Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2008, 15:34
Noddy
Noddy is offline
Ik heb al jaren een beste vriend. Ik weet bijna alles van hem en andersom. Ik beschouw hem eigenlijk meer als een vriendin omdat hij best vrouwelijk is. We zijn nog nooit verliefd op elkaar geweest ofzo en ik voel me ook absoluut niet tot hem aangetrokken.

Hij heeft ontzettend veel vriendinnetjes gehad. De meeste heeft hij nooit aan mij voorgesteld omdat hij het binnen no time weer uit maakte met die meiden.
Zo'n negen maanden geleden leerde hij een meisje kennen, en na een maand kregen zij een relatie.
Hoewel ik het in het begin een beetje overdreven vond (na een week zeiden ze al dat ze van elkaar hielden) was ik toch blij voor hem. Ze is een heel lieve meid en ik vind het supergaaf dat het zo goed gaat. Hij heeft nog nooit zo lang iets met een meisje gehad.
Wat ik ook heel leuk vond, was dat ze geen problemen had met mij. Ze vond het helemaal niet vreemd dat ik hem heel vaak zag, en ze dacht er ook niks achter.
Ik merk alleen dat ik toch een beetje problemen met haar begin te krijgen.
Ze is absoluut niet gemeen, integendeel. Ze is juist hartikke lief, zo lief dat het saai begint te worden. Als ik met haar praat, gaat het alleen maar over koetjes en kalfjes. Na minuten ben ik wel uitgepraat. Ik hef echt geen diepgaande gesprekken, maar het loopt gewoon niet echt tussen ons.
Goed, dit wil ik liever niet tegen mijn beste vriend zeggen. Hij is heel verliefd op haar, en hij moet het met haar doen, ik niet. Als hij gelukkig met haar is, ben ik blij voor hem.

Wat wel ontzettend irritant is, is dat zij ontzettend klef zijn. Vorige week vrijdag gingen we met onze vriendengroep voetbal bij hem thuis kijken. Zij waren het enige stelletje. Ze konden niet van elkaar afblijven. Ze hebben echt alleen maar lopen zoenen/smakken whatever, en ze fluisterden constant dat ze van elkaar houden. Het was eigenlijk een beetje onbeschoft, kunnen ze dat niet bewaren voor de slaapkamer? Af en toe een kusje geven, oke, maar dit was een compleet voorspel!
Dit was niet de enige keer dat dit gebeurde, eigenlijk is dit altijd zo. Daarom vind ik het zo vervelend.

Ik had met hem afgesproken dat hij vanavond langs zou komen. Hij komt ook vanavond, met haar! Ik voel me nu net zo'n jaloerse bitch, maar ik heb gewoon geen zin om bij dat geklef te zitten.

Ik dus eigenlijk tegen hem zeggen hoe ik erover denk. Maar hoe? Hij kan heel lichtgeraakt zijn, dus ik kan niet zomaar even zeggen: Ik vind haar niet leuk, kan je niet ergens anders met haar kleffen?

Hoe pak ik dit dus aan?
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2008, 15:43
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ben je eigenlijk toch niet een beetje jaloers? Is dat niet eigenlijk de reden waarom je haar niet zo mag?

Je kan bijvoorbeeld tegen hem zeggen dat je het niet leuk vindt als ze zo klef doen waar jij bent, maar hou het gewoon algemeen. Dat het niet persoonlijk tegen haar is.
Ook moet je duidelijk zijn als je alleen met hem wilt afspreken en haar er niet bij wilt hebben.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 16:09
Crimson
Crimson is offline
ken dat wel ja, vriendin die altijd haar vriendje wilt meenemen waar of hoe ze ook met mij afspreekt. gewoon zeggen dat je daar geen zin an hebt
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 16:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je hebt geen hekel aan haar, maar je hebt een hekel aan hoe ze samen doen. Natuurlijk is geklef irritant, daar is bijna iedereen het wel over eens. In gezelschap beperk je het tot een kusje en een aai, zeker als je met vrienden gezellig voetbal gaat kijken.
Als je het tegen je vriend gaat vertellen, val hem of zijn vriendin dan niet aan, maar vertel dat hij hóe ze doen niet leuk vindt. Zeg dan ook dat als je met hém afspreekt, dat je dan ook alleen hém wil zien en niet zijn vriendin erbij. Andersom zou hij het ook niet leuk vinden als je contact je vriend mee zou nemen.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 17:21
Verwijderd
Ik denk dat je hen vanavond gerust kunt vertellen dat je je niet prettig voelt als zij telkens zitten te kleffen. Je begrijpt dat ze gek op elkaar zijn, maar voor de mensen die erbij zijn is het nogal ongemakkelijk en het kan je een nogal buitengesloten gevoel geven. Dat ligt niet aan jou, dat heeft praktisch iedereen. Draai het ook eens om. Hoe zou het voor haar zijn als jij en je beste vriend allemaal grapjes zouden gaan maken die alleen jullie begrijpen bijvoorbeeld? Dat is voor haar ook niet prettig, net zo min als hun geklef dat voor jou is.

Ik heb ook vriendinnen die gewoon zeggen "Best als jullie samen komen, maar geen geklef dan a.u.b." en dat snap en respecteer ik dan helemaal.. dat is toch niet zo'n vreemde "eis"?

Verder denk ik dat je apart met hem een keertje kunt zeggen dat je het leuk zou vinden om ook nog met z'n tweetjes af te spreken af en toe en uitleggen dat je haar een hartstikke lieve meid vindt, maar bevriend bent met hem en niet met haar. Als ik mijn beste vriendin zie, hoef ik daar ook niet altijd haar vriend bij.. ookal is het een aardige gozer en kan ik best met hem overweg.

