Oud 19-03-2019, 21:23
Verwijderd
Waddan?
Advertentie
Oud 19-03-2019, 21:25
Verwijderd
Gaat het over de campagne niet stilleggen? Want daar heb ik eigenlijk niet heel veel moeite mee. Heel erg hoor 3 doden, maar hoeveel zijn er gisteren overleden aan kanker? En die 150 doden afgelopen weekend in die moskee in Afrika ergens? Tja.
Oud 19-03-2019, 21:25
Verwijderd
Oh wacht, er is zeker weer een debat. Fijn dat ik naar Walking with Cavemen kijk dan.
Oud 19-03-2019, 21:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Sowieso, de radio-reclame van FvD
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 19-03-2019, 21:44
Verwijderd
Weet je wat het vervelende is? Ze hebben echt best veel standpunten waarvan ik denk Fucking Nice.
Maar je kan niet met droge ogen beweren dat je een regering wilt waarbij het beleid voornamelijk ingegeven wordt door wetenschap en dan vervolgens:
- 99% van alle klimaatdata ontkennen en onderzoeken foutief presenteren
- Al het wetenschappelijk onderzoek wat er is in sociale wetenschappen heeft in ieder geval een sterke indicatie dat meer diversiteit=meer productiviteit, dat geldt voor zowel je hele maatschappij als zelfs een MKB bedrijf
- Nepwetenschap gaan verzinnen die zeer onjuist stelt dat er een directe relatie is tussen menselijk ras en IQ

Dat is gewoon onverenigbaar met elkaar, punt uit.
Oud 19-03-2019, 21:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die reclame 'u hebt toch ook elke dag enorme problemen als gevolg van de massale immigratie', in welke wereld leeft Thierry Baudet. Man, kom eerst eens hier wonen, dan praten we verder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-03-2019, 21:52
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik vond baudet zo walgelijk naar en vooral ook eng omdat hij een bepaald deel van de bevolking aanspreekt die hoogopgeleid is en helemaal niet zo dom zou moeten zijn
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 19-03-2019, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Die reclame 'u hebt toch ook elke dag enorme problemen als gevolg van de massale immigratie', in welke wereld leeft Thierry Baudet. Man, kom eerst eens hier wonen, dan praten we verder.
Maar dit vraag ik me dus altijd af als ik een of andere idioot domme dingen zie zeggen. Ondertussen zijn de enigen van wie ik wél last heb die groep Motorclubleden (zal de motorclub niet bij naam noemen want dat is gevaarlijk geloof ik) met ALLEEN MAAR NEDERLANDERS die zowel mij als Jort in de supermarkt bedreigden omdat we met een koptelefoon op aan het winkelen waren en was het de donkergekleurde piepjonge Jumbomedewerker die onverschrokken tegen ze zei "Heren, u overtreed de huisregels en wij willen graag dat u vertrekt."

For fucks sake. Welk volk is er dan mislukt.
Oud 19-03-2019, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Ik vond baudet zo walgelijk naar en vooral ook eng omdat hij een bepaald deel van de bevolking aanspreekt die hoogopgeleid is en helemaal niet zo dom zou moeten zijn
Maar die zijn van de generatie zoals die puddingbuks en dat meisjelisa die vinden dat alles meerdere kanten kan hebben en dat alle meningen even zwaar gewogen zouden moeten worden, waarbij ze zelf zeggen aan de goede kant te staan en simpelweg het recht van een ander te verdedigen om zoiets te vinden. Ik heb echt geen problemen met al die prijzen enzo die zelfs het laatste kind nog krijgt in een wedstrijd, zo'n principe waar vooral door Amerikanen nog weleens over geklaagd wordt, maar we moeten we reëel blijven, mensen die van mening zijn dat de aarde plat is, hoef je niet serieus te nemen, geen platform te geven (dat creëren ze zelf maar, vrije samenleving), geen hand te geven, niet te respecteren, geen contact mee te hebben en al helemaal niet laten meepraten over kwesties die serieus zijn zoals GPS satellieten.

Wat mij betreft is het verkapt anti-intellectualisme, verkleed als intellectualisme en tolerantie, terwijl het letterlijk een gevaarlijke vergiftiging is van onze maatschappij.

Als die tyfuslijer van een Hiddema zoiets over ras gezegd zou hebben in de jaren '90 was er een cordon sanitaire geweest. EN TERECHT....
Oud 19-03-2019, 22:09
Verwijderd
rant rant rant rant rant
Oud 19-03-2019, 22:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
rant rant rant rant rant
Je hebt hun kapot gemaakt met feiten en logica.
Oud 19-03-2019, 22:17
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Parenting in 2050 be like:

