Oud 07-02-2019, 18:53
cutiepie17
cutiepie17 is offline
Omdat ik het zo moeilijk vond om informatie te vinden over de decentralie selectie in Amsterdam, vertel ik voor mijn nakomelingen even over alles wate er gebeurt op de selectiedag! Ik heb meegedaan met de selectie van 2019 bij de UvA.

Ik kreeg 5 artikelen toegestuurd over het onderwerp Leukoplakie. Je krijgt 2 weken om die te leren. Ik vond de artikelen zelf niet erg moeilijk; er waren 2 algemene artikelen en 3 specifieke onderzoeken, waarvan er eentje wel heel moeilijk was.
Daarnaast moet je in die 2 weken je dossier opstellen. Je moet al je ervaringen/baantjes/etc. bijvoegen. Ik had gelukkig aardig wat dingen die ik kon toevoegen.

Zo zag de toetsdag eruit: het was in een officieel toetsingsgebouw van de UvA (dicht bij het AMC). Het begon om 1 uur, met een inloop vanaf 12. Ze deden pas om exact 12 uur de deur open, dus veel mensen stonden buiten te wachten. Er stonden al een paar honderd buiten te wachten (raak niet overweldigd door de hoeveelheid mensen!!). Daarna had je een tijd om binnen je spullen in een kluis te stoppen en de laatste voorbereidingen te doen. Zodra je de computerzaal (een zaal met echt hoooonderden computers. Wederom: laat je daardoor niet gek maken), checkten ze je uitnodiging en paspoort en namen ze je dossier een. Daarna moest iedereen in die zaal wachten tot het 1 uur was. Toen ging het als volgt:
1. Biomedische toets: er waren 40 vragen, allemaal meerkeuze, je had een uur de tijd. De vragen waren echt NIET moeilijk. Ik had allemaal inzichtsvragen verwacht, maar het waren allemaal letterlijke vragen uit de tekst. Dus als je dat gewoon goed leert, ben je er al!

2. Pauze van 30 min

3. ruimtelijk inzicht toets: spiegelen. Je moest aanklikken welke figuur een spiegeling was van de bovenstaande. Goed te doen.

4. ruimtelijk inzicht: exclusie. Je moest kiezen welk figuur niet thuishoorde in het rijtje. Best moeilijk.

5. Taal: spelling, zinsopbouw en interpunctie.

6. Sociale intelligentie: hoe zou jij reageren op een bepaalde situatie?

Al met al waren de toetsen dus echt niet moeilijk! Om 4/half 5 was iedereen klaar.
Ik heb zelf een stoomcursus van de tentamentrainingsite gedaan (ik werk niet voor ze hahah!!). Ik vond het erg fijn! We hebben alle artikelen tot in detail doorgenomen. Hierdoor voel je je veel zekerder! Daarnaast krijg je een boek waarin je alle onderdelen (zowel kennis als inzicht) kunt oefenen.

Hopelijk kan ik je hierbij een beetje helpen! Veel succes als je meedoet aan de selectie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2019, 21:33
Verwijderd
MOET DAT IN HOOFDLETTERS JA?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2019, 13:37
Verwijderd
Je nakomelingen? Hoeveel kinderen wil je op de wereld zetten die mee gaan doen aan de decentrale selectie in Amsterdam?

Laat je even weten of je aangenomen bent?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2019, 23:52
CathyC
CathyC is offline
Thanks voor je berichtje! Lief dat je alles zo uitlegt! Ik hoorde dat de selectie van de capaciteitstoetsen op nieuw moet���� .. heftig wel.. Je kan veel informatie over allerlei selecties ook opzoeken op Internet. Ook voor de ACTA en die cursussen

Laatst gewijzigd op 24-02-2019 om 09:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.