Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 08:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zeker dertig doden bij aanslag in Moskou
06-02-2004

Bij een explosie tijdens de ochtendspits in een metrowagon in Moskou zijn ten minste 22 doden en zo'n honderd gewonden gevallen. Na de explosie in het tweede rijtuig van de metro brak brand uit. De politie gaat uit van een zelfmoordaanslag.

De metro was net vertrokken van het station Paveletskaya, vlakbij het centrum van Moskou. De tunnel kwam vol rook te staan. Reddingswerkers hebben veel moeite om de honderden ingesloten mensen naar buiten te helpen. Ambulances en brandweerwagens rijden af en aan. Het verkeer is tot op tientallen kilometers van de plek des onheils een chaos.

In Rusland werd in verband met de presidentsverkiezingen, die op 14 maart plaatsvinden en waarin president Poetin zich kandidaat stelt voor een tweede termijn, al rekening gehouden met nieuwe aanslagen door Tsjetsjeense separatisten.

Vorig jaar vonden veel aanslagen in Rusland plaats. De meeste indruk in het buitenland maakten de zelfmoordaanslagen door twee jonge Tsjetsjeense vrouwen op een rockfestival in juli aan de rand van Moskou. Daarbij kwamen veertien jongeren om het leven.
Bron: NOS
---------------

Triest. Maar die Russische autoriteiten zijn ook zoooo stug... Terwijl de rebellen had gevraagd om evt. wat blauw (en evt groen?) helmen daar neer te zetten om de orde te handhaven in deelrepubliek Tsjetsjenië en de EU dat wel een goed idee vond, wimpelde de Russische autoriteiten dit zondermeer meteen aan de kant (volgens reporter RTL-Z)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 08:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Terrorist attack in Moscow metro

02/06/2004 11:23

According to a locomotive brigade, an explosion in one of the train cars has ripped around 8:30 am today in the Moscow metro.

Zamoskvoretskaya metro line has trains traveling in the following direction: from "Rechnoi Vokzal" to "Novokuznetskaya". Trains are currently stopped between stations "Krasnogvardeiskaya" and "Novokuznetskaya", reports press service of the Moscow metro in its interview to RBC.

According to a locomotive brigade, an explosion in one of the train cars has ripped around 8:30 am today in the Moscow metro. The train was traveling from "Paveletskaya" to "Avtozavodskaya" station.

Rescue workers and ambulances are currently at the scene. They continue to evacuate people from the smoky tunnel.

According to the preliminary information of the Moscow State Department of Internal Affairs, the blast occurred in the second car of the train. More than 30 ambulances are at the scene.

Latest News: 30 people have been killed and nearly 370 have been injured as a result of the blast in the Moscow metro. People in serious and critical conditions are being admitted to Moscow's hospitals.

According to the Ministry, a number of the dead can exceed a hundred, since the entire train has been seized with fire.
There is a possibility that the blast was triggered by a suicide bomber.

The blast equaled to almost 2 kg in trinitrotoluol equivalent, said a representative of the investigation brigade. The explosion ripped in 500 meters from the station. The train continued moving for another 300 meters until it stopped.

There was a total of 1500 people in the train at the time. Rescuers finished evacuating people from the tunnel at 10:15am. Approximately 700 people have been evacuated.

The blast triggered massive fire (of the highest 5th category) in the metro. There were nearly 100 people in the second car, reports ITAR-TASS.

President Vladimir Putin has been informed about the terrorist act. Ministry of Internal Affairs along with FSB has arrived to the scene. Director of Moscow's Department of Emergency Situations Alexander Eliseev was also present.

Acting Mayor of Moscow Valery Shantsev has just left for the crime scene. He intends to examine the situation personally hear reports of the city's services.

Source: RBC, NewsRu, CNN
(Pravda.ru)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 09:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline

Tja, zolang diverse europese en internationale organisaties kritiekloos met Rusland omgaan zal Poetin niet echt een druk voelen om een einde te maken aan de huidige situatie.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 09:40
Verwijderd
Dat krijg je nu van al die annexaties van Lenin en Stalin, met harde hand kun je best wat onderdrukken, en lang ook, maar als het wegvalt, dan beginnen de problemen pas goed.
Als ik Poetin was, zou ik mijn handen er razend snel vanaf trekken, en alles wat militair is weg halen daar.