Oud 19-03-2019, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Gaat het over de campagne niet stilleggen? Want daar heb ik eigenlijk niet heel veel moeite mee. Heel erg hoor 3 doden, maar hoeveel zijn er gisteren overleden aan kanker? En die 150 doden afgelopen weekend in die moskee in Afrika ergens? Tja.
Neuh, doorgaan met de campagne vind ik kwalijk noch te prijzen, dat maakt mij niet veel uit. De schaamteloze spin naar immigratiebeleid echter wél. Dat maakt meer dan de helft van je reply overbodig
Oud 19-03-2019, 23:01
Verwijderd
Wat is wilders toch een lul.
Oud 19-03-2019, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Neuh, doorgaan met de campagne vind ik kwalijk noch te prijzen, dat maakt mij niet veel uit. De schaamteloze spin naar immigratiebeleid echter wél. Dat maakt meer dan de helft van je reply overbodig
Niet overbodig, jij bent niet de enige die dat leest en voor je het weet is de SJWPC-police ter plaatse heb ik vernomen uit vrij onbetrouwbare bronnen want van links mag je nooit zeggen wat je vindt.

Meanwhile, in Trumpland: https://www.reddit.com/r/politics/co...ts_to/eivucnp/

Holy shit. Top minds in r/Conservative arguing that we should segregate the right to vote to people who don't agree with them:


Vervoglens zeggen ze op T_D natuurlijk op één dag dat het niet meer doorgeven/blokkeren van Liveleak, 4chan & 8chan erger is dan de terroristische aanslag van vrijdag zelf. Daarna gaan ze helemaal los in een topic over Putin: Post about Putin censoring the internet (a topic that Top Minds absolutely lose their minds over in literally every other context, see, e.g., them losing their minds of the 4chan ban in NZ today) gets 57% upvoted with comments defending Putin on rConspiracy

Fucking teringlijers zijn het. Allemaal. Er valt geen rede meer mee te voeren.
Oud 20-03-2019, 17:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik bestelde voor 150 euro shit bij de Lush en moest daar vervolgens ook nog een 10-tje verzendkosten voor betalen. Kan ik op zich mee leven.
Dat ik vervolgens Mn pakketje bij een super 5 km verderop moet afhalen omdat het voor pick-up is en ze het dus nooit bij me thuis hebben aangeboden, daar ben ik t niet zo mee eens. Dat hadden ze toch best even kunnen vermelden fuck PostNord.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 20-03-2019, 17:50
Verwijderd
Je bent niet de enige die klaagt over PostNord
Oud 20-03-2019, 18:13
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik weet het, ik heb er op t werk ook veel te veel mee te maken. Nog iets meer dan een maand elke dag met ze dealen en dan niet meer
Overigens maakt het allemaal geen donder uit welke carrier je gebruikt het gaat overal net iets te vaak verkeerd.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-03-2019, 00:25
Verwijderd
Ik zit erover te denken om een kleine hond te nemen. Ik wil het liefst een grote, maar een kleine kan ik zo een maand bij Joël of bij mijn moeder "dumpen", of bij Manuel. Of bij de ouders van Joël zelfs. En een kleintje kan naar heel veel plekken bijvoorbeeld ook heel makkelijk mee.

Ik weet alleen nog niet precies hoe en wat. Heb al wel een naam.
Oud 21-03-2019, 06:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Iemand op mijn Facebook zoekt een huis voor een Jack Russell
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-03-2019, 10:29
Verwijderd
De stroom is uitgevallen. We hadden nooit moeten verhuizen naar deze derdewerelduithoek
Oud 23-03-2019, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Iemand op mijn Facebook zoekt een huis voor een Jack Russell
Bij een hond wil ik een pup
Oud 23-03-2019, 14:53
Verwijderd
De hond van mijn ouders gaat niet weg maar hij is wel echt awesome en ik kan me goed voorstellen dat je er eentje wil Bas, ik hoop dat je een beestje vind <3
Oud 23-03-2019, 14:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat snap ik wel, Bas
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-03-2019, 14:53
Verwijderd
Ik wil ook een hond. Ik hoop echt dat we er ooit een krijgen want omg <333
Oud 23-03-2019, 16:40
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Weet je wat het vervelende is? Ze hebben echt best veel standpunten waarvan ik denk Fucking Nice.
Welke dan?


