Laat haar lekker
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 12:35
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Het topic is trouwens opgeschoont. Als je het niet eens bent met de manier waarop dit topic gevoerd wordt, gebruik je de rapporteerknop maar.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 14:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom ze mij niet als vriend wil ze heeft heel veel vrienden in de klas ook veel jongens.
Probeer je af te vragen wat het verschil is tussen jou en de mensen waar ze wel bevriend mee is.

Is er iets wat echt verschilt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 14:28
Hoi2003
Hoi2003 is offline
De rest is populair en ik niet...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 14:53
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
De rest is populair en ik niet...
Citaat:
Ik ben redelijk goed bevriend met iedereen die ik ken
Heb je door dat je heel tegenstrijdig doet?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 15:18
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik heb zelf wel wat vrienden maar niet echte vrienden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 15:24
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik heb zelf wel wat vrienden maar niet echte vrienden.
Ik wist het. Je moet dit soort vrienden dumpen. Zoek naar echte vrienden die er voor je zijn, maar dan moet je wel aan jezelf werken en ook geen gekke shit doen.

En wat boeit het dat je niet populair bent.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 15:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De rest is populair en ik niet...
Dan ben je blijkbaar niet haar type (zowel vriendschappelijk als eventueel meer)...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 15:37
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dan ben je blijkbaar niet haar type (zowel vriendschappelijk als eventueel meer)...
gewoon ff voor de zekerheid, omdat je eerder deze fout hebt gemaakt:
hierdoor geeft Elin3 overduidelijk aan dat je GEEN contact meer moet zoeken met het meisje. Vraag dus nu NIET wat je moet zeggen tegen haar. Daar geef ik nu ff antwoord op: NIETS
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 16:06
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
TS hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 16:49
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
TS hoe oud ben je eigenlijk?
Hij is 15
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 17:33
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Die vrienden zijn er waarschijnlijk wel voor mij maar ik heb om eerlijk te zijn nog niet heel veel moeite in de "relatie" met m'n vrienden gestoken mede omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik hoop dat het meisje morgen naar mij toe komt maar Ik denk van niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 18:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Die vrienden zijn er waarschijnlijk wel voor mij maar ik heb om eerlijk te zijn nog niet heel veel moeite in de "relatie" met m'n vrienden gestoken mede omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik hoop dat het meisje morgen naar mij toe komt maar Ik denk van niet.
Begin met vriendschap! Echt, als je geen vrienden kunt zijn met mensen, dan wordt een relatie hebben ook vermoeiend oppervlakkig. Juist met vrienden kan je dingen bespreken, leren hoe je je sociaal kunt gedragen, lachen, ontspannen, fouten maken zonder dat dat gelijk het einde van de vriendschap betekent.

Investeer in vriendschappen. Op jouw leeftijd zijn relaties vaak van korte duur, maar vriendschappen die je nu sluit kunnen jaren (misschien zelfs een leven) lang meegaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 18:26
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Hoe zorg ik dat die vrienden echte vrienden worden?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 18:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe zorg ik dat die vrienden echte vrienden worden?
Tijd en aandacht investeren in de vriendschap. Interesse tonen, afspreken buiten school om. Samen leuke dingen doen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 20:01
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik ben nu aan het hopen dat ze morgen naar mij toekomt maar hoe groot is die kans eigenlijk? Ik snap dat dat een de persoon ligt maar wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 20:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben nu aan het hopen dat ze morgen naar mij toekomt maar hoe groot is die kans eigenlijk? Ik snap dat dat een de persoon ligt maar wat zouden jullie doen?
Ik zou dat niet doen. Als iemand mijn grenzen blijft opzoeken, en mijn nee niet accepteert, ga ik dat gedrag niet aanmoedigen, en die persoon zeker niet opzoeken om gezellig even mee te kletsen. Mensen die mijn grenzen niet respecteren hoef ik niet als vriend
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 20:13
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik ben wel gestopt nadat ze stop zij dus haar grenzen heb ik niet overschreden
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 20:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik ben wel gestopt nadat ze stop zij dus haar grenzen heb ik niet overschreden
Meen je dit serieus? Paar leuke quotes voor je

Citaat:
- Ze kent jou nauwelijks.
- Je forceerd het wat te erg
Citaat:
Als zij contact met jou wil, zoekt ze dat vanzelf op. Zo niet, dan heb je bovenstaande te accepteren en haar met rust te laten.
Dit staat geloof ik al zo’n 30 x hier, ben benieuwd wanneer je dat bord voor je kop weghaalt.
Citaat:
Je zegt zelf dit: "Ze heeft (best bot) gevraagd of ik wou stoppen met haar snappen."