Probleem 1) gebrek aan soldij, dus plunderingen en verkrachtingen door russische militairen. Men zou er dus goed zicht op moeten houden dat al die militairen zich terug trekken
Probleem 2) wie gaat tjetjenie helpen met de ( economische ) wederopbouw van het land???
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 12:18
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
40.

Die situatie blijft zo, totdat Tsjetjenië wordt erkend als zelfstandige staat. De onderhandelingen zitten al jaren muurvast en het geweld is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 13:23
JantjePietje
JantjePietje is offline
Een Zwarte Weduwe heeft kennelijk weer eens toegeslagen en hoe!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 13:46
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Boogie schreef op 06-02-2004 @ 13:18:
Die situatie blijft zo, totdat Tsjetjenië wordt erkend als zelfstandige staat.
En ook nadat Tsjetjenië erkend wordt als zelfstandige staat gaan de aanslagen vrolijk door. Het zelfde soort geestelijk gestoorden als in Afghanistan regeerde zal dan namelijk de macht grijpen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:12
Verwijderd
Het spijt me het te zeggen, maar die "vrijheidsstrijders" in Tsjetjenië zijn gewoon tuig. Ik ga niet goedpraten wat die russische militairen daar allemaal doen, maar het blijft een feit dat er absoluut geen noodzaak voor een zelfstandig Tsjetjenië is. Het ligt zover weg van "Moskwa" dat ze autonoom genoeg konden zijn. Er is in mijn ogen absoluut geen noodzaak om iedereen in de wereld eigen landen te geven, en als rusland het hier goed zou keuren zouden er meer en meer gebieden komen die een zelfstandig land willen zijn, met alle gevolgen van dien. Verder zijn die rebellen gewoon een onserieuze hoop criminelen, bij wie de doeleindes zeer twijfelachtig zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Vooral ironisch wanneer je verhalen hoort van Russische militairen die al weken geen lonen gezien hebben en dan maar uit nood wapens verkopen aan de Tsjetsjeense rebellen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:29
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-02-2004 @ 15:12:
Het spijt me het te zeggen, maar die "vrijheidsstrijders" in Tsjetjenië zijn gewoon tuig. Ik ga niet goedpraten wat die russische militairen daar allemaal doen, maar het blijft een feit dat er absoluut geen noodzaak voor een zelfstandig Tsjetjenië is. Het ligt zover weg van "Moskwa" dat ze autonoom genoeg konden zijn. Er is in mijn ogen absoluut geen noodzaak om iedereen in de wereld eigen landen te geven, en als rusland het hier goed zou keuren zouden er meer en meer gebieden komen die een zelfstandig land willen zijn, met alle gevolgen van dien. Verder zijn die rebellen gewoon een onserieuze hoop criminelen, bij wie de doeleindes zeer twijfelachtig zijn.
Een communist in hart en nieren.

Ongetwijfeld zullen er onder de Tsjetsjenen wel hier en daar criminelen rondlopen maar om dan meteen de hele groep bestempelen als terroristen/tuig gaat mij wat te ver.
Nu kan iemand wel zeggen: die Tsjetsjenen hebben hun eigen lot bezegeld door hun aanslagen en provocaties. Dit is te makkelijk vind ik. De Russen plegen in feite een genocide op de Tsjetsjeense bevolking, en om dat te voorkomen is een onafhankelijke staat wel een noodzaak.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:30
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-02-2004 @ 15:25:
Vooral ironisch wanneer je verhalen hoort van Russische militairen die al weken geen lonen gezien hebben en dan maar uit nood wapens verkopen aan de Tsjetsjeense rebellen.
Ja, het is een smerige oorlog. Voor een deel van de Russische militairen is het zelfs heel lucratief (olie en geld).

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 06-02-2004 @ 15:29:
Een communist in hart en nieren.