Zijn voornaamste punt is dat alles mis gaat lijkt het. Het einde is nabij, maar als we snel zijn kunnen we nog net op tijd aan het front zijn om het kartel te stoppen. Heb ik wat gemist? Koopkracht stijgt, 5e op de wereld geluks index: http://worldhappiness.report/ed/2019...rld-happiness/ Maar blijkbaar ik heb de zegen van de godin der wijsheid nog niet ontvangen.
Oud 23-03-2019, 16:41
Verwijderd
Oud 23-03-2019, 16:46
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat deze, boreale mammoetveller ons gaat brengen. Deze minervaanseuilengids die ons in de avond naar haar wijsheid wijst. Of de bevechter der oikofobe klimaat kartellers aan het front zal zegenvieren.
Oud 23-03-2019, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Welke dan?
Van: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
- "Kartelbestrijding": Alhoewel ik het niet eens ben met de gekozen methode (totale afwezigheid tijdens debatten in de Kamer of maar half aanwezig en daardoor in je eigen voet schieten), valt er best wel wat te zeggen voor terug naar de ouder coalitieakkoorden waarbij er slechts gebruik gemaakt werd van een A4tje met dingen die ze wilden gaan doen en waarbij er ook weleens steun gezocht werd bij oppositiepartijen.
- "Directe democratie": Tja, als D'66 lid....
- "Gekozen minister president": Ik ben een republikein en zou geen moeite hebben met deze tussenvorm
- "Onderwijs": Wat FvD hier wil is eigenlijk de natte droom van onderwijsliefhebbers (invoering Fins model); wat wel leuk is ook, is dat hierdoor het electoraat van FvD gewoon kleiner gaat worden.
- "MKB": Ook prima punten, niet voor, niet tegen, volgens mij is met de recente versoepeling van het ontslagrecht de boel al rechtgetrokken, maar dat gedoe met ZZPers en hun collectieve verzekeringen is zeker de moeite waard om eens naar te kijken
- "Privacy": Ik weet niet of het praktisch is om verder te gaan dan de AVG maar ik zou graag direct een slagvaardige controleorganisatie zijn, het liefst een onderdeel van de Nationale Politie, die strafrechtelijk onderzoek doet naar bedrijven als Facebook. Dus niet meer privaatrechtelijk/bestuursrechtelijk domein. Ik vind dat het dieper in het strafrecht moet komen, waarbij bestuurders en uitvoerders mede-aansprakelijk worden, net als in Duitsland (als een netwerkbeheerder van een school daar meewerkt aan een Office365 migratie dan is hij ook strafbaar en oh mijn god wat een heerlijke zin "Meewerken aan een Office365-migratie is strafbaar"); dat je nu kan opteren bij een bank dat ze je betalingsgegevens mogen verkopen is echt bizar, dat had nooit mogen gebeuren en gaat gigantische consequenties hebben die niet meer terug te draaien zijn en vooral voor mensen die het hardst de geboden kortingen nodig hebben.
- "Sanering NPO": Inderdaad. Op de NOS na verdwijnen alle omroepen per direct, alle entertainment verdwijnt. Alleen ik wil het geld hiervoor niet terug naar de schatkist laten vloeien maar gewoon blijven uitgeven aan kunst & cultuur.

Het verhogen van de belastingvrije voet voor iedereen naar 20K per jaar vind ik ook een heel goed punt trouwens. Alleen in mijn boekje komen daar hogere lasten voor het bedrijfsleven, autobezitters en grote inkomens voor terug.

Citaat:
Zijn voornaamste punt is dat alles mis gaat lijkt het. Het einde is nabij, maar als we snel zijn kunnen we nog net op tijd aan het front zijn om het kartel te stoppen. Heb ik wat gemist? Koopkracht stijgt, 5e op de wereld geluks index: http://worldhappiness.report/ed/2019...rld-happiness/ Maar blijkbaar ik heb de zegen van de godin der wijsheid nog niet ontvangen.
Ik zou weleens willen weten hoeveel de koopkracht in de afgelopen 30 jaar gestegen is voor de 80% van de laagste inkomens van Nederland want volgens mij zijn er genoeg staatjes te vinden waaruit blijkt dat de gemiddelde koopkracht sinds 1995 juist achteruit is gegaan terwijl we in de tussentijd 3 economische booms hebben gehad.
Oud 23-03-2019, 17:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik las daar laatst een artikel over dat idd vooral dingen die mensen met een hoger inkomen kopen/doen goedkoper geworden waren, zoals elektronica en vliegreizen. Lagere inkomens gingen er juist op achteruit door verhoging van huurprijzen van woningen en de hogere BTW.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-03-2019, 17:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier: Nederlandse inkomens al jaren gelijk, maar gadgets en kleding goedkoper - https://nos.nl/l/2277195
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-03-2019, 17:34
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Punt 1-3 heb ik niets mee, wel republikein, maar wat mij betreft vervangen we de koning door een gekozen president. Het volk direct de eerste minister van de regering laten kiezen lost in mijn ogen geen bestaand probleem op.

4: Tsja. Ik zie er niet zoveel in. Laten we nou het systeem een poosje gelijk houden. De mammoetwet gaf eerst ook allemaal problemen, de 2e fase ook. Het onderwijs heeft vooral geld (en dus tijd) nodig. Geen vernieuwing.
6: Ja! Opzich zou dat voor mij een reden kunnen zijn om erop te stemmen. Ik maak me daar zorgen over.

7: Ook een prima idee, maar waar moeten al die arme werknemers van de NPO dan heen?
Oud 23-03-2019, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Ik las daar laatst een artikel over dat idd vooral dingen die mensen met een hoger inkomen kopen/doen goedkoper geworden waren, zoals elektronica en vliegreizen. Lagere inkomens gingen er juist op achteruit door verhoging van huurprijzen van woningen en de hogere BTW.
Ja, in de tussentijd is het lage tarief van 6% naar 9% en het hoge van 17,5% via 19% naar 21% gegaan, de sociale premies en de vaste lasten zijn spectaculair gegroeid: https://www.ad.nl/economie/huishoude...sten~a772d8d5/ "Vorig jaar signaleerde het Nibud al dat het percentage huishoudens dat de huur of hypotheek niet altijd op tijd kan betalen fors is gestegen met 7 procent, van 12 procent in 2012 naar 19 procent in 2018."

