Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2002, 21:53
luckyleo
luckyleo is offline
(Dit topic wilde ik eerder al eens een keer plaatsen en had dat nog nooit gedaan, maar nu kwam ik er weer op naar aanleiding van dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=310859)

Het is niet echt een discussie-topic, maar denk meer een constatering.
Wat ik me afvroeg is hoe meiden zich laten beïnvloeden door vriendinnen om hun heen (en hetzelfde geld eigenlijk voor jongens). Ik vind het een beetje lastig om te omschrijven maar ik zal t proberen.
Nemen vriendinnen uit een groep eerder een vriend, omdat anderen ook een vriend hebben?
Nemen de laatste paar vrijgezelle meiden eerder een vriend om er ook 'bij te horen'?
Hoe zijn die invloeden?
Gebeurt dat in jullie groepen ook?

Ik zal het proberen toe te lichten met een praktijkvoorbeeld:
Een meidengroep bij ons in de buurt is ook zoiets aan de gang gegaan. Deze groep gaat bijna altijd naar hetzelfde uit, net als onze vriendengroep. Ze komen weinig op andere plekken. Eerst kregen dus de knapste 2 meiden van die groep een vriend die beiden uit onze vriendengroep komen. Daardoor werd het contact tussen onze beide groepen natuurlijk wat heftiger en daardoor kwamen er stuk voor stuk relaties uit voort (allemaal een uit de meidengroep met een uit onze groep). Volgens mij werd er erg gepushed. Bij de meiden vooral. Zij zaten echt zo te kijken van: O die jongen uit die groep is nog vrijgezel en dat meisje uit onze groep, dat kan ook wel wat worden. En dan werd er geprobeert eigenlijk zo een beetje aan elkaar te koppelen. Die meiden, en de jongens ook, gingen daar allemaal in mee en zo heeft de hele meidengroep, op 1 na, een relatie met een jongen uit onze groep. Dan denk je, waarom wordt die laatste ook niet gekoppeld? Nou, die laatste is (klinkt een beetje bot, maar tis gewoon zo) best wel erg lelijk en er is al meerdere malen iets geprobeerd met koppelen, maar het werkt gewoon niet. Die meid die nu dus nog alleen is voelt zich erg shit. Die meiden allemaal een vriend en zij niet. Nu wilt ze volgens mij echt dolgraag een vriend om er ook 'bij te horen', wat er op neerkomt dat ze volgens mij snel genoegen neemt met wat zich ook maar aanbiedt. Dit gedrag had ze echter totaal niet voordat al die vriendinnen een vriend kregen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2002, 00:06
Super Vegeta
Avatar van Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Wat zal ik erover zgg, ik vind het zeker belangrijk om in een bepaalde groep te komen en zeker om vrienden te behouden. Maar ik zou mijn liefdesleven er zeker niet door laten leiden, als zij alles zouden moeten goedkeuren wat ik mee naar huis nam, dan zou mijn moeder werkloos worden. Ik vind zeker dat je vrienden invloed op je hbb, maar dan wel in zekere mate. Maar als zij allemaal een vriendinnetje hbb en jij niet, dan snap ik dat jij dat het liefst ook zo snel mogelijk wilt.
__________________
Feel the pride of a lion!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 00:27
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
LOL!
Klopt ja! Toen ik vroeger naar Fox ging, was er een bepaalde meidengroep en wij waren een jongensgroep en op een gegeven moment had iedereen iedereen wel eens gezoend (jongens bij meisjes dan)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 01:45
Fatal Exception
Avatar van Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Is iets wat gebeurt in de pubertijd inderdaad. Maar naarmate meisjes vrouwen worden geldt dit in mindere mate tot helemaal niet.
__________________
A fatal exception 0E has occurred at 0028:C02A0201 in VXD IOS(04)+00001FC9.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 08:47
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik ga zeg maar met verschillende groepen om, maar in de groep waar ik t meeste mee om ga ben ik zelfs de enige met wél een vriend. Het is wel zo dat als vriendinnen een vriend hebben en ik niet dat ik dr naar kan verlangen maar niet dat ik er persé een moet hebben. Enne mijn vriendinnen en ik zijn altijd met zn allen, tis niet zo dat er ook een jongensgroep is die erbij hoort ofzo. Tis wel zo dat er af en toe een vriend van mn vriend op een vriendin van mij valt, maar ja dat is ook altijd maar effetjes.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 10:27
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ik ben juist altijd de uitzondering in de groep somehow.. tijdje geleden hadden al m'n vriendinnen ineens relaties, behalve ik. Toen kreeg ik een relatie, gingen al die relaties ineens achter elkaar uit Maar qua relaties hebben we echt geen invloed op elkaar, tijdje terug misschien wel, omdat het toen alleen maar altijd feesten e.d. was, waar een relatie toch niet echt inpast.. maar ja dat begint ook steeds meer te veranderen naarmate we ouder worden. De heren in mn vriendengroep zijn overigens wel bijna allemaal vrijgezel, die hebben gewoon geen zin in serieuze vastigheid. Maar hoe m'n vrienden ook zijn, als ik een relatie wil ga ik daarvoor en daar staan zij dan verder buiten...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 15:40
Verwijderd
Hmz.. Ik heb wel eens met een jongen gehad omdat ik het tijd vond worden daarvoor (mja, kutactie), maar dat was niet vanwege mn vriendinnen..

Eigenlijk is het bij ons nooit echt geweest dat we elkaar pushen of dat men erbij wil horen.. Iedereen heeft nu wel een vaste vriend of er een gehad, ms komt het ook omdat we allemaal zo'n beetje vriendinnen zijn geworden nadat je al zo'n beetje over die fase heen bent. Er zijn er nu 4 die een relatie hebben, maar eentje staat op uitgaan en eentje is niet zo serieus. De 2 vrijgezellen zijn ik en nog een meisje, bij ons beiden is er net een vaste relatie beëindigd.. Maar ik voel absoluut geen druk weer een vreind te hebben of wat dan ook..

Ik kan me wel voorstellen dat het gebeurd, maar die relaties stellen dan ms wat minder voor enzo.. Mja, ik heb het nooit echt op die manier gehad als die jij beschrijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.