Zoals anderen hier ook niet zeggen: ongeacht of het volgens jou aan het moment lag of iets anders. Laat haar gewoon voor nu met rust.
Laat die meid voor nu gewoon met rust en vervolg je leven. Je bent nog jong dus er staat nog een hele wereld aan dingen op je te wachten.
Dit zijn nog niet alle quotes die ik erbij kan geven. Weet je het zeker? Slechts 3 mensen hebben het al gezegd.
Dit staat er nu heel lullig, ik weet het. Maar ff serieus, kan je na deze quotes nog steeds denken dat je haar grenzen niet hebt overschreden?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.

Laatst gewijzigd op 14-01-2019 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 20:54
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik heb haar na de tijd niet meer gesproken dus een paar quotes zijn niet relevant
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 20:56
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Hoe lang heb je haar met rust gelaten? 1 dag ofzo. Dat is niet voldoende als je iemand net hebt zitten stalken.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:38
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik heb haar toch niet gestalkt? Ik heb haar gesnapt wat best logisch is als je iets van iemand wil en toen zij aangaf dat ze dat niet wou heb ik haar niet meer gesproken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:42
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Ik heb haar toch niet gestalkt? Ik heb haar gesnapt wat best logisch is als je iets van iemand wil en toen zij aangaf dat ze dat niet wou heb ik haar niet meer gesproken.
Maar niet dat je er iets mee moet doen maar had je geen klassenapp met haar?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik heb haar toch niet gestalkt?
Alle geiten op rolschaatsen, JUIST WEL!!
Je hebt heel veel zitten forceren, veel te veel berichten gestuurd terwijl je weet (WANT DAT HEEFT ZE GEZEGT) dat ze geen zin had in een gesprek! Ze heeft gevraagd of je zou willen stoppen met haar snappen! Stop is met zo naïef zijn, want het is heel irritant en moeilijk om dan advies te geven
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zullen we Hoi2003 gewoon lekker de ruimte geven om zijn eigen fouten te maken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:48
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Zullen we Hoi2003 gewoon lekker de ruimte geven om zijn eigen fouten te maken?
Dit kan ik niet echt goed begrijpen.
Hij vraagt wat hij moet doen, hij doet iets heel anders dan dat wij zeggen, en vraagt dan wat dan te doen. Dan mogen we niet ff zeggen dat hij het verkeerd heeft gedaan?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:49
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ze heeft stop gezegt en toen ben ik gestopt...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:50
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik heb geen groepsapp met haar.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:52
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ze heeft stop gezegt en toen ben ik gestopt...
ok, weet je wat, we beginnen van voor af aan.
Je bent nu gestopt, heel goed van je!
Maar...
Je wilt toch graag contact met haar houden toch?
Of heb je haar nu opgegeven en kijk je verder?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 21:58
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Als het kan wil ik wel vrienden met haar worden maar ik wil eerst kijken hoe ze reageert op school.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2019, 22:03
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als het kan wil ik wel vrienden met haar worden maar ik wil eerst kijken hoe ze reageert op school.
Stel je voor: Ze reageert positief.
Ze vindt het dan waarschijnlijk een beetje raar dat je haar ineens contacteerde, maar had ze er verder geen probleem mee. Praat er dan zo min mogelijk over op school, waarschijnlijk is het voorlopig nog even ongemakkelijk om erover te praten. Hou dit dus via de app.

Stel je voor: Ze reageert negatief.
Zoek geen contact meer. Ook niet na een maand. je moet gewoon verder gaan met je leven, en dus verder kijken. Meer dan dat kun je niet doen, tenzij je haar echt wilt irriteren en wilt dat ze je gaat vermijden
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 10:40
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Hoe heeft ze vandaag gereageerd?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 10:51
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Hoe zorg ik dat die vrienden echte vrienden worden?

Ja, dat is heel moeilijk. Vriendschappen op school zijn meestal oppervlakkig. Dat had ik vroeger ook. En na de opleiding dan spreekt niemand elkaar meer en gaat ieder zijn eigen weg. Zo werkt dat helaas wel een beetje.
Weetje wat je beter kan doen. Je concentreren op je studie. Dat is waar je straks het meeste aan hebt. Je maakt je nu teveel druk om allemaal on-relevante zaken.

Ik zelf heb nu zo veel spijt dat ik vroeger op school veel moeite heb gestopt in mijn vriendschappen maar niet in mijn opleiding. Nu achter gezien wou ik dat ik meer werk van mijn opleiding had gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 10:58
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ja, dat is heel moeilijk. Vriendschappen op school zijn meestal oppervlakkig. Dat had ik vroeger ook. En na de opleiding dan spreekt niemand elkaar meer en gaat ieder zijn eigen weg. Zo werkt dat helaas wel een beetje.
Weetje wat je beter kan doen. Je concentreren op je studie. Dat is waar je straks het meeste aan hebt. Je maakt je nu teveel druk om allemaal on-relevante zaken.