Het citaat klopt trouwens niet, het is niet gestegen met 7 procent maar met 7 procentpunt oftewel het is gestegen met 60 procent.
Oud 23-03-2019, 17:45
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Hier: Nederlandse inkomens al jaren gelijk, maar gadgets en kleding goedkoper - https://nos.nl/l/2277195
Hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen van het CBS stelt dat het waarschijnlijk wel meevalt met de achteruitgang bij de lagere inkomens. "Ook de lage inkomens profiteren van dalende prijzen op bijvoorbeeld telefoons en telefoonabonnementen. Uiteindelijk hebben de duurdere vaste lasten dus maar een gematigd effect."



In elk geval lijkt het einde van boreaal Europa niet nabij omdat bier en vis duurder zijn geworden.
Oud 23-03-2019, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Punt 1-3 heb ik niets mee, wel republikein, maar wat mij betreft vervangen we de koning door een gekozen president. Het volk direct de eerste minister van de regering laten kiezen lost in mijn ogen geen bestaand probleem op.
Waarom lossen direct gekozen bestuurders geen probleem op? Een president is een direct gekozen bestuurder, een premier kan dat ook prima zijn? Genoeg landen die daar een methode voor hebben.

Citaat:
4: Tsja. Ik zie er niet zoveel in. Laten we nou het systeem een poosje gelijk houden. De mammoetwet gaf eerst ook allemaal problemen, de 2e fase ook. Het onderwijs heeft vooral geld (en dus tijd) nodig. Geen vernieuwing.
Nee, het Nederlandse onderwijssysteem is inherent verkeerd ingericht en specifiek om toetsen en examens te halen, niet meer om kennis op te bouwen. Scholen moeten teveel vakken geven en op een verkeerde manier, daarnaast is Huiswerk helemaal nergens voor nodig. We zijn hier alleen maar bezig met pappen en nathouden en experimentjes, we moeten gewoon eens een keer iets gaan doen dat goed werkt. Dit werkt goed, ons systeem werkt veel minder goed. En sorry, maar hiervoor heb je gewoon niet genoeg kennis van zaken van het onderwijs. Dit is soort daadwerkelijke vernieuwing is echt heel erg hard nodig als we weer voorop willen lopen.
Loezzel naamzoek.

Citaat:
7: Ook een prima idee, maar waar moeten al die arme werknemers van de NPO dan heen?
Hun uitkering wordt verplaatst en wordt nu via het UWV uitgekeerd in plaats van diverse tussenliggende productiebedrijven.
Oud 23-03-2019, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Hoofdeconoom Peter Hein van Mulligen van het CBS stelt dat het waarschijnlijk wel meevalt met de achteruitgang bij de lagere inkomens. "Ook de lage inkomens profiteren van dalende prijzen op bijvoorbeeld telefoons en telefoonabonnementen. Uiteindelijk hebben de duurdere vaste lasten dus maar een gematigd effect."



In elk geval lijkt het einde van boreaal Europa niet nabij omdat bier en vis duurder zijn geworden.
Er is geen enkele groep wetenschappers waar ik minder vertrouwen in heb dan economen.
Oud 23-03-2019, 19:22
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Waarom lossen direct gekozen bestuurders geen probleem op? Een president is een direct gekozen bestuurder, een premier kan dat ook prima zijn? Genoeg landen die daar een methode voor hebben.
Ja, dat kan zeker. Maar wat is het probleem met het huidige systeem? Dat bedoelde ik met "lost geen bestaand probleem op"


Citaat:
Nee, het Nederlandse onderwijssysteem is inherent verkeerd ingericht en specifiek om toetsen en examens te halen, niet meer om kennis op te bouwen. Scholen moeten teveel vakken geven en op een verkeerde manier, daarnaast is Huiswerk helemaal nergens voor nodig. We zijn hier alleen maar bezig met pappen en nathouden en experimentjes, we moeten gewoon eens een keer iets gaan doen dat goed werkt. Dit werkt goed, ons systeem werkt veel minder goed. En sorry, maar hiervoor heb je gewoon niet genoeg kennis van zaken van het onderwijs. Dit is soort daadwerkelijke vernieuwing is echt heel erg hard nodig als we weer voorop willen lopen.
Loezzel naamzoek.
Met 6 jaar ervaring in begeleiding van master en bacherlor studenten, 2 jaar leservaring op de universiteit, anderhalf jaar leservaring in het middelbaar onderwijs en een masterdiploma voor eerste graads lesbevoegdheid denk ik dat mijn mening mbt onderwijs in Nederland niet uit de lucht is komen vallen. Maar als je al begint met dat mijn kennis van zake niet afdoende is om met jou een inhoudelijke discussie hierover te voeren zijn we snel klaar.

