Oud 19-12-2018, 10:05
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Elke vrijdag moet ik koken voor ons gezin van 5.
Maar nu vinden mijn broer en zus dat vlees eten zielig is, en dat ze dus vegetariër willen worden. Ik respecteer dat helemaal, en ik doe er niet vreemd over. Maar nu zijn ook mijn ouders richting vegetariër aan het worden. Ik wil zelf geen vegetariër worden, maar ik ben bang dat ik me zometeen ga schamen omdat ik als enige wel vlees eet. Want ja, nu kijken mijn broer en mijn zus ons (mij en mijn ouders) heel erg beoordelend en vervelend aan. Ik denk niet dat ik de druk aankan als ook mijn ouders vlees gaan eten! Ook is het sinds kort zo (sinds mijn broer en zus vegetariër zijn) dat ik wel een vleesvervanger voor ze moet koken, anders eten ze het gewoon niet op, maar zij maken zelf nooit vlees klaar, ook al hoeven ze het niet eens aan te raken! Hebben jullie tips over deze 2 dingen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2018, 10:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zou me er niet te druk om maken, gewoon eten wat je op je bordje krijgt, denk ik Jullie zouden als gezin ook eens kunnen proberen om meer recepten te koken waarbij je het vlees niet zo mist. Pasta met vegetarisch gehakt, of juist noten als "vleesvervanger". Nasi of bami met ei. Er is genoeg te verzinnen, waarbij je geen "losse vleesvervanger" nodig hebt en je wel gewoon lekker kunt eten.

Je kunt natuurlijk als je bij vrienden bent, of als je een keer naar de McDonalds gaat gewoon wel vlees eten, als je dat wil.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-12-2018, 10:37
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Maar ik wil juist niet dat mijn gezin mij dwingt om vegetariër te worden! daarnaast, de meeste noten vind ik vies, en de vleesvervangers vind ik allemaal echt oprecht smerig! Ik heb ze namelijk een keer gegeten om te kijken hoe dat was.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2018, 11:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar ik wil juist niet dat mijn gezin mij dwingt om vegetariër te worden! daarnaast, de meeste noten vind ik vies, en de vleesvervangers vind ik allemaal echt oprecht smerig! Ik heb ze namelijk een keer gegeten om te kijken hoe dat was.
Er zijn zoveel verschillende vleesvervangers! Ook dingen die bijna niet van echt vlees te onderscheiden zijn. Die kan je onmogelijk allemaal vies vinden.

Vleesvervangers die echt door de maaltijd heen zitten proef je daarnaast ook minder dan zo'n los stuk nep-vlees


Heb je al geprobeerd om met het gezin afspraken te maken over het koken van eten met/ zonder vlees?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-12-2018, 11:12
Verwijderd
Er zijn echt miljoenen recepten zonder vlees, vleesvervangers of noten te vinden.
En misschien moet je je afvragen waarom je je schaamt over het vlees eten. Is ook wel een ding. Blijkbaar vind je het iets om je voor te schamen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2018, 11:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja, want gelukkig heb je maar een paar soorten vleesvervangers en heb je ze vast allemaal wel gehad!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2018, 13:49
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Heb je al geprobeerd om met het gezin afspraken te maken over het koken van eten met/ zonder vlees?
Die discussie is wel eens gevoerd, maar dat is nog onbesloten.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2018, 13:51
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Er zijn echt miljoenen recepten zonder vlees, vleesvervangers of noten te vinden.
En misschien moet je je afvragen waarom je je schaamt over het vlees eten. Is ook wel een ding. Blijkbaar vind je het iets om je voor te schamen.
Nou ja, met name als ze allemaal mij schuldig aan gaan kijken omdat ik het eet. En als ik als enige vlees eet, ben ik ook niet helemaal blij daarmee. Want met mijn hobby's heb ik dat nu, en dat is echt niet prettig
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2018, 14:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Die discussie is wel eens gevoerd, maar dat is nog onbesloten.
Ik sprak nergens over een discussie, ik stelde voor om er eens over in gesprek te gaan. Als het iets is wat jou erg dwars zit, dan zou ik zeker dat gesprek nog eens aangaan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-12-2018, 14:10
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Dat gebeurde bij ons thuis ook toen ik een jaar of 14 was, onder invloed van mijn moeder en zusje. Gelukkig maakten mijn ouders speciaal voor mij af en toe wel vlees klaar omdat ze wisten dat ik dat lekker vond.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 13:17
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij ben om te lezen dat zoveel mensen vegetariër willen worden. Eindelijk een beetje bewustwording.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 14:23
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij ben om te lezen dat zoveel mensen vegetariër willen worden. Eindelijk een beetje bewustwording.
Ik zal nooit vegetariër kunnen/willen worden. Zonder een stukje vlees zal voor mij een maaltijd incompleet zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 16:07
Verwijderd
Het is daarnaast een dommige uitspraak, want op deze manier is iedereen (of 99%) van de bevolking vegetariër over honderdduizend jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 18:36
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik zal nooit vegetariër kunnen/willen worden. Zonder een stukje vlees zal voor mij een maaltijd incompleet zijn.
Ja dus? dat is jouw probleem dan. Ik had het ook niet over jou. Ik had het over andere mensen.
Daaag.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 18:37
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Het is daarnaast een dommige uitspraak, want op deze manier is iedereen (of 99%) van de bevolking vegetariër over honderdduizend jaar.
Sorry, ik was vergeten dat jij natuurlijk altijd een glazen bol bij je draagt zodat jij precies kan weten hoe de wereld eruitziet over honderdduizend jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 18:38
Verwijderd
Oeh kijk, twee reacties, vast een op mij
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 18:44
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Oeh kijk, twee reacties, vast een op mij
Ik had jou ook gequote dus dat lijkt me wel ja.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2018, 19:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nu weer ontopic graag, hier heeft TS helemaal niks aan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.