Ik denk dat de dingen waar jij last van hebt normaal zijn in een vriendschap en weinig met jaloezie te maken hebben.. en dat daar best over te praten moet zijn. Wanneer zij beiden wat meer rekening met je houden, ga je misschien vanzelf ook weer minder moeite met haar hebben
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 17:27
Verwijderd
Geklef is ook irritant, dus wat dat betreft mag je er wel wat van zeggen. Én als je met hem afspreekt is het logischerwijs niet de bedoeling dat ie zijn vriendin meeneemt. Ook dat mag je best zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 17:48
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Het is toch niet zo dat je haar niet leuk vindt? Als je hem onder vier ogen even verteld dat dat geklef weleens asociaal over kan komen bij anderen, kan het toch zo opgelost zijn?
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:12
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Als je hem onder vier ogen even verteld (...)
En nu niet lopen miepen dat je "moe" bent
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:34
Verwijderd
Lijkt me idd geen probleem. Gewoon niet zeggen dat je haar saai vindt, want dat is onnodig kwetsend en niemand schiet er mee op. Maar je kunt wél zeggen dat je je een beetje een vijfde wiel aan de wagen voelt, buitengesloten, als zij continu klef lopen te doen. Dat zal hij vast wel snappen, helemaal als jij aangeeft dat je het natuurlijk begrijpt dat ze heel verliefd zijn en daarom zich ook zo gedragen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 13:38
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Zoals hierboven al gezegd, die vriend kan zich best normaal gedragen en daar mag je hem ook wel op aanspreken, lichtgeraakt of niet.

je schrijft ook dat je zijn vriendin niet mag. Nou en? Het is toch niet verplicht dat jij haar mag? Je bent blij voor hem, dat is meer dan voldoende. Zolang je normaal met haar kunt omgaan dan is er toch geen probleem?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 12:08
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
En nu niet lopen miepen dat je "moe" bent
Offtopic: Pas als je erop gaat letten, wordt het echt een spelfout, dus bij dezen bedankt.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 00:10
Noddy
Noddy is offline
Aarghh!! De boodschap kwam niet echt over!! Ik heb hem niet alleen kunnen spreken, dus ik kon het hem ook niet vertellen.
Vanavond zaten we met een groepje vrienden een film te kijken en ze waren weer bezig. Ik en een andere vriend ergerden ons kapot. Die jongen zei dat hij vond dat het leek alsof ze aan het balletten waren en dat het wel behoorlijk klef was. Het stel dacht dat hij een grapje maakte dus ik zei heel serieus dat het wel erg klef was af en toe. Ik zei het helemaal niet lullig of zo, en ik zei ook dat ik het wel begreep omdat ze verliefd zijn, maar meneer en mevrouw gaan vervolgens gewoon weer verder met het gesmak. Bleegh!!
Het wordt tijd voor een prive gesprek tussen mij en dat mannetje.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 21:08
Verwijderd
Ik snap ook niet dat hij dat wil.
Ik wil graag mijn vrienden wel eens zonder mijn vriend zien. Gewoon omdat ik niet altijd zin heb in mijn vriend.
Mbt dat kleffe gedoe zou ik het gewoon echt eens een keer eerlijk tegen hem zeggen.
Goed dat je iig al een keer wat gezegd hebt, maar jammer dat hij het niet heeft opgepikt. Ik zou als ik jou was echt een keer wat van zeggen en mocht er nog eens een keer zoiets voorvallen dat hij je opmerking niet snapt: Nog een keer maken! Kom op zeg, dat kleffe gedoe hoeft niet de godganze tijd.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Ik dus eigenlijk tegen hem zeggen hoe ik erover denk. Maar hoe? Hij kan heel lichtgeraakt zijn, dus ik kan niet zomaar even zeggen: Ik vind haar niet leuk, kan je niet ergens anders met haar kleffen?
Het ging toch om het geklef zelf, niet om dat je haar niet leuk vond?

Pas dus op met wat je gaat zeggen! Als je het hier al per ongeluk typt, heb je ook kans dat je het straks per ongeluk zegt.
En daar schiet je niks mee op, want jouw doel is het geklef verminderen. Wie hij als vriendin heeft moet ie verder zelf weten.
Als je dus per ongeluk wat lulligs zegt bereik je alsnog niks en heb je uiteindelijk ruzie.

Als je er wat van zegt, vertel dan niet "ik vind het niet leuk dat je haar zo vaak meeneemt", maar "ik vind het heel leuk dat je je vriendin vaak meeneemt, maar het lijkt me ook een keertje leuk om weer eens alleen met je af te spreken".
En verder kun je natuurlijk zeggen dat het leuker is als hij in de vriendengroep wat minder klef is, dat ie daar misschien wat op kan letten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend en een vriend van mijn vriendje
xwebelieve
7 17-07-2012 13:19
Liefde & Relatie Beste vriend en ik in dip.
GoddessOfDesire
10 08-10-2005 23:22
Liefde & Relatie verliefd op beste vrienden?!
kanarie33
21 15-12-2004 20:08
Liefde & Relatie Relatie beste vriend en vriendin
DT
10 13-01-2004 14:18
Liefde & Relatie Verkering met mijn beste vriend.. (Lang verhaal)
U-NiQ
27 23-12-2002 20:13
Seksualiteit serieus: mijn beste vrien en zijn vriendin
baz mania
14 06-03-2002 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.