<Hier stond een heel stuk over niet-nederlandse master studenten, leergierigheid, toetsdruk, kennisniveau, etc>

Het doet er ook eigenlijk niet toe. Hoe geweldig een ander systeem ook zou zijn. Als er iets in het Nederlands onderwijs wordt ingevoerd, dan gebeurt dat chaotisch met te weinig geld om mensen ervoor om te scholen en programma's om te gooien. Resultaat is een gemankeerd systeem dat nauwelijks meer lijkt op het goede systeem dat men wilde invoeren.
Citaat:
Er is geen enkele groep wetenschappers waar ik minder vertrouwen in heb dan economen.
Snap ik, maar ik verwacht dat dit doorrekenen ze nog wel lukt. Dat is dan ook geen wetenschap.
Oud 23-03-2019, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat kan zeker. Maar wat is het probleem met het huidige systeem? Dat bedoelde ik met "lost geen bestaand probleem op"
Het is democratischer. Dat er geen probleem is betekent niet dat het niet anders hoeft of kan, kom nou, vanuit die overtuiging hebben een heleboel dingen die we doen geen zin.

Citaat:
Met 6 jaar ervaring in begeleiding van master en bacherlor studenten, 2 jaar leservaring op de universiteit, anderhalf jaar leservaring in het middelbaar onderwijs en een masterdiploma voor eerste graads lesbevoegdheid denk ik dat mijn mening mbt onderwijs in Nederland niet uit de lucht is komen vallen. Maar als je al begint met dat mijn kennis van zake niet afdoende is om met jou een inhoudelijke discussie hierover te voeren zijn we snel klaar.
Beroep op persoonlijke autoriteit terwijl je geen onderwijsspecialist bent en je snapt zelf ook wel dat dit een drogreden is. Als mensen het over onderwijs op dit vlak hebben, gaat het natuurlijk niet over het tertiair onderwijs op HBO- en WO-niveau en ook qua MBO zit het wel redelijk snor, alleen hier zijn verbazingwekkend vaak problemen bij de instellingen zelf. Het Finse model gaat over PO en VO en met anderhalf jaar ervaring in de VO-sector voor de klas ben je autoriteit noch expert.

Citaat:
Het doet er ook eigenlijk niet toe. Hoe geweldig een ander systeem ook zou zijn. Als er iets in het Nederlands onderwijs wordt ingevoerd, dan gebeurt dat chaotisch met te weinig geld om mensen ervoor om te scholen en programma's om te gooien. Resultaat is een gemankeerd systeem dat nauwelijks meer lijkt op het goede systeem dat men wilde invoeren.
Wat een onzin, de voorwaarde voor invoering van het Finse stelsel is natuurlijk ook dat er genoeg geld voor vrijgemaakt wordt. Jouw redenatie is "Laten we het maar niet doen omdat de kans dat het niet goed gebeurt groot is.", wat erop neerkomt dat je helemaal niets meer kan gaan doen omdat die kans er altijd is, zonder verdere motivatie.

Citaat:
Snap ik, maar ik verwacht dat dit doorrekenen ze nog wel lukt. Dat is dan ook geen wetenschap.
Het zijn makkelijk manipuleerbare statistische plaatjes waarbij het nogal ondoorzichtig is op welke manier er precies gecompenseerd wordt, welke exacte cijfers er gebruikt zijn, et cetera. Dus nogmaals; ik heb er weinig tot geen vertrouwen in vooralsnog.
Oud 23-03-2019, 19:30
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ja, in de tussentijd is het lage tarief van 6% naar 9% en het hoge van 17,5% via 19% naar 21% gegaan, de sociale premies en de vaste lasten zijn spectaculair gegroeid: https://www.ad.nl/economie/huishoude...sten~a772d8d5/ "Vorig jaar signaleerde het Nibud al dat het percentage huishoudens dat de huur of hypotheek niet altijd op tijd kan betalen fors is gestegen met 7 procent, van 12 procent in 2012 naar 19 procent in 2018."

Het citaat klopt trouwens niet, het is niet gestegen met 7 procent maar met 7 procentpunt oftewel het is gestegen met 60 procent.
Ja! Dat lees je zo vaak. We moeten gewoon af van stijgen met procenten, mensen kunnen dat niet aan.
Oud 23-03-2019, 19:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dat er geen probleem is betekent niet dat het niet anders hoeft of kan, kom nou, vanuit die overtuiging hebben een heleboel dingen die we doen geen zin.
En moeten dus ook niet gedaan worden. Klopt.