Ongetwijfeld zullen er onder de Tsjetsjenen wel hier en daar criminelen rondlopen maar om dan meteen de hele groep bestempelen als terroristen/tuig gaat mij wat te ver.
Nu kan iemand wel zeggen: die Tsjetsjenen hebben hun eigen lot bezegeld door hun aanslagen en provocaties. Dit is te makkelijk vind ik. De Russen plegen in feite een genocide op de Tsjetsjeense bevolking, en om dat te voorkomen is een onafhankelijke staat wel een noodzaak.
Waarom denk je dat die russen daar zitten om die tsjetsjenen hard in elkaar te rossen. Ik ben van mening dat die rebellen gewoon eens moeten ophouden met hun opstand. Er is geen noodzaak voor een zelfstandig Tsjetsjenië, ze kunnen autonoom genoeg zijn. Als zij gewoon eens ophielden met die domme opstand en terreur, dan zouden die russen daar ook niet hoeven te zitten om het staatsgezag te herstellen.

Er zijn ook genoeg groeperingen vrijheidsstrijders die mijn steun best hebben, maar ik vind dat de tsjetsjenen net zoals de koerden gewoon een onzinnig en niet noodzakelijk streven hebben, en daarom genieten ze weinig symphatie van mij.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:58
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-02-2004 @ 15:36:
Waarom denk je dat die russen daar zitten om die tsjetsjenen hard in elkaar te rossen. Ik ben van mening dat die rebellen gewoon eens moeten ophouden met hun opstand. Er is geen noodzaak voor een zelfstandig Tsjetsjenië, ze kunnen autonoom genoeg zijn. Als zij gewoon eens ophielden met die domme opstand en terreur, dan zouden die russen daar ook niet hoeven te zitten om het staatsgezag te herstellen.

Er zijn ook genoeg groeperingen vrijheidsstrijders die mijn steun best hebben, maar ik vind dat de tsjetsjenen net zoals de koerden gewoon een onzinnig en niet noodzakelijk streven hebben, en daarom genieten ze weinig symphatie van mij.
Eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat een derde-wereldleger, zoals het Russische leger in staat is om de rebellie de kop in te drukken.
De Tsjetjseense strijd kun je zien als een strijd voor onafhankelijkheid van een koloniaal gezag.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:25
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 06-02-2004 @ 15:58:
Eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat een derde-wereldleger, zoals het Russische leger in staat is om de rebellie de kop in te drukken.
De Tsjetjseense strijd kun je zien als een strijd voor onafhankelijkheid van een koloniaal gezag.
Natuurlijk kun je zo'n rebellie niet makkelijk de kop indrukken, het zijn allemaal kleine groepen die af en toe eens wat russen uitmoorden
Zo kun je het zien, ik zie het gewoon als een gebied van rusland dat absoluut geen onafhankelijkheid nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:12
thebbb
thebbb is offline
In principe begrijp ik ook wel waarom Rusland zo stug volhoudt. Als Tsjetsjenië echt onafhankelijk zou worden, lijkt me de kans groot (zoals anderen hier al signaleerden) dat andere regio's die onafhankelijkheid ook opeisen (met alle gevolgen van dien; het probleem breidt zich uit). In zeven van de 89 Russische regio's is de meerderheid moslim. Namelijk in Tsjetsjenië, Dagestan, Karatsjajevo-Tsjerkessië, Kabardino-Balkarië, Tartastan, Ingoesjetië en Basjkortostan (bron: website uva). Vooral de moslims in de Kaukassus zijn veelal extremistisch, waardoor daar het streven naar onafhankelijkheid sterker is dan elders, bijv. sterker dan in het gematigd-islamitische Tartastan, waar weinig herrie geschopt wordt). In ieder geval zijn er meer regio's in de noordelijke (petroliumrijke) Kaukassus die demografisch gezien wel lijken op Tsjetsjenië. Tsjetsjenië onafhankelijk betekent dus vrijwel zeker nog enkele regio's onafhankelijk op den duur en daardoor grote kans op instabiliteit in die streken en Rusland.

Natuurlijk heb ik ook veel begrip voor de wanhoop van Tsjetsjenen anno 2004. De streek is nu uitgemoord, kapot geschoten en al sinds 1772 in conflict met Rusland. Alleen: voor terreuraanslagen moet niet gezwicht worden. Ik denk dat de strijd in Tsjetsjenië vooral uit de hand gelopen is door de extremistische islam, in Tsjetsjenië gestart door, naar het schijnt, iman Shamil in de 19e eeuw. Die extremistische mensen zijn er van overtuigd dat er gevochten moet worden voor het geloof en dat de "ongelovigen" gestoord zijn. De (vreedzame) Boeddhisten e.d. leven wél gewoon in Rusland tussen een ander geloof.