Ik zelf heb nu zo veel spijt dat ik vroeger op school veel moeite heb gestopt in mijn vriendschappen maar niet in mijn opleiding. Nu achter gezien wou ik dat ik meer werk van mijn opleiding had gemaakt.
Niet helemaal met je eens. Vriendschap is een belangrijke factor over hoe je in je vel zit, zowel in de klas als daarbuiten. Mijn cijfers gingen hard achteruit op de basisschool toen ik geen vrienden had (gelukkig korte periode). Maar ga inderdaad niet 80 voor vriendschap en 20 voor opleiding. Maak er eerder een 50 50 vergelijking van.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 11:07
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Niet helemaal met je eens. Vriendschap is een belangrijke factor over hoe je in je vel zit, zowel in de klas als daarbuiten. Mijn cijfers gingen hard achteruit op de basisschool toen ik geen vrienden had (gelukkig korte periode). Maar ga inderdaad niet 80 voor vriendschap en 20 voor opleiding. Maak er eerder een 50 50 vergelijking van.
Dit idd ja. Als je geen vrienden hebt en je daardoor rot voelt gaat dat je schoolwerk slecht beinvloeden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 11:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ja, dat is heel moeilijk. Vriendschappen op school zijn meestal oppervlakkig. Dat had ik vroeger ook. En na de opleiding dan spreekt niemand elkaar meer en gaat ieder zijn eigen weg. Zo werkt dat helaas wel een beetje.
Weetje wat je beter kan doen. Je concentreren op je studie. Dat is waar je straks het meeste aan hebt. Je maakt je nu teveel druk om allemaal on-relevante zaken.

Ik zelf heb nu zo veel spijt dat ik vroeger op school veel moeite heb gestopt in mijn vriendschappen maar niet in mijn opleiding. Nu achter gezien wou ik dat ik meer werk van mijn opleiding had gemaakt.
Hier kan ik me echt totaal niet in vinden! Ik zie mijn vriendengroep van de middelbare school nog regelmatig (zeker één keer per drie maanden, sommige mensen spreek ik vaker) en heb ook toen ik nog op de middelbare school zat enorm veel steun aan mijn vriendengroep gehad. Doordat ik zo'n fijne groep vrienden had zat ik een stuk beter in mijn vel, en voelde ik me op school heel erg op m'n plek. Waardoor mijn prestaties ook vooruit gingen, want ik ging met plezier naar school toe.

Iedereen is inderdaad zijn eigen weg gegaan, maar we hebben bewust gekozen om elkaar als groep nog te blijven zien. Eerst elke maand, nu (zes jaar na ons afstuderen) wat minder vaak. Ik vind het super waardevol om deze vriendschappen nog te hebben.

Een vriendengroep kan ook echt een sociaal vangnet zijn. Wij hadden twee jongens met autisme in de groep, en juist doordat het een gemengde groep was, hebben die zoveel sociale skills geleerd in de periode dat we veel met elkaar omgingen op school. Super waardevol voor hen, en tof voor ons dat we onze vrienden zo zagen groeien.

Ik heb zelfs goede vriendinnen waar ik al sinds groep drie van de basisschool vriendinnen mee ben. Die vriendschap is door de jaren heen alleen nog maar beter geworden. Ik kan me echt geen (fijn) leven zonder goede vrienden voorstellen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me echt geen (fijn) leven zonder goede vrienden voorstellen
Ik wel
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Niet helemaal met je eens. Vriendschap is een belangrijke factor over hoe je in je vel zit, zowel in de klas als daarbuiten. Mijn cijfers gingen hard achteruit op de basisschool toen ik geen vrienden had (gelukkig korte periode). Maar ga inderdaad niet 80 voor vriendschap en 20 voor opleiding. Maak er eerder een 50 50 vergelijking van.
Als de wereld vergaat ren je toch in je eentje hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Als de wereld vergaat ren je toch in je eentje hoor.
En dan heb je veel aan je studie
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 12:54
Verwijderd
Ik denk dat het trainen van je brein wel helpt bij het maken van keuzes ja.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 13:06
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik heb haar vandaag alleen gezien tijdens de toets en niet erna dus heb haar niet gesproken. Ik hoop haar morgen wel te zien.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 13:44
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik denk dat het trainen van je brein wel helpt bij het maken van keuzes ja.
Op welke manier kan ik het beste wegrennen als de wereld vergaat?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 13:45
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik heb haar vandaag alleen gezien tijdens de toets en niet erna dus heb haar niet gesproken. Ik hoop haar morgen wel te zien.
Zorg ervoor dat je wel in haar beeld staat/loopt, maar wacht tot ZIJ de eerste stap maakt door je aan te spreken.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie onzeker en verliefd
danielDTC97
7 06-01-2013 09:38
Liefde & Relatie wanneer friendzone en wanneer verder?
Verwijderd
94 08-02-2012 21:08
Liefde & Relatie Liefde en Sex zwaar verromantiseerd
Warsocket
82 13-09-2004 18:55
Liefde & Relatie Relatie beste vriend en vriendin
DT
10 13-01-2004 15:18
Seksualiteit maagd...hoe denken jullie over de eerste keer, wat verwacht je ervan
Verwijderd
296 21-09-2003 20:23
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.