Citaat:
Beroep op persoonlijke autoriteit terwijl je geen onderwijsspecialist bent en je snapt zelf ook wel dat dit een drogreden is. Als mensen het over onderwijs op dit vlak hebben, gaat het natuurlijk niet over het tertiair onderwijs op HBO- en WO-niveau en ook qua MBO zit het wel redelijk snor, alleen hier zijn verbazingwekkend vaak problemen bij de instellingen zelf. Het Finse model gaat over PO en VO en met anderhalf jaar ervaring in de VO-sector voor de klas ben je autoriteit noch expert.
Prima. Wat jij hebt met economen heb ik met onderwijskundigen. Het WO-niveau zit overigens niet redelijk snor, maar daar heb je niet genoeg kennis van om met mij over in discussie te gaan.



Citaat:
Wat een onzin, de voorwaarde voor invoering van het Finse stelsel is natuurlijk ook dat er genoeg geld voor vrijgemaakt wordt. Jouw redenatie is "Laten we het maar niet doen omdat de kans dat het niet goed gebeurt groot is.", wat erop neerkomt dat je helemaal niets meer kan gaan doen omdat die kans er altijd is, zonder verdere motivatie.
Ja, het is een goedkoop en pessimistisch argument, maar wel realistisch. Simpele ingrepen werken vaak beter dan een heel nieuw systeem. Bovendien kan er in het VO al heel veel. Minder toetsen kan gewoon. Geen huiswerk kan ook.
Oud 23-03-2019, 19:57
Verwijderd
Citaat:
En moeten dus ook niet gedaan worden. Klopt. Ja, het is een goedkoop en pessimistisch argument, maar wel realistisch. Simpele ingrepen werken vaak beter dan een heel nieuw systeem. Bovendien kan er in het VO al heel veel. Minder toetsen kan gewoon. Geen huiswerk kan ook.
Er is niets realistisch aan
Er kan in het VO veel te weinig, alles is volledig afgekaderd rondom PTAs op dit moment en huiswerk wordt gezien als "iets wat erbij hoort", zonder een groot project verandert daar niet zoveel aan.

Citaat:
Prima. Wat jij hebt met economen heb ik met onderwijskundigen. Het WO-niveau zit overigens niet redelijk snor, maar daar heb je niet genoeg kennis van om met mij over in discussie te gaan.
Voor STEM staan we in de top 15/top 10/top 12 ter wereld: https://www.pewresearch.org/fact-tan...-math-science/ valt dus allemaal best wel mee. Kijk trouwens eens welk Noord-Europees land er bij 2 van de 3 vlakken veel hoger staat dan wij....

Trouwens in het algemeen: Je discussieert vanuit je persoonlijke ervaring, wat ik aan het schrijven ben komt niet uit persoonlijke ervaring anders dan dat ik diverse experts en onderzoeken "ervaren" heb.
Oud 23-03-2019, 20:29
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Er is niets realistisch aan
Er kan in het VO veel te weinig, alles is volledig afgekaderd rondom PTAs op dit moment en huiswerk wordt gezien als "iets wat erbij hoort", zonder een groot project verandert daar niet zoveel aan.
Realistisch op basis van de onderwijsvernieuwingen die we zagen in het verleden.

Dat afgekaderde PTA hoeft een school niet te doen. De sectie waar ik in zat deed het bewust pas in het eindexamenjaar. Huiswerk hoeft ook niet. Het zijn keuzes van de scholen. De verandering kan prima van binnenuit komen, maar komt niet. Laat ze docenten opleiden, voorlichten, en op die manier de boel verbeteren. Sowieso ben ik wel voor het lerarenregister met verplichte kwalitatieve nascholing. Het register is er, nu de nascholing nog.

Citaat:

Voor STEM staan we in de top 15/top 10/top 12 ter wereld: https://www.pewresearch.org/fact-tan...-math-science/ valt dus allemaal best wel mee. Kijk trouwens eens welk Noord-Europees land er bij 2 van de 3 vlakken veel hoger staat dan wij....

Trouwens in het algemeen: Je discussieert vanuit je persoonlijke ervaring, wat ik aan het schrijven ben komt niet uit persoonlijke ervaring anders dan dat ik diverse experts en onderzoeken "ervaren" heb.
Ja, ze doen het altijd goed in die lijst. Ze focussen er ook op, dus dat snap ik wel.


Misschien vind je het toch leuk om het even over mijn ervaringen in het WO te hebben? Het zijn toch de "top" leerlingen uit het PO en VO die we zien. Bij hen mis ik vaak wat bredere interesse. Zoals jij, je leest volgens mij veel, wilt veel weten. Misschien bespeel je een instrument, heb je een andere hobby naast je werk waar je gepassioneerd over bent. Ik zie slimme jonge mensen die alleen goed zijn in micro-biologie. De rest, frans, natuurkunde, wiskunde, muziek, allemaal vergeten, of nooit geleerd. Het type: Geen hobbies behalve netflix.

Laatst gewijzigd op 23-03-2019 om 20:42.
Oud 23-03-2019, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Realistisch op basis van de onderwijsvernieuwingen die we zagen in het verleden.
Waarvan er een aantal wel gewoon prima functioneerden.