Het zijn altijd weer die extremistische moslims die oorlogen veroorzaken. Van Kosovo tot aan Kasjmir. Ze haten het kapitalisme, het Christendom, het Jondendom, het Boeddhisme en het Hindoeïsme. Als dat geloof een beetje met de tijd zou zijn meegegaan (het Hindoeïsme en Boeddhisme hebben dat wél gedaan) dan zouden veel moslims daar zelf ook profijt van hebben gehad ná de dekolonisering. Tsjetsjenië had als redelijk autonome deelrepubliek volgens mij gewoon bij Rusland kunnen blijven horen, met een redelijk gelijke ontwikkeling in dat geval, maar de moslimextremisten wilden weer niet samenleven met andere geloven.

Rusland verdedigt z'n staatsbelangen op een vuile manier, enigszins uitgelokit door extremistische moslimorganisaties. Het westen heeft er momenteel geen enkel belang bij dat Tsjetsjenië onafhankelijk wordt en is daarom passief/Oost-Indisch doof. Daarom negeren we maar (lekker hypocreit) even dat geweld door de Russen. Ik denk echter wel dat het westen belang heeft bij vrede in die streek. En Rusland (dus ook Tsjetsjenië) zelf ook. Een sterk autonoom Tsjetsjenië, dat nog wel onder Rusland valt, gestabiliseerd door een (grote en terreurbestrijdende!) VN-macht (de VN moet véél sterker worden), is denk ik de meest wenselijke compromis. Je geeft dan niet toe aan de terroristen (enkel aan de wil van de lokale bevolking: vrede en respect voor de eigen cultuur, zonder dat terroriserende moslimextremisten onbeperkt kunnen huishouden in de streek, zoals in andere moslimstaten), Rusland blijft dan stabieler en er ontstaat niet een nieuw nest van moslimextremisten. De gewone burger in Tsjetsjenië wil denk ik gewoon vrede nu. Als de automnome deelstaat goed blijkt te functioneren en de terroristische cellen specifiek aangepakt zijn door de vredesmacht, wordt bovendien de basis voor moslimextremisme op den duur weggenomen.

Reacties zijn altijd welkom! Het is (zoals zo vaak) een moeilijke situatie.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:36
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-02-2004 @ 15:36:
Ik ben van mening dat die rebellen gewoon eens moeten ophouden met hun opstand.
Hahahaha ownage zin.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:48
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-02-2004 @ 15:12:
Het spijt me het te zeggen, maar die "vrijheidsstrijders" in Tsjetjenië zijn gewoon tuig. Ik ga niet goedpraten wat die russische militairen daar allemaal doen, maar het blijft een feit dat er absoluut geen noodzaak voor een zelfstandig Tsjetjenië is. Het ligt zover weg van "Moskwa" dat ze autonoom genoeg konden zijn. Er is in mijn ogen absoluut geen noodzaak om iedereen in de wereld eigen landen te geven, en als rusland het hier goed zou keuren zouden er meer en meer gebieden komen die een zelfstandig land willen zijn, met alle gevolgen van dien. Verder zijn die rebellen gewoon een onserieuze hoop criminelen, bij wie de doeleindes zeer twijfelachtig zijn.
Tsjetsjenië kwam halverwege de negentiende eeuw ondanks felle tegenstand in Russische handen. In 1921 werd het een onderdeel van de autonome Republiek der Bergvolken. Een jaar later kregen de Tsjetsjenen een autonome regio, die in 1934 werd verenigd met die van de Ingoesjeten en die in 1936 de status van ASSR kreeg.
Deze ASSR werd in 1944 opgeheven, toen op last van Stalin de Tsjetsjenen en Ingoesjeten (en nog een reeks andere volken) collectief naar Centraal-Azië werden gedeporteerd, omdat zij zouden hebben gecollaboreerd met de nazi's. In 1957 werd de Tsjetsjeens-Ingoesjetische ASSR heropgericht en konden de gedeporteerden terugkeren.