Citaat:
Dat afgekaderde PTA hoeft een school niet te doen. De sectie waar ik in zat deed het bewust pas in het eindexamenjaar. Huiswerk hoeft ook niet. Het zijn keuzes van de scholen. De verandering kan prima van binnenuit komen, maar komt niet. Laat ze docenten opleiden, voorlichten, en op die manier de boel verbeteren. Sowieso ben ik wel voor het lerarenregister met verplichte kwalitatieve nascholing. Het register is er, nu de nascholing nog.
Hoeft niet, maar de Inspectie wordt daar niet gelukkig van. Docenten opleiden is onderdeel van het Finse systeem eah, daar staan alleen WOers voor de klas...

Citaat:
Ja, ze doen het altijd goed in die lijst. Ze focussen er ook op, dus dat snap ik wel.
Ze focussen dus niet op die lijst. Hoe heet het principe ook alweer, op het moment dat een benchmark een doel opzich wordt is het geen bruikbare benchmark meer?

Citaat:
Misschien vind je het toch leuk om het even over mijn ervaringen in het WO te hebben?
Zeker! En graag ook. Alleen ik wil geen beleid baseren op persoonlijke ervaringen van wie dan ook en dat lijkt me niet teveel gevraagd eigenlijk.

Citaat:
Het zijn toch de "top" leerlingen uit het PO en VO die we zien. Bij hen mis juist wat bredere interesse. Zoals jij, je leest volgens mij veel, wilt veel weten. Misschien bespeel je een instrument, heb je een andere hobby naast je werk waar je gepassioneerd over bent. Ik zie slimme jonge mensen die alleen goed zijn in microbiologie. De rest, frans, natuurkunde, wiskunde, muziek, allemaal vergeten, of nooit geleerd. Het type: Geen hobbies behalve netflix.
Microbiologie mag gewoon als één woord geschreven worden Tja, ik weet het niet, ik denk dat je interesses niet kan forceren maar dat er op dit moment teveel kansen om mensen breder onderlegd in de maatschappij af te leveren blijven liggen. En ik zie ook dat die interesses vaak wel bijtrekken naarmate mensen ouder worden. Helemaal als ze intelligent genoeg zijn om in een vakgebied als het jouwe aan de slag te kunnen zie ik dat wel vaker.

En ik bespeel uiteraard een instrument. Mondharp, duh.
Oud 23-03-2019, 21:25
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Hoeft niet, maar de Inspectie wordt daar niet gelukkig van. Docenten opleiden is onderdeel van het Finse systeem eah, daar staan alleen WOers voor de klas...
Als leerlingen de CE's blijven halen en je mooie stukken schrijft over differentiatie kom je met veel weg volgens mij. Maar in elk geval moeten ze blijven opleiden dan. Ben natuurlijk voor WO-ers voor de klas in het VO, maar op WO-niveau blijven met 30 minderjarigen voor je gaat niet vanzelf.

Citaat:
Ze focussen dus niet op die lijst. Hoe heet het principe ook alweer, op het moment dat een benchmark een doel opzich wordt is het geen bruikbare benchmark meer?
Gelukkig.


Citaat:
Zeker! En graag ook. Alleen ik wil geen beleid baseren op persoonlijke ervaringen van wie dan ook en dat lijkt me niet teveel gevraagd eigenlijk.
Moet ook niet inderdaad, maar ik blijf me afvragen of een grote, vanuit den haag opgelegde, onderwijsvernieuwing beter onderwijs gaat opleveren als we met bijscholing en minder inspectie eigenlijk al heel veel kunnen bereiken.

Citaat:
Microbiologie mag gewoon als één woord geschreven worden Tja, ik weet het niet, ik denk dat je interesses niet kan forceren maar dat er op dit moment teveel kansen om mensen breder onderlegd in de maatschappij af te leveren blijven liggen. En ik zie ook dat die interesses vaak wel bijtrekken naarmate mensen ouder worden. Helemaal als ze intelligent genoeg zijn om in een vakgebied als het jouwe aan de slag te kunnen zie ik dat wel vaker.

En ik bespeel uiteraard een instrument. Mondharp, duh.
Dankje, ik gooi vaak met koppelstreepjes als ik het niet meer weet. En ik hoop het maar. Brede interesse zorgt volgens mij ook dat je makkelijker nieuwe dingen oppakt.



Mondharp
Oud 23-03-2019, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Als leerlingen de CE's blijven halen en je mooie stukken schrijft over differentiatie kom je met veel weg volgens mij. Maar in elk geval moeten ze blijven opleiden dan. Ben natuurlijk voor WO-ers voor de klas in het VO, maar op WO-niveau blijven met 30 minderjarigen voor je gaat niet vanzelf.
Het verschilt een beetje, er speelt veel meer mee, maar ze doen tegenwoordig ook erg moeilijk over SE/CE-verschillen.