Onafhankelijkheidsstrijd
In 1991 wordt de communistische heerser Zavgajev van de macht verdreven en wordt de voormalige sovjet-luchtmachtgeneraal Dzjochar Doedajev tot president verkozen. Hij verklaart op 4 november van dat jaar Tsjetsjenië eenzijdig onafhankelijk, waardoor het zich eveneens afscheidt van Ingoesjië.
De Russische regering erkende deze afscheuring niet, maar ondernam nog niets, uitgezonderd het afroepen van de noodtoestand op 8 november van dat jaar. Ook andere landen erkennen de onafhankelijkheid van Tsjetsjenië niet. In november 1994 breekt de Russische president Boris Jeltsin de onderhandelingen over de status van Tsjetsjenië af. De Tsjetsjeense oppositie, die pro-Russisch is, vormt eveneens een regering.

De 'Eerste Oorlog' (1994-1996) barst los na hevige gevechten tussen de troepen van president Doedajev en de oppositie. Op 11 december valt het Russische leger Tsjetsjenië binnen. Duizenden mensen, waaronder veel burgers, komen om in de strijd die volgt. Op 31 augustus 1996 bereiken Moskou en Tsjetsjenië een bestand en is de oorlog voorbij, maar een beslissing over de status is er nog steeds niet.

De 'Tweede Oorlog' (1999 tot heden) breekt uit naar aanleiding van meerdere bomaanslagen in Moskou en een aanval van Tsjetsjeense rebellen in Dagestan. Het conflict verplaatst zich voor een deel naar Rusland zelf: in oktober 2002 vallen Tsjetsjeense zwaar bewapende mannen en vrouwen net na de pauze van de Russische musical Nord Ost de zaal van het theater binnen. De aanwezigen denken eerst nog dat het in de lucht schieten bij de show hoort, maar worden gedwongen op de grond te gaan liggen. De gijzelaars eisen de terugtrekking van de Russische troepen.

Beide oorlogen worden gekenmerkt door een hoeveelheid aan misdaden tegen de menselijkheid. In deze eerste oorlog leverden de rebellen en Russische troepen strijd in bevolkte gebieden. In de tweede oorlog laten Tsjetsjenen vooral bommen ontploffen, gemunt op Russische burgers. Russische soldaten gebruiken buitensporig geweld in hun strijd tegen de rebellen/terroristen. Daarbij sneuvelen vele burgers en worden veel huizen vernield. Ook worden Tsjetsjeense mannen vermoord en Tsjesjeense vrouwen verkracht. Meer dan honderdduizend Tsjetsjenen zijn uit Tsjetsjenië gevlucht.

De internationale gemeenschap en in het bijzonder de Verenigde Naties bemoeien zich nauwelijks met het aanhoudende geweld. Rusland is lid van de Veiligheidsraad - met vetorecht... Het bezit kernwapens en exporteert olie en aardgas, voornamelijk naar de rest van Europa. Formeel is het soeverein over de Tsjetsjeense deelstaat. Bovendien waren Tsjetsjeense strijders actief in Afghanistan. De weinige aandacht die Tjetsjenië krijgt komt meestal van organisaties voor de mensenrechten.

als je pas rond 1850 veroverd bent das nog later dan al die engelse en franse afrika landjes snap ik best wel dat ze weer een eigen staat willen hebben.
vergeet niet dat die mensen daar jaren onderdrukt zijn.

ik snap dus echt wel dat die een eigen land willen.

eerst onderzoek doen voordat je iets gaat zeggen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 06-02-2004 @ 17:48:
ik snap dus echt wel dat die een eigen land willen.

eerst onderzoek doen voordat je iets gaat zeggen
Lul niet zo, als ik niet zo weten waarover ik het had, dan zou ik niet reageren