Citaat:
Gelukkig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Goodhart%27s_law dat was 'm

Citaat:
Moet ook niet inderdaad, maar ik blijf me afvragen of een grote, vanuit den haag opgelegde, onderwijsvernieuwing beter onderwijs gaat opleveren als we met bijscholing en minder inspectie eigenlijk al heel veel kunnen bereiken.
Ja, dat gaat het. De belangrijkste reden waarom het zo ingrijpend zou zijn, is het invoeren van alleen WO-niveau docenten. Dat zal zelfs ronduit problematisch gaan worden. Alleen je zal zien dat er snel effect gesorteerd wordt, in Finland is docent zijn een aantrekkelijk vak dat goed betaald wordt.
Oud 24-03-2019, 12:15
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Het verschilt een beetje, er speelt veel meer mee, maar ze doen tegenwoordig ook erg moeilijk over SE/CE-verschillen.
In het verleden was dat vooral als SE veel hoger was dan CE, omgekeerd was eerder reclame voor het hoge schoolniveau herinner ik me. Is dat veranderd? Zal haast wel, want niet eerlijk en kinderen die slim genoeg zijn voor VWO-CE moeten dat ongeacht de school kunnen halen, etc.
toch een wetenschapper in de economie.

Citaat:
Ja, dat gaat het. De belangrijkste reden waarom het zo ingrijpend zou zijn, is het invoeren van alleen WO-niveau docenten. Dat zal zelfs ronduit problematisch gaan worden. Alleen je zal zien dat er snel effect gesorteerd wordt, in Finland is docent zijn een aantrekkelijk vak dat goed betaald wordt.
Ronduit problematisch is nog een understatement. Er zijn veel 2e graads docenten in het VO (allemaal HBO). Dan zijn er ook nog de nieuwe 1e graads die na hun bachelor alleen een onderwijsmaster hebben gedaan. Dus die moeten allemaal terug de collegebanken in (of naar het UWV), maar in de tussentijd moet er nog wel les worden gegeven.
Het zou goed zijn als we in 1e instantie meer controleren en hoge boetes zetten op het langer dan een jaar voor de klas zetten van onbevoegde docenten. Ook 2e graads voor HAVO/VWO bovenbouw. Niet meer dan een jaar per docent. Met het lerarenregister is dat volgens mij goed mogelijk. Een school heeft al een lijst van alle klassen en alle werknemers. Kwestie van een lijst doorgeven welke klas aan welke werknemer is gekoppeld en dat in het register opnemen.
Oud 24-03-2019, 12:32
Verwijderd
Citaat:
In het verleden was dat vooral als SE veel hoger was dan CE, omgekeerd was eerder reclame voor het hoge schoolniveau herinner ik me. Is dat veranderd? Zal haast wel, want niet eerlijk en kinderen die slim genoeg zijn voor VWO-CE moeten dat ongeacht de school kunnen halen, etc.
Dat is een grove misvatting, de inspectie accepteert gewoon niet meer dan 0,5 of 0,8 ergens die bandbreedte aan verschil, naar boven óf naar beneden.

Citaat:
Ronduit problematisch is nog een understatement. Er zijn veel 2e graads docenten in het VO (allemaal HBO). Dan zijn er ook nog de nieuwe 1e graads die na hun bachelor alleen een onderwijsmaster hebben gedaan. Dus die moeten allemaal terug de collegebanken in (of naar het UWV), maar in de tussentijd moet er nog wel les worden gegeven.
Het zou goed zijn als we in 1e instantie meer controleren en hoge boetes zetten op het langer dan een jaar voor de klas zetten van onbevoegde docenten. Ook 2e graads voor HAVO/VWO bovenbouw. Niet meer dan een jaar per docent. Met het lerarenregister is dat volgens mij goed mogelijk. Een school heeft al een lijst van alle klassen en alle werknemers. Kwestie van een lijst doorgeven welke klas aan welke werknemer is gekoppeld en dat in het register opnemen.
Ik wil wel gewoon hele hoge boetes op het niet voor de klas zetten van onbevoegde docenten, punt uit. Startsalarissen 20% omhoog, carrierepatronen even lang laten als nu en je hebt een stuk minder uitval van starters.

Ik geloof dat een onderwijsmaster al genoeg is trouwens! Maar dat weet Kazet Nagorra vast beter, anders moet ik het even na gaan vragen bij vrienden in Espoo.
Oud 24-03-2019, 12:45
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik wil wel gewoon hele hoge boetes op het niet voor de klas zetten van onbevoegde docenten, punt uit. Startsalarissen 20% omhoog, carrierepatronen even lang laten als nu en je hebt een stuk minder uitval van starters.

Ik geloof dat een onderwijsmaster al genoeg is trouwens! Maar dat weet Kazet Nagorra vast beter, anders moet ik het even na gaan vragen bij vrienden in Espoo.
Boetes op het wel voor de klas zetten van onbevoegde docenten toch?

Verder is een onderwijsmaster genoeg om 1e graads te worden, maar in mijn ogen wel wat mager qua vakinhoudelijke kennis.
Oud 24-03-2019, 22:32
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Zo jammer, die doelpunt tegen.
Oud 24-03-2019, 22:38
Verwijderd
*dat
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.