Waarom vind jij dan dat ze een eigen land moeten hebben, motiveerdat eens duidelijk zonder een stukje van internet te knippen en te plakken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2004, 19:49
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-02-2004 @ 09:39:
Triest. Maar die Russische autoriteiten zijn ook zoooo stug... Terwijl de rebellen had gevraagd om evt. wat blauw (en evt groen?) helmen daar neer te zetten om de orde te handhaven in deelrepubliek Tsjetsjenië en de EU dat wel een goed idee vond, wimpelde de Russische autoriteiten dit zondermeer meteen aan de kant (volgens reporter RTL-Z) [/B]
Rusland lijkt gewoon veel te trots om ook maar een klein beetje toe te geven. Dat merk je in alles. Toen die onderzeeer zonk, wilden ze eerst ook geen hulp en ik kan me herinneren dat de gijzeling in het theater ook flink verkeerd afliep omdat ze dachten dat ze het wel ff konden ontruimen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 06-02-2004 @ 14:46:
En ook nadat Tsjetjenië erkend wordt als zelfstandige staat gaan de aanslagen vrolijk door. Het zelfde soort geestelijk gestoorden als in Afghanistan regeerde zal dan namelijk de macht grijpen.
Precies. Liever niet van die baardjurken aan het hoofd daar.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:14
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Laat dit een waarschuwing zijn voor alle Russen en joden die de moslims in Tsjetsjenie respectievelijk Palestina onderdrukken. Want dan komt er gewapend verzet.
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
e r t a njunior schreef op 06-02-2004 @ 21:14:
Laat dit een waarschuwing voor alle Russen en joden die de moslims in Tsjetsjenie respectievelijk in Palestina onderdrukken. Want dan komt er gewapend verzet.
Die irritante moslims daar zou ik geen moslims durven noemen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 06-02-2004 @ 21:14:
Laat dit een waarschuwing voor alle Russen en joden die de moslims in Tsjetsjenie respectievelijk in Palestina onderdrukken. Want dan komt er gewapend verzet.
Rot op naar je hol en ga OBL vermaken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:19
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-02-2004 @ 21:16:
Rot op naar je hol en ga OBL vermaken.
Je gaat weer off-topic.

Ik wil OBL best vermaken, als jij Sharons dienstmeid wil zijn .
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:22
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Als Ertan nou Sharons dienstmeid word en FA OBL gaat vermaken kunnen de mensen die serieus willen discuseren dat ook doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
e r t a njunior schreef op 06-02-2004 @ 21:14:
Laat dit een waarschuwing zijn voor alle Russen en joden die de moslims in Tsjetsjenie respectievelijk Palestina onderdrukken. Want dan komt er gewapend verzet.
Jammer alleen dat dat conflict weinig te maken heeft met de islam.

Het probleem met moslims is altijd dat wanneer ze aangevallen worden, ze meteen blaten over een aanval op hun geloof, terwijl het Rusland in casu gewoon gaat om een lap grond die ze willen domineren. Welk geloof de bewoners van die lap grond hebben, zal Poetin worst wezen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:26
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-02-2004 @ 21:25:
Jammer alleen dat dat conflict weinig te maken heeft met de islam.
Alles waar eventueel een moslim bij betrokken is is voor Ertan een reden om er een godsdienstoorlog van te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:33
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-02-2004 @ 21:25:
Jammer alleen dat dat conflict weinig te maken heeft met de islam.

Het probleem met moslims is altijd dat wanneer ze aangevallen worden, ze meteen blaten over een aanval op hun geloof, terwijl het Rusland in casu gewoon gaat om een lap grond die ze willen domineren. Welk geloof de bewoners van die lap grond hebben, zal Poetin worst wezen.
Ik speelde slechts in op de suggestie dat het hier ging om radicale mensen. Om eigenlijk te laten zien dat het niet zozeer gaat om de tegenstelling moslim/niet-moslim. Paradoxaal he? -> ?
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:34
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 06-02-2004 @ 21:26:
Alles waar eventueel een moslim bij betrokken is is voor Ertan een reden om er een godsdienstoorlog van te maken.
Neem je Poetin dan ook even mee?
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
e r t a njunior schreef op 06-02-2004 @ 21:33:
Ik speelde slechts in op de suggestie dat het hier ging om radicale mensen. Om eigenlijk te laten zien dat het niet zozeer gaat om de tegenstelling moslim/niet-moslim. Paradoxaal he? -> ?
Enorm.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 10:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 06-02-2004 @ 21:14:
Laat dit een waarschuwing zijn voor alle Russen en joden die de moslims in Tsjetsjenie respectievelijk Palestina onderdrukken. Want dan komt er gewapend verzet.
wtf hebben de joden hier weer mee te maken
e r t a njunior: lees t topic op BZ over antisemitisme.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 10-02-2007 00:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.